Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Mulla on 72cc pytty korkeakupu männällä ja 110cc kansi ja tehari. 16mm vai isompi kaasari? Nyt 16mm ja 20mm imukaula.
onko mittää järkee hondan 50cc vaihtaa 14mm Keihin --> 17mm Deni PZ tai JingKe 19mm soikee? kannen kanavia on avarreltu. 
Minkä mallinen/merkkinen imukaula ja suutin menee skyteamin kasariin?
Ku 72cc kanssa pitäis olla vähintään 16mm kassu ja mulla on kiinanmankin 16mm kaasari, nii oon kuullu juttua, että kiinanmankien kaasarit ovat pienempiä mitä sanotaan. eli onko? esim 16mm=14mm tms.
Mutta jos vaikka oikeesti olis se 14mm kaasari nii toimiiko se 72cc kanssa? Pitkä stoori
Mutta jos vaikka oikeesti olis se 14mm kaasari nii toimiiko se 72cc kanssa? Pitkä stoori
Kyllä vaikka 9millinenkin toimii 72
yleensä kiinamankien kaasari on 19mm soikea joka vastaa 16mm pyöreäkurkkuista kaasaria, joissain kiinamankeissa oon kuullut että olis 14mm pyöreäkurkkuista vastaava kaasutin. 
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
-
maukaskurpitsa
Yleensä kiinanmankien kaasarit on 16mm ja pyöreitä nimenomaan. Ite kun pistin oman vakiokaasarin eli deni 16mm tilalle pz19 kaasarin niin tuli todella huomattava tehoero.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Niin mut mistä tietää että imukaula on oikean mallinen että menee ees kiinni. Minkä mallinen menee skyteamiin suoran kiinni?
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Jos ei oo offroad kaasari niin neula + neulaputki on päästörajojen takia yleensä hyvin laiha. -> ei saa oikein tehoja irti.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Plz auttakaa voitteko vaikka linkata mistä löytyy 14 mm imukaula skyteam mankiin. 
-
maukaskurpitsa
http://kauppa.motorpower.fi/varaosat-py ... 93713.html
Siinä on motorpowerilta imukaula skyteamiin, kannattaa vielä varmistaa että käy vakio kaasarin kanssa.
Siinä on motorpowerilta imukaula skyteamiin, kannattaa vielä varmistaa että käy vakio kaasarin kanssa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö taas sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Mitä mieltä ootte 19mm kaasarista orkkis -81 puolariin? vastaukset mahdollisimma nopeesti
se on sihen hyvä tee muuten topic siitä
E: vai onko kysessä 19 soikee kaasutin? sillon pitäis olla just passeli koska imukanava on 16-17mm
E: vai onko kysessä 19 soikee kaasutin? sillon pitäis olla just passeli koska imukanava on 16-17mm
Viimeksi muokannut Minkey, 21.04.2015 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laatu korvaa määrän
Turhan suuri jos orkkiksena on. Eikä kannata lähteä vm kannen kanavia avartamaan koska nekin alkaa olla jo harvassa. Eli ennemmin ostat siihen avarretun kannen ja sitten kaveriksi se 19mm kaasari.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Entä 16mm? kaverilla myynnissä molemmat. ja eipä kai siitä pahempaa käy vaikka 19 kokeiliski?
Ei 50cc ole mitään järkeä laittaa 16mm kaasaria isompaa koska taitaa tehoalue mennä liian korkeille kierroksille, kulutus vaan kasvaa 
Laatu korvaa määrän
Ok. Sen 16 millisen perään tässä oonkin ollu
Mulla on 125cc ja siinä vakio kansi ja sitten ostin siihen 28mm 2-t kaasarin ja tein ite imukaulan sillein että ostin 37mm tuubikäyrää ja tein siihen laipan ja kaasutin istuu siihen ihan hyvin mutta ei lähe käyntiin eikä edes lupaa eli voisko vika olla siinä että liian avaraimukaula?
Ja mitä sanotte että miten toi 2t kaasarin muutenkaan toimii tossa 125cc mankissa kun ehkä oon ostamassa 140cc niin käviköhän se siihen sitten paremmin?
Ja mitä sanotte että miten toi 2t kaasarin muutenkaan toimii tossa 125cc mankissa kun ehkä oon ostamassa 140cc niin käviköhän se siihen sitten paremmin?
En usko, että imukaulassa vika, ellei saa imuvuotoa. Miks ostit niin paksua putkea? Saa sen kaasarin toimimaan 125:ssa mutta voi vaatia enemmän säätämistä.
Ei se kovin paksua ole mutta piti ostaa niin isoa että se kävis siihen kaasarin laippaa ja nyt se kaasarin laippa menee just hyvin sisälle.
Minkäkokoisia suuttimia on porukalla ollut "19mm" Jingkessä 50cc tekniikalla? Mulla on tyhjäkäyntisuutin 40 ja pääsuuttimessa lukee 785 eli ilmeisesti 78,5? Ei meinaa kylmänä käynnistyä millään, pakko työntää käyntiin. Röpöttää todella paljon, ja ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla vaikka ruuvi olisi pohjassa.
Itsellähän viime kesänä oli 26mm imukaula väliaikaisesti 50cc mankissa niin oli ihan kauhea käyttää. Käyntiinlähtevyys selvästi heikompi, kaasuunvastaavuus jotain jännää... eli kaasukahvan asennon muutokset tulivat tappiin laittaessa 2-3 sek viiveellä ja parhaimmillaan kaasun pois laittaessa saattoi olla "kaasu päällä" vielä 5-10 sekuntia. Huiput laskivat kunnolliseen kaulaan verrattuna n. 10%Mankeli82 kirjoitti:Mulla on 125cc ja siinä vakio kansi ja sitten ostin siihen 28mm 2-t kaasarin ja tein ite imukaulan sillein että ostin 37mm tuubikäyrää ja tein siihen laipan ja kaasutin istuu siihen ihan hyvin mutta ei lähe käyntiin eikä edes lupaa eli voisko vika olla siinä että liian avaraimukaula?![]()
Edit: Ja sen lisäksi pysyykseen käynnissä oli tyhjäkäynnin oltava niin korkea että pystyi ajamaan 35kmh nelosvaihteella koskematta kaasukahvaan
50cc skyteam monkey '13 "keltainen paholainen"
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
huippunopeuslistauksen kärjessä heilutaan. Vielä...
"life is too short to drive with a boring car"
Tätä voidaan soveltaa myös mopoihin.
Sen takia ajan mankilla.
Tiedän et ei liity mankeihin mut mikä on vikana ku vaihettiin kaverin 2t skootteriin suutin isommaks. Aluksi toimi moitteettomasti, mutta parin päivän jlkeen yhtäkkiä pätkii kaasulla ihan vihusti. Siis toimii tyhjäkäynnillä mutta ku kaasuttaa nii pätkii ja meinaa sammua. Kaasaria ei ole säädetty.
Minkä kokoinen suutin VM28 Flat slide mikuniin, kun tekniikkana allekirjoituksen palikat + PWK:n tilalle tuo Mikuni? 180 liian iso?
-Let the good times roll-
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Monkey
Zongshen Z125 HO
16-24 välit + Portattu kansi + R20 nokka + 26mm flat slide PWK + KP mäntä + Alakauttanen NHRC + Outter rotor kit= +15hp = 115km/h (kovempaa mennään vielä ;) )
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=22126
Kumpi on 50cc Skyteamissa parempi, Dellorto PHBN 16 vai Deni PZ17 ?