Ohitin
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Ohitin
Kyl normivastuksen pitäs toimia molemminpäin.
Vastus varmasti oikeen kokonen?
Vastus varmasti oikeen kokonen?
-
ukkoperkele
- Viesti:
Pitäs olla. Ainaki sano äijä siel televisio kaupas. 
Gas, grass or ass. No one rides for free
Täältä pystyy tarkistaan helposti kuin iso vastus on.
-
ukkoperkele
- Viesti:
Mulla on semmonen ongelma kun laittaa ohittimen päälle niin mopo sammuu. Vm on -87 ja vastus on 220 kilo-ohminen. Mitä mankin sillon kuuluu silloin tehdä kun vastus on väärän kokoinen, jatkaa käymistä samanlaisesti kierrosten rajoitin päällä vai niinkuin tuo mun tekee sammua. Ja kokeiltiin niin vastus on kyllä toiminassa. Eli pitäiskö mun kokeilla vaikka sitä 22 kilo-ohmin vastusta jota käytetään uudessa maalissa, vai mitä mun pitäs tehä?
-
komentaja6666
Joo tosiaan jos resistanssi on liian suuri niin eihän se jaksa enää käydä. Eli jotain pienempää kannattaa kokeilla.ukkoperkele kirjoitti:Mulla on semmonen ongelma kun laittaa ohittimen päälle niin mopo sammuu. Vm on -87 ja vastus on 220 kilo-ohminen. Mitä mankin sillon kuuluu silloin tehdä kun vastus on väärän kokoinen, jatkaa käymistä samanlaisesti kierrosten rajoitin päällä vai niinkuin tuo mun tekee sammua. Ja kokeiltiin niin vastus on kyllä toiminassa. Eli pitäiskö mun kokeilla vaikka sitä 22 kilo-ohmin vastusta jota käytetään uudessa maalissa, vai mitä mun pitäs tehä?
-
ukkoperkele
- Viesti:
Vois koittaa tota mitä käytetään uudenmallisissa eli 22 kilohminen?
-
komentaja6666
Voithan sä sitäkin kokeilla, mutta 220 kilo-ohmista pudotus 22 kilo-ohmiin on kyllä aikasta suuri.ukkoperkele kirjoitti:Vois koittaa tota mitä käytetään uudenmallisissa eli 22 kilohminen?
Onkohan tää tollasella on on/off kytkimellä vai onko tuo jotenki säädettävä?
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=319-RAJ
Parashan tuoho ois varmaa vaa tehä siihe itse sellasel on/off kytkimel
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=319-RAJ
Parashan tuoho ois varmaa vaa tehä siihe itse sellasel on/off kytkimel
Kyllä tossa ihan reilu kääntyvyys on, eikä vaan semmonen vähän liikkuva katkasiamainen. Eli säädettävä. Toi ei vissiin kaikissa asennoissa oikein toimi kunnolla, eli säätäis parhaiten toimivaksi ja siihen sitten on/off-katkasia vois olla ihan hyvä idea.
Ite tehty on kyllä ehdottomasti halvin (ja paras :D), mullakin on pieni säätövastus tökätty sinne viidessä minuutissa, pieni säätö ja voalá. On-off kytkin väsättiin myöhemmin, ei tarvinnu kun kaksi johtoa liittää, niinkuin asiantuntevat tietää.
Honda Monkey -98
-
ukkoperkele
- Viesti:
Nuo 12e ohittimet on aivan paskoja. Itetehty On/off 
Mulla ei oo ollu mitään vikaa noissa.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
mitä sitten...? jos nyt sammuu on vastuksen arvo selvästikkin liian suuri. hyvinki voi olla että toimii tuolla 22kilo-ohmisella.komentaja6666 kirjoitti:Voithan sä sitäkin kokeilla, mutta 220 kilo-ohmista pudotus 22 kilo-ohmiin on kyllä aikasta suuri.ukkoperkele kirjoitti:Vois koittaa tota mitä käytetään uudenmallisissa eli 22 kilohminen?
"Ei niitä panoja kuitenkaan kannata lisätä tekniikan kustannuksella..."
-
komentaja6666
No saapihan sitä kokeilla, emmä sitä estä.
Toin vaan esille resistanssin suuren eron. Jos se on liian pieni resistanssi, niin eihän sen pitäisi sitten kumota rajotinta. 
-
ukkoperkele
- Viesti:
Mulla toimii nyt täydellisesti tolla 22 kilo-ohmisella 
Videokin siitä: http://www.youtube.com/watch?v=J18CmnJA4s4
Videokin siitä: http://www.youtube.com/watch?v=J18CmnJA4s4
Vuosimalli 92 pitää laittaa 22 kilo-ohm?
-90 etie päi oleviin 22 kilo-ohminen ohitin, eli oikeassa olet. 
Mikä o ku 89 vuojen mankissa laittaa tuon moposportin 12 € ohittimen sen kun laittaa paikalleen lähtee ajamaan menee hyvin jonkun matkaa ja sitten sammuu ja muutenkin käynti ongelmia? oon pyöritelly sitä vipua siinä mutta ei oikeen löydy sopivaa asentoa missä yllämainittuja ongelmia ei olisi: 
-
ukkoperkele
- Viesti:
Oli samaa ongelmaa, se on täysin paska, osta vastus 
Juu se nupillinen systeemi on ihan säkki, hyvä vaan että itellä meni hajalle se.
(Kulki kovempaa ilman ohitinta)
(Kulki kovempaa ilman ohitinta)
Kuinka monta wattia se vastus pitäis olla?
Yksi wattia, one, uno, unus, ett, üks jne. 
Ostinpa tänään sen paljon puhutun vasatuksen eli vuoden 88' manaa 220k ohmin vastuksen, yks iha pikkuriikkinen porbleema oli, ei lähe käyntiin. Silleesti sain pelaa et ilman vastusta käynnistin ja sit ku kiekkoi nii vastus väliin sillon kyl kiersi oikeen makosaa
sain 17/tai 19/39 väleil menee kakkosel noin vähän reilu 40
mutta kun kiekat laski mopokin sammu ja taas koko sama ruljanssi.
Mikähän mahtaa olla vikana ois suuret monkey tietäjät?
Oiskohan liian suuri vastus? Osta joku 300kohm potikka eli potentiometri eli säätövastus, sillä sit säädät sopivaks.
Zongshen z155 -> 188cc bigbore, 28mm vm-kopio ja muuta kivaa, +20hp
Kokeile pienempää... jos viittit hankkia 22kilo-ohmisen vastuksen niin vois toimia.. en ole kyl varma...ardhu kirjoitti:Ostinpa tänään sen paljon puhutun vasatuksen eli vuoden 88' manaa 220k ohmin vastuksen, yks iha pikkuriikkinen porbleema oli, ei lähe käyntiin. Silleesti sain pelaa et ilman vastusta käynnistin ja sit ku kiekkoi nii vastus väliin sillon kyl kiersi oikeen makosaasain 17/tai 19/39 väleil menee kakkosel noin vähän reilu 40
mutta kun kiekat laski mopokin sammu ja taas koko sama ruljanssi.
Honda Z50J -90