Mikä manki

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
Erppa12
Viestit: 1
Liittynyt: 09.03.2017 14:55

Mikä manki

Viesti Kirjoittaja Erppa12 »

Oon täyttämässä lyhyen ajan sisällä 15 ja oon aatellut jonkinlaista mankia. Kokemusta ei oo paljon niin kysynkin, että mitä mankia suosittelette aitoa Hondaa vai jotain kiinalaista? Kuulemma kaikki kiinalaiset on samanlaisia, mutta vaan eri merkki niin mikä pitäis ostaa?
Mäkine
Viestit: 9
Liittynyt: 04.11.2015 16:53

Re: Mikä manki

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Aidoissa on se Hondan lisä hinnassa, eli hintaa on mutta saattaa olla täynnä kiinanosia, mutta hyvä puoli taas on että se on Honda, eli saa enemmän rahaa myydessä jos myy + tietenkin voi käydä niin että siellä on vielä hondan osia. Mutta sitten niitä halvimpia hondia ei varmaan kannata ostaa vaan joku samanhintanen kiinalainen olis yhtähyvä.
kiipap
Viestit: 113
Liittynyt: 17.04.2014 15:22

Re: Mikä manki

Viesti Kirjoittaja kiipap »

Kiinalaisetkin ne tosiaan on ainakin tekniikalta ihan tarpeeksi luotettavia perus ajeluihin ja kyllä ne tuntuu raiskaustakin kestävän :D Ja kun miettii että hondat pyörii käytettyinä nyt niin kovissa hinnoissa ja niitä ei paljoa enää myynnissä ole alta tonnin, niin melkeinpä se on niin, että uuden kiinalaisen saa hyvän käytetyn hondan hinnalla.
Honda Monkey '89 Orkkis Kuvia

Skyteam Monkey 72cc '13 Kuvia
Moniosaaja97
Viestit: 179
Liittynyt: 03.07.2014 00:16
Paikkakunta: Helsinki, Lohja
Viesti:

Re: Mikä manki

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Aidossa honda monkeyssä on juuri se hyväpuoli (niinkuin edellä on jo mainittu) että sitä myydessä eteenpäin siitä saa paremman hinnan kuin kiinalaisesta ja arvo säilyy myös paremmin, mutta sekin riippuu paljolti, että missä kunnossa menopeli on ja onko siinä paljoa hondan osia jäljellä (Y) . Moottoreissa en ole tähänmennessä huomannut aidon hondan ja kiinalaisen välillä eroja kestävyydessä kun lähes kaikki monkey-koneet joita minulla on ollut omassa käytössä (noin reilu 10kpl) olen rakentanut alustalähtien itse.
Parista kiinalaisvalmisteisesta koneesta olen vaihteiston saanut rikottua sekä kannen leikkaamaan johtuen vääränlaisesta ajotyylistä ja asennusvirheestä :x , mutta muuten kaikki moottorit ovat minulla toimineet lähes virheettömästi. Melkeinpä sähkövikoja tulee varmasti ajanmittaa useammin noihin kiinan johtosarjoihin verrattuna hondaan kun aidon monkeyn johtosarjasta puuttuvat kaikki "luxusvarusteet" eli vilkut, pitkät- ja parkkivalot sekä jarruvalot ym.

Mutta pidemmittä puheitta,
jos rahaa löytyy hyväkuntoiseen aitoon hondaan niin semmoisen kannalla olisin itse. Myös hyväkuntoinen kiinanmonkey on ehdottomasti hyvä valinta, varsinkin jos johtosarjaa on yksinkertaistettu. Itselläni on käytössä aito honda monkey sekä kiinan monkey ja molemmat ovat olleet hyviä ja toimivia vekottimia. Honda kuitenkin minulle se rakkaampi vekotin :wink: .
Nykyiset:
Honda Monkey -99 (Käyttis)
Honda CRF50 -04
Solifer Export Thermomat -64
Mercedes Benz E320 STW -97
Suzuki DR650 RSE -92
Kazuma stunttimönkijä

Projektit:
Masai DB50 -08
Skyteam "Kevari" monkey -07
Skyteam monkey -11
Motovert 125cc -08

EX:
-Yamaha DT50 -05
-Skyteam Monkey -09
-Jincheng "black-rässi" Manki -04
-YCF Factory Pilot -12
-Mercedes Benz CE 230 -88

Vuodet vierivät mutta monkey-innostus ei lopu, päinvastoin, se kasvaa.
Ikä ei ole este.
Lukittu