Jincheng ;) kirjoitti:Muuten menee hyvin,mut jos valot on päällä ku ajaa,niin latausvirta käräyttää ne neonit/kylmäkatodit helposti kun ne ei tahdo kestää yli 14v jännitettä.Tosin jos ottaa virran etulampulta niin sitten ne toimii vaan jos valot on päällä :S Mahtaako siitä saada sakot jos on neon valot kiinni mutta ei ole päällä?
Laittaa 7812 regulaattorin niin se reguloi suuremmat jännitteet 12v:ksi ja ei kärähdä
Tilasin superkirkkaita punasia ledejä 50, joiden kynnysjännite on 2v, ja mul on manassa 12v, ni pitääkö hankkii joku vastus tms et saa pelaamaan, PIKANEN VASTAUS.
Tuo on 7812 regulaattori ja jos tuon pistän nii eikö jännite nouse yli 12v?
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
alccu kirjoitti:Tilasin superkirkkaita punasia ledejä 50, joiden kynnysjännite on 2v, ja mul on manassa 12v, ni pitääkö hankkii joku vastus tms et saa pelaamaan, PIKANEN VASTAUS.
Tuo on 7812 regulaattori ja jos tuon pistän nii eikö jännite nouse yli 12v?
Ei toimi noi laskurit , voiks joku tehdä ton jos osaa paremmin, lähtöjännite on 12v ja ledien jännite 2v ja 32ledii. Jos joku vois ton vastuksen mulle laskee.
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
On tää ny perkele ku matikka ja fysiikka on 9, mut en saa millään mieleen sitä laskukaavaa millä noita vastuksia lasketaan No ainaki jos lyöt 6 lediä sarjaan (vai oliko se nyt rinnan ) niin sillonhan pitäs jokaselle mennä vaan 2v?
Juuzmo kirjoitti:On tää ny perkele ku matikka ja fysiikka on 9, mut en saa millään mieleen sitä laskukaavaa millä noita vastuksia lasketaan No ainaki jos lyöt 6 lediä sarjaan (vai oliko se nyt rinnan ) niin sillonhan pitäs jokaselle mennä vaan 2v?
Mulla ollut kans samaa ongelmaa että menee rinnan- ja sarjaankytkentä vähän ristiin...
mullaki kärähti tuo neoni.. olin kytkeny sillee et otin magneetolta 2 ylimääräst johtoo vedin siitä regulle ja regulta neonille, toimi vähän aikaa hyvin mut sit kärähti
Jeps elikkä tämähän on sama tehdä helpoimman kautta ja ostaa motonetistä 9voltin patttereilla toimivat neonputket Kaverilla on sellaiset ja ovat kyllä kirkkaat.