Sivu 1/1

Virinokka vakioon

Lähetetty: 30.10.2018 19:39
Kirjoittaja Aleksanteri III
Onkohan mitään järkeä laittaa vakioon 50cc mankiin virinokkaa vai oisko homattava isompaa pyttyä ja mäntää vai toimiiko mitenkä vakiolla, meinasin että laittais virinokkaa isompaa kaasaria ja avarampaa putkea?

Re: Virinokka vakioon

Lähetetty: 01.11.2018 09:45
Kirjoittaja Moniosaaja97
Toimii myös vakiopytyllä ja kannella, tosin kaikkia hyötyjä ei saa irti kun niin "pienet" kuutiot koneessa. 72cc ja siitä isommissa koneissa alkaa hyöty jo pikkuisen tuntumaan mutta ei mitenkään hurjasti. Omassa 80cc koneessa jossa sylinteri 50mm porauksella ja 72cc kannella (47mm palotila) hyöty näkyi Mid-race nokka-akselin kanssa lisääntyneenä alavääntönä ja että puolella kaasulla pystyi pienet mäet ajamaan ylös ilman kaasunlisäystä ja ilman että nopeus juurikaan tippui.
Kumpi virinokka sinulla on suunnitteilla? Tämä ns. sikanokka isoilla nostoilla vai Mid-race nokka venttiilien pitemmillä aukioloilla?