Miksi juuri Monkey?

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!

Miksi juuri Monkey?

4-tahti
196
29%
Ei helposti hajoavia osia
39
6%
Helppo kikkailla
119
18%
Korkeus
18
3%
Osien saanti hyvä
23
3%
Pieni bensan kulutus
63
9%
Talviajo
35
5%
Ulkonäkö
145
22%
Äänet
34
5%

Ääniä yhteensä: 672

joniE

Re: Miksi juuri Monkey?

Viesti Kirjoittaja joniE »

Itse olen omistanut Suzuki PVn ja nyt löytyy mana. Laatutavaraa MOLEMMAT! Manan etuja ovat vähäinen bensan kulutus, 4-T, todella pieni. Peeveessä taas on ulkonäkö, vara- ja viritysosien parempi saatavuus + helvemmat hinnat. Pevussa on myös kivemmat äänet mun mielestä, 2-tahti kun on. Ja halusin kokeilla jotain uutta, niin myin Peeveen ja hommasin manan. Ihan tyytyväinen olen, mutta kyllä Pevun ottaisin koska vaan takaisinkin :wink:
homer94

Viesti Kirjoittaja homer94 »

joniE: Et voi olla tosissas, että pv:ssä on parempi viritys- ja varaosien saatavuus. :lol:

Etippä vaikka mulle vaikka näin ensialkuun pv:n +10 swingi,pv:n aluvanteet,levyjarrukeula ja kierrosluku-ja nopeusmittari suoraan kiinni menevällä "kojelaudalla". :D

E: Tuning osiahan noi on, jos oikeen pilkkuun mennään, mutta kyllä mankiin saa enemmän esim virityssarjoja (72cc-124cc) ja valmiskoneita (50cc-220cc)
E2: 165€ maksaa 80cc malossi mc-scatterilla.85cc maksaa moposopilla 128.50€.Ja pv:n ulkonäkö. :?
Jincheng monkey -08 (sininen)
Motot.netin kuvani
Omat monkeyt-topikki
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

nooh, joni ei ole vielä valaistunut mankin osatarjonnasta... :lol:
Ja ulkonäkö on aina vähän makuasia.. mutta mun mielipiteeni hiukan eriää :wink:
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Hondis_

Viesti Kirjoittaja Hondis_ »

Molemmat tossut omistaneena jälkeenpäin valitsisin monkeyn. Vaikka pv onkin rungoltaan ja koneeltaan lujatekoinen, niin välillä (etenkin talvisin) todella vituttavaa saada säätöihin yms. Ja 60cc söi vielä tuhottomasti bensaakin. Monkey taas toiminut lähes aina moitteettomasti, tosin aika on tainnut hieman kullata. :D
\mm/ Too much metal for one hand.
joniE

Viesti Kirjoittaja joniE »

Hei, noita svingejä ja keulia ja 10'' vanteita saa pevettiin suoraan kiinni Suzuki R:stä. Ja saa PAAAAALJON halvemmalla hyvä kuntosia käytettynä, kuin näitä manan. Viritysosilla meinaan pyttyjä, kaasareita ym. Hinnat ovat halvemmat. Mutta mulla oli tuolla perusteluni sillä selvä. Kumpi vain kävisi. Itse pidän pevua hienompana vakiona, mutta manasta saa hienomman jos ei oo rahasta kiinni. Ja mana kuluttaa myös paljon vähemmän bensaa, mikä on hyvä. Ootte myös oikeessa, manaa ei oo kovin kauaa ollu eikä oo tarvinnu vielä mitään suurempaa ostaa.. :roll:
latex

Viesti Kirjoittaja latex »

Manki ei oo ainoastaan hyvä, vaa paras! :D
Hnda86

Viesti Kirjoittaja Hnda86 »

4t, pieni bensankulutus, äänet. Tähän vaikuttaa myös, että monella kaverilla on manki. Kun ajoin ensimmäistä kertaa mopolla, niin mopo oli manki. Takaisin ei ole tulemista.
Jump or die
Kakkånen

Viesti Kirjoittaja Kakkånen »

Manki on ollu perheessämme jo monta vuotta. Veljeni osti serkultani mankin vuonna 99. Muistan joskus kokeileeni sitä nii ihastuin heti siihen, kun sillä oli helppo ajaa, hieno, ei pitänyt meteliä ja se oli pikku mopo. Ainakun porukat oli jossain nii muistan kun otimme salaa toisen iso veljeni kanssa mankin tallista ja ajoimme ympäri pihaa :D vuonna 2002 manki otettii pois rekkarista koska oli vielä pitkä aika että iso veljeni sai kortin, niinpä manki vietii meidän mummolle. Siellä sitten opin tuntemaan mopoa enemmä. Sitten iso veljeni sai kortin, eikä hänkää ole sillä paljon ajellut. Nyt se on mulla eli se on ollut 4 käyttäjällä ennen mua
( Ennen miun serkkuu se oli viel yhellä ) ja sillä on vaa ajettu reilut 8 000 8)

Nykyää jos miettii niin miksi manki nii syitä on paljon mut päälimmäiset on just nelari eli kuluttaa vähän, hieno, helppo kikkaila, kestävä ja saa paljon osaa
Wave
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Wave »

No meillä on ollut semmonen Yamahan 80cc pikkukelkka jolla aina talvisin tulee ajettua.Nyt kun ikää on tullut lisää niin alkoi se mopo kiinnostaa, kun ei kesäisin ollut mitään laitetta minkä kanssa temppuilla.Tuli sitten faijalta välillä kyseltyä mopon hankinnasta, mutta ei mitään suurempaa.

Sitten jouluaattona 07, ihmettelin että joulukuusen alla on tavallista vähemmän paketteja, kunnes huomasin kuusen alla pienen paketin.Aukaisin paketin jossa oli avain ja avaimessa luki Honda.Iskä antoi minulle auton avaimet ja sanoi että mene aukaisemaan pakettiauton takaluukku.Juoksin äkkiä ulos ja aukaisin auton takaluukun ja yllätys, yllätys siellä oli kaksi mankia!Toinen minulle, toinen veljelleni.Mopo äkkiä ulos autosta, virrat päälle, ja laakista käyntiin!Tulipa sitten rällättyä manalla jouluaattona melkein puoleen yöhön asti...

Nyt jälkeempäin mietittynä,jos olisin saanut vaikkapa PV:n se olisi ollut varmaan pettymys. :lol:
Kuten edellä jotkut mainitsivat, mankin etuja ovat:vähäinen kulutus,hiljainen,ei 2T katkua eikä öljyn kanssa räpläystä,sitkeä ja vääntävä kone vakionakin,kestää vaikka ydinsodan.

Paras joululahja IKINÄ! (Y)
"Nelitahtikone vääntää ku hirvi paskalla"
Honda Monkey -90 Original
Nuutu

Viesti Kirjoittaja Nuutu »

Ite hommasin PV:n viime talveksi jolla olisi mukava kikkailla lumien ajan. Sitte kummiskin alko vikoja tulemaan kun liukuhihnalta; Vei liikaa bensaa, tahto lämpöleikkailla kiinni kun koko ajan huuatettiin, ei ollu vääntöä jne. Nyt on PV myynnissä jotta saisin ens talveksi Mankin. Paljo parempi ajaa ku 2T, ei vie bensaa eikä oo hirveitä ääniä. Muutenki mukavampi kikkailla kun vääntää enemmän.
konkar

Viesti Kirjoittaja konkar »

Wave kirjoitti: Sitten jouluaattona 07, ihmettelin että joulukuusen alla on tavallista vähemmän paketteja, kunnes huomasin kuusen alla pienen paketin.Aukaisin paketin jossa oli avain ja avaimessa luki Honda.Iskä antoi minulle auton avaimet ja sanoi että mene aukaisemaan pakettiauton takaluukku.Juoksin äkkiä ulos ja aukaisin auton takaluukun ja yllätys, yllätys siellä oli kaksi mankia!Toinen minulle, toinen veljelleni.Mopo äkkiä ulos autosta, virrat päälle, ja laakista käyntiin!Tulipa sitten rällättyä manalla jouluaattona melkein puoleen yöhön asti...

Nyt jälkeempäin mietittynä,jos olisin saanut vaikkapa PV:n se olisi ollut varmaan pettymys. :lol:
Kuten edellä jotkut mainitsivat, mankin etuja ovat:vähäinen kulutus,hiljainen,ei 2T katkua eikä öljyn kanssa räpläystä,sitkeä ja vääntävä kone vakionakin,kestää vaikka ydinsodan.

koskettavaa :D
itse sain meidän työmieheltä ilmaseks täysin raadon jota aloin kunnostaan muutama kuukausi sitte
~Supermoto ready monkey~
Hal0

Viesti Kirjoittaja Hal0 »

Wave kirjoitti:No meillä on ollut semmonen Yamahan 80cc pikkukelkka jolla aina talvisin tulee ajettua.Nyt kun ikää on tullut lisää niin alkoi se mopo kiinnostaa, kun ei kesäisin ollut mitään laitetta minkä kanssa temppuilla.Tuli sitten faijalta välillä kyseltyä mopon hankinnasta, mutta ei mitään suurempaa.

Sitten jouluaattona 07, ihmettelin että joulukuusen alla on tavallista vähemmän paketteja, kunnes huomasin kuusen alla pienen paketin.Aukaisin paketin jossa oli avain ja avaimessa luki Honda.Iskä antoi minulle auton avaimet ja sanoi että mene aukaisemaan pakettiauton takaluukku.Juoksin äkkiä ulos ja aukaisin auton takaluukun ja yllätys, yllätys siellä oli kaksi mankia!Toinen minulle, toinen veljelleni.Mopo äkkiä ulos autosta, virrat päälle, ja laakista käyntiin!Tulipa sitten rällättyä manalla jouluaattona melkein puoleen yöhön asti...

PV olis ollu kieltämättä katkera pettymys. :D Parilla kaverilla pv ja kahdella niistä ei toimi lähes ollenkaan, osti 60cc:n ja aika takkuista on kulkeminen 45km/h~, toisella taas 80cc malossi ja 80cc täysläppis ja kummallakaan sylkällä ei tahdo pv toimia. :lol: Itse sen takia monkey koska hyvä ulkonäkö, äänet, 4t, ja hyvä kikkailuun. PV.llä vittumaista esim keulia jos saa hyvään kulmaan mopon ja sitten tulee piikki niin eihän siitä mitää tuu, voihan siihenki tottua mutta silti. :D
MrVonMankeli

Viesti Kirjoittaja MrVonMankeli »

Varmaa siks, ku oli jo valmiiks meidän mökillä. Eikä ollu ajettu ku vajaat 2000km. Tosin sillon en tajunnu viel paljoo mitää mankista, mutta sitten kiinnyin siihe ja kortin saatuani pistin rekkariin (Y)
Grimnir
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Monkey siksi koska oli; nelari, tarpeeks matala sillon, oli lähellä, halpa, kohtalo mukana varmaa <3
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Juhuts

Viesti Kirjoittaja Juhuts »

Noh jos lähdetään vertailemaan PV:tä ja mankia, niin tästä tulee pitkä viesti.

Itselläni oli aivan ensimmäinen mopedini Honda monkey vm -90 Noh se oli pihan kovin rassi 3v ajan ja se kesti mun kuristusta todella mallikkaasti (PV tuskin olis kestänyt). Noh sitten alotettiin kunnostus ja maalattiin ja tällein ajo kuntoon. Se oli hemmetin mukava laite siihen asti, kunnes kaverit tuli PV:llä kummaltakin puolelta ohite yhtä aikaa... Nooh mietin, että eipähän tule sakkoja.
Sit, kun pääsin testaamaan Tunturi tikeriä Gianellin teharilla, niin se oli menoa... 2t käry oli niin nams ja se tehopiikki. Sitten, kun manki alko lahoomaan viellä tekniikaltaan, niin sekin oli osa syynä... Vitutus.

Kesän alkupuolella sitten tuli sorruttua skootteriin ja se tuli vaihettua heinäkuussa Näsäriin, mutta ei niistä harha retkistä sen enempätä...

Talvi teki tuloaan (viime talvi siis), niin oli pakko hommata talvi mopo. PV:tä en ollut viellä omistanut, niin olihan sitä testattava mopoilua PV kuskin silmin. Vielläkin kaduttaa minkälainen ruoska tuli ostettua, mutta korjaaminen oli helppoa. PVn hyvä puoli. Tehoakin löyty ja se oli helvetin hauska leikki kalu. Temppuilu sillä tosin oli hankalata. Kulman hakeminen varsinkin, mutta kyllä sekin olis harjottelulla onnistunut. PV:ssä otti päähän bensan kulutus :/ noh sitten tuli vaihettua se syköseen ja se sitten 125cc DT:seen. DT:n myynnin jälkeen alko jo loppua usko 2t koneiden kestävyyteen, niin ympyrä oli pakko sulkea ja hankkia manki uudestaan, koska:
Pieni kulutuksinen, vääntöä löytyy, kikkailuun todella kätevä, sympaattinen, poliisi ystävällinen, hyvä härnätä edellä mainitsemiani henkilöitä ja kaikkein tärkeintä.... Suurin osa mopoilu muistoista liittyy oksennuksen vihreään Honda monkeyhyn.

PV Ei ole huono mopo. Sen rakenteleminen olisi ollut rattoisaa puuhaa, kun olisi pitänyt itse tehä paljon. Hondaan taasen löytyy paljon valmista. Osat on kalliita kumpaankin, kun osaa kattoa väärästä paikasta.
PV:tä ja Mankia ei voi vertailla oikeastaan millään saralla. Niin eri tyyppisiä mopoja kuiteskin, kun ovat, vaikka saman kokoisia ovatkin.

Honda Monkey, elämää siellä ohitus kaistalla <3
Honda monkey = Elämää ohituskaistalla<3
Goofyz

Viesti Kirjoittaja Goofyz »

No jo mopoiässä mietin kumpi olisi parempi PV vai aito manki. Veli suoisitteli mulle molempia, mutta PV:tä enemmän kun sen saa halvalla kulkeen lujaa. loppu tulokseni oli manki koska: pieni bensan kulutus, kestävä, 4-tahti, talvella niin mahtavaa kruisia, NIIN kaunis (Y)

Sitten kun mankin menin myymään keväällä ja ostin kemmun, niin tuli hirvee ikävä mankia. Ostin taas mankin kun talvella ei olisi muuta menopeliä, eikä millään voisi kikkailla (harjotella) :D Nyky manki pääsee jossain vaiheessa uusiin orkkis maaleihin ja talliin odottelemaan vanhuuden päiviä :D
Nykynen sekä EX-mana ovat 98-vm. Molemmat on toiminut todella hyvin ei kertaakaan ole ollut ajoon haittaavia vikoja, mutta nykysessä hieman maalin puutetta :)
komentaja6666

Viesti Kirjoittaja komentaja6666 »

Kävin äsken vähän lukemassa tuolla pv-foorumilla ja niin se näyttäs olevan, että pv-miehistä suurin osa arvostaa molempia, mutta manki miehistä ei juuri kukaan arvosta pv:tä :lol: Kertoisikohan tämä mitään että kumpi mopo nyt sitten on viimekädessä parempi.
zemz

Viesti Kirjoittaja zemz »

Kaikkihan sen tietää, että manki on oikeesti aika p#ska, mutta pidetään nyt tota illuusiota yllä. :lol:
Ja asiaan, manki siksi koska: 1. Se on nelari.
2. Se on hieno.
3. Mankia ei ole ainoastaan hyvä vaan paras! (mitäköhän mahdoin kirjottaa tossa yläpuolella :roll: )
Ei riemulla rajaa kun honleilla ajaa...
00sci

Viesti Kirjoittaja 00sci »

Itellä ei oo omaa mankia mutta pikkuveljen pärrälle tulee ajettua silloin tällöin. Mutta varmaan ens kesänä jos rahaa löytyis kevari osien ja bensan jälkeen niin tulee manki ostettua.

Koska se on kiva ajaa, hyvä temppuiluun, kestävä, osien saatavus on hyvä ja suht. halpa.
ed21

Viesti Kirjoittaja ed21 »

40 vuotta jo tehty. Se on legenda! Kaikkia legendoja ei voi hankkia. Nyt oli Monkeyn aika seuraavaks 911 Porsche. :wink:
tansku

Viesti Kirjoittaja tansku »

Enpä oikein tiedä... :| mulle vain ostettin sellainen... mun mielest se on kyl hyvä! 8)
Ei ilolla ole rajaa, kun mankilla kaasu pohjassa ajaa.
josuuu

Viesti Kirjoittaja josuuu »

Pienestä asti tykännyt pikkumopoista. Täälläpäin ajeli siihen aikaan pari mielestäni oikein hienoa virimankia, ja siitä se ajatus sitten lähti. Tulivat aina keula pystyssä kävelyteitä pitkin vastaan, ja pienenä poikana ajattelin että tommonen musta tulee isompana. :D
Honda Monkey -98
Janetsky

Viesti Kirjoittaja Janetsky »

No tärkeimmät pääsyyt olivat: Se on hiljainen (ei naapurit suutu), kestävä, halpa, ja mun isällä oli kanssa manki niin hänkin piti ajatuksesta.
1337

Viesti Kirjoittaja 1337 »

Paras talvimopo ehdottomasti jo ylimääräisten tahtiensa vuoksi, eli helposti käymään, moottorijarru, ei syö mitään, sopivan pieni, sopivalla putkella hyvät äänetkin.
Tämä yhdistettynä halpaan hintaan sai minut sortumaan hondaan :mrgreen:
korppi

Viesti Kirjoittaja korppi »

Manki on 4t, vääntää saatanasti, ei koskaan hajalla, aina käyntiin, mukavan kokoinen, hyvä penkki ja tankillisella ajaa 5 joulua :wink: siinä syyt miksi juuri monkey (Y)
Vastaa Viestiin