Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Eikös sitä happea ole ilmassa aikalailla saman verran lämmöstä riippumatta? Kylmä ilma vaan on tiiviimpää kuin lämmin, jonka vuoksi kylmällä ilmalla polttoainetta pitää sekoittaa enemmän siihen ilmaan, ettei mene laihalle, kun sitä kylmää ilmaa mahtuu enemmän moottoriin kerrallaan.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
mikä ois hyvä suutin 15mm dellortolle että toimeis kunnolla kun nyt se pätkii ja booaa kun painaa kaasun pohjaan kovassa kiihdytyksessä nyt siinä on siis 78
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Tekniikka?
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Se taas riippuu käyttötarkoituksesta toimiiko se tarpeeksi hyvin vai ei.Partanen kirjoitti:Ei tuo sitten kovin hyvin toimivalta vaikuta. Kyllähän oikein toimivan kaasuttimen pitäisi toimia kaikilla kierroksilla, kaasun asennoilla ja kaikilla vaihteilla hyvin ja oikeilla seoksilla.Wiibo kirjoitti:Kyllä ton 20mm kaasarinkin saa toimimaan lähes kaikilla kierrosalueilla, mulaa jäi "vain" tyhjäkäynti puuttumaan kokonaan. Oli vaan niin perkeleen tarkka säädöistä, 5 asteen heitto ulkolämpötilassa sai säädöt pieleen.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
pitää varmaa ostaa koht joku keihini tai lortto jossen saa tota samurain kaasaria toimimaan
booa kun vääntää kaasun nopeesti pohjaan ja sit pätkii kaasupohjas
mite se vois käyd 50cc laihal ku toimii 110 täydellisesti 
booa kun vääntää kaasun nopeesti pohjaan ja sit pätkii kaasupohjas
-BMW E30 "316i"
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
-BMW E30 316 1.8 talvilintta
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Neulaa ylös ja pienempi suutin.
500 viestiä silkkaa paskaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Mikä kaasari ja mistä sen voi tilata, sopii parhaiten vakiokoneeseen?
-
pipsapossu
- Viestit: 125
- Liittynyt: 17.01.2009 00:05
- Paikkakunta: Somero
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Joku 12mm Jinkun/skyteamin tms kiinan mankin kaasari menee melkee säätämättä, 17mm keihin avarretulla kannella, toimii toki ilman avarrustakin, vähän joutuu säätämään. Ja sitten 15 tai 16mm Dellorto PHBG avarretulla kannella ja pitkällä säätämisellä mutta senkin saa mainiosti pelittämään ku oikeat säädöt löytyy.
Ja osta käytettynä, saat halvemmalla ja kun kaasutin ei ole niin kuluva osa sillä ei ole merkitystä onko uusi vai käytetty, paitsi se hinta. Tarkistat vaa ennen ostoa/tilausta että sisältää kaiken tarpeellisen.
-> nettivaraosa.com ja tän foorumin myynti osiostakin löytyy sillon tällön.
Ja osta käytettynä, saat halvemmalla ja kun kaasutin ei ole niin kuluva osa sillä ei ole merkitystä onko uusi vai käytetty, paitsi se hinta. Tarkistat vaa ennen ostoa/tilausta että sisältää kaiken tarpeellisen.
-> nettivaraosa.com ja tän foorumin myynti osiostakin löytyy sillon tällön.
72cc, reilusti avarrettu & 2mm laskettu vanhanmallinkansi, jäykemmät venttiilinjouset, tappiin syvennetyt venttiilin taskut, virinokka, 20mm Dellorto PHBG, vv-putki, ohitin ja väleillä 16/33. -> hyvin kiihtyi ja väänsi, mutta liian paljon laskettukansi, ja piti ajaa ihan liian suurella pakovenan välyksellä ettei venat ottanu mäntään, mutta kuitenki otti ja löi keinuvivun palasiksi. Eli ei huipuista tullu ikinä tietoo kun meni hermot, myin pois. Vakio manki, se paras manki!
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Eli minkä kokonen, en saanut oikeen selvää :S Ja offina kysyn, että miten tuo avartaminen onnistuu? Meneekö pitkään, onko vaikeeta yms.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Kannattaa jättää avartamatta jos ei osaa, ihan vaan vinkkinä sillä pienelläkin virheellä voi saada paljon tuhoa aikaan. 
Ja siitä kaasarin koosta että osta joku 12mm kiinankaasari menee helpoiten, mutta jos haluat hermoilla osta 15- tai 16mm Dellorto phbg, älä kumminkaan Dellorton SHA:ta (se on vielä vaikeampi säätää kohilleen). Avartamattomalla kannella Dellorto ei ainakaan minulla ole toiminut täydellisesti, tosin en ole vielä suuttimen vaihtoa saanut aikaiseksi.
Jos kiinnostaa enemmän lue tätä viestiketjua taakseppäin, siellä on viisaammat kertoneet asiasta.
Ja siitä kaasarin koosta että osta joku 12mm kiinankaasari menee helpoiten, mutta jos haluat hermoilla osta 15- tai 16mm Dellorto phbg, älä kumminkaan Dellorton SHA:ta (se on vielä vaikeampi säätää kohilleen). Avartamattomalla kannella Dellorto ei ainakaan minulla ole toiminut täydellisesti, tosin en ole vielä suuttimen vaihtoa saanut aikaiseksi.
Jos kiinnostaa enemmän lue tätä viestiketjua taakseppäin, siellä on viisaammat kertoneet asiasta.
Honda Monkey -98
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Mutta mutta, sen avartamisenhan vois teettää jossain paikassa missä se osattais oikeen tehä, mutta sekin maksais rahaa. Millä nimellä niitä kiinankaasareita kulkee?
-
ukkoperkele
- Viestit: 881
- Liittynyt: 28.12.2008 21:53
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
On jinkuissakin noita 14mm jinke kaasareita
Gas, grass or ass. No one rides for free
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Liian iso suutin aiheuttaa myös booauksen, vaikka täällä puhutaan röpöttämisestä. Tuli ihan itse koettua sekin. Ei se liikoja se moottori suostu imemään. Seoksen pitää olla oikea, että se suostuu palamaan moottorissa.M0nkisti kirjoitti:booa kun vääntää kaasun nopeesti pohjaan ja sit pätkii kaasupohjasmite se vois käyd 50cc laihal ku toimii 110 täydellisesti
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Ei se kyllä samanlaista ääntä pidä rikkaalla ja laihalla käydessä. Tarpeeksi laihalla booaa, ja sitten kun on kunnolla rikkaalla niin mooaa.
Vaikea selittää, mutta sen eron kyllä kuulee selvästi.
Vaikea selittää, mutta sen eron kyllä kuulee selvästi.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Kyllä mulla kone on ihan selvästi röpöttänyt kun suutin on ollu liian iso.
Voise kone toki booata kaasua nopeasti kääntäessä, vaikka suutin olisikin liian iso. Näin esim. jos neula on liian laihalla. Tämän huomaa silloin kun kääntäessä kaasua booa ja sitten kun pääsee booaksen yli ja saa kaasun pohjaan niin alkaa taas pätkimään/röpöttämään.
Voise kone toki booata kaasua nopeasti kääntäessä, vaikka suutin olisikin liian iso. Näin esim. jos neula on liian laihalla. Tämän huomaa silloin kun kääntäessä kaasua booa ja sitten kun pääsee booaksen yli ja saa kaasun pohjaan niin alkaa taas pätkimään/röpöttämään.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Miten sitä neulaa voi siirtää? 
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Avaat kaasarin siitä kohtaa mihin vaijeri menee, sitte on sellanen Neula, ja sen yläpäässä pieni sokka ja koloja, siitä sitten säätämään, sokkaa alemmas = laihemmalle, sokkaa ylös = rikkaammalle.
500 viestiä silkkaa paskaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Väärin päin, kun sokkaa siirtää ylös, neula siirtyy alas eli laihemmalle. Ja kun sokkaa siirtää alas, neula siirtyy ylös eli rikkaamalle.orgu kirjoitti:sokkaa alemmas = laihemmalle, sokkaa ylös = rikkaammalle.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Anteeksi, totta!
Neulaa vissii tullu ajateltua :/.
sokkaa alemmas = rikkaammalle, sokkaa ylös = laihemmalle.
Neulaa vissii tullu ajateltua :/.
sokkaa alemmas = rikkaammalle, sokkaa ylös = laihemmalle.
500 viestiä silkkaa paskaa
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
jaaha, mitähän vattua täällä selitetään.. 
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Tossa mun esimerkki tapauksessa oli 200 kuutioinen nelitahtikone. Bensanpintaa oli joku mennyt nostamaan siten, että bensaa tuli kaasuttimesta oikein sumuna ilmanputsariin päin. Käynti oli kaasu pohjassa samanlaista kuin kierrostenrajoitinta vasten huudattaessa. Eli kierrokset heitteli ylös alas, mutta ei missään vaiheessa noussut niin ylös kuin pitäisi. Saa sille äänelle keksiä useampiakin nimityksiä, mulle se oli booausta.Wiibo kirjoitti:Ei se kyllä samanlaista ääntä pidä rikkaalla ja laihalla käydessä. Tarpeeksi laihalla booaa, ja sitten kun on kunnolla rikkaalla niin mooaa.
Vaikea selittää, mutta sen eron kyllä kuulee selvästi.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Prkl ku ei saa millään tota 16mm lorttoa säätöihin 72:ccn kanssa, enkä kyllä saanut vakiopytynkään kanssa. 72cc toimii moitteettomasti vakiokaasarilla, paitsi tietenkin "tehot" hakusessa 
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Oletko tuolta ohjeita lueskellut?
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
Kokemuksia keihin pwk30mm:stä? Tilasin tuollasen hintaan 80usd sisältäen nipullisen suuttimia.
Mistäs tunnistas aitouden,vaikka hinta sen jo melkein sanooki.
Mistäs tunnistas aitouden,vaikka hinta sen jo melkein sanooki.
Re: Kaasuttimet (ex. yleistä keskustelua kaasareista)
saako tuon 17mm keihimen toimimaan mankissa jossa on muita virejä ohitin, 16/39 ja kuri pois putkesta? paljo menis noilla eli 17mm keihin ja ohitin ja 16/39 välit?
joutuuko keihiniä paljo säätämään?
ja mistä noihin saa imukauloja?
ja mistä noihin saa imukauloja?