Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Re: Keskustelua maalauksesta ja maaleista
Tinnerillä saa ainakin suhtkoht hyvin 

Viimeksi muokannut Kakkånen, 13.10.2008 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hö
miten käyn jos nitromorssia lyö muovisiin katteisiin? sulaako katteet maalin mukana?

-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
millähä siittä sais sitte ne maalit jos nitromorssiki sulattaa katteet? no hiekkapaperilla mut ei oikee inspaa ruetaa hinkkaamaan, ehotuksia 

-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Riippuu muovista, toisia nitromorssi sulattaa ja toisia ei.
Honda-monkeyn vakiomuoveja ei ainakaan asetoni sulata, morssista en tiedä
Honda-monkeyn vakiomuoveja ei ainakaan asetoni sulata, morssista en tiedä

Uses/Applications: Nitromors Automotive Paint & Varnish Remover is a modern, highly efficient paint
remover. A viscous, semi-gel formulation makes it ideal for both vertical and
horizontal surfaces including bonnets, wings and doors. It can be used on some
modern painted plastic mouldings such as ABS - try a test area first.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Pelkkä tinneri sulatti mulla jo vähän sivukoppaa! mut mielummin hioo vaikka 400, kun rupee tinnerillä pyyhkiin.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Elämä on, manki ei.
Serkun Aprilian katteista otettiin maaleja ja sellasta tarrojen liimajämää pois nitromorssilla, eikä ne mihinkään sulanut 

"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
No miulla ei ainakaan kamelista sulannu yhtää kate, joka on luultavasti vielä heikompaa ku Mankin sivuposki, ku pyyhin sit tinnerillä.
hö
no nuo mun kattett ois tommosesta uus enskasta ja mankin sivu katteesta, no jospa mä ny sitte tinnerillä tai hiekkapaperilla 

-99 Honda Monkey.
-0? Skygo 80cc yz.
-0? Skygo 80cc yz.
Itelläni ei ainakaan nitromorse sulattanu muovia, ku otin maalia pois sivukopasta.
Kuvia menopeleistä
Älä ihmees mee 400 paperil hinkkaan josset haluu sitä maalata aivan hirveesti, tai hioo toista kertaa 600/800. Itelle maalari sano et 600 paperi on hyvää lopulliseen hiontaan, ja sain semmosen kuvan etttä et hirveesti tykkää hioo?
Jää ilkeät naarmut tuolla 400 paperilla.

- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
mä pistin tankin eka tosi vähä 400, sitte 600/1000 vesipaperilla, sitte pohjamaali ja sitte vähä 1000 taas ja pakkelia ku unohtu pistää, tosin koulun piikkiin kaikki ja tällä hetkellä varmaan pakkeli jo kuivunu.
Ens viikolla pääsee pistään maalit.
kertokaas mankin puna/mustan värikoodit? Ajattelin rungon pistää mustaks mutta tulee rumaks ku stonga ja tankki menos mustalla. Eli mankin rungon punasenmaalin värikoodi?

kertokaas mankin puna/mustan värikoodit? Ajattelin rungon pistää mustaks mutta tulee rumaks ku stonga ja tankki menos mustalla. Eli mankin rungon punasenmaalin värikoodi?

NH1=Musta
R109=Punainen
Minuutin käytin "Etsi"-toimintoa.
R109=Punainen
Minuutin käytin "Etsi"-toimintoa.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Kattokaapa allekirjoitus ja ottakaa yhteyttä jos on kiinnostusta mopon/auton maalauttamiseen.
Mopojen ja autojen perus-ja erikoismaalaukset edullisesti Mikkelin seudulla. Käytämme laadukkaita Sikkensin, SEM:an ja Metalflaken tuotteita. Yhteydenottoja rohkeasti osoitteeseen joni.teittinen@hotmail.com
Yksi maalatuista mopoista: http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=3&t=3600
Yksi maalatuista mopoista: http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=3&t=3600
Jos vie kaikki osat maalaukseen niin riittää ''hiomiseksi'' että kaikki osat käy jossain hiekkapuhalluttamassa?
Unohdin mainita että on puhalla muoviosia.
Unohdin mainita että on puhalla muoviosia.
Viimeksi muokannut juQ, 02.11.2008 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
-
Muoviosia ei voi hiekkapuhaltaa.
Riippuu maalista ja halutusta pinnanlaadusta riittääkö puhallus pohjustukseksi. (ja puhaltajasta, paineista, raekoosta... kuinka karkea jälki jää)
Puhalluksen jälkeen pohjamaali ja siihen pintamaali niin riittää useimmille.
Tankkiin ainakin mä heittäsin vielä fillerin ja välihionnan.
Halpa vaihtoehto hiekkapuhallukselle on polttaa maalit pois, ei tuu karkeaa pintaa, ja vähemmän työtä kun hiomisessa.
Riippuu maalista ja halutusta pinnanlaadusta riittääkö puhallus pohjustukseksi. (ja puhaltajasta, paineista, raekoosta... kuinka karkea jälki jää)
Puhalluksen jälkeen pohjamaali ja siihen pintamaali niin riittää useimmille.
Tankkiin ainakin mä heittäsin vielä fillerin ja välihionnan.
Halpa vaihtoehto hiekkapuhallukselle on polttaa maalit pois, ei tuu karkeaa pintaa, ja vähemmän työtä kun hiomisessa.
Itse kyllä olen saanut sellaisen käsityksen että muovia voi hiekkapuhaltaa, mutta kumia ei.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Elämä on, manki ei.
-
Mankin lokarit on ainakin niin pehmeää muovia että ne menee "karvaisiksi" ja sitten ne tarttee muovipohjaa, filleriä ja välihiontaa että karvat katkeaa tai peittyy. En tiä sitten kaippa joku ammattilainen osais nekin puhaltaa niin että ei mee noin, mutta ihan tavallisilla vehkeillä ja aineilla tuskin onnistuu.
Hiilihappojääpuhallus tai korkeapainepesu vois olla niihin hyvä
Hiilihappojääpuhallus tai korkeapainepesu vois olla niihin hyvä

Nyt kävi niin että lakkasin monkeyn tankin, ja teki hirveän mandariinipinnan. Mistäköhän moinen mahtaa johtua ja onkohan jotain viellä tehtävissä?
Maali ei sopinut lakankaa?
sotarotta kirjoitti: "Ei mitään paskasta 2-tahtia, ne haisee, et saa naista ja susta tulee homo".
-
laitoit liian vähän lakkaa?
Kun se on kunnolla kuiva nii joku 1000 vesihiomapapru käteen ja hinkkaamaan sileeks. (veden kanssa tietysti) Sitten lisää lakkaa päälle.
Kun se on kunnolla kuiva nii joku 1000 vesihiomapapru käteen ja hinkkaamaan sileeks. (veden kanssa tietysti) Sitten lisää lakkaa päälle.
No lakkaa laitoin 5 kerrosta. :E
-
Ei se niistä kerroksista riipu, vaan siitä kuinka paksuja kerroksia. Jos on liian ohuita kerroksia niin se ei siliä.
Tietysti voihan se reagoida alemman maalin kanssakin, tai liima/öljy/vaha/silikonijäämien kanssa.
Tietysti voihan se reagoida alemman maalin kanssakin, tai liima/öljy/vaha/silikonijäämien kanssa.
Pinta kyllä putsailtiin hyvin ennen, mutta voi sitten olla että kerrokset jäivät jotenkin ohuiksi :II
-
Bauhaussin sisustusmaaliosastolla on aika hyvä valikoima dupli-colorin spreimaaleja, löytyy hienoja värejä