Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
tämmöstäpä sielä:
Moottori-/Vaihteistoöljy
edit: joo, myyjä sano ettei tartte skytarissakaan kiertää kiinni.
Moottori-/Vaihteistoöljy
edit: joo, myyjä sano ettei tartte skytarissakaan kiertää kiinni.
Viimeksi muokannut HPT, 02.10.2008 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
monkey-speed
- Viestit: 303
- Liittynyt: 08.08.2005 22:13
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Luulisin että Skyteamissakaan ei pidä kiertää tikkua kiinni
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Skyteamin ohjekirja ei kerro asiasta mitään, kuten jo kerroin. Kerroin myös muita syitä miksi tikku kannattaa ainakin Skyteamissa kiertää kiinni. Taikka sama kai se on, mitä muut tekee, itse ainakin kierrän kiinni.
Minkälaiset loiskelevyt Monkeyn koneessa on estämässä öljyn loiskumista sylinteriin männän alle tiukassa jarrutuksessa? Vai jääkö öljytaso joka tapauksessa niin alas, ettei loiskumisen vaaraa ole?
Minkälaiset loiskelevyt Monkeyn koneessa on estämässä öljyn loiskumista sylinteriin männän alle tiukassa jarrutuksessa? Vai jääkö öljytaso joka tapauksessa niin alas, ettei loiskumisen vaaraa ole?
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Jää aika alas verrattuna pytyn reunaan, tuskin moista vaaraa on, ainakaan jos ei ole älyttömiä koroiskareita takana ja koko vehje etukenossa.
Perus mankimoottoria ei oikein edes saa paljon ylitäytettyä kun öljyntäyttöaukko on alareunassa.
Perus mankimoottoria ei oikein edes saa paljon ylitäytettyä kun öljyntäyttöaukko on alareunassa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Lykkäsin just Mobil 1 täyssynteettiset 0W-40 öljyt koneeseen. Sattuu olemaan tommosta ylimääräsenä vajaa neljä litraa nii onhan tuota nyt kokeiltava. Eipä siinä, kytkin pelittää mainiosti ja vaihteet lompsuu sisään kuin ajatus 
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Oon nyt pari kertaa laittanu 15w-50 öljyä. Jotain Teboil Suberbike 4-T Motor oil. Täyssynteettistä. Toimii ihan perkuleen hyvin eikä vaihteetkaan jumita enää kylmänä.
Edit: Tällästä siis.
Edit: Tällästä siis.
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
jep vaihteet menee tuolla tosi hyvin päälle.
mutta mineraalin kannalla oon
.
mutta mineraalin kannalla oon
-
vartapower
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 260
- Liittynyt: 04.02.2006 15:31
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Itellä oli yhen kesän tota, sen jälkeen en oo pistäny, enkä pistä, nimittäin ku oli sen yhen kesän niin aluks toimi vaihteet ja kaikki normisti, mutta sitte loppukesästä alko kytkin luistaa ja vaihteetki vaan kolahti päälle, heti ku vaihdoin sit hondan omat 10w40 öljyt niin alko taas vaihteet menee nätisti silmäänKuuSiTo kirjoitti:Oon nyt pari kertaa laittanu 15w-50 öljyä. Jotain Teboil Suberbike 4-T Motor oil. Täyssynteettistä. Toimii ihan perkuleen hyvin eikä vaihteetkaan jumita enää kylmänä.
Edit: Tällästä siis.
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
itekkin tuli 'vahingossa' tota teboilin superbike öljyä ostettua, kaupassa kun rupesin muistelemaan että mitä teboilin öljyä tuo oli mitä KuuSiTo mainitsi, meinasin ensi ottaa 10w-40 mutta sitten päädyin tohon 
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Aina on Mobililla menty ja niin mennään tulevaisuudessakin. Mobil1 0w-40 -öljyt lorautin koneeseen. Saapahan taas 1500km ajella noilla.
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Jaksaakohan Monkeyn öljypumppu edes pumpata noin löysää öljyä kunnolla? Tietysti jos on -30 asteen pakkasia, ja meinaa ajella, niin pakkohan sinne on ohutta laittaa. Näillä nollakeleillä luulisi ongelmia tulevan ennen pitkää.
Kaveri laittoi uudenkarheaan Skyteam:iin 5w-40 öljyt, niin alkoi sininen savutus. Sitä pohdittiin, että onko liian ohutta näille 5-10 asteen lämpötiloille.
Kaveri laittoi uudenkarheaan Skyteam:iin 5w-40 öljyt, niin alkoi sininen savutus. Sitä pohdittiin, että onko liian ohutta näille 5-10 asteen lämpötiloille.
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
10w-40 toiminu hyvin itellä kesäkelillä nii ei ainakaa ongelmaa pitäs olla sit vielä jos menee pakkaselle.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Ainakin haluan uskoa näin. Laitoin nuo öljyt nimenomaan pakkasten ja kylmäkäynnistysten vuoksi, että voitelu alkaa pelaamaan heti eikä viidestoista päivä. Manki on nimittäin päivittäisessä ajossa myös talvella. Ja kuitenkin kun aika pohjoisessa asun, niin täällä on aina kylmempää kuin Teillä siellä etelässä...Partanen kirjoitti:Jaksaakohan Monkeyn öljypumppu edes pumpata noin löysää öljyä kunnolla? Tietysti jos on -30 asteen pakkasia, ja meinaa ajella, niin pakkohan sinne on ohutta laittaa. Näillä nollakeleillä luulisi ongelmia tulevan ennen pitkää.
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Pitäskö mankiin laittaa eri öljyt kun nyt on 10w-30 jotai litkua mitä laitettiin vaihteisto remontin jälkeen ja kun ajaa koneen lämpimäksi öljy vaahtoutuu ja tuntuu vedeltä ja sitä vaahtoa tulee huohotin letkusta??
ennen remonttia oli 10w-40 teboil silveriä ja sillon ei tehny tota. ja miten vois paikata öljyvuodon kun manki tiputtaa yössä öljyä 1,5cm kertaa 1,5cm? vissiinlohkotiivisteestä vuotaa ja siten että konetta ei tartte purkaa???

ennen remonttia oli 10w-40 teboil silveriä ja sillon ei tehny tota. ja miten vois paikata öljyvuodon kun manki tiputtaa yössä öljyä 1,5cm kertaa 1,5cm? vissiinlohkotiivisteestä vuotaa ja siten että konetta ei tartte purkaa???
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Ehdottomasti kannattaa vaihtaa jos öljy pahasti vaahtoilee.
Paikkaamiseen ilman avaamista ei oikein hyvää konstia oo, mutta ehkä joku silikoni/sikafleksi vois pysyä sauman päällä riittävän hyvin kunhan putsaa ensin oikein hyvin jollain rasvanpoistoaineella.
Ootko koittanu kiristää lohkonpultteja vuotokohdasta? Oliko kiristysjärjestys millainen?
Paikkaamiseen ilman avaamista ei oikein hyvää konstia oo, mutta ehkä joku silikoni/sikafleksi vois pysyä sauman päällä riittävän hyvin kunhan putsaa ensin oikein hyvin jollain rasvanpoistoaineella.
Ootko koittanu kiristää lohkonpultteja vuotokohdasta? Oliko kiristysjärjestys millainen?
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
no kyllä ne on aika kireellä ja ristiin kiristetty. mutta haittaako noin pieni vuoto jos pitää pientä öljy kannua vaikka penkin alla ja lisää jos on tarpeen. kun ei viitti avata enää konetta ton takia :O?kurri kirjoitti:Ehdottomasti kannattaa vaihtaa jos öljy pahasti vaahtoilee.
Paikkaamiseen ilman avaamista ei oikein hyvää konstia oo, mutta ehkä joku silikoni/sikafleksi vois pysyä sauman päällä riittävän hyvin kunhan putsaa ensin oikein hyvin jollain rasvanpoistoaineella.
Ootko koittanu kiristää lohkonpultteja vuotokohdasta? Oliko kiristysjärjestys millainen?
saattaa vuotaa myös siitä jakopää ketjun vai mikä se oli pultin tiivisteestä kun sitä ei ole vaihdettu :S
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Koitappa kiristää ne pultit uudestaan niin että kiristät alhaalta keskeltä eka ja sit kiertäen kumpaankin suuntaan, voi auttaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
okei eihän tuo haittaa kun ainahan voi lisätä öljyä kun vuoto on noin pieni mutta vituttava silti :Skurri kirjoitti:Koitappa kiristää ne pultit uudestaan niin että kiristät alhaalta keskeltä eka ja sit kiertäen kumpaankin suuntaan, voi auttaa.
esim: nyt manki on talveksi mökillä niin siellä sitte tiputtaa :S
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Mulla koneessa 5w-40 öljyt ja hyvin toimii. kaiketi tuo 5w-40 voitelee paremmin kylmänä eikä rasita öljypummppua niin paljon kun on vireämpää
.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Nyt tässä isoveli nakkas vittumaisen kommentin kun sille kerroin, että kuinka tuo jinkun mäntä oli päässy karstottumaan, eli väitti, että kun minä olin tuolla keulinut ja tehnyt kaikki temput, niin että öljyt olisivat vain tuolla moottorin pohjalla kun mopo on keula pystössä? Ainakin maalaisjärjen mukaan tuo väite pitää paikkansa mutta syntyykö männästä niin paljoa imua kun kone käy että keula pystössä mäntä ja kansi saa öljyä riittävästi?
ihan hauska juttu kun ei ole tullut ennen edes aateltua moista, kun on ajanut huolettomasti keula pystössä ajattellen vain keulimista
en tiejä että kuuluko välttämättä tänne mutta aiheeseen liittyen myös, että vaikuttaako öljyn paksuus myös tähän että miten se pysyy ''ylä-kerrassa''? 
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Paha sanoa kun ei tuosta sun viestistä saa mitään selvää...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
No sinuna menisin sitten vielä parille äidinkielentunnille.
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
tai sitten ette jaksa ymmärtää 
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
-
vartapower
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 260
- Liittynyt: 04.02.2006 15:31
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Minä sain aika hyvinkiHPT kirjoitti:Paha sanoa kun ei tuosta sun viestistä saa mitään selvää...