Mites jos on sisäänajo kesken, minulle ainakin tuo sisäänajo on opastettu ettei sais täysillä päästää menemään?Sen jälkeen aja nelosella kaasu pohjassa suurilla kierroksilla minuutin tai pari. Toista sama muutaman kerran. Sen jälkeen kiihdyttele kaikki vaihteet pari kertaa läpi täyskaasulla. Mitä tapahtui ?
Kaasarin säätö, lue ensin ohjeet.
Re: Ohjeita kaasarin säätöön ja valintaan
Sisäänajo tulisi suorittaa vaihtelevilla kierroksilla ajaen, ei koko aikaa kaasu pohjassa, mutta ei liioin koko aikaa mitään hissutelua.
Mina ei ymmarra
72cc,avartamaton jinkun kansi, 16mm dellorto.
Ei toimi 65,78,80,82,85 kokoisilla suuttimilla. Jos kääntää kaasun pohjaan-> mopo alkaa röpöttömään. Mutta kun kaasua pikkusen laskee niin kierokset nousee. Neulan prikkaa kokeiltu joka lovessa, tulppaa vaihdettu, kaasari putsailtu, imuvuodot tarkistettu.
Jos kaasun ruuvaa silleen että koko kaasu alue ei ole käytössä niin toimii ok.
Mistä alotan säätämisen.
Seosruuvi on säädettu herra Wurdulakin ohjeiden mukaisesti.
Kun ryyppyn laittaa ajossa päälle niin vauhti ei kasva eikä hiljene.
Ja kaikilla noilla suuttimilla röpötti yläkieroksilla. (no 65 ei edes toiminut)
Tulpan vois käynä kattomassa, kävin äsken ajamassa 20km lenkin. ja meni max jotain 60km/h
72cc,avartamaton jinkun kansi, 16mm dellorto.
Ei toimi 65,78,80,82,85 kokoisilla suuttimilla. Jos kääntää kaasun pohjaan-> mopo alkaa röpöttömään. Mutta kun kaasua pikkusen laskee niin kierokset nousee. Neulan prikkaa kokeiltu joka lovessa, tulppaa vaihdettu, kaasari putsailtu, imuvuodot tarkistettu.
Jos kaasun ruuvaa silleen että koko kaasu alue ei ole käytössä niin toimii ok.
Mistä alotan säätämisen.
Seosruuvi on säädettu herra Wurdulakin ohjeiden mukaisesti.
Kun ryyppyn laittaa ajossa päälle niin vauhti ei kasva eikä hiljene.
Ja kaikilla noilla suuttimilla röpötti yläkieroksilla. (no 65 ei edes toiminut)
Tulpan vois käynä kattomassa, kävin äsken ajamassa 20km lenkin. ja meni max jotain 60km/h
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Lainaa kaverilta uutta puolaa tai vaihda tulpanhattu jos oot kaikki kaasarin kanssa tehny, myös cdi kannattaa testata jos vaan saa lainaan.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
No miten voi olla mahdollista ku vaihtaan 12mm keihimen tilalle niin toimii moitteettomasti 
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
neula on huonon mallinen?
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jaa no sitten, lueskelin niin tyhjäkäyntisuutinta vois vaihtaa isommaks? Ainakin ite yritän kunhan saan aikaseks ajaa kaasalaiselle.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
-
kurri
Joo, toki sekin voi toimia. Kaasarin säätäminen ei oo ihan yksiselitteistä puuhaa.
-
Zapperslam
dellortto on täys paska kaasari. niissä on melkeenpä aina imuvuotoa vaikka kuinka tunkee kamaa imukaula-kaasari liitokseen. Liittää ne jollai puutarhaletkulla tai semmoseella niin saa ainakin varmasti toimivan.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Mihinä suuntaan kannattaa kaasaria säätää ja mitä, kun alakiekoilla kukkuu ja ei booaile nopeastikaan kaasua antaessa, mutta yläkiekoilla alkaa pätkiä. Kyseessä 125cc lifani, jossa joku 26mm keihinin kopiokaasari (100 pääsuutin ja 38 tyhjäkäynti, tällä hetkellä neulanprikka toisiks alimmassa ja seosruuvi 2 kierrosta auki). Vinkkejä!!
Kokeile 105 suutinta neulan ollessa toiseksi laihimmassa asennossa. Seosruuvi siinä keskivaiheilla.
Mun lifani tykkää 25mm keihinin kaasuttimessa 88 vakiosuuttimesta, joten sanoisin, että pätkii liian rikkaasta eikä laihasta.Tietenkin wurdulakilla oli se 100 suutin siinä omassa koneessa, mutta paljonkohan oli ruuvailtu?
Mun lifani taas tykkää kanssas 25mm keihinillä 110 suutin koosta,joten se vaihtelee aika reilusti..
~Supermoto ready monkey~
Vielä voisin ottaa vinkkejä tohon kaasarin säätöön. Sisällä se 100 suutin, tyhjäkäyntiä käy hyvin mut ajossa pätkii tai booa, en osaa sanoa. Jotain pitäisi tehdä. Onko muilla vielä kokemuksia tollasesta mustasta lifaniasta jossa mustalla imukaulalla oleva keihin?
E: Kone tosiaan lämpenee aika paljon ja putkesta tulee kuumaa pakokaasua.
E1: Latoin koneeseen kiinni mikunin 26mm (ehkä kopio), jossa suutin 102,5, tyhjäkäyntisuuttimesta ei ottanu selkoo. Neula keskikohassa. Mopo rupesi lähtemöön jo 125cc:n tavoin yläkierroksillä, kuitenkin booaili jos painoi liian nopeasti kaasua. Eli alakiekoilla parannettavaa, mihin suuntaan kannataisi säätää.
E: Kone tosiaan lämpenee aika paljon ja putkesta tulee kuumaa pakokaasua.
E1: Latoin koneeseen kiinni mikunin 26mm (ehkä kopio), jossa suutin 102,5, tyhjäkäyntisuuttimesta ei ottanu selkoo. Neula keskikohassa. Mopo rupesi lähtemöön jo 125cc:n tavoin yläkierroksillä, kuitenkin booaili jos painoi liian nopeasti kaasua. Eli alakiekoilla parannettavaa, mihin suuntaan kannataisi säätää.
Eikös se oo sitten pari numeroo isompaa pääsuutinta?
Luulis että ennemmin tyhjäkäyntisuuttimessa vika jos toimii yläkierroksilla muttei ala?Grimnir kirjoitti:Eikös se oo sitten pari numeroo isompaa pääsuutinta?
E: joo ja ryyppypäällä huutaa kierrokset korkeella.
Innostuin sitten hifistelemään tuon keihinin kanssa, ja jo pienen ruuvailun jälkeen sain huomattavasti paremman käynnin ainakin kiekkaherkkänä, ja tuntuu käyvän paljon paremmin
Kuinkas paljon toi "vakio" 25mm keken seosruuvi on auki kun aletaan laskemaan niin, että se on ruuvattu irti?Eikö se ole 2.5 kierrosta?
Millä suuttimilla kannattaisi lähteä koittamaan?Jollain 95,100 ja 105 ilmeisesti?
Kuinkas paljon toi "vakio" 25mm keken seosruuvi on auki kun aletaan laskemaan niin, että se on ruuvattu irti?Eikö se ole 2.5 kierrosta?
Millä suuttimilla kannattaisi lähteä koittamaan?Jollain 95,100 ja 105 ilmeisesti?
eli nyt on 72cc, 19mm kaasari samuraista(?), vanha kansi ja putki vireinä. Vakio suuttimella ei toiminut kun kokeilin. Lähti ihan hyvin ykkösellä ja kun pääsi keski kierroksille niin alkoi booaaamaan ja täyskaasulla myös. Mitä muutan ja mihin suuntaan
?
-
HPT
- Vip-käyttäjä
Isompaa suutinta. Mutta kokeileppa sitä ennen säätää neulaa rikkaammalle eli lasket prikkaa yhden välin neulan kärkeä kohti?
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
72cc kone ja 20mm kaasari, minkä kokonen suutin suunnilleen?
-
kurri
Riippuu tosi paljon kaasarista.
Jaah, unohtu seki laittaa. No kaasari on 20mm Dellortto PHPG, http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... code=02571kurri kirjoitti:Riippuu tosi paljon kaasarista.
Mitä mun pitäis tehdä ku mun uudessa lifan 125cc moottorissa ,jossa on kehinin 25mm kaasari. Tyhjäkäynti ei toimi ekaks se on normaali sit kierrokset nousee ja sit kone sammuu? Oon koittanut siirtää neulaa, tyhjäkäyntiä ja seosruuvia säätää, mutta mikään ei auta tulppa on musta ja hieman kostea. Kone savuttaa aika paljon. Kierrokset nousee aika paljon ja eivät pätki ollenkaan jos laittaa ryypyn päälle. En ole päässyt ollenkaan kokeilemaan ajossa koska ei ole takarengasta.
Toivottavasti saatte selvää.
Toivottavasti saatte selvää.
Imuvuodolta kuulostais?