Mankilla kikkailu...

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Mr-X
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mr-X »

0_o kirjoitti: Kuinkas kovaa porukat on täällä keulinut?, ite oon 64km/h alamäkeen keulinut, enkä siis meinaa mitään 10m nostoo vaan sellasia 100m siivuja..
Noin 70km/h vauhdeista takalamppua maahan. :D
Jakoavain

Viesti Kirjoittaja Jakoavain »

Mä osaan hyvin tän manan ylikeulimisen :D
Txtr´

Viesti Kirjoittaja Txtr´ »

Jakoavain kirjoitti:Mä osaan hyvin tän manan ylikeulimisen :D
Onhan se taito sekin :wink:
I have finished, when you'r at the start line. ;)
-----------------------------------------
|Honda|
Jakoavain

Viesti Kirjoittaja Jakoavain »

Varsinkin, kun kyseessä oli kaverin mana :D
4k1
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

Hopo kirjoitti:Milläs vaihteella yleensä keulitaan? :oops:
Ykköseltä alotetaan ja vauhdissa aina kolmoselle asti :wink:
0_o

Viesti Kirjoittaja 0_o »

Ite keulin aina nelosella ja ympyröitä vedän kakkosella.
kyllähän vaihteen vaihtokin ilmassa menee, mutta en jaksa turhaa vaihdella ku voi nelosellakkin keulia kävelyvauhdista aina huippuihin asti..
Tuke

Viesti Kirjoittaja Tuke »

0_o kirjoitti:
Ite keulin aina nelosella ja ympyröitä vedän kakkosella.
kyllähän vaihteen vaihtokin ilmassa menee, mutta en jaksa turhaa vaihdella ku voi nelosellakkin keulia kävelyvauhdista aina huippuihin asti..
Oot kyllä aikamoinen äijä jos kävelyvauhtia keulit nelosella! :shock: Laitas videoo ku keulit nelosella kävelyvauhtia. :D
Keuruun kuumimmasta mankista kuvia -> http://www.motot.net/galleria/16779
0_o

Viesti Kirjoittaja 0_o »

Tuke kirjoitti:
0_o kirjoitti: Ite keulin aina nelosella ja ympyröitä vedän kakkosella.
Oot kyllä aikamoinen äijä jos kävelyvauhtia keulit nelosella! :shock: Laitas videoo ku keulit nelosella kävelyvauhtia. :D
Eipä tuosa kyllä mitään vaikeata ole..
Kyllä sitä vääntöä riittä hyvin kun välit on 15&42 videota tuskin jaksan ottaa..
waltt

Viesti Kirjoittaja waltt »

Vaihteitten vaihto keuliessa tuli harjoiteltua perjantaina, lauantaina takaritsaa maahan, tänään, sunnuntaina rinkulaa keulien... (3kierrosta pääsin)
Nyt on kädet vähän rakoilla ja takarista kärsinut...
Ens viikolla täytyy käyda ostamassa ajohanskat, ja jos siinä sivulla uuden potankin ostaisi...
-Ile-

Viesti Kirjoittaja -Ile- »

waltt kirjoitti:Vaihteitten vaihto keuliessa tuli harjoiteltua perjantaina, lauantaina takaritsaa maahan, tänään, sunnuntaina rinkulaa keulien... (3kierrosta pääsin)
Ens viikolla täytyy käyda ostamassa ajohanskat, ja jos siinä sivulla uuden potankin ostaisi...
Aika nopeesti opit :o
Mr-X
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mr-X »

waltt kirjoitti:Vaihteitten vaihto keuliessa tuli harjoiteltua perjantaina, lauantaina takaritsaa maahan, tänään, sunnuntaina rinkulaa keulien... (3kierrosta pääsin)
Mulla melkeen sama, vedin vaan ilman käsiä. :D
xiwaze

Viesti Kirjoittaja xiwaze »

kysyn tämmösen kysymyksen kun mulla ei oo ollu ennen jinkkuu tai manaa pv ei semmosii krossei vaan ja raisu. niin alotetaanko keuliminen paikoiltaan? silleen kytkin pohjassa annetaan kaasua se nostaa sen sitte jos ei riitä se vaihde niin vaihtaa isommaks vai pienistä vauheista? en kyllä saanu sillon keulaa. siis vauhtien kaa.! ja missä kaikkialla jinkussa on kureja? onko vaikee ottaa pois`? lisää vauhtii paljonko? kiihtyy paremmin?
yamahadt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja yamahadt »

no niin piti laittaa mana vakioks välejä lukuúnottamatta eikä onnistu enää ku jotkut 20 metrin keulat :? 72:lla oli viel helppoo jotai 100 metrin siivuja vetää mut nyt ei vaan riitä teho :S eli millasia matkoja te keulitte 50cc:llä ja onko jtn. vinkkejä?
yammu dt-huiput 70,manki-huiput 47,tiger aqua- huiput vähä yli 70,krossi-huiput 80,zundappi-huiput 55..
xiwaze

voisko joku vastata tohon mun kysymykseen?
mikaa

Viesti Kirjoittaja mikaa »

keuliminen menee tapeilta ja burnis kans , yhellä jalalla seisoen tapilla oon keulinu ja jarrulla pitäs opetella keuliin kun vedin 30m 30km/h ja mana yli 12 kerkesin ottaa kaks askelta ja lensin naamalleni tuli kivoi ruhjeit, purin sitten mankin käsi paketissa maalausta varten.
xiwaze

miten te saatte sen keulan pystyyn vauhista mulla ei mee ku joku 15cm vauhissa eikä ees pystyssä ei sitä saa mitenkään.....mä saan silleen että pysähyn kitkin pohjas ykönen päällä sitten kaasua kytkin irti ja sillon nostaa keulan pystyyn! 10m pääsin silleen mut jalat ei ollu tapeilla :(
Bld
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Bld »

xiwaze kirjoitti:miten te saatte sen keulan pystyyn vauhista mulla ei mee ku joku 15cm vauhissa eikä ees pystyssä ei sitä saa mitenkään.....mä saan silleen että pysähyn kitkin pohjas ykönen päällä sitten kaasua kytkin irti ja sillon nostaa keulan pystyyn! 10m pääsin silleen mut jalat ei ollu tapeilla :(
Kokeilet ihan kävely vauhista silleen et laitat kaasun kerralla pohjaan ja nykäset kunnolla.. Kyllä se lähtee luonnistumaan kun vähän aikaa harjoittelet..
SaturdayMorning(B)
xiwaze

eliykösellä alotetaan? pienet vauhit ja nykäsy kaasu pohjaan? ok...onkos teillä jinkuissa vaihteet hyvät? tekeekökaikissa näin: ku käynnistää vaikka tai pysähtyy sitrten pistää 1 päälle nykäsee ja rusahtaa silleen? mulla tekee.....sitten aina kun vaihtaa vauhdissa rusahta mutta ei nykäse jo oikein käyttää kytkintä. sitten vaikka 2 vaihteelt vaihan 1 vaihteelle silleen nykäsee ja rusahtaa.....tekeekö tellä näin vai onko jtn kytkimessä säädettävää? vai onko se vaan että jinkut tekee noin? eikäs sitä keulaa voi kiristää jos se sillee ku pistää etujarrun phjaan niin siitä klottaa niinku? vai onko rikki? ei kai.
Bld
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Bld »

xiwaze kirjoitti:eliykösellä alotetaan? pienet vauhit ja nykäsy kaasu pohjaan? ok...onkos teillä jinkuissa vaihteet hyvät? tekeekökaikissa näin: ku käynnistää vaikka tai pysähtyy sitrten pistää 1 päälle nykäsee ja rusahtaa silleen? mulla tekee.....sitten aina kun vaihtaa vauhdissa rusahta mutta ei nykäse jo oikein käyttää kytkintä. sitten vaikka 2 vaihteelt vaihan 1 vaihteelle silleen nykäsee ja rusahtaa.....tekeekö tellä näin vai onko jtn kytkimessä säädettävää? vai onko se vaan että jinkut tekee noin? eikäs sitä keulaa voi kiristää jos se sillee ku pistää etujarrun phjaan niin siitä klottaa niinku? vai onko rikki? ei kai.
Ihan vaan vinkiksi niin kannattaa koittaa kirjoittaa mahdollisimman selkeästi niin voi tulla enemmän vastauksia.. Mutta siis noista vaihteista eli mistä vauhista vaihdat 2 vaihteelta ykköselle.. Ja tottakai kierroksia pois kun laitat vaihteen päälle..
SaturdayMorning(B)
xiwaze

no jostain 15 oisko en oo kahtou vaihtua. mutta jos tota ei tajua niin....kyllä ton ymmärtää! siis tekeekö noin kellään? onko kytkimessä säätä hommeleita vai onko jinkuissa tuommoinen juttu?
Juuzmo

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

xiwaze kirjoitti:no jostain 15 oisko en oo kahtou vaihtua. mutta jos tota ei tajua niin....kyllä ton ymmärtää! siis tekeekö noin kellään? onko kytkimessä säätä hommeleita vai onko jinkuissa tuommoinen juttu?
Niin mimmonen juttu? Onko sulla puoltomaatti vai kytkimellinen?
xiwaze

kytkimellä on! kun laitan ykösen päälle en oo liikkeessä nykäsee ja rusahtaa vaikka kytkin pohjassa. ja sitten vauhissa rusahtaa ku vaihtaaa vaihdetta tai siis kuuluu aika kovastki ku vaihtaa vaihteen kuuluuko teillä?
Juuzmo

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

xiwaze kirjoitti:kytkimellä on! kun laitan ykösen päälle en oo liikkeessä nykäsee ja rusahtaa vaikka kytkin pohjassa. ja sitten vauhissa rusahtaa ku vaihtaaa vaihdetta tai siis kuuluu aika kovastki ku vaihtaa vaihteen kuuluuko teillä?
Kiristä kytkinvaijeria?Tai sieltä kytkinpuolella olevan pikkukopan alta hiukan kiristät..
Eemeli

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

eipä ole kovin suotavaa potkia sitä ykköstä edes 15km/h vauhdeista sisään ku on sen verran pienivälitteinen.... ja keulaa pitää kiristää ni voi loppuu se klotaaminen...
Valmiin osan ostamalla jää paitsi rakentelun viehätyksestä, mutta toisaalta pääsee huomattavasti helpommalla! (4 stroke 4 ever)
xiwaze

joo kiristin keulaa ja en mä oo kattonu mistä vauhista laitan 2 selta 1 selle.....ja ei onnistunu se vaikka säädettiin sieltä kopasta. edelleen nykäsee! ja lamppu pitäs ostaa siis koko hommeli levyjarru kai kiero... kestääköhän miten kauan? siis mitenköhän kauan toi mun jinkku kestää? niin takalaakeri saattaapi olla menny eikä oo ajettuku 1200km
Vastaa Viestiin