Honda Monkey -98 kunnostaminen

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Tuli tämmöinen manki vaihdettua ja vieläpä 1998 vuosimallin! Eli tarkoituksena olisi pistää mankin alkuperäis kuntoon kaikinpuolin. Tekniikkaa ei lähetä virittämään (entisen omistaja laittama ohitin otetaan myös pois!). Hyvinä puolina on, että manki on rekisterissä jo.

Huonoja puolia löytyy: kilpi kahtena, magneetonkoppa palasina, ajettu ilman öljyä (vettä tuli hieman koneesta kun aukaisin propun), etupää vemputtaa, putki on poikki, kulutus osia uusittava jne.

Siispä tuumasta toimeen, purkaminen ja putsaileminen alkakoon! Tässä pari kuvaa:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Sitten kysymys: Tohtiiko sähköosia ja magneeton pyörän sisäosaa puhdistaa puhdistu-sprayllä?

PS. kuvat hieman heikkolaatusia, puhelimen kameran vuoksi.
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
ssdake
Viestit: 125
Liittynyt: 29.09.2009 21:00

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja ssdake »

Hieno monkkari! Mihin vaihdoit?
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

ssdake kirjoitti:Hieno monkkari! Mihin vaihdoit?
Autohifiin :roll:
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
Osmo_
Moderaattori
Viestit: 1478
Liittynyt: 29.03.2009 18:08
Paikkakunta: Huittinen/Ilmajoki

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja Osmo_ »

Kyllä itse olen ainakin magneeton sisäosia puhdistanut CRC Bräkleen -nimisellä aineella. Ei niitten pitäisi siittä hajota.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04

EX. Devil, nyk. Osmo_
Monkisti
Viestit: 242
Liittynyt: 21.12.2007 15:58
Paikkakunta: Ulvila

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja Monkisti »

kyllä nyt on asialline projekti (Y)
-BMW E30 "316i"
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
Iina
Viestit: 18
Liittynyt: 25.10.2009 13:21
Paikkakunta: Askola

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja Iina »

Monkisti kirjoitti:kyllä nyt on asialline projekti (Y)
Juuri näin! Jään seurailemaan (:
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Tänään vähän jatkettu purkamista ja mietitty, mitä osia pitää alkaa tilaamaan.

Tämän hetkinen lista on:

Magneetonkoppa (tulossa jo)
Bensa-/ huohotusletkua
Tulpanhattu ja tulppa
Jarrupalat eteen ja taakse
Jarrutanko (pituus?)
Renkaitten laakerit eteen ja taakse
Penkin päällynen
Vaihdekeppi
Puslat etupäähän ja ehkä swingiin (sorvaan itse?)
Tarrat tankkiin ja sivukoppaan
Mittarinpyörittäjä (tulossa jo)

Myöhemmin katsotaan mitä kone tarvii :think:

Ja sitten ULLATUUUS:

Kuva

Imukaulan "helma" poikki ja eikä tiivistettä ollut pytyn ja kaulan välissä :?

PS. Mitenköhän etupään puslien sorvaaminen onnistuu? Pitääkö niissä olla vastaavat urat kuten tässä kuvassa on: http://www.moposoppi.fi/images/nylonholkki_big.jpg ?
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
Monkisti
Viestit: 242
Liittynyt: 21.12.2007 15:58
Paikkakunta: Ulvila

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja Monkisti »

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 2/cat/1472

Kyllähän noita on tehty

TUNINGMAN kirjoitti:
Vaihdekeppi

:mrgreen:
-BMW E30 "316i"
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
hondaZ50
Viestit: 1318
Liittynyt: 12.07.2009 20:18

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja hondaZ50 »

Orkkis tulossa? Kuvista päätellen on ollu varmaanki vähän aikaa sitten vielä iha hyvä manki joutunu vaan vähä kovaan käsittelyyn :? Mut hyvä varmasti tulee :)
Nelitahti vääntää kuin hirvi paskalla.
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Orkkis tulossa joo. Suunnilleen kaikki osat nyt tilattu.
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Do dii, eilen oltiin sitten sorvi-hommissa ja tänään jatkuu. Tarkoituksena on tehdä etupään puslat ja takahaarukan puslat. Eilen saatin toinen etupään puslista valmiiksi:

Kaveri:
Kuva


Kuva

Kuva
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
sopuli95
Vip-käyttäjä
Viestit: 1054
Liittynyt: 08.10.2009 15:14
Paikkakunta: Lumijoki

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja sopuli95 »

Onnea projektiin. Kylläpäs on ollut vähän huonolla kohtelulla, kun 10 vuodessa mennyt tollaiseen kuntoon.
Se kellä on eniten romua, voittaa!
ssdake
Viestit: 125
Liittynyt: 29.09.2009 21:00

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja ssdake »

Mistä aineesta noi holkit ja puslat sorvaat?
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

ssdake kirjoitti:Mistä aineesta noi holkit ja puslat sorvaat?
Ns. kulutusmuovia, jonka ominaisuuksia on esim. öljyää itsensä.
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Tämän näköiset tuli takapuslista:

Kuva

Torstaina hiekkapuhaltamaan osia ja sitten pikkuhiljaa alkaa maalailemaan osia.
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Tänään hiekkapuhallus suoritettu ja pari tuntia siinä vierähti. Puhalluksessa olivat runko, takahaarukka, etuhaarukka, vanteet ja putki. Samalla hitsasin putken kasaan ja vahviketta takahaarukkaan. (Y)

Ps. Toivottavasti scatterin paketti on tullut, kun menen huomenna kotio :roll:
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Do dii tänään oltaisi saatu aikaseksi jotain eli kittasin tankin ja maalasin putken kuumakestomaalilla. Huomenna hion tankin ja nähtävästi laitan lisää kittiä siihen.

Klick
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Suurin osa osista on maalattu, enää vain keskiöt ja vanteet ovat maalaamatta. Aloitin mopon kasauksen jo, että projekti etenisi : Klick (huono kuvanlaatu :oops: )

Millähän tavoin pölysuojat saisi helpoiten paikalleen?

PS. etupää tuntuu todella jämäkältä ja hyvältä (Y)
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Otas iskarit vielä auki ja maalaa nuo jouset (Y)
Gas, grass or ass. No one rides for free
Wave
Moderaattori
Viestit: 514
Liittynyt: 04.03.2008 17:22
Paikkakunta: Kitee

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja Wave »

Pölysuojat saa helpoiten paikalleen silleen, et ensin rasvaa sen keulaputken päät et ne pölysuojat menee helpommin paikalleen, sitten laittaa käden siihe liukuputken ympärille ja painaa pölysuojaa ylöspäin. Sen pitäs mennä helposti jos on laittanu rasvaa, mut vähä voimaa se saattaa vaatii. Manki näyttää iha hyvältä, mut kannattas nuo iskaritki maalata. :wink:
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
jjeppee
Viestit: 89
Liittynyt: 28.12.2008 22:06
Paikkakunta: Huittinen

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja jjeppee »

Ite oon aina laittanu pölysuojat sillai et vaseliiniä vähän niihin sit vana vainaa niin paljon kun oystyy ylös päin sitten pieni ruuvari väliin ja sillä vääntää hiukan ni sit se menee alkuun sit sen saakin jo :P
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Kiitos vinkeistä (Y) Laiskuuttani en ole niitä vielä jaksanu purkaa ja sen takia vielä tuon näköiset :oops:
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
TuningMan
Viestit: 85
Liittynyt: 10.08.2005 14:54
Paikkakunta: Soini

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja TuningMan »

Eli manki alkaa olemaan kasassa, venttiilit säädetty, uudet öljyt laitettu ja savut otettu irti! Ajamaan ei vielä päästy, kun impulssikäämin toinen johto lähti irti ja eikä sitä enää pysty tinaamaan. Kytkintä ei saatu toimimaan kunnolla ja päätin tilata uuden kytkinlevyn! Eli tilaukseen lähti: impulssikäämi, kytkinlevyjä (2kpl), tyyppikilpi, taka-akselin mutteri ja tiivistesarja.

PS. myös iskarit maalasin (Y)
sopuli95 kirjoitti:Mistä lähtien jenkeissä manki on käynyt kaasulla? Eikö tuo gas tank ole kaasu tankki :shock:
aaPo
Viestit: 215
Liittynyt: 10.10.2008 17:18
Paikkakunta: Ristiina

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja aaPo »

Eikös näissä tarvii ku yhen levyn? :o
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Honda Monkey -98 kunnostaminen

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Väli- ja uudenmallin Monkeys on 1 levyne kytki. :( Räjäytyskuva. Vanhasmallis 2 levyne.

Kuvia vaan kehiin. :)
Vastaa Viestiin