Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jojjo »

mikrobitti kirjoitti:ja ne ei käy vakio imukaulaa ?!?
no ei
5tr1pe
Viestit: 267
Liittynyt: 20.10.2009 15:07
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja 5tr1pe »

Kannattaa varmaa ostaa siihe sopiva systeemi. Ei maksa paljoa!
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Onko kellään kokemusta tosta wandamotorin 24mm kaasarista tästä siis
Ja onkos tuo pyöreellä vai soikeella kurkulla ? Kun ei tuosta tiedä vaikka lukekin mikuni :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Soikeekurkkunen
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Kuis isoo pyöree kurkkusta se vastaa :think:
Monkeyt.net vanki numero 1005
Tumpe
Viestit: 221
Liittynyt: 09.01.2008 21:30

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Tumpe »

Meneekö fuden kaasutin ja imukaula mankin kanteen?
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Kyllä.
Gas, grass or ass. No one rides for free
Zapperslam
Viestit: 348
Liittynyt: 21.09.2005 07:29

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Zapperslam »

Skyttari kirjoitti:Kuis isoo pyöree kurkkusta se vastaa :think:
varmaanki jotai 20mm luokkaa...
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Race_ »

Mistä Keihin PWK:n suuttimia löytää ? Joka paikka on vaan Mikuni VM:n suuttimia täynnä, mutta tohon ei löydy mistään :|
MoParmonster
Viestit: 354
Liittynyt: 11.07.2008 09:22
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja MoParmonster »

Oliskotossa sopivat?

24motolla on kans jotain keihinniin sopivia.

Auttoko yhtään :roll:
Flirtin`with Disaster
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Race_ »

Ehkä, ehkä ei. Tuolla 24moton suutinsarjassa lukee "Jet kit fits keihin 28mm, Mikuni VM24 and some other carburators". Ei sitten voi kertoa, että mihin Keihinin 28:aan noi sopii. :mrgreen: Mutmut, ite päättelisin, että Mikuni VM:n suuttimet sopii ?
pipsapossu
Viestit: 125
Liittynyt: 17.01.2009 00:05
Paikkakunta: Somero

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja pipsapossu »

Race_ kirjoitti:Ehkä, ehkä ei. Tuolla 24moton suutinsarjassa lukee "Jet kit fits keihin 28mm, Mikuni VM24 and some other carburators". Ei sitten voi kertoa, että mihin Keihinin 28:aan noi sopii. :mrgreen: Mutmut, ite päättelisin, että Mikuni VM:n suuttimet sopii ?
Aitoon Mikuni VM24:seen menee ainakin Dellorto PHBG AS:n suuttimet, varma tieto koska oli kaverilta lainassa kyseinen kaasutin ja laitoin siihen 85 suuttimen joka oli PHBG:n, eli eli, sopiiko sitten tohon Keihiniinkin?
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Mikunin VM24:ssa on orkkiksena ainakin noi HEX -mallin suuttimet, tiiä sitten onko niillä muuta merkitystä kuin se, että ne on helpompia vaihtaa sen pikavaihdon kautta...
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Kaikissa mainituissa suuttimissa taitaa olla vähän eri jenkat, ne kyllä menee ristiin, mutta ei ne ihan sopivia ole ainakaan ensimmäisellä kerralla :P

kekeistä ainakin PE ja PWK käyttää samoja suuttimia

Kierteitä voi vertailla storm-motorin verkkokaupasta, siellä näkyy ne.

e: kannattaa laittaa hakuun "suutin" niin löytyy paljon enemmän kuin tuosta linkistä...
Viimeksi muokannut kurri, 09.11.2009 00:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Race_ »

Juu, kiitoksia kurrille ja kaikille muille auttaneille! :) Näytti noi Dellortonkin suuttimet sopivan. Eka tossa PWK:ssa oli suuttimena 115 ja kiersi varmaan 5000. Ihan äsken kokeilin 80:llä ja on hiuka pieni (ei löytynyt isompaa). Huomenna ettimään kavereilta jotain ~90, jolla luulis saavan jo pelaamaan. koneena pikkasen piristetty 110
Kaasua!
Viestit: 270
Liittynyt: 30.12.2006 17:44
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Kaasua! »

Käykö Deni 17mm kaasariin pääsuuttimeks, mikunin tyhjäkäyntisuutin ? :lol:

Kuulostaa vähän hölmöltä mutta niin täällä lukee; http://www.servut.us/Bearz/kinroad/index.php/XT50PY
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! ;)
Plague
Viestit: 114
Liittynyt: 08.07.2009 19:36
Paikkakunta: Kuopio & Heinävesi

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Plague »

monkeymaniassa luki että uudenmallin mankin saa helpommin toimimaa sha-kaasarilla kuin phbg:llä, onko näin? ite mietin 16mm sha:ta ja avarrettu kansi ja tehopönttö ja ohitin..
-94 PunaMusta joka jonnevuosina raiskattu.. Nyt taas kohti orkkista.. OSTAN PUNAISET ISKARIT
-82 Puolaatomaatti. Suttii ja paukkuu, MYY OSIA!
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Sha on ihan tuurista kiinni sattuuko se pelaamaan, mieluummin joku kiinakopio tai vaikka wandamotorilta 16mm mikuni jos se hinnasta on kiinni.

Toki niitä kaikkia joutuu vähän säätämään, sha:ssa vaan ei ole säätökohteita niin on tyydyttävä vajaatoimisuuteen.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Race_ »

Ite olen ihan samalla kannalla ja kokemusta löytyy myös samoista kaasareista. :) Kyllä se on se maaginen Jing Ke, joka sopii ihan mihin koneeseen vaan :D
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Samaa mieltä noitten muitten homppeleitten kanssa :mrgreen: Ei oo dellorto mikään helppo saada säätöihin.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Viestit: 3432
Liittynyt: 01.02.2008 18:16
Paikkakunta: Akaa

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja kurri »

Joo, ja phbg:n alumiinijousto-nylonholkkikiristys imukaulaan on ihan perseestä, vuotaa viimeistään kolmannen suuttimenvaihdon jälkeen ja sitten joutuu virittelemään jotain patentteja... (N)
Viimeksi muokannut kurri, 12.11.2009 01:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
pateeeh
Viestit: 71
Liittynyt: 26.09.2009 20:05
Paikkakunta: Paimio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja pateeeh »

:think: Onko asia nyt näin? Itte olen ostamassa yhdeltä tyypiltä täällä foorumeilla 16mm phbg dellortoa ja en ole ennen kaasareita säätänyt ja nyt alko epäilyttää onko sittenkään hyvä kaasari..Mitä nyt vähän yritin saada 14mm jinken toimimaan mut vaati eri suuttimia ni en saanut kun niitä ei ollut.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Nooh, itsellä 18mm phbg ja kyllä se nyt toimii, mutta säätö oli vaikeaa seosten kanssa ja tuon imuvuodon takia.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
BT
Viestit: 498
Liittynyt: 04.04.2007 14:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja BT »

Pyöräyttää pari kiekkaa teippiä siihen imukaulaan liitoksen kohalle, niin ei vuoda.
jojjo
Viestit: 476
Liittynyt: 10.11.2008 16:32

Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)

Viesti Kirjoittaja jojjo »

mites luulette saako 16mm dellorto phbg 4t hyvin säätöihin jollakin näistä suuttimista: 64,66,70,72,74 tai 80?? Muita virejä: uudenmallin avarrettukansi, ohitin, tehari ja 16/37
Vastaa Viestiin