Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!

Millä rahoitatte Monkey-harrastuksenne?

Vanhemmat
162
27%
Kummit
2
0%
Isovanhemmat
12
2%
Oma pussi
383
64%
Jostain muualta, mistä?
35
6%
 
Ääniä yhteensä: 594

SaMito
Viestit: 450
Liittynyt: 04.01.2009 21:31
Paikkakunta: Ukicity

Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja SaMito »

Eli kuka maksaa mankeilunne? Mä maksan kaiken omasta lompsasta.
Viimeksi muokannut SaMito, 13.11.2011 18:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Honda Cbr 125r Repsol -06 EX
Honda monkey -92 Valitettavasti EX
Honda monkey -81
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Oma lompakko rahottaa.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Vilzze
Viestit: 174
Liittynyt: 02.01.2008 19:43
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Vilzze »

Mulla kans omat rahat, vaari tosin lainaa joskus mut maksaan joudun takas.
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
Moikkeli
Viestit: 68
Liittynyt: 18.04.2009 20:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Moikkeli »

Aikapitkälti omilla rahoilla mennää.. faija ny jotai välil sponssaa.
Race_
Viestit: 387
Liittynyt: 13.11.2007 18:47
Paikkakunta: Rauma (Lapland city)

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Race_ »

Kaikki muu omasta lompakosta, paitsi vakuutukset. Melko turha topikki kyl.. :roll:
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Äänestykset on aina kivoja, koska voi anonyymisti vastata, eikä tartte montaa postausta samaa viestiä laittaa. Siksi lisäsin äänestyksen. :roll: Voin myös sulkea hetken mielijohteesta, jos sille päälle satun, koska loppujen lopuksi niin itsestään selvä asia 2 välillä ja ketä se kiinnostaa kuka rahottaa? Pää asia, että on harrastus.

2 vaihtoehtoa juuri yllä mainitun vuoksi, jos vaikka vakuutukset, bensat yms sponssaa joku muu.

Itse laitoin kohtiin vanhemmat ja oma pussi. :oops:
JuPeYli
Viestit: 586
Liittynyt: 24.06.2009 23:08
Paikkakunta: Tornio

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja JuPeYli »

Koshceck kirjoitti:Itse laitoin kohtiin vanhemmat ja oma pussi. :oops:
Samoilla mennään... Mie joudun maksaa kaikki "tuning" osat ja isäntä maksaa sitten kaiken joka liittyy moottorin toimintaan :)
Honda Z50J -90
_________________
Volvo 960 -95
Volvo 940 Turbo -92
Subaru Legacy GL STW -95
Masi
Viestit: 77
Liittynyt: 13.12.2007 18:04

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Masi »

Väittäsin että harva kehtaa vaan myöntää että isi maksaa, mistäpä tuommoset 14-vuotiaat sais niin paljo rahaa että vois kaikki maksaa ite? Oma mopo on ollu jo 13 vuotta meillä ja ehkä 70 prosenttisesti ite maksettu kaikki osat (C)
E: Joo, oikeestaan tarkotin sitä että tuosta 15 vuotiaasta asti laitetuista rahoista 70% on ollu omasta pussista, sitä ennen manki oli isoveljien käytössä.
Viimeksi muokannut Masi, 19.09.2009 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

4 vuotiaasta asti Masi maksanut ite osiaan? Ei paha, ei paha.

E: Ja sehän vähän riippuu, kyllähän jotkut saa sen 100e kuukaudessa lapsilisiä omaan käyttöön. Ja sitten on ne kermaperseet jotka saa viikkorahaa 200e jne jne.
Viimeksi muokannut Wiibo, 19.09.2009 15:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Jericho
Viestit: 700
Liittynyt: 30.03.2009 21:36

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Jericho »

Luultavasti Masi tarkoitti 70% kaikista rahoista mitä on upotettu mopoon on omasta pussista?
HPT
Vip-käyttäjä
Viestit: 871
Liittynyt: 20.04.2008 21:19
Paikkakunta: Suomen Texas = Pohjanmaa, Seinäjoki

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja HPT »

Isi maksaa mopot ja minä osat... Tai ainakin suurimman osan osista, joitain osia on sitten saatu lahjoina yms.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Omasta pussistahan noi rahat menee mut kyl ne loppujen lopuks iskän pusssista nekin on ku se ne palkat kaikista pienistä hommista maksaa :D Tosin iskä makso puolet sillon tosta skyteamista kun sen uutena ostin ja siitä lähtien mä oon joutunu maksamaan KAIKKI ite mitä siihen on laitettu :?
Monkeyt.net vanki numero 1005
tukse
Viestit: 542
Liittynyt: 26.03.2008 15:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja tukse »

Omasta pussista yleensä ja nekin rahat on tullu tienattuu kesätöistä (Y)
Honda monkey - it´s a legend
NNikoo
Viestit: 4
Liittynyt: 19.12.2007 23:18
Paikkakunta: Imatra

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja NNikoo »

Kaikki omasta pussista vakuutuksia myöten, joka kesä kuluu töissä..
Taisi olla tämäkin kesä jo kuudes kesä putkeen kesätöissä :roll:
Oppii ainakin rahan arvon ja sen käytön (Y)
EskoMörkö
Viestit: 418
Liittynyt: 03.01.2009 15:33
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja EskoMörkö »

Oma lompsa. Oppisopimuksessa arkisin ja iltasin/viikonloppusin on vähän mitä sattuu hommia,mistä oikeesti tienaakin jotakin. Kalliimmat työkalut ostan puoliks isän kanssa.
Kylähän se tietenkin paperilla näytti hyvältä...

-Räpellys-
ukkoperkele
Viestit: 881
Liittynyt: 28.12.2008 21:53
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja ukkoperkele »

Ite maksan mopot ja osat. Iskä maksaa bensat. Rahat saan aina synttäreinä tutuilta ja ne riittävät loppuvuodeksi (tai pitäisi ainakin riittää, näin ei aina ole) summa on ~300e Sitten tämän lisäksi teen tutuille hommia yms mistä tulee pahan päivän varalle manit :wink: Viikkorahaa en saa enkä kotitöistä :?
Gas, grass or ass. No one rides for free
Kujumi
Viestit: 106
Liittynyt: 21.07.2009 22:42

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Kujumi »

Masi kirjoitti:Väittäsin että harva kehtaa vaan myöntää että isi maksaa, mistäpä tuommoset 14-vuotiaat sais niin paljo rahaa että vois kaikki maksaa ite? Oma mopo on ollu jo 13 vuotta meillä ja ehkä 70 prosenttisesti ite maksettu kaikki osat (C)
E: Joo, oikeestaan tarkotin sitä että tuosta 15 vuotiaasta asti laitetuista rahoista 70% on ollu omasta pussista, sitä ennen manki oli isoveljien käytössä.
En tiiä, mutta ootko kuullu semmosesta jutusta kuin kesätyö? Jos on kunnollisessa paikassa töissä nii helposti saa osaa mopediin.
Wiibo
Vip-käyttäjä
Viestit: 874
Liittynyt: 17.04.2007 17:02

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Wiibo »

Toisaalta kuinka moneen paikkaan pääset alle 15 vuotiaana kesätöihin ilman suhteita?
Lukekaa saatana
Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Koscheck fanclub <3
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Periaatteessa työstä tulee rahat, mutta sitten se työ missä oon, eli kototyöt (metsä-, pelto- ja pihatyöt) niin palkka tulee porukoilta :think:
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Osku
Viestit: 241
Liittynyt: 26.02.2007 19:41
Paikkakunta: Keitele

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ite tulee makseltua oikeestaan kaikki.. Joihinki kulutus/moottorinosiin iskä saattaa joskus sponssata.
Carbon
Viestit: 141
Liittynyt: 08.12.2007 12:31

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Carbon »

Mankin ostin silloin aikoinaan omilla rahoillani (taispa mennä lähes kaikki silloiset rahat). Alkuun isä maksoi joitakin osia mitä piti ostaa, mutta mitä tässä on kortti ollu yli kaksi vuotta, niin sinä aikana on tullu osat ja vakuutukset ja bensat (joskus tulee "lainattua" ruohonleikkurin bensoja) maksettua itse.
Rahaa on tullut jonkin verran synttäreillä ja rippilahjaksi, suurin osa kuitenkin kesätöistä, joita olen tehnyt nyt neljänä kesänä. Kesätyörahoista suurin osa on kuitenkin säästössä autoa varten, joka pitäisi n.1/2 vuoden päästä hankkia.. :think:
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Skyttari
Vip-käyttäjä
Viestit: 799
Liittynyt: 16.12.2007 19:30
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Skyttari »

Skyttari kirjoitti:Omasta pussistahan noi rahat menee mut kyl ne loppujen lopuks iskän pusssista nekin on ku se ne palkat kaikista pienistä hommista maksaa :D Tosin iskä makso puolet sillon tosta skyteamista kun sen uutena ostin ja siitä lähtien mä oon joutunu maksamaan KAIKKI ite mitä siihen on laitettu :?
Ai nii unohtu se vielä että maksaahan se iskä öljyt ja pensat ym... kaikki pienet :D
Monkeyt.net vanki numero 1005
Apes
Viestit: 320
Liittynyt: 14.09.2006 17:50

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja Apes »

Eipä siihen onneks kauheena mee rahaa ku manki ei paljoo hajoa :D Osat ostan ite, bensaa löytyy yleensä talosta ja vanhemmat maksaa vakuutuksen. :D
lolletti
Viestit: 23
Liittynyt: 17.02.2008 02:03

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Omilla rahoilla maksanu kaikki vehkeet mitä on ollut ja tulee olemaan ja osat myös. Iskä helppaa sitten vakuutuksissa ja osti uudet kumit. Mun mielestä sellainenkin on aika kermaperse toiminta jos saisi kaikki lapsilisät itselleen. Nyt oon ollu kaikki lomat ja vapaapäivät töissä, on se kyllä mukavaa kun ei tarvitse miettiä mistä mää rahaa saisin. Toki isä auttaa rahallisesti jos siihen on tarve, mutta ei oo ollu muutaku ton vakuutksen se halus maksaa.
BT
Viestit: 498
Liittynyt: 04.04.2007 14:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Millä rahoitatte manki harrastuksenne?

Viesti Kirjoittaja BT »

Ns. itse maksan kaiken omista, mutta kun en töissä ole niin alunperinhä se raha isältä tulee. Tietösti kesätyörahoilla jtn ylimäärästä sitten, jos sinne pääsen enskesänä edes.
Vastaa Viestiin