Välitykset

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
VaLjUs
Viestit: 187
Liittynyt: 30.03.2010 21:49
Paikkakunta: nousiainen
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja VaLjUs »

jaa eli 12/27 on pitkään haettu vastaus kysymykseeni.


jaa mitä menee sitten jos on huoosti avarrettu kansi ja vv putki alakautta tuleva. putki topicissa on kuvaa. kaasarin puoli on kyllä ihan sileä ja suora ei oo loppuun kapeneva. mutta pako puoliu on :shock: pelkästään porattu 17mm
ja ei yhtään viilattu hiottu. ilman viri nokkaa. tossa pitäis ostaa korkee paine mäntä,virinokka jäykemmät venat ja parantaa avarruksia.harkinnassa 72cc sittehä ei kannata ostaa korkee paine
mäntää jal laskee kantta. kui paljo?
Viimeksi muokannut VaLjUs, 22.04.2010 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zepzep
Viestit: 322
Liittynyt: 06.08.2009 12:30

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Zepzep »

Varmaan pääsee 70 km/h alamäkeen avartamattomallaki :D
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja haraa »

Mulla on nytte 14/42 välitykset ja pitäs uudet ketjut ja rattaat hommata, niin semmoine kysymys että jos laitan taakse 45 piikkisen niin mikä etu ratas kandee laittaa, että välitykset pysyy ns. samoina ja kuinka pitkät ketjut niille kannattaa ostaa?
Jakke
Viestit: 772
Liittynyt: 29.07.2009 14:16
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Jakke »

15 eteen, eli sääntö meni jotenki silleen että 1 piikki edessä vastaa 3 piikkiä takana.
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
haraa
Viestit: 169
Liittynyt: 26.08.2008 20:33

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja haraa »

kun nyt menee sen joku 72kmh nii mitkä välit pitäs laittaa et menis alle verojen jos taakse tulee 45 piikkinen takaratas?
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

16 tai 17.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Jakke kirjoitti:15 eteen, eli sääntö meni jotenki silleen että 1 piikki edessä vastaa 3 piikkiä takana.
1pk edessä vastaa 2,5pk takana
Gas, grass or ass. No one rides for free
Jakke
Viestit: 772
Liittynyt: 29.07.2009 14:16
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Jakke »

nushi vaan vähän enemmän sitä pilikkua xD mutta matikan ope opetti sillon aikanaan mun nuoruudessa, että pyöristäminen isompaan mahollista sillon kun luku on 5, tai isompi seuraavaan lukuun :)
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Reiska97
Viestit: 301
Liittynyt: 16.04.2010 20:01
Paikkakunta: Raisio

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Reiska97 »

Mitkä välitykset olis sopivat jos mulla on -86 manki jossa ei ole rajotinta ja siinä on 15mm kaasari ja porattu putki
tazm
Viestit: 23
Liittynyt: 10.01.2010 04:56

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja tazm »

Mistä löytyisi lifan 125cc koneeseen 17 piikkinen eturatas? Olen kattonu minimotoracing sivulta ja aika monesta muusta mutta kenelläkään ei ole 17 piikkistä mihin menee 420 ketjut ja siihen käy 20mm vetoakseli.
JiiTee
Viestit: 1229
Liittynyt: 21.04.2010 15:22
Paikkakunta: Multicity

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Mitkähän välit ois hyvät muuten vakioon, paitsi 12mm kaasarilla ja jinkun putkella (suurempi ja kuristamaton) olevaan mankiin?

Mieluiten sellaiset ettei kulje 55 enempää mutta kiihtyy hyvin? :think:
Monkeyt.net:n uhri nro. 2440

Projekti manki
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja jojjo »

Keulisko kaasusta jos ois 12/39?

Muita virejä: tehari,19mm jinke,piperi,ohitin,avarrettu kansi.

Ja paljoo menis?
henkke
Viestit: 61
Liittynyt: 06.01.2010 21:43

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja henkke »

Kyllä vitussa keulii :D vauhista en tiiä
Jakke
Viestit: 772
Liittynyt: 29.07.2009 14:16
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Jakke »

en kyllä jaksa uskoa että ihan 50cc kaasusta keuli? :think: ja miks pitäs keulia kaasusta?, kyllähän nykäsy riittää.
EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito
Teme95
Viestit: 30
Liittynyt: 16.04.2010 19:50
Paikkakunta: Hauho

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Teme95 »

mitkäs välit näille ?

Sylinterisarja 85cc valurauta | 135€ | http://www.moposoppi.fi/eshop/categories/591/
TEHOPUTKISARJA, HONDA MONKEY [GIANNELLI] | 75€ | http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=53901
DellOrto -kaasutin, PHBG20 AS|67,90€ |https://sparewheel.net:4432/p/p_info/i/500
Imukaula PHBG AS, Monkey| 13,90 | https://sparewheel.net:4432/p/p_info/i/736
Nokka-akseli 1986 "viritys" 45.00 € http://www.moposoppi.fi/eshop/categories/521/
Ja kansi on se vanhanmallin vakio

Pitäis kulkee sit joku n.90 kmh
Honda Monkey -86 | Samurai 200cc
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Näksä »

en kyllä oikein usko että 90 menee, alamäkeen ehkä piiiiiitkillä väleillä. laita joku 16/35 ja koita miten hyvin jaksaa niillä vetää.
Teme95
Viestit: 30
Liittynyt: 16.04.2010 19:50
Paikkakunta: Hauho

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Teme95 »

keulisko nillä väleillä enään ?
Honda Monkey -86 | Samurai 200cc
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Näksä »

keulii se millä vaan väleillä tarpeeks pienellä vaihteella. keulijasta kiinni se keuliminen
Teme95
Viestit: 30
Liittynyt: 16.04.2010 19:50
Paikkakunta: Hauho

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Teme95 »

mulla on puolari manki että ei ainakaan kytkimellä..
mitä sä laittaisit viriä tohon vai oisko jo uus kone halvempi ?
Honda Monkey -86 | Samurai 200cc
Näksä
Viestit: 894
Liittynyt: 19.06.2009 17:41
Paikkakunta: Sastamala

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Näksä »

jos uus kone maksaa sen 200€ niin ostasin mieluummi sen kun noihin sun vireihin menis ainaki 300€
Teme95
Viestit: 30
Liittynyt: 16.04.2010 19:50
Paikkakunta: Hauho

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Teme95 »

onko 125 kone sopiva ?
Honda Monkey -86 | Samurai 200cc
SuperChargedHonda
Viestit: 135
Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola

Tarviis vähän apua virityksessä manki - 76

Viesti Kirjoittaja SuperChargedHonda »

Hei!, minulla on - 76 manki joka o puolautomaatti siinä on virejä 15/42 välit, jinchengin kuristomaton putki, ofc (rajoitamaton cdi boxi koskahan puolautomaatis on rajoitamaton) + ilmanputsarista metallilätkä poissa + loppu putki sahattu pois, jaksaisikohan manki vääntää ja kulkea 15/35 väleillä, 15/42 väleil mennyt 52km/h mankin oman mittarin mukaan , heittoa ei ollut faijani kanssa katsotiin faijja ajoi autolla perässä niin kulki autonmittarin mukaan 53km/h.. eli ei paskaakaan heittoa, niin jaksaiskohan vääntää? :smoke:
Mannekyyri
Viestit: 197
Liittynyt: 18.11.2008 18:22
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Tarviis vähän apua virityksessä manki - 76

Viesti Kirjoittaja Mannekyyri »

ZuQ kirjoitti:Hei!, minulla on - 76 manki joka o puolautomaatti.... blaa blaa ...(rajoitamaton cdi boxi koskahan puolautomaatis on rajoitamaton)
Tuota vähän ihmettelen? Puolarissahan on kärkisytytys eikä cdi :lol: Ja en usko että jaksaa vääntää 15/35, itellä oli puolarissa 13/42 eikä muuta, hyvä että jakso metässä sutia lyyä, kulki kuitenkin sen 55km/h tasasella, alamäkeen pääs 60km/h.







Oli pakko nussia pilkkua ja päteä
SuperChargedHonda
Viestit: 135
Liittynyt: 09.05.2010 14:23
Paikkakunta: Askola

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja SuperChargedHonda »

" itellä oli puolarissa 13/42 eikä muuta, hyvä että jakso metässä sutia lyyä, kulki kuitenkin sen 55km/h tasasella, alamäkeen pääs 60km/h. " et sä tommosilla väleillä semmosia nopeuksia pääse vitun pelle.. fail kusetus (N) mul on viritetympi kone ja kulkee vähemmän et imase sul vakiovälit ja ton verran kulkee, mul onkin 15/42 , ja niillä + jinchengin kuritomal putkella pääsee 52km/h, + kun otaa metallilätkän + katkasee ilmanputsarin loppu pään niin tulee enemän kiihtyvyyttä ja vanhanmallin kannella se on ofc et imase.. noilla väleillä se ei tee muutakun kiihtyy ja vääntää mutta ei kulje sun mankis kulkee varmaa 45km/h noilla.. rofl pelle
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Välitykset

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

ZuQ kirjoitti:...et sä tommosilla väleillä semmosia nopeuksia pääse vitun pelle.. fail kusetus (N) mul on viritetympi kone ja kulkee vähemmän et imase sul vakiovälit ja ton verran kulkee, mul onkin 15/42 , ja niillä + jinchengin kuritomal putkella pääsee 52km/h, + kun otaa metallilätkän + katkasee ilmanputsarin loppu pään niin tulee enemän kiihtyvyyttä ja vanhanmallin kannella se on ofc et imase.. noilla väleillä se ei tee muutakun kiihtyy ja vääntää mutta ei kulje sun mankis kulkee varmaa 45km/h noilla.. rofl pelle
Kiva trolli :) vitun pelle fail viritetympi loppupää ja ofc imase metallilätkää rofl

E: sori modet oli pakko
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Vastaa Viestiin