Mulle ei oo poliisit sanonu ikinä mitää vaikka on polkupyörällä keulittu vastaan kädet tangos tai ilmanPärtsääjä kirjoitti:Poliisi alko hieman saarnailemaan kaverille kun ajeli polkupyörällä "eturengas irroitettuna maasta". Kaveri keuli tietä pitkin ennen risteystä menemään polkupyörällä niin mustamaija hyrryytteli menemään siinä aivan kaverin takana. (ei huomannut poliisiautoa) Avasi vain ikkunan, pyysi käymään siellä ja sanoi, että jätetään nuo kikkailut pois täältä liikenteestä.
Poliisi.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Poliisi.
Honda Stunting
Mä keulin kerran pyörällä ja tuli poliisit vastaan niin ne vaan tööttäs ja heristi nyrkkiä 
Minä olin viime vuonna päättäreiden aikaan (selvinpäin jopa) kaverin pyörän ritsillä, poliisit ajo vierellä ja sano siihen kovaääniseen että "pojat mahalleen maahan makaamaan kädet ylhäällä" tjsp 
YOU ARE BORN WEAK AND DIE WEAK, WHAT YOU DO INBETWEEN IS UP TO YOU!
Voikohan ne antaa sakkoa jos vaikka keulii jossain ruuhkaisessa keskustassa? 
Mitä enemmän ääntä sen enemmän tehoa. Honda Monkey vm.90
No miksei vois ? Jos jäät niille sen jälkeen kiinni tai ne näki sun kilven tms...
Pärtsääjä tarkoitti varmaan polkupyörällä keulimisesta. Viime kesänä ainakin näin kuopiossa, kun poliisi kirjoitti sakkoja polkupyöräiliöille, koska ajovat jalkakäytävällä. Tuskin voivat antaa sakkoja jos keulii polkupyörällä kevyenliikenteelle tarkoitetulla tiellä 
Kuvia menopeleistä
-
Zapperslam
no se on liikenteenvaarantamista eli eiköhän voi antaa sakkoa?
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Niin ja siitäkin voi saada sakkoa jos ajaa jarruttomalla pyörällä. Jotkut kuulemma saanu Turussa 70€ sakkojakin.
-
komentaja6666
Joku oli muuten joskus saanu noi 70e sakot siitä, kun oli ajanut pyörällä väärällä puolella tietä.
Mites se nyt on, saako sitä sakot siitäkin jos ajelee pyörällä ilman kypärää päässä.
Mites se nyt on, saako sitä sakot siitäkin jos ajelee pyörällä ilman kypärää päässä.
mut pysäytettii äskön Lohjan keskustassa
Ajelin liikkenneympyräs sit katon et joku valkonen pakettiauto mun takana, ja just ku tuun ulos ympyräst nii posliinit laitto vilkut päälle. No ajelin sitten sivuun ja sitten tuli vähän valituksia. Kilpi ei saa olla reppuun ruuvattuna kiinni(ORLY?!
) kilpi kahessa osassa ja korjattu nippusiteellä, pitäis mennä tilaa uus kilpi ja sillee. En saanu sakkoja tai mitään =)
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Oli muuten toinen maijapoliiseista kehunu että ihan komiasti rakennettu pebari mutta laiton 
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
Ei siitä sakkoja saa koska kypärän päässäpitämiseen ei ole asetettu mitään lakia.Jos siitä sais sakot nii suomen valtio ois ihan perkeleen rikaskomentaja6666 kirjoitti:...Mites se nyt on, saako sitä sakot siitäkin jos ajelee pyörällä ilman kypärää päässä.
Eikös sellainenkin laki ole?
" Suomessa pyörällä ajettaessa on lain mukaan yleensä pidettävä kypärää[3], joskaan käyttämättömyydestä ei rangaista. Laki astui voimaan 1. päivänä tammikuuta 2003. "
" Suomessa pyörällä ajettaessa on lain mukaan yleensä pidettävä kypärää[3], joskaan käyttämättömyydestä ei rangaista. Laki astui voimaan 1. päivänä tammikuuta 2003. "
500 viestiä silkkaa paskaa
-
komentaja6666
Joo, no ei kai siitä sitten sakkoja voi saada. Muistelin vaan kun joskus oli uutisissa juttua tästä ja puhivat myöskin jostain sakoista asiaan liittyen, mutta siitä on jo aikaa.orgu kirjoitti:Eikös sellainenkin laki ole?
-
pipsapossu
Tossa Tammikuussa ku olin just viikkoa ennen laittanu 72cc:n paikkaan, niin koulussa ruokavälkällä ajelin siinä kylän raitilla, takana silee mitrocki ja kun talvi oli viellä niin tie oli liukas, nooh näin pari kaveria siinä ja piti tietysti vähän näyttää että miten se manki menee
nelosta pesää ja takapyörä sutii niin pirusti vähän poikittain siinä tulin ja sit katoin taakse niin Mondeo tuli vähän matkan päässä perässä, mun kilpiki oli ihan vaakatasossa. Ne kiihdytti siihen mun perään ku hiljensin siihen 40 mutta kuitenki sitte käänty seuraavasta risteyksestä eri suuntaan kun minä 
Sitten toinen kerta tossa Maaliskuussa oltiin kaverin kanssa menossa kylille, minä mankilla ja kaveri täysin vakiolla Derbillä, siinä oli semmonen iso ylämäki niin ajelin hiljaa siinä edellä vaan ja sitten tuli mäen jälkeen tuttu suora jossa yleensä päästän urku auki niin kovin ku 72cc haluaa ulvoa, noh tuurilla tällä kertaa en päästellyt täysillä kun ajoin 40 vaan odotellen sitä derbiä, puolessa välin suoraa Mondeo tuli vastaan ja kääntyi U-käännöksellä linja-auto pysäkin kohtaalta ympäri ja lähti siihen kaverin Derbin perään ja kun pysähdyttiin STOP merkkiin risteykseen ni ei ne muuta kun tähystelivät ilmeisesti onko kilvet kummassakin kun niin lähelle tulivat, Siitä vaa hiljaa kiihdyteltiin pois niin lähtivät erisuuntaan
Sitten toinen kerta tossa Maaliskuussa oltiin kaverin kanssa menossa kylille, minä mankilla ja kaveri täysin vakiolla Derbillä, siinä oli semmonen iso ylämäki niin ajelin hiljaa siinä edellä vaan ja sitten tuli mäen jälkeen tuttu suora jossa yleensä päästän urku auki niin kovin ku 72cc haluaa ulvoa, noh tuurilla tällä kertaa en päästellyt täysillä kun ajoin 40 vaan odotellen sitä derbiä, puolessa välin suoraa Mondeo tuli vastaan ja kääntyi U-käännöksellä linja-auto pysäkin kohtaalta ympäri ja lähti siihen kaverin Derbin perään ja kun pysähdyttiin STOP merkkiin risteykseen ni ei ne muuta kun tähystelivät ilmeisesti onko kilvet kummassakin kun niin lähelle tulivat, Siitä vaa hiljaa kiihdyteltiin pois niin lähtivät erisuuntaan
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
Joo no tänään olin tossa wurtilla vähä nostelemassa keulaa jossa oli muitakin poikia mopoilla. No jonkin ajan kuluttua siinä kun sain sitten keulan alas ja käännyin niin huomasin että poliisi oli kääntymässä pihaan. Vähäsen alko sydän pomppia ja ajattelin että mahtoko nähä kun siinä keulin. Noo poliisi sitten tuli ja ajo tosi hiljaa ja kiersi meidät. Sitten lähti menemään. vaikeesti selitetty mut ei se mitää 
taas sitten tänään pääsin hyvällä onnella ja ajotuksella kun koira veräjästä..
oli tylsää kotona ja päätin lähteä tänään kaverin mukaan golf kentälle(en golffaa..
)
noh, rupes sitten siellä satamaan ja odoteltiin että sade vähä heikkenis että päästäisiin kotiin..
tunnin odottelun jälkeen sade sit lakkas ja lähdetiin ajaa kotiin ( ei lokaria, tiet litimärät, pelkkä huppari päällä= kylmä) sitten siinä kotiin ajellesä tajusin että pitää käydä tankilla.. no otin kaverin vespan kiinni ja huusin että pysähdytään tuohon matkan varrelle shellille tankille.. shellille päästyä tankkasin pikasesti vitosella tankin täyteen ja kävin maksamassa bensat, aikaa meni n. 5minuuttia.
sitten siitä tankkauksen jälkeen lähdettiin jatkaa matkaa ja eikä ollakkaan kun päästiin tielle menevään risteykseen, k1 kurvasi kyseisen shellin pihaan.. noh siitä sitten vähän kattelin että eihän pysäytä, kun ajettiin just sillon pyörätiellä mis ei vielä olis saanut ajaa.. siitä pääsin risteyksestä sallitulle pyörätielle, katsoin taakse nesteelle ja huomasin että kyseinen k1boksi kääntyikin siellä pihassa ympäri ja lähti suuntaamaan samaan suuntaan kun me siitä risteyksestä..
sitten iski paniikki että pitää keritä pois alta ennenkun ne ottaa kiinni, hana pohjaan, huimat 62km/h
mittarissa ajelin sen minkä kerkesin, ajossa taitoin kilven kuntoon ja vilkuilin taakse sen minkä kerkesin. en tiedä sitten mihin ne oikein jäi viivyttelemään kun samaan suuntaan kumminkin läksivät mutta onneksi niitä ei sen koomin enää nähty.. helpottuneena sitten ajelin kotia kohti..
taas tuli kunnon stoorit pikkuasiasta kirjotettua,koittakaa selvitä 
E: sitten kiinnostas jonkinlaista arviota sakoista: kaikki toimii, valot,vilkut,peilit, vireinä 17mm keihin med pipercross ja välit vaihdettu,kulkee siis 62km/h sigmaan... sitten jotakin tankoa vaihdettu ja koroiskarit.. voiko tulla muita seurauksia?
mitään arviomarginaalia mahdollisista sakoista?
kiitos jo etukäteen..
oli tylsää kotona ja päätin lähteä tänään kaverin mukaan golf kentälle(en golffaa..
noh, rupes sitten siellä satamaan ja odoteltiin että sade vähä heikkenis että päästäisiin kotiin..
tunnin odottelun jälkeen sade sit lakkas ja lähdetiin ajaa kotiin ( ei lokaria, tiet litimärät, pelkkä huppari päällä= kylmä) sitten siinä kotiin ajellesä tajusin että pitää käydä tankilla.. no otin kaverin vespan kiinni ja huusin että pysähdytään tuohon matkan varrelle shellille tankille.. shellille päästyä tankkasin pikasesti vitosella tankin täyteen ja kävin maksamassa bensat, aikaa meni n. 5minuuttia.
sitten siitä tankkauksen jälkeen lähdettiin jatkaa matkaa ja eikä ollakkaan kun päästiin tielle menevään risteykseen, k1 kurvasi kyseisen shellin pihaan.. noh siitä sitten vähän kattelin että eihän pysäytä, kun ajettiin just sillon pyörätiellä mis ei vielä olis saanut ajaa.. siitä pääsin risteyksestä sallitulle pyörätielle, katsoin taakse nesteelle ja huomasin että kyseinen k1boksi kääntyikin siellä pihassa ympäri ja lähti suuntaamaan samaan suuntaan kun me siitä risteyksestä..
sitten iski paniikki että pitää keritä pois alta ennenkun ne ottaa kiinni, hana pohjaan, huimat 62km/h
mittarissa ajelin sen minkä kerkesin, ajossa taitoin kilven kuntoon ja vilkuilin taakse sen minkä kerkesin. en tiedä sitten mihin ne oikein jäi viivyttelemään kun samaan suuntaan kumminkin läksivät mutta onneksi niitä ei sen koomin enää nähty.. helpottuneena sitten ajelin kotia kohti..
E: sitten kiinnostas jonkinlaista arviota sakoista: kaikki toimii, valot,vilkut,peilit, vireinä 17mm keihin med pipercross ja välit vaihdettu,kulkee siis 62km/h sigmaan... sitten jotakin tankoa vaihdettu ja koroiskarit.. voiko tulla muita seurauksia?
mitään arviomarginaalia mahdollisista sakoista?
Lapsi on terve kun se leikkii,jopa vähän isoimmilakin leluilla..
hiekkalaatikko vain kasvaa ja lelut tulevat suuremmiksi,kalliimmaksi ja vähän vaarallisemmiksi..
Vireinä: 17mm keihin,imukaulan kuri pois,16/40 välit ja homemade tehari..
hiekkalaatikko vain kasvaa ja lelut tulevat suuremmiksi,kalliimmaksi ja vähän vaarallisemmiksi..
Vireinä: 17mm keihin,imukaulan kuri pois,16/40 välit ja homemade tehari..
Juuh tota tuol mankin esittelysivul (linkki alapuolel) löytyy siitä jo kertomista mutta tännekkin sen vois ehkä rustata. Kerran on kilvet lähteny, muuten vaan ollu semmosta "rekisteriote ja kortti" + parintunnin kyyläys kunnes mun koiranpennun ilme saa ne jättämää mut rauhaan.
Tosiaan kouluun oltiin pommittamassa eräs keväinen päivä, pöljä sen tää kun mäkelänkadulla ajettiin ja vasemmalla puolella seiso kyttiä. Kaverit tietty huomas ne ku mä taas lähin valoista iha täysii liikkeelle. Harmi kylläki ne walkie talkiet (radiopuhelimet) on keksitty meinaan kun seuraavista valoista lähettiin liikkeelle pomppas kyttä eteen ja näytti meille tietä. Kanttarist vaan ylös ja perkele. Grundström pomppas puskista ja hyökkäs mun kimppuu, totes että tää manki ei todellakaan mikään vakio ole. Mullahan oli kuset housus, oli meinaa tutka siinä valmiina et ei ku tekstaamaa. Jotain hienoja repliikkejä mitä vaihettii oli:
Grundström: Missäs tän nopeusmittarit on?
Minä: ööh ei missään? Ei semmosii oo.. (oikeesti oli sigma grunden nenän alapuolel)
Grundström: Väitätsä tosiaan, olevas NIIIIN tyhmä ettet tiiä kui kovaa tää kulkee?
Minä: krhm... usko tai älä, mut joo.
Kaverihan hikelöity siinä oikee urakalla. Soitettii veljelle (joka krapulas istu koulus) ja grunde siinä kuulusteli yms. Piti sitte grunden lähtee testaa sitä nii heti ku ehti istahtaa alas se totes et pyörä on ihan liian vaarallisessa kunnossa, että sillä ei kyllä mihinkään ajeta. Jooh, laakerit poskana ja ketju hipasee maata ja sen semmosta et ymmärrän. Onneks ei sit mihinkää lähteny testaa ku just pokkana olin kusettanu et kullkee vaa sen 50km/h. :DD Rapsahti sitte sakkoo putkest, sakkokumista, kilvenkulmast, mittarist (ehkä, en oo varma) ja siitä että "pyörä tytön sanojen mukaan kulkee 50km/h". Grundeki sakkoa kirjottaes totes että "taaidat olla sisko fabille jolt vein kortin viimeviikolla, se jol on se pommi wr.. eikai se oo ajellu?"
Kilvet sitte läks siinä samalla, ei onneks pahempaa jos kelaa että kevariverot ois menny ja kevarikortti nätisti lykkyy jos testaamaa ois menny. Siinä kait kans joku suojelusenkeli mukana?
Eipä siinä sitte mitää, isä tuli hakemaa chevalla ja meitsi lähti mäkkii juhlistaa kavereitten kans "kilvenlähtö" -päivää !
Paras oli kun grunde totes että "tää ei kyllä tästä enää liikenteen pääse, kai sä sen ymmärrät? Tää on nii huonos kunnos et ei oo mitään ideaa kuluttaa rahaa ja aikaa tähän.." Jooh, siinä sitte MP messuilla fabin kanssa törmättiin Grundeen. Fabsu siin jotai sen kans jutteli ja totes "nii täs on tää mun sisko, tunnet sen vissii. Ja joo, se manki on kilvissä taas.." koko porukka mein ympärillä repes ja grunde meni vähän hiljaseks.
Tosiaan kouluun oltiin pommittamassa eräs keväinen päivä, pöljä sen tää kun mäkelänkadulla ajettiin ja vasemmalla puolella seiso kyttiä. Kaverit tietty huomas ne ku mä taas lähin valoista iha täysii liikkeelle. Harmi kylläki ne walkie talkiet (radiopuhelimet) on keksitty meinaan kun seuraavista valoista lähettiin liikkeelle pomppas kyttä eteen ja näytti meille tietä. Kanttarist vaan ylös ja perkele. Grundström pomppas puskista ja hyökkäs mun kimppuu, totes että tää manki ei todellakaan mikään vakio ole. Mullahan oli kuset housus, oli meinaa tutka siinä valmiina et ei ku tekstaamaa. Jotain hienoja repliikkejä mitä vaihettii oli:
Grundström: Missäs tän nopeusmittarit on?
Minä: ööh ei missään? Ei semmosii oo.. (oikeesti oli sigma grunden nenän alapuolel)
Grundström: Väitätsä tosiaan, olevas NIIIIN tyhmä ettet tiiä kui kovaa tää kulkee?
Minä: krhm... usko tai älä, mut joo.
Kaverihan hikelöity siinä oikee urakalla. Soitettii veljelle (joka krapulas istu koulus) ja grunde siinä kuulusteli yms. Piti sitte grunden lähtee testaa sitä nii heti ku ehti istahtaa alas se totes et pyörä on ihan liian vaarallisessa kunnossa, että sillä ei kyllä mihinkään ajeta. Jooh, laakerit poskana ja ketju hipasee maata ja sen semmosta et ymmärrän. Onneks ei sit mihinkää lähteny testaa ku just pokkana olin kusettanu et kullkee vaa sen 50km/h. :DD Rapsahti sitte sakkoo putkest, sakkokumista, kilvenkulmast, mittarist (ehkä, en oo varma) ja siitä että "pyörä tytön sanojen mukaan kulkee 50km/h". Grundeki sakkoa kirjottaes totes että "taaidat olla sisko fabille jolt vein kortin viimeviikolla, se jol on se pommi wr.. eikai se oo ajellu?"
Paras oli kun grunde totes että "tää ei kyllä tästä enää liikenteen pääse, kai sä sen ymmärrät? Tää on nii huonos kunnos et ei oo mitään ideaa kuluttaa rahaa ja aikaa tähän.." Jooh, siinä sitte MP messuilla fabin kanssa törmättiin Grundeen. Fabsu siin jotai sen kans jutteli ja totes "nii täs on tää mun sisko, tunnet sen vissii. Ja joo, se manki on kilvissä taas.." koko porukka mein ympärillä repes ja grunde meni vähän hiljaseks.
Toiset on luotuja kulkemaan, kun taas toiset on liikkeellä luonnostaan !!
Honda Monkey '89 • JA-620 <3
KTM EXC '08 • WP-801 <3
(Jingcheng puolautomaatti dimmdimm vm?)
http://www.nettimoto.com/ktm/exc/1073721
Honda Monkey '89 • JA-620 <3
KTM EXC '08 • WP-801 <3
(Jingcheng puolautomaatti dimmdimm vm?)
http://www.nettimoto.com/ktm/exc/1073721
Jees, lähtihän ne kilvetki sitte
Koulun jälkeen mentiin kauppaan ja sieltä tullessa jäätiin hetkeks hillumaan mopojen viereen, no eikös paikalle pamahda sivari toyota.
Aikansa siinä syynäili ja lähti sitten testailemaan no eihän se saanut tutkaan kun 55km/h, tosin rajotin oli päällä.
Olis muuten mennyt yli 80km/h.
Kilvet lähti lapun mukaan näiden vuoksi: Kaasutin+imusarja, välitykset ja pakoputki vaihdettu.
Takajarru ei toimi,takvalo ei toimi, rekisterikilven asennus virheellinen.
Onneks ei huomannu mittarissa lukevaa max huippunopeutta jossa oli 77km/h
Valitteli kans että takapää on aika vempula, no ei ihme kun swingi on kasassa kahella 6mm pultilla, sanoin sille sitten että renkaan laakerit on paskana.
No ei siinä mitään, sakkoo tuli vaan 50e+katsastus.
Koulun jälkeen mentiin kauppaan ja sieltä tullessa jäätiin hetkeks hillumaan mopojen viereen, no eikös paikalle pamahda sivari toyota.
Aikansa siinä syynäili ja lähti sitten testailemaan no eihän se saanut tutkaan kun 55km/h, tosin rajotin oli päällä.
Kilvet lähti lapun mukaan näiden vuoksi: Kaasutin+imusarja, välitykset ja pakoputki vaihdettu.
Takajarru ei toimi,takvalo ei toimi, rekisterikilven asennus virheellinen.
Onneks ei huomannu mittarissa lukevaa max huippunopeutta jossa oli 77km/h
Valitteli kans että takapää on aika vempula, no ei ihme kun swingi on kasassa kahella 6mm pultilla, sanoin sille sitten että renkaan laakerit on paskana.
No ei siinä mitään, sakkoo tuli vaan 50e+katsastus.
-
japsiraaseri
- Vip-käyttäjä
Miten helvetissä sä ees uskallat ajaa tollasella mopolla?Andhu kirjoitti:... Olis muuten mennyt yli 80km/h....
... no ei ihme kun swingi on kasassa kahella 6mm pultilla...
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
http://www.dnsf.org
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Kovaa kyytiä niin pitkälle kuin pääsee 
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
kannattaa opetella lähi mettien reitit. Sekin oli tänään pelastus 
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
No kyllähän sitä vähän varoen ajelee, kun tietää että joku paikka voi levetäjapsiraaseri kirjoitti:Miten helvetissä sä ees uskallat ajaa tollasella mopolla?Andhu kirjoitti:... Olis muuten mennyt yli 80km/h....
... no ei ihme kun swingi on kasassa kahella 6mm pultilla...
Piikki korttia pukkaa ja pitäs selvitä siihen asti ilman kortin siirtymistä niin ajattelin, jos pitäsi nyt suht vakiona
Kumma kun eivät rajotinta ruvennu ettimään, meinaan hakkas rajotinta mukvasti kun testasivat
Totes vain että: "Ei se vaan kulje enempää"
-
Zapperslam
miks ne ettis rajotinta ku mankissa on vakiona jo rajotin? vai et ne etti sen ohittajaa et kulkis lujempaa?
145.3cc, 28mm mikuni yms...