E: Se on sitten kiva kun joku poliisisetä selailee näitä sivuja ja penkoo ratsiassa samat paikat
Ohitin
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Ohitin
Niin mikä olisi hyvä paikka tuolle vastuksen katkaisijalle? Nyt mulla on katkaasin lampun alla oikealla puolella. Kaverilla on tankin alla. Mitä teillä ittellä on?
E: Se on sitten kiva kun joku poliisisetä selailee näitä sivuja ja penkoo ratsiassa samat paikat
E: Se on sitten kiva kun joku poliisisetä selailee näitä sivuja ja penkoo ratsiassa samat paikat
Viimeksi muokannut Juissi, 23.08.2008 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ohitin
Juissi kirjoitti:Niin mikä olisi hyvä paikka tuolle vastuksen katkaisijalle? Nyt mulla on katkaasin lampun alla oikealla puolella. Kaverilla on tankin alla. Mitä teillä ittellä on?
Eikö se penkin alle / penkin päällysen alle oo ollu semmonen perinteinen rajottimen paikka
Re: Ohitin
Onko väliä, miten päin ledi on johdossa, vai kiinni vain?
(Pidempi jalkahan on ledissä + -puoli)
(Pidempi jalkahan on ledissä + -puoli)
Re: Ohitin
On, en nyt vaan muista kummin päin pitää olla mutta kokeile.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
-
HPT
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Ohitin
ainakin perus katemopoissa ennen testausta poliisi kiertää kädellä kaikki katteiden aluset. kannattaa pistää johonkin _todella_ hyvään piiloon.Rouni89 kirjoitti:Juissi kirjoitti:Niin mikä olisi hyvä paikka tuolle vastuksen katkaisijalle? Nyt mulla on katkaasin lampun alla oikealla puolella. Kaverilla on tankin alla. Mitä teillä ittellä on?
Eikö se penkin alle / penkin päällysen alle oo ollu semmonen perinteinen rajottimen paikka
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Ohitin
mä oon vähän miettiny että magneettikytkin vaikka jalkatappiin ja pohjallisen alle neodyymimagneetti... tietysti silloin ei kaveritkaan saa täyttä vauhtia kokeillessa, mutta mitäs sitten 
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Ohitin
Pirun hyvä idea! Mahtaa olla nuo magneettikytkimet vaan hinnoissaan?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Ohitin
ei nuo kauheen kalliita ole, on vaan aika hajoamisherkkiä nuo lasiputket.. pitäs koteloida jotenkin fiksusti. http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=7450
tai voishan sen kytkimen tietysti jemmata penkkiinkin ja magneetin perstaskuun... olis helpompi piilottaa johdot.
tai voishan sen kytkimen tietysti jemmata penkkiinkin ja magneetin perstaskuun... olis helpompi piilottaa johdot.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Ohitin
Eno selitti, että oli laittanut vastuksen toimimaan vapaavaihteen merkkivalon kautta ja johdot johtosarjan sisälle. Se patentti toimi sillain että aina vaihteen ollessa päällä rajotin sammu ja toisteppäin. Ittellä on vastus lampulle menevän teipatun johtosarjan sisällä ja katkaasin lampun alla.
Re: Ohitin
veljellä oli joskus samalainen viritysJuissi kirjoitti:Eno selitti, että oli laittanut vastuksen toimimaan vapaavaihteen merkkivalon kautta ja johdot johtosarjan sisälle. Se patentti toimi sillain että aina vaihteen ollessa päällä rajotin sammu ja toisteppäin.
rahalla saa, ja manalla pääsee!:D
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2574
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2574
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Ohitin
Paljonkohan nousis vakiomankin nopeus jos siihen laittais ohittimen?
Re: Ohitin
Riippuu ihan virien määrästä. Aivan vakioon laitettaessa nousi 5km/h ja aina enemmän mitä enemmän virejä.MrVonMankeli kirjoitti:Paljonkohan nousis vakiomankin nopeus jos siihen laittais ohittimen?
-
MrVonMankeli
- Viestit: 34
- Liittynyt: 18.05.2008 17:47
Re: Ohitin
muuten vakio mutta alkukäyrän kuri pois.
Re: Ohitin
Paljonko ohitin toisi lisänopeutta näillä vireillä: dellorto phbg 16, 14/35, avarampi putki?
Re: Ohitin
0-5kmhDirtti kirjoitti:Paljonko ohitin toisi lisänopeutta näillä vireillä: dellorto phbg 16, 14/35, avarampi putki?
http://www.vimeo.com/7071971 2k9 STUNT
Re: Ohitin
mul vie n.20km/h nopeutta jos on rajotin päällä.
rajotin:52km/h
ohitin:72km/h
vireinä: keihinin kopio kassu, samurain imukaula, avarrettu välimallin kansi, tehari, ohitin 15-42, piperX
rajotin:52km/h
ohitin:72km/h
vireinä: keihinin kopio kassu, samurain imukaula, avarrettu välimallin kansi, tehari, ohitin 15-42, piperX
ku ei kule nii pakko kiillottaa
Re: Ohitin
Mihinkä mitattu? Kuulostais välit aika lyhkäsiltä..
98
tehari
15/38
16mm dellu
avarahko kansi
tehari
15/38
16mm dellu
avarahko kansi
Re: Ohitin
Joo, ei kulje ilman ohitinta noilla väleillä ees 52km/h. menee 45-50km/h, saati sitte ohittimen kans 72km/h. Mutta se on totta, että toi ohitin kyllä tuo tuosa tapauksesa sen 10-15km/h lisää vauhtia.
Re: Ohitin
Katkaisin sinivalkoisen johdon sivukopan sisältä ja kolvasin siihen kiinni pun-pun-orans.-kulta vastuksen, mutta jostakin syystä se ei rajoitinta ohittanut. Honda kyllä kulki, mutta vauhti pysyi samana. Onko tähän selitystä? Vastuksen tehonkesto taisi olla 0,25W. Onko se sitten liian pieni?
Viimeksi muokannut kiskäh, 07.09.2008 15:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Ohitin
mitattu -06 piikin CBR mittarii, jäi vaa tosta edellisestä viestistä puuttuu toi 4´heidenau joka mulla ainaki vaikutti väleihin aika reilusti. manan omaa mittarii menee niinku myötäpäivään tokavikaan matkamittarin numeroo...Titan kirjoitti:Mihinkä mitattu? Kuulostais välit aika lyhkäsiltä..
ja siit rajottimesta ku mul kiertää vähä enemmän ku sen 6500rpm rajotin päällä kun on ohittimen katkasin rinnan kytketty ( kiekka mittari löytyy)
ku ei kule nii pakko kiillottaa
Re: Ohitin
Minkälainen vastus olisi paras ohittimeksi? Hiilikalvovastus, massavastus, tehovastus...
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Ohitin
Massavastus pelaa ihan hyvin. Mieluummin vaikka sellainen 0.5w tai 1w tehonkestolla, niin on vähän paksumpi lanka ettei täristä niin helposti poikki.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Ohitin
-87 tulossa ohitin, mulla on vihree ledi ja katkasija muttei oo vielä kiinni, huomenna olis koulus teknistä ja saisin sieltä vastuksia, 220k ohmin vastus vai kuinka ison kannattaa lykätä?