http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew/lehdistotiedotteet/nyheter/95_2001/0138.html kirjoitti:Xenonjärjestelmässä käytetään kirkkaanvalkoisia kaasupurkauslamppuja, kun halogeenipolttimoissa on hehkulanka. Xenon-valot toimivat vaihtovirralla, ja halogeenivalot saavat tehonsa auton tasavirta-akusta. Suurjännitteellä toimiva sytytin muuntaa tavallisen jännitteen xenon-lamppujen tarvitsemaksi vaihtojännitteeksi.
Niinno, sitten kun muualta luin ni sanoivat, ettei toimi kunnolla.
Joopajoo, luin nyt tässä lisää eli tasavirtaa haluu.
Mulla oli viime talvena xenonit, mutta akku ei kestänyt kuin 20min ja valot alko räpsymään. Akku oli uusi ja manki yöt sisällä. Eli ei kannata laittaa jos ei halua ajella ilman valoja.
Mutkaputki kirjoitti:Mulla oli viime talvena xenonit, mutta akku ei kestänyt kuin 20min ja valot alko räpsymään. Akku oli uusi ja manki yöt sisällä. Eli ei kannata laittaa jos ei halua ajella ilman valoja.
No ei ole kummoinen akku ollut itsellä kesti jo reilu tunnin kun oli valot päällä kun piti mankia laitella. Ja 12v jännitteensäädin + akku ja pientä tinailua niin ei virta lopu kesken.
Kyllä se lataa tarpeeksi käytölle mille se on suunniteltu. Xenoni vie jonku 3-5a jatkuvaa kuormaa ni ei oikein voi olettaa että riittäs lataus.
Jos kytkis kaiken magneetolta tulevan lataamaan akkua ni se varmaan riittäs. Suurin käämi siellä on just ajovalon käämi joka ny jää hyödyntämättä jos oot vaan jättäny johdon irti.
Eteenpäin ei saa näkyä sinistä eikä punaista valoa (lentääkö petteri punakuono perse kohti menosuuntaa?), xenon on valkoinen. Tosin +6000 xenonit on jo vitun siniset.
kurri kirjoitti:On kytkenyt, vaatii aika isoja muutoksia sähköihin, mm. toisenlaisen jännitteensäätimen. Taisin selittää tätä jollekin jo 12v sähköt topikissa.
(kyseessä oli lifan 140:n sähköt)
Mulla on onkelmaa löytää kyseistä juttua... osaisko joku jelpata?
Mulle toi juttu neuvottiin aikasemmin ja viestit alkaa sivulta 46 topikista 12v sähköt. Jos ei mitään muuta muutoksia halua tehdä niin eise loppujen lopuksi ole edes hirveän iso homma.
Ymmärsinkö oikein että tuo 'Generator Kit D/C Conversion' (http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1186) olisi liki välttämättömyys ja ettei pelkän regun vaihtaminen piisaakkaan, koska alkuperäisessä magneetossa on eri lähdöt tasavirta ja vaihtovirta systeemeille? Paljonkohan OORacing ottaa tuollaisen postituksesta? Nuo osat ilmeisesti ovat Jinkun ohella yhteensopivia myös Monkey '92:kkosen kanssa? Piisaneekohan 2Ah tuo akku, jos vaadin vaan että käynnissä ollessa pitäisi valojen toimia? Varsinaista Xenonia vielä harkitsen, joten perinteisen H4:losen pitäisi akun jaksaa... Muut valot ovat jo vähäkulutteisia LED:dejä.
Edit:
Joutuuko tuollaisen asennuksessa muuten tekemään koneelle jotain sellaista jonka vuoksi konetta ei voisi enää palauttamaan alkuperäiseen kokoonpanoonsa jos niin tahtoisi?