Välitykset

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

Itellä on 15/40 joka siis vastaa tuota 16/42. Mana on muuten vakio lukuun ottamatta, että alkukäyrästä on ehkä otettu kuri pois. Jaksaa ylämäet hyvin ja keulii myös. Kulkee tasasella pikkusen vajaa 50 km/h ja kiihtyy reilusti paremmin kuin kaverin mana ja PV. Kaverin manki kulkee 45 joten en sitten tiedä mitä siinä on laitettu, mutta kyllä se vakiolta näyttäisi. PV on myös ainakin lähes vakio.
Viimeksi muokannut Zepzep, 22.10.2009 00:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

Nyt on noi 16/42, ohitin ja kurit pois. Menee tasasella varmaan n. 55 ja ylämäkeä ei kyllä jaksa mennä..Ei jaksanut kyllä tolla 15/42 llakaan mennä...Voisko johtua siitä, että ilmanputsari on tukkeessa vai mistä?
vilperi16
Viestit: 229
Liittynyt: 02.07.2009 21:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja vilperi16 »

Mul on 16-42 ja vain kurit veks kulkee vähä päälle 60 ja ylämäkien kanssa ei mitää ongelmaa (Y)
Skootterit on hinteille!

Honda monkey 4ever<3
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

vilperi16 kirjoitti:Mul on 16-42 ja vain kurit veks kulkee vähä päälle 60 ja ylämäkien kanssa ei mitää ongelmaa (Y)
Ööh, mites toi on mahollista??
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

"Noin 60km/h" Muistaakseni Vilperi oli vaan kattonu mittarista että noin 60 se on?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
vilperi16
Viestit: 229
Liittynyt: 02.07.2009 21:25
Paikkakunta: Lahti

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja vilperi16 »

joo mittarin viisari näytti siihen satojen metrien lukuun. katoin josku geepeeässäl nii se sano 55 ku mittari oli karvan verran yli 50 :? pulitomaatti kyseessä (Y)
Skootterit on hinteille!

Honda monkey 4ever<3
orgu
Viestit: 315
Liittynyt: 08.11.2008 18:44
Paikkakunta: Salo

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja orgu »

vilperi16 kirjoitti:joo mittarin viisari näytti siihen satojen metrien lukuun. katoin josku geepeeässäl nii se sano 55 ku mittari oli karvan verran yli 50 :? pulitomaatti kyseessä (Y)
Renkaista ja rengaspaineista noit mittarin heitot yleensä johtuu. Toki mittaritkin valehtelee...
500 viestiä silkkaa paskaa
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Onkoha tuo 17/35 liia pitkät välit tälläselle kokoonpanolle: 72cc, avarrettu kansi ,19mm kaasutin, tehari ja ohitin.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

uudenmallin avarrettu kansi? Jos on niin ehkä vähän. Vanhanmallin kannella ei ollenkaan.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
DaVuZ
Viestit: 14
Liittynyt: 06.12.2009 21:50

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja DaVuZ »

Mitkä välit kaveriksi, 72cc pytty, skyteamin 70cc kansi, ohitin, giannellin tehoputki, 20mm dellorto phbg?
E: Ajattelin 17/35
Viimeksi muokannut DaVuZ, 07.12.2009 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

16/35 on aika hyvät
Gas, grass or ass. No one rides for free
orgu
Viestit: 315
Liittynyt: 08.11.2008 18:44
Paikkakunta: Salo

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja orgu »

Gianelli rajottaa, hyi
Ja sitte noi 16/17 on sen mukaan, haluutko lisää vauhtia vai et, kiihtyvyys tietty voi laskea..
500 viestiä silkkaa paskaa
Pepo
Vip-käyttäjä
Viestit: 491
Liittynyt: 21.10.2008 20:13

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Pepo »

Mitkä olis hyvät välit jos virit on 19mm jing ke ja ohitin? saisi kulkea n.55
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
pipsapossu
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2009 00:05
Paikkakunta: Somero

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja pipsapossu »

16/42
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
Säntti
Viestit: 111
Liittynyt: 08.05.2009 23:23

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Säntti »

Mitkä välit olis soipivat Jinchengiin(4vaihteinen). Vireinä: Tehari, 18mm dellorto ja pipercross.
Jakke
Viestit: 772
Liittynyt: 29.07.2009 14:16
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Jakke »

zamih kirjoitti:Mitkä välit olis soipivat Jinchengiin(4vaihteinen). Vireinä: Tehari, 18mm dellorto ja pipercross.
no ittelä ei ole ollu kesän aikana muuta viriä ko kuriton putki, kuriton imukaula ja orava, ja niitten kanssa 17/39 nii kannattee kokkeilla noita, vois olla sopiva noitten viritysten kanssa, kun itte joutu käyttään vaihteitten välillä kaasun aivan pohjassa että uskalsi laittaa isompaa :mrgreen:
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Mitkä välit olis hyvät lifan 125 kanssa, että ois helppo keulia mut kulkis myös vähäse :smoke:
Mannekyyri
Viestit: 197
Liittynyt: 18.11.2008 18:22
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Mannekyyri »

Lateasd kirjoitti:Mitkä välit olis hyvät lifan 125 kanssa, että ois helppo keulia mut kulkis myös vähäse :smoke:
15/30... vakiovanteilla?
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Joo on vakiovanteet, ja meneekö hondan eturattaat toho lifanii?
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja HPT »

Riippuu vetoakselista, 125cc lifaniin muistaakseni menee...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Ok, kiitokset. Taidan laittaa tuon 17 eteen ja sitten 40 taakse tai sitten joku vähä pienempi jos löytyy :smoke:
Karhunen
Viestit: 113
Liittynyt: 07.10.2009 12:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Karhunen »

Ei mene muuten ainakaan mun 125cc lifaniin mankin eturatas. Sen takia itellä on nyt 14/45 välit ja kulkee sen 45kmh :D . En edes tarvitse vaihteita kun nelosella voi lähteä liikkeelle aivan normaalisti.
Paljonkohan kulkisi 17/41 väleillä?
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Onko 15/40 ihan liian raskaat vakio mankiin?
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Carbon
Viestit: 141
Liittynyt: 08.12.2007 12:31

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Carbon »

Ei ole raskaat, noilla jaksaa mennä vielä mäkiinkin ihan ok. :wink: Mulla oli joskus 15/39 niin meni gps:n mukaan 47,6kmh tasamaalla..

E:Mulla siis ei ollut ohitinta, mutta veikkaisin että hyvänä päivänä jotain 50-55kmh oikeaa nopeutta?
Viimeksi muokannut Carbon, 09.01.2010 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Kiitoksii! :) mitä luulette meniskö ohittimen kera muuten vakio manki mutta nuo välitykset kuinka paljon?
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Vastaa Viestiin