Venttiilivälysten säätö
Re: Venttiilivälysten säätö
Tuo 0.05mm on ihan Hondan suositelma välys, mun Honleinki ohjekirja sanoo että pitäs olla 0.05mm välys.
Ja oor on enemmä tekemisis näitten isompien koneidenkaa, joissa tuota 0.05 isompi välys voi olla hyvinki tarpeellinen.
Ja oor on enemmä tekemisis näitten isompien koneidenkaa, joissa tuota 0.05 isompi välys voi olla hyvinki tarpeellinen.
mitä riskejä muka on 0,05 välyksessä?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
- Vip-käyttäjä
Lämpenee = osat lämpölaajenee = saattaa ruveta lämpösenä kantamaan...
Näin siis mun järjen mukaan.
Näin siis mun järjen mukaan.
Teoria on sitä että kaikki tiedetään ja mikään ei toimi ja käytäntö että kaikki toimii ja kukaan ei tiedä miksi, sitten kun molemmat yhdistetään niin mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi...
joo, mutta veikkaan että se on ihan laskettu juttu ettei se ala kantamaan vielä tolla 0,05 välyksellä. tuskin Honda sitä muuten suosittelisi?
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
Kiinalainen on halunnut jäljitellä myös venttiilivälykset. Sillä seurauksella, että osalämpöisenä venttiili saattavat kantaa. Kuumana ei juurikaan koskaan.
Kaikki huoltoliikkeetkin, josta asiaa on kysytty, suosittelevat 0.1mm välyksiä.
Tämmöistä vääntöä tuskin kannattaisi käydä oppaat-osiossa, moneen kertaan uudestaan, ja samassa ketjussa.
Kaikki huoltoliikkeetkin, josta asiaa on kysytty, suosittelevat 0.1mm välyksiä.
Tämmöistä vääntöä tuskin kannattaisi käydä oppaat-osiossa, moneen kertaan uudestaan, ja samassa ketjussa.
No itse laitoin mankiin nyt ainakin tuon 0.05 kun kerran ohjekirjassakin niin luki. Tuskinpa tuo huonoa tekee. Taisi olla jotakin 0.2 alunperin.
Olen ekaa kertaa säätämässä venttiileitä, kun on tullut vähän käynnistysongelmia ja viime säädöstä jo se 5000km. onko vaikea homma ja mikä voi mennä pieleen? mikä on oikea väly skyteamis? 0,05 vai?
Homma on todella helppo. Muutamalla ekalla kerralla voi mennä väärin mutta vähän kärsivällisyyttä niin onnistuu. Skyteam suosittelee 0.05, mutta jos se on nyt 0.05-0.1mm niin ihan hyvä. Luet vaan tuon ohjeen kunnolla niin ei pitäis olla onkelmia.
E: Pieleen voi mennä että kiristäessä välys pienenee, mitta kannattaa siis jättää väliin kiristyksen ajaksi ja koittaa lopuksi liikkuuko se vielä sielä tahmeasti.
E: Pieleen voi mennä että kiristäessä välys pienenee, mitta kannattaa siis jättää väliin kiristyksen ajaksi ja koittaa lopuksi liikkuuko se vielä sielä tahmeasti.
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
"Käännä magneetto niin, että siitä oleva "T"-merkki osoittaa ylöspäin, merkin kohdalle"Grimnir kirjoitti:Homma on todella helppo. Muutamalla ekalla kerralla voi mennä väärin mutta vähän kärsivällisyyttä niin onnistuu. Skyteam suosittelee 0.05, mutta jos se on nyt 0.05-0.1mm niin ihan hyvä. Luet vaan tuon ohjeen kunnolla niin ei pitäis olla onkelmia.
minkä merkin kohdalle? löysin tuon T:n magneetosta mutta tuo merkki?
Tuolla on parit kuvat miten ajotukset tulee olla ja myös sanalliset neuvot. Kiitokset noista kuvista tietysti kurrille. Merkki siis on tuo syvennys lohkossa.
oli helppo kyllä säätää nuo venttiilit ja lähti hyvin käyntiinkin 

Vielä tohon välyskiistelyyn sen verran. Ite oon vähän säädelly kiinalaista 125cc ja ihan 50cc aitoa hondaa, ni molemmissa kyl se 0.05 pelaa parhaiten. Aluksi laitoin 125cc 0.1 mutta kilkatti aika pahastikin, siihen sitte kans 0.05 ni kyllä pelitti (pienestä on tosiaa kiinni) Sitä en kyllä ymmärrä et jos 0.05 on todettu sopivaks eikä kanna ni miks laittaa sit turhaa suuremmat mitä tarvii
Mutta sit on nää kokeneet mekaanikot ketkä säätää näppituntumalla
Kyllä sit itekkii on joskus ajotukset persiillää näppituntumal vedelly 

Itse säädän aina sormituntumalla. Niinpaljon kiinnipäin kuin menee ja sit kääntää sitä ruuvia 1/8-1/4 kierrosta. Ei viitsi tuhota rakotulkkia vääntelemällä sitä ohuinta liuskaa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Moron
mikä vois olla vikana kun säädin ohjeen mukaan välykset mutta silti naputtaa? pari kertaa oon jo kattonu eikä oo auttanu... Välyksissä vielä vika? Naputtaa muuten vaan pienillä kierroksilla.
mikä vois olla vikana kun säädin ohjeen mukaan välykset mutta silti naputtaa? pari kertaa oon jo kattonu eikä oo auttanu... Välyksissä vielä vika? Naputtaa muuten vaan pienillä kierroksilla.
Ei se sitten haittaa jos se naputtaa ihan hiljaa kylmällä koneella. Anna koneen lämmitä ja jos sitten ei naputa niin asia on kunnosa 

Foorumin säännöt. Lue.
EX. Devil, nyk. Osmo_
EX. Devil, nyk. Osmo_
-
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Keinut ja niitten akselit kuluu aikaa myöten, lopulta niitä ei saa hiljaseks.
Ja... parempi pieni tikitys kun ei tikitystä ollenkaan.
Btw, eniten ärsyttävä hymiö devilillä
Ja... parempi pieni tikitys kun ei tikitystä ollenkaan.
Btw, eniten ärsyttävä hymiö devilillä

Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
mistä tuommosen Hondan venttiiliensäätö työkalun saa?
Missä vaiheessa tota venttiilinsäätö työkalua käytetään?
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
Kun avaat sitä venttiilin mutteria ja laitat ton 0,5mm sinne keinuvivun ja venttiilin väliin. Ja sit kiristät sen mutterin siihen silleen että toi metallilätkä liikkuu nihkeesti siinä välissä.
(kts. Sivu 1) 4vaihe..
E: ohhoh tuliki 0,5
siis 0,05mm : D
(kts. Sivu 1) 4vaihe..
E: ohhoh tuliki 0,5

Viimeksi muokannut Jespe, 18.04.2010 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pepo taitaa tarkottaa tota moposopin työkalua. Rakotulkin saa parilla eurolla normaalista rautakaupasta ja venttiilit saa kyllä säädetty ilman sitä ''työkalua'' Eikä kannata pistää 0.5mm välystä voi nimittäin nakuttaa mukavasti
yleensä mankissa 0.05

Sitä moposopin työkalua tarkotin eli missä vaiheessa?
Honda monkey -74 -78 -81 -87 -87 -89 -91
Huoh, tuo moposopin työkalu korvaa 9mm avaimen ja pihdit.
E: Ja jespehän selitti mis vaihes sitä käytetään.
E: Ja jespehän selitti mis vaihes sitä käytetään.
Re:
Jos meinaat regal raptoria, niin ei muuten ole.tumppi091 kirjoitti:mulla on regalis oltava venanvälys 0,06mm
Eli onnistuuko 9mm lenkkiavaimella yhtä kätevästi tuo välyksien säätö ku tolla moposopin työkalulla?