Nipan sekasikiö 72cc

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
nipazzo
Viestit: 12
Liittynyt: 03.01.2016 23:28
Paikkakunta: Riihimäki

Nipan sekasikiö 72cc

Viesti Kirjoittaja nipazzo »

Se olisi taas se aika vuodesta kun ajokausi on jo hyvällä mallillaan. Ja sitten on myös minun kaltaisia ihmisiä, jotka ovat auttamatta myöhässä tuon ajokauden alusta :lol:

Sitten itse asiaan :think: Jingcheng monkeyn Hondan alakerralla tuossa viime alkusyksystä itselleni, ja oli silloin suhteellisen hyvässä kuosissa (liikkui sentään eteenpäin :lol: )Tässä ainoa kuva tähänhätään mankista kun edellinen puhelin hajosi.
Kuva
Ajelin sillä tuossa kuosissa syksystä alkukevääseen, kunnes kyseisestä pelistä katosi vedot aivan täysin. Noh, yläkerta auki, ja tältähän siellä näytti :|
Kuva
Onneksi sai sentään hyvän tekosyyn ostaa 72cc yläkerran! (Y) Leipomisen syykin selvisi konetta availlessa. Lukkoprikka oli jauhaantunut vaihteistoon, ja luultavasti siitä johtuen metallilastua oli mennyt öljypumpun sisään jotenkin mystisesti :think: Öljypumppu ei siis päässyt pyörimään, joka johti siihen että nokkaketju jyysti öljypumpun rattaan täysin tasaiseksi samalla levittäen metallilastua ympäri kampikammiota, josta se sitten levisi ympäri konetta sylinterin mukaanlukien :roll:
Kuva
Kyseisen tapahtuman johdosta iskikin sitten projektikärpänen, ja päätin laittaa mankin kokonaan uuteen kuosiin. Koneremppa, osien maalausta ja jotkut muut aluvanteet kuin 8-reikäiset on suunnitelmissa.

Eräänä päivänä kävi aivan helvetin hyvä tuuri. Isäni, joka on metallialalla töissä, löysi työpaikkansa metalliroskalavalta aidon tuttifrutin rungon, ja toi sen kotiin. Selvitin trafilta runkonumeron avulla rungon omistajan, ja tottakai se oli pöllitty. Soitin omistajalle, ja ihmetyksen oikein kuuli luurin läpi :D Manki oli varastettu tältä jannulta vuonna 2009 hänen ollessaan 16 vuotias. Jätkä oli kuulemma jättänyt mankin metsään kymmeneksi minuutiksi kumin puhjettua, ja johan se jo siinä ajassa oli jo kerennyt sieltä häippästä :roll: Nooh, siinä aikamme rupateltiin mopoista kaikkea mahdollista, ja yhtäkkiä hän kysyy haluanko runkoon paperit. kun olivat vieläkin tallessa, sillä hän ei omien sanojensa mukaan runkoa enää mihinkään tarvinnut. Tottakai vastasin myöntävästi ja näillänäkymin tämä laitos kasataan Hondan rungolle Jingchengin sijasta (Y)

:arrow: Sitten takaisin itse projektointiin :arrow:

Tämän vehkeen kanssa tuntuu, että takaiskutonta päivää ei ole olemassakaan :mrgreen: joten uusia osia odotellessa ja lisää motivaatiota keräillessä sain idean nyt tehdä tästä topicin tänne jos jotakuta kiinostaisi katsella mun räpellyksiä. :lol:

Mankille olen ehtinyt sen verran jo tehdä, että on koko vehje purettu täysin atomeiksi, osia hiekkapuhallettu ja koneen alakerta kasattu uusilla laakereilla, stefoilla ja tiivisteillä... ainakin melkein :oops:
Kuva
kone atomeina.
Kuva
uusia osia.
Kuva
melkein valmis kone.

Tosiaan kaikki tarvittavat osat (paitsi vanteet rahanpuutteen vuoksi) olivat tulleet, ja aloin tosiaan koneen alakertaa kasaamaan ja pari päivää painittuani sain sen kasaan. Sitten, kun juuri olin saanut staattorin ja vauhtipyörän paikoilleen, huomasin unohtaneeni laittaa nokkaketjun alaosan paikoilleen. :oops: . Lähdin tallista ovet paukkuen. :lol:

Seuraavana päivänä motonetista hakemaan vauhtipyörän ulosvetäjä, ja laitoin sen nokkaketjun, ja kasasin koneen uudelleen. Noh, :D eipä aikaakaan, kun vaihteita testatessani huomasin tilaamani uuden vaihdeakselin olevan pari senttiä liian lyhyt, ettei vaihdepoljin mahtunut paikoilleen vauhtipyörän ollessa kiinni. Taas lähdettiin tallista ovet paukkuen :lol:
Kuva

Tililleni ilmestyi mystisesti muutama kymppi parin päivän ruinaamisen, ja töiden haalimisen jälkeen, joten päätin käyttää ne tälläkertaa oikeanpituisen vaihdepolkimen akselin, ja alumiinivanteiden tilaamiseen. Tätä kirjoittaessani odottelen nyt kyseisten osien tuloa, ja projektista lisää niiden tultua! (Y)

Nipa kiittää ja kuittaa (C)
Jos itse tehty ruoka maistuu parhaalta, miksei sama pätisi ajoneuvoihinkin?
____________________________________________________________________
Klikkaa!->*Honda Monkey 72cc*( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tomppa99
Viestit: 947
Liittynyt: 06.12.2013 20:14
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Nipan sekasikiö 72cc

Viesti Kirjoittaja Tomppa99 »

Mielenkiintonen proju, seurataan. (C)
"Ei ole olemassa esteitä, on pelkkiä hidasteita"

Honda monkey -90 "Paranneltu orkkis"
Vastaa Viestiin