Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.

Ohjeita erinäisiin Monkeyn huolto-toimenpiteisiin. Vain rekisteröityneille käyttäjille.
Kumiturpa
Viestit: 9
Liittynyt: 10.06.2009 23:21

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Kumiturpa »

Mulla on lifanin mukana tullut keihin type "25mm" kaasari johon pitäis laittaa isompi suutin. Ostin keihin kaasareihin tarkoitettuja suuttimia ,mutta ne eivät sopineet. Kaasarin suutin on jotenkin oudon pitkä ja siinä on vissiin 7mm kierteet en oo ihan varma. Misitä saan sopivan suuttimen vai pitääkö mun viilata?
Kumiturpa
Viestit: 9
Liittynyt: 10.06.2009 23:21

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Kumiturpa »

Kumiturpa kirjoitti:Mulla on lifanin mukana tullut keihin type "25mm" kaasari johon pitäis laittaa isompi suutin. Ostin keihin kaasareihin tarkoitettuja suuttimia ,mutta ne eivät sopineet. Kaasarin suutin on jotenkin oudon pitkä ja siinä on vissiin 7mm kierteet en oo ihan varma. Misitä saan sopivan suuttimen vai pitääkö mun viilata?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Laita kuvaa suuttimesta niin koitetaan auttaa ? :)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Leone
Viestit: 18
Liittynyt: 03.01.2010 23:15

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Leone »

Ööh onkos mulla vikaa kaasarin sääjöissä vai väleissä ku tuntuu ettei 4 vaihteella jaksa oikee vetää loppuun asti? :think:
Tommi
Viestit: 34
Liittynyt: 22.05.2009 08:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Välit on liian raskaat.
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

Mikä on ongelma, kun neula on rikkaimalla ja vieläkin kiihtyy paremmin ryypyllä?
Kumiturpa
Viestit: 9
Liittynyt: 10.06.2009 23:21

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Kumiturpa »

Kumiturpa kirjoitti:
Kumiturpa kirjoitti:Mulla on lifanin mukana tullut keihin type "25mm" kaasari johon pitäis laittaa isompi suutin. Ostin keihin kaasareihin tarkoitettuja suuttimia ,mutta ne eivät sopineet. Kaasarin suutin on jotenkin oudon pitkä ja siinä on vissiin 7mm kierteet en oo ihan varma. Misitä saan sopivan suuttimen vai pitääkö mun viilata?
http://s559.photobucket.com/albums/ss39 ... g&newest=1 Siin on kuva. ne kierteet oli kuus milliset.
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Sulla on kuule se suutin vielä kiinni siinä suutin putkessa :roll: Se suutin lähtee irti ku otat toisella avaimella kiinni tuosta kulmikkaasta kohasta ja pyörität taltta pää meisselillä tuosta päästä eri suuntaan , tuonkun teet niin voi olla että ne sun ostamat suuttimet käykin tuohon ...
Monkeyt.net vanki numero 1005
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Jericho »

On se suutin irti ollut, tosta kuvasta päätellen...

E: :shock: Ai.
Kumiturpa
Viestit: 9
Liittynyt: 10.06.2009 23:21

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Kumiturpa »

Skyttari kirjoitti:Sulla on kuule se suutin vielä kiinni siinä suutin putkessa :roll: Se suutin lähtee irti ku otat toisella avaimella kiinni tuosta kulmikkaasta kohasta ja pyörität taltta pää meisselillä tuosta päästä eri suuntaan , tuonkun teet niin voi olla että ne sun ostamat suuttimet käykin tuohon ...
joo näin se oli se oli niin pirun tiukalla etten älynny sitä kiitos avusta.
Vilzze
Viestit: 174
Liittynyt: 02.01.2008 19:43
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Vilzze »

Eli mul on 113cc kone, sit 26mm keihin pwk ja käy varmaan laihalla, kylmänä toimii hyvin mut hetikun lämpenee kone niin rupee pätkii ja sit jos vääntää lisää kaasua ni booaa, eikä jaksa vetää hyvin 16/35 väleillä... pääsuutin on 135, neula keskellä ja tk suutin on 42. Säätövinkkejä.
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
S4MPSA
Viestit: 142
Liittynyt: 23.11.2009 18:07
Paikkakunta: Kotka

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja S4MPSA »

Neulaa ylöspäin.
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Näksä »

liika iso suutin. itellä on 105 lifanin ja 25mm mikunin kaa. koita jotai 100 tai vähän yli
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

mites pitäs vielä säätää tota kaasaria ku ennen oli 95 suutin ja neula keskinmäisessä ja sillon ei kestäny yhtään antaa kaasua tai sammus heti ja nyt seit vaihoin suuttimen 100 ja neulan laitoin alimpaan loveen ja nyt se ei oikeen lähe käyntiin tai jos lähteekin nii sammuu heti jopa ilman kaasun painallusta :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
VaLjUs
Viestit: 187
Liittynyt: 30.03.2010 21:49
Paikkakunta: nousiainen
Viesti:

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja VaLjUs »

juu kiitos sul täst oli tosi paljon ongelmia ny kulkee kun unelmaa (Y) eikä savuta :smoke:
VaLjUs
Viestit: 187
Liittynyt: 30.03.2010 21:49
Paikkakunta: nousiainen
Viesti:

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja VaLjUs »

mul on 68 ja tulppa on vielä ihan musta kulkee mut ei kiihdy hvin 65 ois varmaa siihen sit se passeli mu ku ei oo sitä ni voisinko vaihto estoisesti laittaa 60 ja neulan ylimpään asentoon vai oisko parempi vaan ostaa se 65 ei hän se kyllä kallisole mut näi väli aikasesti meneekö hyvin jos tekee noin
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja jojjo »

E: ongelma ratkaistu
Viimeksi muokannut jojjo, 07.04.2010 07:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S4MPSA
Viestit: 142
Liittynyt: 23.11.2009 18:07
Paikkakunta: Kotka

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja S4MPSA »

Pienempää suutinta ehkä. Onko ilmaruuvi auki ollenkaan?
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja jojjo »

.
Viimeksi muokannut jojjo, 07.04.2010 07:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Näksä »

laita ilmaruuvia joku kierros tai silleen vaan vähän auki ja kato ettei oo imuvuotoo. laihalla se käy jos nostaa kierroksia itsekseen ja meinaa sammua ku painaa kaasua. älä pienempää suutinta laita vaan isompaa. ja kannattaa myös putsata kaasari hyvin
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja jojjo »

.
Viimeksi muokannut jojjo, 07.04.2010 07:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja haraa »

missä voisi olla vika ku vaihoin jing ken 18mm kaasarin kiinni ja ei lähde ku ryyppy päällä käyntiin ja huuta pirusti ja samalla myös pätkii ja kun ottaa ryypyn pois niin kierrokset vaan lisääntyy? eikä auta vaikka ruuvailisi kaasarin kyljessä olevaa kahta ruuvia.. kumpihan niistä edes mahtaa olla tyhjäkäynti ruuvi?

Voisko johtuu siitä että on imuvuoto kun imukaulan ja kaasarin välissä ei ole kuin se kaasarissa oleva O-rengas tiiviste? vai tarviiko se jotain muuta tiivistettä siihen edes?

Ja sitten vielä sellanen että tarviiko siinä imukaulan ja kaasarin välissä olla sellasta mustaa kumi juttua niiku vakio kaasarissa oli?
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja HPT »

Minkäslainen tiiviste sulla on imukaulan ja kannen välissä?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja haraa »

HPT kirjoitti:Minkäslainen tiiviste sulla on imukaulan ja kannen välissä?
ihan sellane normi tiiviste mikä siihen kuuluuki joka tulee jonku tiiviste sarjan mukana..
Mannekyyri
Viestit: 197
Liittynyt: 18.11.2008 18:22
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan

Viesti Kirjoittaja Mannekyyri »

Teeppä siihen imukaulaan jonkinlainen tiiviste esim. tiivistepaperista... Tai käyt ostamassa siihen tiivisteen... Kaverilla oli sikaflexiä kerran siellä välissä, toimi, mutta kaasari oli aika mielenkiintoinen ottaa irti imukaulasta. :lol:
Vastaa Viestiin