Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Öljynpaineet kateissa niin tulee tuommosta jälkee. Eikös tohon kelpaa samurai yms. nokat joita ny on joka nurkalla, ei ne paljon maksa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Pärtsääjä
Viestit: 32
Liittynyt: 14.05.2008 14:16
Paikkakunta: Lappi/Torneo

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Pärtsääjä »

Joo kiitoksia avusta, mutta miten tuo alempi laakeri (alemmassa kuvassa alempi) saadaan irti tai no ei se irti saanti vaan se uuden paikalleen laitto, eli onkos tuo purettavissa.
Kurri öljynpaine? Tarkoitatko, että öljy ei ole kiertänyt tuolla kannessa. Tuo on myös vetänyt imuventtiilin kieroon (voiko sitä millään oikaista :D ) ja kainuvivut ovat aika kuopalla myös verrattuna Hondan n.20 vuotta vanhoihin ja mäntä/sylinteri leikkonut.
Jakke, hiljaa. :mrgreen:
No täytän nyt tätä topiccia eli tuossa kuvia keinuvivuista (niitäkin voi hitsata? :D ) Vai ovatko nuokin mennyttä?

Kuva

Kuva

Ja tuossa vielä mäntä. Venat napannut muutaman kerran männän kanssa yhteen, vai ovatko nuo venttiilien taskut noin syvät skyteamissa vakiona?

Kuva
E: ok, kiitos kurri. (Y)
Viimeksi muokannut Pärtsääjä, 26.02.2010 19:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mitä enemmän ääntä sen enemmän tehoa. Honda Monkey vm.90
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Keinut varmaan saa vielä hiottua.
Nokan toinen laakeri lähtee kun ensin irrottaa sen osan mihin ratas tulee kiinni, se on vaan prässättynä paikalleen. Kannattaa ensin merkata asento jollain luotettavasti jos meinaa sen vielä takaisin käyttöön joskus ottaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
NosSami
Viestit: 139
Liittynyt: 04.12.2009 13:57
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja NosSami »

Onko kuinka laadukas tuo YX 140 kone, siis tuo-->> http://cgi.ebay.co.uk/stomp-pit-bike-en ... 3ca7f13dfc
Ja samaa kysyn YX 160.
Skyteam Monkey 48cc http://www.motot.net/galleria/albumi4325/
Skyteam Monkey 125cc Black Power(piikkimanki) http://www.motot.net/galleria/albumi4324/
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

NosSami kirjoitti:Onko kuinka laadukas tuo YX 140 kone, siis tuo-->> http://cgi.ebay.co.uk/stomp-pit-bike-en ... 3ca7f13dfc
Ja samaa kysyn YX 160.
En suosittele. Ite tilasin, ja muutaman satkun rullasin, sitten lohko halki. Kurrilla sama homma.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Jakke
Viestit: 772
Liittynyt: 29.07.2009 14:16
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tai sitten tuo johtuu siitä, että tilasitta sieltä Ebay:sta jossa tyyppi möö noita motteja n.200€ hinttaan :mrgreen: eppäilin ittekki jo, että miks noin halvala, mutta selekis se tuoki :D
E:Voihan se toki nuinki olla.
Viimeksi muokannut Jakke, 05.03.2010 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

sama yx tuo on ku motorpower 600e yxit. Sitten taas kuulemma Oorin uudemmat yxit on laadukkaampia, paremilla laakereilla tms
Gas, grass or ass. No one rides for free
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

joku laakerityyppi vaihtun tms, pienes viinahöyrys ei pyge muistaa. Muistaaksee neulat vaihtun rulliks tms.
Matzq
Viestit: 19
Liittynyt: 14.10.2009 15:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Matzq »

Mistähän sais halvimmalla Suomesta uutena virikoneen,mielellään satakympin.Alkaa toi Skyteamin vakiokone pikkasen kyllästyttään :roll:
kalleppi3
Viestit: 80
Liittynyt: 19.09.2009 11:42
Paikkakunta: LAITILA

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja kalleppi3 »

Matzq kirjoitti:Mistähän sais halvimmalla Suomesta uutena virikoneen,mielellään satakympin.Alkaa toi Skyteamin vakiokone pikkasen kyllästyttään :roll:
125cc lifanei joku myy (tai myi, en ole nyt kattonu onko enää myynnis) 200€ hintaan. 110cc koneita saa sitten motorpowerilta mutta maksaa tuplaten.
Lateasd
Viestit: 124
Liittynyt: 10.05.2008 22:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Lateasd »

Joo oliha niitä tuolla motot.neti puolella myynnis 250e hintaan muistaakseni? Mutta ite ostin ainaki n.50km ajetun.

E: 180e+postit.
Matzq
Viestit: 19
Liittynyt: 14.10.2009 15:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Matzq »

ok
Matiasssh
Ihmemies69
Viestit: 55
Liittynyt: 08.05.2009 08:30
Paikkakunta: lempäälä

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Ihmemies69 »

Saakos tohon motorpowerin Bad boy in 110 koneeseen valot toimiin?
Karhunen
Viestit: 113
Liittynyt: 07.10.2009 12:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Karhunen »

En tiiä saako tohon mutta on ihan älyttömän kallis verrattuna esim 125cc lifaniin.

Miten tota 125cc lifanii vois viritellä, on tulossa vähä ylimäärästä rahaa ja teho ei riitä vielä mihinkään? Outer-rotorkit, kireempi nokka ja venajouset, isompi kaasari, mitä muuta?
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Kannen työstö(kanavien),kp mäntä, kannen lasku ehkä jopa?. Venttiilien muotoilu,säädettävä nokkapyörä,oikein mitoitettu pakorööri,toinen cdiboksi,hmm. Jos kierrosherkkyyttä haluut nii moottorinosien esim kampiakselin keventäminen,kevyempi öljyslingeri?
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

Slingeri kokonaan pois, mut kannattaa tukkia kytkin kopan pääsä oleva reikä ettei turhaa päästele paineita..
Piä vakio sähöt ja laita viri cdi, saattaa jopa olla tehokkaampi kuin paska outeri.
Mangeeton kevennys ennemmin.

Laita virinokka ja laske kantta, ei kannata vakio kokoon kp mäntää hommata.
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

lokitekki kirjoitti:Slingeri kokonaan pois, mut kannattaa tukkia kytkin kopan pääsä oleva reikä ettei turhaa päästele paineita..
Piä vakio sähöt ja laita viri cdi, saattaa jopa olla tehokkaampi kuin paska outeri.
Mangeeton kevennys ennemmin.

Laita virinokka ja laske kantta, ei kannata vakio kokoon kp mäntää hommata.
Miten tässä (lihavoidussa) vaihtoehdossa toteutetaan kiertokangen alapään laakerin voitelu?
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
NosSami
Viestit: 139
Liittynyt: 04.12.2009 13:57
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja NosSami »

Skyteam Monkey 48cc http://www.motot.net/galleria/albumi4325/
Skyteam Monkey 125cc Black Power(piikkimanki) http://www.motot.net/galleria/albumi4324/
Haukkeli
Viestit: 402
Liittynyt: 16.10.2009 17:59
Paikkakunta: Hamina

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Haukkeli »

Kyllä. Tuo on 3 sukupolven mikä on neulalaakeroitu lootasta,niinkun tuossa lukeekin.
Karhunen
Viestit: 113
Liittynyt: 07.10.2009 12:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Karhunen »

Slingeri kokonaan pois, mut kannattaa tukkia kytkin kopan pääsä oleva reikä ettei turhaa päästele paineita..
Piä vakio sähöt ja laita viri cdi, saattaa jopa olla tehokkaampi kuin paska outeri.
Mangeeton kevennys ennemmin.

Laita virinokka ja laske kantta, ei kannata vakio kokoon kp mäntää hommata.
Saisko tohon järkevästi sitten lisää kuutiota jos vakiokokoon ei tarvii kp mäntää? Ja paljon sitä kantta uskaltais laskea?
mikkoj
Viestit: 11
Liittynyt: 31.01.2010 21:19
Paikkakunta: Äetsä

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja mikkoj »

Kattelin noita vähän isompia koneita ja jossain luki että SOCH, niin mitä mahtaa tämä tarkoittaa??
mikkoj
Viestit: 11
Liittynyt: 31.01.2010 21:19
Paikkakunta: Äetsä

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja mikkoj »

Ja sitten vielä kysäisisin että onko kellään tollasesta 160cc YX koneesta kokemuksia, kun olen kuullut että tuo 140cc yx olisin aivan perseestä revitty. tossa linkki http://www.gravelpit.fi/webshop/index.p ... 7584825245
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Ligettah
Viestit: 88
Liittynyt: 04.10.2009 16:24

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja Ligettah »

SOHC = Yksi yläpuolinen nokka-akseli
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

EskoMörkö kirjoitti:
lokitekki kirjoitti:Slingeri kokonaan pois, mut kannattaa tukkia kytkin kopan pääsä oleva reikä ettei turhaa päästele paineita..
Piä vakio sähöt ja laita viri cdi, saattaa jopa olla tehokkaampi kuin paska outeri.
Mangeeton kevennys ennemmin.

Laita virinokka ja laske kantta, ei kannata vakio kokoon kp mäntää hommata.
Miten tässä (lihavoidussa) vaihtoehdossa toteutetaan kiertokangen alapään laakerin voitelu?
Kyllä se kestää ilman että sinne tulee pirusti öljyä koko ajan, roiskuuhan sitä väkisinki vähä sinne laakerin väliin. Kaks taheissa on varmaan vähintään saman tehonen voitelu?
Karhunen kirjoitti:
Slingeri kokonaan pois, mut kannattaa tukkia kytkin kopan pääsä oleva reikä ettei turhaa päästele paineita..
Piä vakio sähöt ja laita viri cdi, saattaa jopa olla tehokkaampi kuin paska outeri.
Mangeeton kevennys ennemmin.

Laita virinokka ja laske kantta, ei kannata vakio kokoon kp mäntää hommata.
Saisko tohon järkevästi sitten lisää kuutiota jos vakiokokoon ei tarvii kp mäntää? Ja paljon sitä kantta uskaltais laskea?
Saahan tuohon 57mm mäntä settiä jolla on 142cc.
1-2mm
Vastaa Viestiin