Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Masi
Viestit: 77
Liittynyt: 13.12.2007 18:04

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Masi »

Hal0 kirjoitti:Toimiiko tuolla männällä 72cc sulla hyvin?
Jos multa kysyit nii toimii, nyt on motorpowerin 72 setin kansi tuon kans ja kyllä on potkua ihan tarpeeks (Y)
Karppaq
Viestit: 43
Liittynyt: 21.10.2007 17:06

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Karppaq »

Missäköhän järjestyksessä nuo männänrenkaat pitäisi pistää? Musta vai kiiltävä ylimmäksi?
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja HPT »

kiiltävä männänrengas ylös, musta keskelle. jos renkaissa on toisella puolella merkintä laita merkitty puoli ylöspäin.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Karppaq
Viestit: 43
Liittynyt: 21.10.2007 17:06

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Karppaq »

Eli siis renkaissa on viellä merkitys miten päiten ne on? Voisikohan väärinpäin oelvat renkaat aiheuttaa savuttamista?
Suikero
Viestit: 2
Liittynyt: 18.11.2007 22:32

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Suikero »

Mulla on 90- manki. Oon ostamassa uutta alakertaa ja kantta. Tarjolla ois skyteamin ja honlein alakerta ja honlein kansi. Toimiiko noilla?
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

kaippa. mut manan alakuperäset vois olla pikkasen kestävempiä :D
Andhu
Viestit: 211
Liittynyt: 13.04.2008 20:35
Paikkakunta: Vihti

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Andhu »

Törkätääs nyt tähänki tämä juttu.

Tuli tossa moparilta tommonen valu 72cc ja tuntuu siltä, että jatkuvasti vaan venat(tai ainakin toinen) naputtaa mäntää vasten, alussa jäi hieman jälkeäkin siitä, mutta muutaman kerran oon dremelin kans hionu mäntään pieniä taskuja, mutta ei pahmmein auta. Pitäiskö ihan heittää sorviin ja tavaraa pois? Muutenkin, kun tuntuu, että saa ihan hypätä kicksin päälle, että lähtee käyntiin.
Mutta täytyy alkajaisiks kokeilla lisä alatiivarilla, kunhan tulee ensi viikolla.
JUR1
Vip-käyttäjä
Viestit: 477
Liittynyt: 29.09.2005 21:02
Paikkakunta: kotka

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja JUR1 »

Jos venttiili ottaa mäntään kiinni niin ei siitä männän laesta sorvaaminen auta mitään. Sun täytyy suurentaa/syventää venttiilintaskuja. Jos taas mäntä ottaa kiinni palotilan reunoihin tms. niin sitten siitä tulisi sorvata ainesta pois.
Tietenkin kun on enemmän puristuksia niin kiksissä tuntuu enemmän vastusta eli toi on ihan normaalia.
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Andhu
Viestit: 211
Liittynyt: 13.04.2008 20:35
Paikkakunta: Vihti

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Andhu »

Mitäpäs, jos löisinkin tohon vanhanmallin kannen, niin sillonhan ei pitäis osua venat mäntään?
Mutta laskeeko puristukset sillon liikaa?
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

sopiikohan manan lohkoihin tuommonen jialing 125cc kampura?
http://www.minimotoracing.fi/images/kampiakseli.jpg

jos kato laittas tuon ja 54mm pytyn nii sais samunki koneesta ne kuuluisat 131cc :D ?
131cc
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2007 18:52

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja 131cc »

131cc ??? wtf :D :D
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

pitempi iskunen..

tuosta minimotoracingin tekstistä huomasin :roll:

Korkeapainemäntä Jialing 131cc 54mm
- Nostaa puristukset 9:1stä 12,5:1een ja kuutiotilavuuden 131cc, vaatii sylinterin porautuksen
- Jialing 125cc moottoreihin, Pitpro, MotoVert, Thumpstar, Starforce, Sachs

mut pitäs varmaan olla joku erillainen kytkin kuvasta päätellen.
131cc
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2007 18:52

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja 131cc »

no kyllähän sitä ny kytkimen aina kiinni saa :D tekee vain tarvittavia muutoksia :mrgreen:
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

Kotona olisi vanhanmallin kansi, pytty, mäntä ja koko alakerta. Mutta jos laitan vanhanmallin männän ja kannen uudenmallin koneeseen nii pyttyä tarvii korottaa 2mm ja onko silloin vielä puristukset kovat vai samat kuin puolarimanassa eli joku 8.1...( jne). ja miten riittä nokkaketju.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

eipä taia ketju riittää ja muutenki niin ei se paljoa tehoa tuo?
tietty jos muokkais männän niin että puristukset ois jottai 12 niin vois jo vähä enemmän ruutia lähtä :D
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

tähänki vois ilmottaa että vanhanmallin kampura ei käy uudempaan mankiin, ellei laita site myös vanhanmankin sähköjä koska se mangneeton Kierre on vitusti pienempi. Tuli eile huomattu vasta siinä vaiheessa ku oli lohkot ja kytkin kasassa :P ku oma kampura oli vähän väljä ja se oli timmi mut, nyt on taas väljä kiinni :)
145.3cc, 28mm mikuni yms...
wurdulak
Viestit: 219
Liittynyt: 16.10.2006 21:08
Paikkakunta: Nakkila

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

Zapperslam kirjoitti:Kotona olisi vanhanmallin kansi, pytty, mäntä ja koko alakerta. Mutta jos laitan vanhanmallin männän ja kannen uudenmallin koneeseen nii pyttyä tarvii korottaa 2mm ja onko silloin vielä puristukset kovat vai samat kuin puolarimanassa eli joku 8.1...( jne). ja miten riittä nokkaketju.
Puristukset oisi samat kun puolarimanassa.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

eikös sen noka ketju homman voi välttää jos laittaa vanhan mankin ketjun? vai onko se yhtään pidempi?
145.3cc, 28mm mikuni yms...
komentaja6666
Viestit: 186
Liittynyt: 14.07.2008 20:30

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

Ei ole.
zaku
Vip-käyttäjä
Viestit: 375
Liittynyt: 12.08.2007 12:49
Paikkakunta: Äetsä

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja zaku »

Kysytään nyt täälläkin, että sopiiko jinkun kampura hondan uudenmallin alakertaan?
mambbo
Viestit: 9
Liittynyt: 22.09.2008 21:29

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja mambbo »

Mites on, tuleeko liian isot puristukset 72cc sylinterillä, uudenmallin kannella ja tasapäisellä männällä? Tekeekö pahaa kampiakselille?
Keinone
Vip-käyttäjä
Viestit: 344
Liittynyt: 11.08.2005 20:08
Paikkakunta: Toholampi

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Sopivaa settiä, sopivaa settiä sanoisin.
mambbo
Viestit: 9
Liittynyt: 22.09.2008 21:29

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja mambbo »

72cc, tasapäinen mäntä ja motorpowerin 70-90cc kansi, eihän puristukset laske pahasti? :)
lokitekki
Vip-käyttäjä
Viestit: 1918
Liittynyt: 15.04.2006 21:19

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

toimi mut ei niin tehokas kuin vois olla :D
mambbo
Viestit: 9
Liittynyt: 22.09.2008 21:29

Re: Kampiakseli / sylinteri / mäntä -listausta

Viesti Kirjoittaja mambbo »

Milläs sais lisää tehoo irti? kupumäntä?
Vastaa Viestiin