Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
pipsapossu
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2009 00:05
Paikkakunta: Somero

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja pipsapossu »

Sieltä kysymällä vastaukseksi saat että 70cc kansi, eikös isommat venttiilit meinaa korkeampaa kierrosaluetta? 50cc kannella vääntöä ja 70cc kannella kierroksia ja huippuja.
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

Eli tilaan sen 70cc kannen, nykyäänhän millään muulla kuin huipuilla ei ole väliä kenellekkään 8D

Mutta kumpi on parempi, alumiini- vai valurautasylinteri?
BT
Viestit: 498
Liittynyt: 04.04.2007 14:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja BT »

http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=495

Enstäs tää, menee 87--> Nokkaratas kuulemma ei käy hondasta vaan pitää olla skytärin yms?
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

BT kirjoitti:http://www.motorpower.fi/cat/product_details.php?p=495

Enstäs tää, menee 87--> Nokkaratas kuulemma ei käy hondasta vaan pitää olla skytärin yms?
Sama se on tuolta moposopista tilata koska ne menee ilman turhaa säätöä kiinni, muutenkin tuolta moposopista saa ne muutkin osat mitä tilaan.
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

pipsapossu kirjoitti:Mitä enemmän puristuksia sitä enemmän tehoa, eli sillä 50cc kannella jossa 23/20 venat mitä myydään siellä moposopissa UUTENA saa enemmän puristuksia sen 72cc:n kanssa mutta sitten taas siinä on ne pienemmät venttiilit kuin 70cc kannella. En tiedä kummalla saat paremmat tehot.
Ja kun kerroit ettei rahasta ole kiinni niin osta se 70cc kansi ja vie koneistamolle ja käske laskea sitä, että saat niitä puristuksia lisää, tällöin on varmasti 70cc kansi tehokkaampi kuin 50cc kansi.
No ei toi nyt mikään itsestäänselvyys ole että suuremmilla puristuksilla aina enemmän tehoa... Nakutusraja tulee aina joskus vastaan, liikaa kantta madaltaessa voi palotilasta tulla niin korni että sekin alkaa vähentämään tehoja. Jä kyllä tolla 70cc kannella saa selvästi enemmän tehoa kuin vakiolla, kunhan vain on kaasari ja putki sopivan kokosia sille kannelle.

Miksi et osta suoraan jotain 125cc valmiskonetta jos ei raha ole ongelma?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

Wiibo kirjoitti:
pipsapossu kirjoitti:Mitä enemmän puristuksia sitä enemmän tehoa, eli sillä 50cc kannella jossa 23/20 venat mitä myydään siellä moposopissa UUTENA saa enemmän puristuksia sen 72cc:n kanssa mutta sitten taas siinä on ne pienemmät venttiilit kuin 70cc kannella. En tiedä kummalla saat paremmat tehot.
Ja kun kerroit ettei rahasta ole kiinni niin osta se 70cc kansi ja vie koneistamolle ja käske laskea sitä, että saat niitä puristuksia lisää, tällöin on varmasti 70cc kansi tehokkaampi kuin 50cc kansi.
No ei toi nyt mikään itsestäänselvyys ole että suuremmilla puristuksilla aina enemmän tehoa... Nakutusraja tulee aina joskus vastaan, liikaa kantta madaltaessa voi palotilasta tulla niin korni että sekin alkaa vähentämään tehoja. Jä kyllä tolla 70cc kannella saa selvästi enemmän tehoa kuin vakiolla, kunhan vain on kaasari ja putki sopivan kokosia sille kannelle.

Miksi et osta suoraan jotain 125cc valmiskonetta jos ei raha ole ongelma?
Sanotaanko vaikka että 125cc on minulle liian iso. Tuolla "raha ei ole ongelmalla" tarkotin lähinnä että en ala mitään käytettyjä ostamaan, vaan ihan uusia.

Ensimmäistä kertaa säädän näitten mopojen kanssa (melkeen), niin tietääkö kukaan minkäänlaista opasta missä olis paljon kuvia? Ihan sama onko suomeksi tai englanniksi. Tiedän jo tämän
pipsapossu
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2009 00:05
Paikkakunta: Somero

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja pipsapossu »

Wiibo, tiesin kyllä ite ton kaiken mitä kirjotit, mutta koska arvasin ettei Kujumi rupee kanttansa laskemaan vaikka ehdottaisinki, ni en kirjottanut aiheesta sen enempää (Y)

Mutta hyvä kun nyt selvensit viellä.

E: ja Kujumi, tän foorumin oppaista kyllä löytyy sylinterin ja kannen irrotus ohjeet, eikä kasaaminen ole sen vaikeampaa.
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja kurri »

Ja jos ei online lähteet riitä niin etsi käsiisi tämä kirja

Saattaapi löytyä jopa isoista kirjastoista.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

pipsapossu kirjoitti:Wiibo, tiesin kyllä ite ton kaiken mitä kirjotit, mutta koska arvasin ettei Kujumi rupee kanttansa laskemaan vaikka ehdottaisinki, ni en kirjottanut aiheesta sen enempää (Y)

Mutta hyvä kun nyt selvensit viellä.

E: ja Kujumi, tän foorumin oppaista kyllä löytyy sylinterin ja kannen irrotus ohjeet, eikä kasaaminen ole sen vaikeampaa.
Kasaamiseen voi soveltaa tuota opasta tekemällä kaiken päinvastaisessa järjestyksessä.

Mutta saan kaverin auttamaan niin eiköhän tämä onnistu ihan hyvin.
Kepe
Viestit: 4
Liittynyt: 23.07.2009 00:18

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Kepe »

pipsapossu kirjoitti:Vanhanmallin kansi, ja 20mm lähistöltä joku kaasari, eikä tule moposportin 72cc setissä tiivisteitä mukana vaikka siinä kuvassa ne onkin! Testattu juttu, tilasin sieltä ja avasin innoissani paketin kun kuvan perusteella luulin että tulee tiivisteetkin, ja pah ei ollut tiivisteitä. Ei auttanu ku tilata erikseen. Niissä mainitaan jos tulee tiivisteet, tälleen kun tossa 81cc:ssä: HONDA MONKEY ´87- 81,2cc sylinteri, mäntäsarja ja tiivisteet. 72:ssa ei lue tota, vaikka kuvassa ne tiivisteet onkin.

ja vanhanmallin kannen ostat käytettynä jostain, uutena en tiedä saako ja jos saa niin maksaa todella paljon.
Pakko vielä sanoa tähän, että tulee. Ainakin kun itse kävin ostamassa sieltä 72cc pytyn, niin tuli tiivisteet siinä mukana.
pipsapossu
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2009 00:05
Paikkakunta: Somero

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja pipsapossu »

Kepe kirjoitti:
pipsapossu kirjoitti:Vanhanmallin kansi, ja 20mm lähistöltä joku kaasari, eikä tule moposportin 72cc setissä tiivisteitä mukana vaikka siinä kuvassa ne onkin! Testattu juttu, tilasin sieltä ja avasin innoissani paketin kun kuvan perusteella luulin että tulee tiivisteetkin, ja pah ei ollut tiivisteitä. Ei auttanu ku tilata erikseen. Niissä mainitaan jos tulee tiivisteet, tälleen kun tossa 81cc:ssä: HONDA MONKEY ´87- 81,2cc sylinteri, mäntäsarja ja tiivisteet. 72:ssa ei lue tota, vaikka kuvassa ne tiivisteet onkin.

ja vanhanmallin kannen ostat käytettynä jostain, uutena en tiedä saako ja jos saa niin maksaa todella paljon.
Pakko vielä sanoa tähän, että tulee. Ainakin kun itse kävin ostamassa sieltä 72cc pytyn, niin tuli tiivisteet siinä mukana.
kävit? minä tilasin, eikä tullu.
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja juQ »

Mie tilasin nii tuli kannentiiviste ja pytyn tiiviste.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja HPT »

Pipsan kannattais varmaan laittaa sähköpostia moposportille asiasta?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
pipsapossu
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2009 00:05
Paikkakunta: Somero

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja pipsapossu »

HPT kirjoitti:Pipsan kannattais varmaan laittaa sähköpostia moposportille asiasta?
öö emt, tämä tapahtu tammikuussa ja tilasin sitten vain erikseen ne tiivisteet mutisematta 8)
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
Tumpe
Viestit: 221
Liittynyt: 09.01.2008 21:30

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Tumpe »

Mites meneekö tuo 87- sylinterisarja suoraan vm99 mankiin vai joutuuko leikkimään niillä tiivisteillä kun jostain luin vai onko helpompi ostaa joku toinen kansi?
1337
Viestit: 214
Liittynyt: 14.03.2007 18:14

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja 1337 »

72cc pannuko?

Meneehän se, suositeltavaa vähän korottaa pyttyä ja syventää venantaskuja ettei varmasti nappaa venoihin kiinni.

Vm. kannen kanssa ei tarvitse tehdä mitään, mutta puristukset jäävät vähän pienemmiksi.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Kuinka iso kupu tuossa monkeybikerin "vm" männässä on ja paljonko tuossa "12V" mallissa on kupu?

Omassa kannessa on n. 1,4cm palotilan syvyys, "12V" mallinen oikee?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Farheld
Viestit: 16
Liittynyt: 08.10.2007 16:58

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Farheld »

Mistä saa semmosta 72cc sylinteri sarjaa (tai isompaa) joka menee kinnii jinkku mankiin? Eikö Jinkuis oo vanhan mallin mäntä ja alakerta?
homer94
Viestit: 222
Liittynyt: 20.02.2008 21:51

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja homer94 »

Jinkkuun vanhanmallin sylinterisarja, kyllä :)

Uudenmallin sylinterisarjaa laittaessa uudenmallin kannen kanssa kannattaa laittaa kaksi alatiivistettä, vanhanmallin kannella suoraan kiinni. :)
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
Farheld
Viestit: 16
Liittynyt: 08.10.2007 16:58

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Farheld »

homer94 kirjoitti:Jinkkuun vanhanmallin sylinterisarja, kyllä :)
Mut saako mistää vanhanmalliseen mitää virisylintereit? Tai meneekö noi uuden malliset jotenki kii?

e> tänää näköjään tullu moposopin sivuille noita pyttyjä :wink:
juQ
Viestit: 950
Liittynyt: 13.11.2007 20:26
Paikkakunta: Joensuucity

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja juQ »

Kaikkiallahan niitä on..

Uudenmallisenkin saa jinkkuun jos vaihtaa 87-> kampiakselin tai leikkaa pytystä jotai 2mm pois.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Pytyillä ei ole mitään eroa, mutta mäntä pitää olla oikeanlainen.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

käykös nuo pinnapultit http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1697
jos laittaa skyteamin 50cc alakertaan 110cc pytyn ja muuta mitä tarvii :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
homer94
Viestit: 222
Liittynyt: 20.02.2008 21:51

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja homer94 »

Katselin noita monkeybiken 110cc kittejä:
110cc kampiakselin (jos säilytät vakion niin joudut lyhentää pyttyä ja kuutiot jotain ihan muuta kuin 110), sopivan sylinterikannen jos männässä on kupu ja pidemmän nokkaketjun ja lohkojen avarrus.

Yxin iskua en tiedä, mutta ainahan voi laittaa prikkoja sylinterikannen päätykannen jälkeen jos sattuu vähän heittämään :D

115cc kitti:
Kuva
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

No mites se on sitten että käykös tommonen tasalaki mäntä tommosen 124cc kannen kanssa?
Meinaan siis tietty kansi laskettuna niin paljon ku saa? Eipä ainakaan puristuksia hirveesti pitäis olla tolla tasapää männällä :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Vastaa Viestiin