Pikkukysymykset
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Pikkukysymykset
Madalla sylinteriä. Varmista tosin ensin että mäntä ei pääse keikkaamaan akk:ssaPonkees kirjoitti:Ostin tossa 72cc sylinterin, ja se sylinteri oli korkeempi ku 50cc, joten mäntä ei tuu ihan yläkuolokohtaan, eikä nokkaratasta&ketjua saa paikalleen. Mitä pitäs tehdä?
rupesin tässä miettimään että voiko liika pieni pää suutin vaikutta tuohon koneen kuumenemiseen?
-
JinkkuBOMBER1
- Viesti:
Tottakai voi.
Youtube kanava
----------------------------------------------------------------------------------------------
Menopelit:
- Suzuki noppeli [EX] - 2003 Honda TRX 90 [EX] - 1988 Ockelbo 3500 [EX] - 2011 MH Ryz 50 Pro Racing [EX] - 2004 stuntti jinkku [EX] - 2009 Rieju Marathon 183cc [EX] - Honda Monkey 50cc [EX] - 1996 Lynx Cobra Ultra [EX] -
2005 Yamaha Dt 125 Re [EX]
- 2010 Honda TRX 420cc - 1997 Suzuki bandit 600cc - 2006 Polaris Switchback H.O 600cc - 1997 Bmw 318i
----------------------------------------------------------------------------------------------
Menopelit:
- Suzuki noppeli [EX] - 2003 Honda TRX 90 [EX] - 1988 Ockelbo 3500 [EX] - 2011 MH Ryz 50 Pro Racing [EX] - 2004 stuntti jinkku [EX] - 2009 Rieju Marathon 183cc [EX] - Honda Monkey 50cc [EX] - 1996 Lynx Cobra Ultra [EX] -
2005 Yamaha Dt 125 Re [EX]
- 2010 Honda TRX 420cc - 1997 Suzuki bandit 600cc - 2006 Polaris Switchback H.O 600cc - 1997 Bmw 318i
Onko kellään ollu mankissa 72cc pyttyä (kupumännällä) ja 50cc "vm" kannella? Toimiiko niillä?
Mulla on sellanen loiva 2mm kupu ja täytyi laittaa 2 alatiivistettä ettei ottanut kannen reunoihin kiinni. kyllä pitäis toimia jos ei ota venttiileihin tai kanteen kiinni. Laita sinitarraa venttiilinkuoppiin ja katot kuinka lähelle mäntää venttiilit menee 
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Tietääkö kukaan myydäänkö missään honda mankin isoja tarakoita kun mbfmoton tarakat on pieniä ja heikompia
Skyteam Monkeyssä välit 16-40. Ykkösvaihe tosi lyhyt, kakkosvaihde kans aika, mut sit kolmosvaihde kattaa (mittarin mukaan) 40-70 kmh alueen. Nelosvaihe alkaa olee sit ylivaihde. Tasasella nelosvaihde vetelee sinne 70-75 paikkeille. Alamäestä vauhdit kun ottaa niin nelosvaihde alkaa ottamaan, niin mittari menee sinne 80-85 tienoille ja pysyy siinä sit tasasellakin. Onko mitään tehtävissä että sais noi vaihteet vähän käytännöllisemmäksi?
Mun kautta saisit kolmoselle ratassettiä joka vakiota hieman lyhyempi --> poistaa etenkin dynossa näkyvän tehokuopan ja kiihdytys neloselle onnistuu paremmin. Yksi ratkaisu kanssa olisi lyhyemmät toisiovälitykset. Laita yv jos ratas kiinnostaa.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
En oo perehtynyt ihmeemmin noihin vaihteiston sisäsiin rattaisiin. Pitääpi kattella ja mietiskellä. Ootko muutes pitracingin omistaja? Muutevvaan kyselen, pörinäpöntön oon sieltä tilannu.onkimato kirjoitti:Mun kautta saisit kolmoselle ratassettiä joka vakiota hieman lyhyempi --> poistaa etenkin dynossa näkyvän tehokuopan ja kiihdytys neloselle onnistuu paremmin. Yksi ratkaisu kanssa olisi lyhyemmät toisiovälitykset. Laita yv jos ratas kiinnostaa.
Kytkinkopan ongelmat
Elikkäs avasin jinchengin kytkinpuoluen kopan ja laitoin takasin kiinni ja nyt kun yritän polkaista niin se on löysä (samallainen kun yrittäisi polkaista kytkin pohjassa). Olen yrittänyt säätää kytkintä vaijerista ja sivulätkän alta mutta ei vaikutusta asiaan. Myöskään mopo ei liiku kun on vaihde silmässä ja kytkin pohjassa ja yrittää työntää. Nopeita vastauksia, kiitos. 
Re: Kytkinkopan ongelmat
Käykö 110cc kansi 125cc kun siinähän on pienempi nokkaratas että muuttuuko jako kuinka paljon? 
Käytännössähän pitäs toimia ku laitat sellasen nokkarattaan kanteen jossa on 50% enemmän hampaita ku kampuran rattaassa että suhde pysyy samana, itellä ainakin toimi 125cc lifanin kansi 110cc moottorissa vaikka lifanissa oli alkuperäinen ratas isompi mitä 110cc ratas.
Toivottavasti ymmärsit jotain.
~Stuntriding is not a crime~
Millasia holkkeja ootte tehny tai saako niitä jostain iskareihin siis että saa 12mm iskarit 10mm kiinnikkeesen.
Nykyiset:
-Honda Monkey 72cc -90
-Ford Mondeo 1.8 -96
-Comance Cross 200cc
Ex:
Skyteam Monkey 110cc -09
Fude 150cc Cross -07
Samurai Cross 110cc -06
-Honda Monkey 72cc -90
-Ford Mondeo 1.8 -96
-Comance Cross 200cc
Ex:
Skyteam Monkey 110cc -09
Fude 150cc Cross -07
Samurai Cross 110cc -06
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Helpoin vaihtoehto on vaihtaa se kumin sisäputki vakioiskareista uusiin.
Millin seinämävahvusia holkkeja voi tehä toki sopivasta putkesta, esim. 12mm kuparinen vesijohto on sisämitaltaan 10mm, mutta se voi vaatia vähän hiomista yms. koska ei oo välttämättä mittatarkkaa tavaraa käyttötarkoituksensa vuoksi.
Millin seinämävahvusia holkkeja voi tehä toki sopivasta putkesta, esim. 12mm kuparinen vesijohto on sisämitaltaan 10mm, mutta se voi vaatia vähän hiomista yms. koska ei oo välttämättä mittatarkkaa tavaraa käyttötarkoituksensa vuoksi.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Eikös sulla iskarien mukana muka tullu niitä erikokosii holkkeja? Ja jotain 12mm akselii ja 10 reikä läpi ni hyvä tulee.Hukki kirjoitti:Millasia holkkeja ootte tehny tai saako niitä jostain iskareihin siis että saa 12mm iskarit 10mm kiinnikkeesen.
"Ei se millä, vaan miten!"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"
"Kierteet paskaks ja kierros auki"
"Tyhmä saa olla, muttei metallimiäs"
Mikä voisi olla vikana romuraissa kun kolmos vaihteella ajaa puolikaasulla ni alkaa paukuttamaa/rajottamaa ja sitten ku vaihtaa neloselle ni rajottaa koko ajan? Venan väljykset on niinku kuuluu, eri tulpilla kokeiltu ja kaasari on säädöissä
Monkey -89ja samurai 70
Juu eli puolet enemmän pitää olla hampaita nokkarattaassa kuin ja kampuran. Kiitos tästä!monsimies kirjoitti:Käytännössähän pitäs toimia ku laitat sellasen nokkarattaan kanteen jossa on 50% enemmän hampaita ku kampuran rattaassa että suhde pysyy samana, itellä ainakin toimi 125cc lifanin kansi 110cc moottorissa vaikka lifanissa oli alkuperäinen ratas isompi mitä 110cc ratas.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Mankeli82 kirjoitti:Juu eli puolet enemmän pitää olla hampaita nokkarattaassa kuin ja kampuran. Kiitos tästä!monsimies kirjoitti:Käytännössähän pitäs toimia ku laitat sellasen nokkarattaan kanteen jossa on 50% enemmän hampaita ku kampuran rattaassa että suhde pysyy samana, itellä ainakin toimi 125cc lifanin kansi 110cc moottorissa vaikka lifanissa oli alkuperäinen ratas isompi mitä 110cc ratas.
Eli siis 100% enemmän kuin kampiakselin rattaassa. nusnus.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Siis täh? Eli pitäskö mun laittaa silloin 110cc kampuran ratas, kun tulee 125cc koneeseen 110cc kansi ja nokkaratas?
Oman käsitykseni mukaan eihän se voi toimia vai? 
Ja kuinka monta hammasta on 125cc kampuran nokkaketjun rattaassa?
Ja kuinka monta hammasta on 125cc kampuran nokkaketjun rattaassa?
110 kanteen ei mahdu 125 koneen ratas ketjun kanssa pyörimään. Jos sitä avartaa niin reikä tulee joten ainoa mahdollisuus vaihtaa kampiakseliin 110cc:n ratas jolloin voit laittaa nokka-aksellillekin 110 rattaan. Sopivaa nokkaketjua tuskin taas tulee tähän löytymään
Hyvä ja Halpa
Juu eli ketjua ei sitten saa mistään.. Nohh koitan keksiä 125cc kannen siihen 
Pidennät vaan itse ketjua. 
Joka ei tosiaan ole kovin järkevää, sitä et saa niin hyvin perustyökaluilla rässättyä takas että se kestäs.
Tietty se aikansa kestää mutta pidemmän päälle ei varmasti tule kestämään.
Tietty se aikansa kestää mutta pidemmän päälle ei varmasti tule kestämään.
~Stuntriding is not a crime~
Niin unohan nyt sitten tuon 110cc kannen. Nyt kun mulla noita osia on paljon ja 125cc ja 110cc osat sekasin ja tohon 125cc koneeseen vaihoin veivin ja siinä yhteydessä levittelin osia niin en löydä pöyvältä kuin 14hampaisia kampiakselin nokkarattaita eli sillon 110cc ja 125cc molemmissa on kampiakselin nokkaratas 14hampainen?