Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Hyvin vähän öljyä tulee jos tulee. Itellä ei ainakaan tullu yhtään...
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Moro,
mulla on vissiin nuo venttiilien ajotukset vähä päin seiniä, niin meneekö se ees suunnilleen näin: Otan kannesta sen sivuposken pois, otan nokkarattaan irti, laitan vauhtipyörästä t:n ylös sen loven kohalle ja rattaan o vasemmalle sen loven kohalle, ja sitte pultit ja sivuposki kiinni ja vois olettaa että toimii?
mulla on vissiin nuo venttiilien ajotukset vähä päin seiniä, niin meneekö se ees suunnilleen näin: Otan kannesta sen sivuposken pois, otan nokkarattaan irti, laitan vauhtipyörästä t:n ylös sen loven kohalle ja rattaan o vasemmalle sen loven kohalle, ja sitte pultit ja sivuposki kiinni ja vois olettaa että toimii?
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
- Viestit: 3432
- Liittynyt: 01.02.2008 18:16
- Paikkakunta: Akaa
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Suurinpiirtein näin.
Kannattaa katsoa ennen rattaan irroittamista että o ei ole 180 astetta toisessa asennossa, sillon on venttiilien vaihtoaika ja nokkaa on paha pyörittää silloin.
Kannattaa katsoa ennen rattaan irroittamista että o ei ole 180 astetta toisessa asennossa, sillon on venttiilien vaihtoaika ja nokkaa on paha pyörittää silloin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kiitos. Pittää kokkeilla.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
En ole varma onko joku tähän joskus postannu tälläisen vinkin yläkerran purkamiseen, mutta laitetaas kummiski jos jollekki olisi tästä joskus hyötyä. Itse olen käyttänyt tätä muutaman kerran ja todennut hyväksi.
Eli kun olet aukasemassa yläkertaa ja olet nokkarattaan irrotus vaiheessa, irrota pultit ja laita nokkaratas ja ketju kiinni nippusiteellä. Sitten vedät vaan kannen pois.
Asennus vaiheessa auttaa kummasti toi "nippuside patentti", kun ei tarvitse niin paljoa ettiä sopivaa ajotusta.
Eli kun olet aukasemassa yläkertaa ja olet nokkarattaan irrotus vaiheessa, irrota pultit ja laita nokkaratas ja ketju kiinni nippusiteellä. Sitten vedät vaan kannen pois.
Asennus vaiheessa auttaa kummasti toi "nippuside patentti", kun ei tarvitse niin paljoa ettiä sopivaa ajotusta.
Kuvia menopeleistä
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Miten sen nokkarattaan saa helpoiten irti?
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ite ainakin aina avannut ne pultit ja sitte vauhtipyörää käännelly edestakasin ja ruuvimeisselillä tai kynnellä vetänyt alapuolelta ketjusta itseen päin.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
jingcheng koneen vakio männän halakaisia tarttis tietää?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Heipps. Kun otan sylinterin irti, en ota siis erikseen kantta. Niin pitääkö avata muutakuin nuo tuossa päädyssä olevat 4pulttia ja sit sylinterin kyljessä olevat 2pulttia ??? Kun pitäisi tuo alapään tiiviste vaihtaa kun vuotaa öljyä. Kiitos etukäteen avusta.
Edit. Vai pitääkö silti ruveta pelaan tuon nokkarattaan yms kanssa????
Edit. Vai pitääkö silti ruveta pelaan tuon nokkarattaan yms kanssa????
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Mitä ihmettä?
Katoppa oppaista tuo Yläkerran purkaminen. Et saa pyttyä irti ilman kannen irroittamista.
Katoppa oppaista tuo Yläkerran purkaminen. Et saa pyttyä irti ilman kannen irroittamista.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ups. Niin joo Oon aloittelija tässä hommassa, eli en oo ikinä tuota joutunut purkamaan.
Kuinka pitkälle tuo nokkarattaassa oleva ketju menee!?
Kuinka pitkälle tuo nokkarattaassa oleva ketju menee!?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Magneeton taakse, mutta ei sitä joudu irrottaan kun nokkarattaasta.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Mitkäköhän tiivisteet menis tohon jincheng mankiin !? moposportilta en löytänyt jinchengiin tiivistesarjaa. Auttakaa tyhmää Kun kuitenkin haluisin kunnon tiivistesarjan kun ei siitä tuu mitään jos alan ite tekeen tiivistepaperista =)
-
- Viestit: 354
- Liittynyt: 11.07.2008 09:22
- Paikkakunta: Suomen Louisiana
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Eikös <-86 vanhemman hondan tiivisteet mene jinkkuun.
E:http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=122-400
E:http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=122-400
Flirtin`with Disaster
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Et varmaan täydellistä tiivistesarjaa tarvi kun yläkerran vaan avaat.
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=120-400
Toi ainakin sopii, mutta näyttää aika laaduttomalta.
Eihän noissa uuden ja vanhanmallin yläkerran tiivistesarjoissa oo eroo kuin venttiilinvarren kumit?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=120-400
Toi ainakin sopii, mutta näyttää aika laaduttomalta.
Eihän noissa uuden ja vanhanmallin yläkerran tiivistesarjoissa oo eroo kuin venttiilinvarren kumit?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kun kaverilta kysäisin (-Masi). Niin sanoi että tommoiseen kytkimelliseen jinkkuun menisi Honda Monkey 87---> tiivisteet. Mutta kumpi nyt on oikeaa tietoa. Onko muuten puolarissa sit erilailla?
E: Juu tarvin vaan sylinterin tiivistesarjan
E: Juu tarvin vaan sylinterin tiivistesarjan
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Puolarissa ei oo muuta eroo kun kytkinkellon tiiviste Mulla ainakin kaikki muut tiivisteet sopinut
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Vanhanmallin tiivistesarjassa ei tuu venttiilivarrenkumeja ja uudenmallin sarjassa on erilaiset kytkimen tiivisteet. Eli jos jinkku on puoliautomaattikoneella niin vanhanmallin tiivistesarja, jos käsikytkimellä niin uudenmallin tiivistesarja...
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ja kannentiiviste on erilainen uuden- ja vanhanmallin sarjoissa. Uudessamallissa on se kumirengas nokkaketjun kohdalla, vanhassamallissa ei.
Mutta kyllä ne silti päikseen käy
Mutta kyllä ne silti päikseen käy
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Hei. Kun otin tänään sylinterin +hilppeet irti ja kun en irrottanut nokkaratasta tosta ketjusta ollenkaan, niin eihän silloin tarvi kasausvaiheessa välittää noista merkeistä ???
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Ei tarvi juu. On kai se silti hyvä tarkistaa sitten kokoamisen jälkeen, paha homma se kun ei ole.
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Niin, mutta kun ei lähe mg-koppa irti kun jalka taittunu sen verran. =/ ja kauhee homma alkaa sit jalkatapinrautaa irrottelee
-
- Vip-käyttäjä
- Viestit: 871
- Liittynyt: 20.04.2008 21:19
- Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Taita takas
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Re: Yläkerran purkaminen/Kannen+sylinterin irroitus
Kato vaikka silleen että mäntä yläkoulukohdassa (=D) ja sillon kattoo rattaasta että osottaako se kello yheksään.