Se olisi taas se aika vuodesta kun ajokausi on jo hyvällä mallillaan. Ja sitten on myös minun kaltaisia ihmisiä, jotka ovat auttamatta myöhässä tuon ajokauden alusta
Sitten itse asiaan Jingcheng monkeyn Hondan alakerralla tuossa viime alkusyksystä itselleni, ja oli silloin suhteellisen hyvässä kuosissa (liikkui sentään eteenpäin )Tässä ainoa kuva tähänhätään mankista kun edellinen puhelin hajosi.
Ajelin sillä tuossa kuosissa syksystä alkukevääseen, kunnes kyseisestä pelistä katosi vedot aivan täysin. Noh, yläkerta auki, ja tältähän siellä näytti
Onneksi sai sentään hyvän tekosyyn ostaa 72cc yläkerran! Leipomisen syykin selvisi konetta availlessa. Lukkoprikka oli jauhaantunut vaihteistoon, ja luultavasti siitä johtuen metallilastua oli mennyt öljypumpun sisään jotenkin mystisesti Öljypumppu ei siis päässyt pyörimään, joka johti siihen että nokkaketju jyysti öljypumpun rattaan täysin tasaiseksi samalla levittäen metallilastua ympäri kampikammiota, josta se sitten levisi ympäri konetta sylinterin mukaanlukien
Kyseisen tapahtuman johdosta iskikin sitten projektikärpänen, ja päätin laittaa mankin kokonaan uuteen kuosiin. Koneremppa, osien maalausta ja jotkut muut aluvanteet kuin 8-reikäiset on suunnitelmissa.
Eräänä päivänä kävi aivan helvetin hyvä tuuri. Isäni, joka on metallialalla töissä, löysi työpaikkansa metalliroskalavalta aidon tuttifrutin rungon, ja toi sen kotiin. Selvitin trafilta runkonumeron avulla rungon omistajan, ja tottakai se oli pöllitty. Soitin omistajalle, ja ihmetyksen oikein kuuli luurin läpi Manki oli varastettu tältä jannulta vuonna 2009 hänen ollessaan 16 vuotias. Jätkä oli kuulemma jättänyt mankin metsään kymmeneksi minuutiksi kumin puhjettua, ja johan se jo siinä ajassa oli jo kerennyt sieltä häippästä Nooh, siinä aikamme rupateltiin mopoista kaikkea mahdollista, ja yhtäkkiä hän kysyy haluanko runkoon paperit. kun olivat vieläkin tallessa, sillä hän ei omien sanojensa mukaan runkoa enää mihinkään tarvinnut. Tottakai vastasin myöntävästi ja näillänäkymin tämä laitos kasataan Hondan rungolle Jingchengin sijasta
Sitten takaisin itse projektointiin
Tämän vehkeen kanssa tuntuu, että takaiskutonta päivää ei ole olemassakaan joten uusia osia odotellessa ja lisää motivaatiota keräillessä sain idean nyt tehdä tästä topicin tänne jos jotakuta kiinostaisi katsella mun räpellyksiä.
Mankille olen ehtinyt sen verran jo tehdä, että on koko vehje purettu täysin atomeiksi, osia hiekkapuhallettu ja koneen alakerta kasattu uusilla laakereilla, stefoilla ja tiivisteillä... ainakin melkein
kone atomeina.
uusia osia.
melkein valmis kone.
Tosiaan kaikki tarvittavat osat (paitsi vanteet rahanpuutteen vuoksi) olivat tulleet, ja aloin tosiaan koneen alakertaa kasaamaan ja pari päivää painittuani sain sen kasaan. Sitten, kun juuri olin saanut staattorin ja vauhtipyörän paikoilleen, huomasin unohtaneeni laittaa nokkaketjun alaosan paikoilleen. . Lähdin tallista ovet paukkuen.
Seuraavana päivänä motonetista hakemaan vauhtipyörän ulosvetäjä, ja laitoin sen nokkaketjun, ja kasasin koneen uudelleen. Noh, eipä aikaakaan, kun vaihteita testatessani huomasin tilaamani uuden vaihdeakselin olevan pari senttiä liian lyhyt, ettei vaihdepoljin mahtunut paikoilleen vauhtipyörän ollessa kiinni. Taas lähdettiin tallista ovet paukkuen
Tililleni ilmestyi mystisesti muutama kymppi parin päivän ruinaamisen, ja töiden haalimisen jälkeen, joten päätin käyttää ne tälläkertaa oikeanpituisen vaihdepolkimen akselin, ja alumiinivanteiden tilaamiseen. Tätä kirjoittaessani odottelen nyt kyseisten osien tuloa, ja projektista lisää niiden tultua!
Nipa kiittää ja kuittaa
Nipan sekasikiö 72cc
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
Nipan sekasikiö 72cc
Jos itse tehty ruoka maistuu parhaalta, miksei sama pätisi ajoneuvoihinkin?
____________________________________________________________________
Klikkaa!->*Honda Monkey 72cc*( ͡° ͜ʖ ͡°)
____________________________________________________________________
Klikkaa!->*Honda Monkey 72cc*( ͡° ͜ʖ ͡°)
Re: Nipan sekasikiö 72cc
Mielenkiintonen proju, seurataan.