Sivu 1/1

SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 01.12.2018 23:28
Kirjoittaja PasiOnDrifter
Itellä on tämmöne Skytari manki EFI järjestelmellä. Vakio mopossahan on 0.9 kW ja aikaisemmissa mopoissa on 1.8 kW, joten laiskempihan tämä kyseinen mopo on vakiona. Uutta sylinterisarjaa ja heti tehoa riittää, 72cc on aika hyvä tähän mopoon, koska sillä on aika lailla sama bensan tarve kuin vakio sylinterisarjalla, jos haluat vielä isompaa monsteria laittaa nii se on sitten bensakartoituksen muokkaamista. Osaavalle henkilölle tämä ei ole hankalaa, mutta aloittelijan ei kannata lähteä näitä muuttamaan. Putkea ei välttämättä tarvitse vaihtaa avarampaan. Vakioputki on muistaakseni joku 22-28mm, en muista, koska siitä on jo vähän aikaa kun mittasin sen. Otat vain loppupillistä kurin pois. Sahaat, rälläköit sen änkän loppupäästä mistä se pilli alkaa. Siinä on semmonen paksu kohta. Varo, että kuri ei tipahda putken sisälle, koska se on suhkot pitkä. Vaihda ilmansuodatin vapaavirtaavampaan tai johonkin muuhun kuin siihen vakio paskaan. Poraa tai viilaa imukaulaa 14mm kokoiseksi ja alkaa kulkemaan. Voit myös viilata sitä isommaksi mutta omalla vastuulla. Rajoitin tietääkseni ei sijaitse CDI:ssä vaan jossain muualla. Powercommanderilla voit kontrolloida moottorin toimintaa ja todennäköisesti kierrostenrajoitinta.

Jotain hifistelyä
Itse ajattelin tilata koroiskarit taakse ja ottaa takalokarin pois koska se on ruma ja myös poistaa sen ruman viritelmän, jossa on takalamppu, rekisterikilpi ja työkalupakki ja vaihtaa tarakan parempaan. Pidempi etulokari tai laitan sen nojaamaan eteenpäin enemmän, koska rapa lentää tosi helposti syliin. Ajattelin myös pitempää swingiä ja leveämpiä renkaita. Kuppipenkki ja alakauttaset peilit. Laitan myös alakauttasen putken vaikka se tehoa ei sinänsä lisää, mutta ainakin äänet kasvaa XD


EDIT: eturatas kannattaa myös vaihtaa 16 piikkiseksi näin saat moposi kulkemaan nopeampaa

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 01.12.2018 23:32
Kirjoittaja PasiOnDrifter
Saa myös laittaa omia ehdotuksia tänne

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 07.01.2019 22:20
Kirjoittaja ALF
Imukaulan avarrus 8,5mm —> 14mm muutti pelkästään tuon aivan eri peliksi.
Pakoputkessa en usko olevan kauheasti kureja, koska äänet on melko kovat ja pakokaasut tulevat ulos terveen kuuloisesti terävästi papattaen.
Myös imukaulan ja sylinterikannen välinen pykälä aiheuttaa varmasti turbilenssia virtauksiin ja sitä kautta tehohäviötä.
Kannessa 16mm reikä ja imukaula 23mm.

Tosiaan ennen imukaulan avarrusta vaarallisen hengetön peli kun ei pääse risteyksistä alta pois.

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 09.01.2019 15:36
Kirjoittaja lollxddd
haluaisin kysyä tosta putken vaihosta. Kun aattelin ihan huvikseen tehoputken tohon lätkästä kiinni mutta tarvis lambdalle paikan putkeen. Miten tämmösen mutterin siihen pystyy tehä ja mitä pitää putkelle tehdä?

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 10.01.2019 00:31
Kirjoittaja ALF
lollxddd kirjoitti:haluaisin kysyä tosta putken vaihosta. Kun aattelin ihan huvikseen tehoputken tohon lätkästä kiinni mutta tarvis lambdalle paikan putkeen. Miten tämmösen mutterin siihen pystyy tehä ja mitä pitää putkelle tehdä?
Poralla reikä putkeen samaan kohtaan missä alkuperäisessäkin on ja siihen hitsautat mutterin jossa lambdaa vastaavat jengat. Pitäs olla helppo nakki.

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 10.01.2019 19:22
Kirjoittaja lollxddd
ALF kirjoitti:
lollxddd kirjoitti:haluaisin kysyä tosta putken vaihosta. Kun aattelin ihan huvikseen tehoputken tohon lätkästä kiinni mutta tarvis lambdalle paikan putkeen. Miten tämmösen mutterin siihen pystyy tehä ja mitä pitää putkelle tehdä?
Poralla reikä putkeen samaan kohtaan missä alkuperäisessäkin on ja siihen hitsautat mutterin jossa lambdaa vastaavat jengat. Pitäs olla helppo nakki.
juu vähä epäilyttää vaa se että jos kusee sen

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 11.01.2019 00:18
Kirjoittaja ariilari
Kun hitsaa sen lamdan mutterin putkeen, olisi hyvä putsata ja oikaista kierre kierretapilla. Hitsaus monesti vetää mutterin hieman soikeaksi sisäpuolelta. Menee se lamda sinne väkisin vaikka kierre olisi vähän soikeakin, mutta jos joutuu sen avaamaan on lamdasta kierteen harjat tuhoutuneet.

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 14.01.2019 13:10
Kirjoittaja lollxddd
ariilari kirjoitti:Kun hitsaa sen lamdan mutterin putkeen, olisi hyvä putsata ja oikaista kierre kierretapilla. Hitsaus monesti vetää mutterin hieman soikeaksi sisäpuolelta. Menee se lamda sinne väkisin vaikka kierre olisi vähän soikeakin, mutta jos joutuu sen avaamaan on lamdasta kierteen harjat tuhoutuneet.
mitä meinaat?

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 27.04.2019 00:27
Kirjoittaja Aarni
Hei paljon efi manki kulkeee jos imukaula 14mm ja ilmanputsari vapaa virtaavanpaan ja 16 piikkinen eturatas

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 02.05.2019 11:35
Kirjoittaja PasiOnDrifter
Aarni kirjoitti:Hei paljon efi manki kulkeee jos imukaula 14mm ja ilmanputsari vapaa virtaavanpaan ja 16 piikkinen eturatas


58

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 07.05.2019 20:36
Kirjoittaja Aarni
Hei vääntääkö manki sillon hyvin ja kihtyykö

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 16.05.2019 08:37
Kirjoittaja PasiOnDrifter
Iha ok lämpimänä

Re: SkyTeam Monkey 2018 EFI vinkkejä ja muuta

Lähetetty: 20.05.2019 21:56
Kirjoittaja Aarni
Hyytyykö ylämäkeen silloin ja kiihtyykö miten nopeesti kiva jos vastaisitte