Ohitin

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Juissi
Viestit: 17
Liittynyt: 18.08.2008 19:12
Paikkakunta: Alavus

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Niin mikä olisi hyvä paikka tuolle vastuksen katkaisijalle? Nyt mulla on katkaasin lampun alla oikealla puolella. Kaverilla on tankin alla. Mitä teillä ittellä on?

E: Se on sitten kiva kun joku poliisisetä selailee näitä sivuja ja penkoo ratsiassa samat paikat :D
Viimeksi muokannut Juissi, 23.08.2008 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouni89
Viestit: 282
Liittynyt: 30.11.2007 12:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Rouni89 »

Juissi kirjoitti:Niin mikä olisi hyvä paikka tuolle vastuksen katkaisijalle? Nyt mulla on katkaasin lampun alla oikealla puolella. Kaverilla on tankin alla. Mitä teillä ittellä on?

Eikö se penkin alle / penkin päällysen alle oo ollu semmonen perinteinen rajottimen paikka :)
esal
Viestit: 15
Liittynyt: 23.11.2006 21:48
Paikkakunta: Jns

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja esal »

Onko väliä, miten päin ledi on johdossa, vai kiinni vain?

(Pidempi jalkahan on ledissä + -puoli)
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

On, en nyt vaan muista kummin päin pitää olla mutta kokeile.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja HPT »

Rouni89 kirjoitti:
Juissi kirjoitti:Niin mikä olisi hyvä paikka tuolle vastuksen katkaisijalle? Nyt mulla on katkaasin lampun alla oikealla puolella. Kaverilla on tankin alla. Mitä teillä ittellä on?

Eikö se penkin alle / penkin päällysen alle oo ollu semmonen perinteinen rajottimen paikka :)
ainakin perus katemopoissa ennen testausta poliisi kiertää kädellä kaikki katteiden aluset. kannattaa pistää johonkin _todella_ hyvään piiloon.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kurri »

mä oon vähän miettiny että magneettikytkin vaikka jalkatappiin ja pohjallisen alle neodyymimagneetti... tietysti silloin ei kaveritkaan saa täyttä vauhtia kokeillessa, mutta mitäs sitten :twisted:
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Pirun hyvä idea! Mahtaa olla nuo magneettikytkimet vaan hinnoissaan?
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kurri »

ei nuo kauheen kalliita ole, on vaan aika hajoamisherkkiä nuo lasiputket.. pitäs koteloida jotenkin fiksusti. http://www.bebek.fi/kauppa/lisatiedot.p ... te_id=7450

tai voishan sen kytkimen tietysti jemmata penkkiinkin ja magneetin perstaskuun... olis helpompi piilottaa johdot.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Juissi
Viestit: 17
Liittynyt: 18.08.2008 19:12
Paikkakunta: Alavus

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Juissi »

Eno selitti, että oli laittanut vastuksen toimimaan vapaavaihteen merkkivalon kautta ja johdot johtosarjan sisälle. Se patentti toimi sillain että aina vaihteen ollessa päällä rajotin sammu ja toisteppäin. Ittellä on vastus lampulle menevän teipatun johtosarjan sisällä ja katkaasin lampun alla.
JÄBIKKÄ
Viestit: 41
Liittynyt: 11.12.2007 17:38
Paikkakunta: Hakojärvi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja JÄBIKKÄ »

Juissi kirjoitti:Eno selitti, että oli laittanut vastuksen toimimaan vapaavaihteen merkkivalon kautta ja johdot johtosarjan sisälle. Se patentti toimi sillain että aina vaihteen ollessa päällä rajotin sammu ja toisteppäin.
veljellä oli joskus samalainen viritys 8)
rahalla saa, ja manalla pääsee!:D
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2574
MrVonMankeli
Viestit: 34
Liittynyt: 18.05.2008 17:47

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja MrVonMankeli »

Paljonkohan nousis vakiomankin nopeus jos siihen laittais ohittimen?
Titan
Viestit: 75
Liittynyt: 18.06.2007 22:22

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Titan »

Sanoisinpa että max 5 km/h.
98
tehari
15/38
16mm dellu
avarahko kansi
Juissi
Viestit: 17
Liittynyt: 18.08.2008 19:12
Paikkakunta: Alavus

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Juissi »

MrVonMankeli kirjoitti:Paljonkohan nousis vakiomankin nopeus jos siihen laittais ohittimen?
Riippuu ihan virien määrästä. Aivan vakioon laitettaessa nousi 5km/h ja aina enemmän mitä enemmän virejä.
MrVonMankeli
Viestit: 34
Liittynyt: 18.05.2008 17:47

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja MrVonMankeli »

muuten vakio mutta alkukäyrän kuri pois.
Dirtti
Viestit: 227
Liittynyt: 10.03.2006 22:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Dirtti »

Paljonko ohitin toisi lisänopeutta näillä vireillä: dellorto phbg 16, 14/35, avarampi putki?
jls
Viestit: 137
Liittynyt: 02.11.2007 22:51

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja jls »

Dirtti kirjoitti:Paljonko ohitin toisi lisänopeutta näillä vireillä: dellorto phbg 16, 14/35, avarampi putki?
0-5kmh
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

tuo enemmän.
pate135
Viestit: 80
Liittynyt: 11.11.2007 22:54
Paikkakunta: vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja pate135 »

mul vie n.20km/h nopeutta jos on rajotin päällä.
rajotin:52km/h
ohitin:72km/h

vireinä: keihinin kopio kassu, samurain imukaula, avarrettu välimallin kansi, tehari, ohitin 15-42, piperX
ku ei kule nii pakko kiillottaa
Titan
Viestit: 75
Liittynyt: 18.06.2007 22:22

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Titan »

Mihinkä mitattu? Kuulostais välit aika lyhkäsiltä..
98
tehari
15/38
16mm dellu
avarahko kansi
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Joo, ei kulje ilman ohitinta noilla väleillä ees 52km/h. menee 45-50km/h, saati sitte ohittimen kans 72km/h. Mutta se on totta, että toi ohitin kyllä tuo tuosa tapauksesa sen 10-15km/h lisää vauhtia.
kiskäh
Viestit: 21
Liittynyt: 29.08.2008 22:15

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kiskäh »

Katkaisin sinivalkoisen johdon sivukopan sisältä ja kolvasin siihen kiinni pun-pun-orans.-kulta vastuksen, mutta jostakin syystä se ei rajoitinta ohittanut. Honda kyllä kulki, mutta vauhti pysyi samana. Onko tähän selitystä? Vastuksen tehonkesto taisi olla 0,25W. Onko se sitten liian pieni?
Viimeksi muokannut kiskäh, 07.09.2008 15:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
pate135
Viestit: 80
Liittynyt: 11.11.2007 22:54
Paikkakunta: vantaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja pate135 »

Titan kirjoitti:Mihinkä mitattu? Kuulostais välit aika lyhkäsiltä..
mitattu -06 piikin CBR mittarii, jäi vaa tosta edellisestä viestistä puuttuu toi 4´heidenau joka mulla ainaki vaikutti väleihin aika reilusti. manan omaa mittarii menee niinku myötäpäivään tokavikaan matkamittarin numeroo...
ja siit rajottimesta ku mul kiertää vähä enemmän ku sen 6500rpm rajotin päällä kun on ohittimen katkasin rinnan kytketty ( kiekka mittari löytyy)
ku ei kule nii pakko kiillottaa
kiskäh
Viestit: 21
Liittynyt: 29.08.2008 22:15

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kiskäh »

Minkälainen vastus olisi paras ohittimeksi? Hiilikalvovastus, massavastus, tehovastus...
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja kurri »

Massavastus pelaa ihan hyvin. Mieluummin vaikka sellainen 0.5w tai 1w tehonkestolla, niin on vähän paksumpi lanka ettei täristä niin helposti poikki.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Hal0
Viestit: 266
Liittynyt: 11.05.2007 23:53
Paikkakunta: Karijoki

Re: Ohitin

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

-87 tulossa ohitin, mulla on vihree ledi ja katkasija muttei oo vielä kiinni, huomenna olis koulus teknistä ja saisin sieltä vastuksia, 220k ohmin vastus vai kuinka ison kannattaa lykätä?
Vastaa Viestiin