Yleistä keskustelua valmiskoneista (50-xxxcc)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Yleistä keskustelua valmiskoneista (90cc+)
nonniii nyt tuli moottori ja kaikki on muuten kiinni paitsi ei anna kipinää eikä kaasari mahdu
mikäs johto on tuossa lifanissa maihin ja mikäs niistä menee puolalle? Sekä mistäs löytäis jonkun matalemman imukaulan kun näyttäisi olevan liian korkea kun ei mahdu kaasari, ja kaasarihan on keihin 25mm.
Ittellä ainaski mahtu
Mutta eti netistä niitä sähkökaavoja. Sain itte toimimaa niitte avulla.
Hyvinhän se mahtuu, kuhan vaan tietää perus seikat
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Okei... olen kyllä niin huono sähkömies että nyt jos joku olisi niin ystävällinen ja tietoinen että lähettäisi kuvan taikka sitten ohjeet kuinka kytket lifanin skyteam monkeyyn
olisin perin kiitollinen. olen noob. tiedän.
Mikä liene luotettavin ja paras valmiskone mankiin?
Ja mikä on halvin?

Ja mikä on halvin?
Motorpower myy skyteamin vaihtokoneita,mikä muuten löytyy itseltänikinjojjo kirjoitti:Mikä liene luotettavin ja paras valmiskone mankiin?
Ja mikä on halvin?
Kestävyydestä voi antaa pelkkää plussaa, on kestänyt todella hyvin vaikka rällätty aika paljon. Viritysosia saatavana paljon ja saa helposti kulkemaan. itselläni on avarrettu kansi,tehari ja 18mm kassu ja näillä sigmaan: ~70km/h oikeaa jtn 65-67km/H.
E: onhan tietty sit lifaneita, mihin löytyy viriosia vielä enemmän...
E2: Kun joku täällä mainitsi että jostain saisi 125cc koneen uutena johki 200€ hintaan (suomesta vielä) niin linkatkaas sivu...
E3: meneekö se muuten suoraan skyteamin johtosarjaan kiinni? vai pitääkö vetää oma johtosarja sille...?
Tosta lifanista puheenollen, olen varmaan joskus ennenkin kysynyt mutta millä kaasuttimen säädöillä teillä tuo kone pelaa?
E: Kehtaako tolla ajaa ilmanöljyn lauharia, jos vaikka kesäks sitte viimestää hankkis?
E: Kehtaako tolla ajaa ilmanöljyn lauharia, jos vaikka kesäks sitte viimestää hankkis?
kehtaa, talvella ehkä kannattaakin jotta öljy olis edes vähän lämmintä.Lateasd kirjoitti:Tosta lifanista puheenollen, olen varmaan joskus ennenkin kysynyt mutta millä kaasuttimen säädöillä teillä tuo kone pelaa?
Pyöriikö magneeton avausmutteri vasta vai myötäpäivään?
Siinä on ihan normi oikeakätinen kierre. Ulosvetimelle on sitten vasenkätinen kierre.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Eli saako vauhtipyörän irti sillee että vetää sitä lujaa taaksepäin ja kiertää vasemmalle?
Kun nyt tuli hieman ongelmia, ei meinaa millään tuo vauhtipyörä irrota, ruuvi kyllä aukes.
Kun nyt tuli hieman ongelmia, ei meinaa millään tuo vauhtipyörä irrota, ruuvi kyllä aukes.
Ei. Vauhtipyörässä on vain kartio joka pitää sitä paikallaan. Ulosvetäjä,joka kiinnittyy sisänapaan vasenkätisellä kierteellä se lähtee.
Itse olen lyönyt vauhtipusän ja lohkon väliin kaksi isoa ruuvimeisseliä ja kammennut niillä. Tai jos on sellainen vauhtis kun vanhassa mallissa ja samuraissa niin laittaa niihin isoihin koloihin ulosvetimen jalat ja vääntää.
E: Ulosvetimen maksimikoko on 1,5-2 tuumaa.
E: Ulosvetimen maksimikoko on 1,5-2 tuumaa.
Foorumin säännöt. Lue.
EX. Devil, nyk. Osmo_
EX. Devil, nyk. Osmo_
onko totta että noista lifanin 150cc hajoo vaihteet niiku oon kuullu?? että mites ne kestää onko jollain kokemusta? mistäs niihin saa jotain viriosia, mieluiten suht halpoja?
ja viel että paljon tollasest lifanin 150cc vois saada tehoa irti? ku tehoa tarvittas ku sellanen ehkä tulossa kevari masaihin
ja viel että paljon tollasest lifanin 150cc vois saada tehoa irti? ku tehoa tarvittas ku sellanen ehkä tulossa kevari masaihin
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
http://www.fifty.fi/forum/viewtopic.php?f=2&t=2465
tuossa on ilmeisesti tää setti:
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1513
kaippa toi kulkee ihan riittävästi masain ominaisuuksille
tuossa on ilmeisesti tää setti:
http://www.ooracing.com/store/index.php ... uctId=1513
kaippa toi kulkee ihan riittävästi masain ominaisuuksille
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Miten onko tommosessa jialing 125cc koneessa valopuola? Tai mitä pitäs tehä et sais valot toimii?
on siinä valopuola. kummalla tavalla haluaa valot, akulta (niin että akku myös latautuu) vai suoraan valopuolalta, eli jos kierrokset matalia niin valokin himmeä.mikkoÖÖ kirjoitti:Miten onko tommosessa jialing 125cc koneessa valopuola? Tai mitä pitäs tehä et sais valot toimii?
Varmaan valopuolalta suoraan vedän, mut laitoin ylempään että jialing 125 koneessa, mutta se olikin 110. Eli onko miten paljon eroa että onko 110:ssäkin valopuola?
-
kurri
evt. niitä on sekä että. kato montako johtoo tulee koneesta niin tietää.
Valopuolattomassa tulee kolme johtoo, puolallisessa mallista riippuen neljä tai viis.
Valopuolattomassa tulee kolme johtoo, puolallisessa mallista riippuen neljä tai viis.
Koneesta tulee kuus johtoa eli valopuolallinen? 
-
kurri
aa, unohdin vapaavalon johdon.
Kuulostaisi siltä että on valopuola. Onko johtojen värit keltanen, valkonen, mustapunanen, sinivalkonen, vihreepunanen, vihree?
Kuulostaisi siltä että on valopuola. Onko johtojen värit keltanen, valkonen, mustapunanen, sinivalkonen, vihreepunanen, vihree?
No laitetaan nyt tänne. Eli, kun minulla on tuollainen skyteamin 50 kuutioinen moottori ja se on nyt purettu. Tuosta nokka-akselista ja se näyttäisi kuluneelta, pahasti verrattuna Hondan nokka-akseliin (joka on 20 vuotta vanha). Tuo skyteamin nokka-akseli on niinkuin kulunut mielestäni vähän ''hain evän'' muotoiseksi ja myös on sitten kulunut päältä vähän lättänäksi.
Kuvia tuossa alla.

Ylemmässä näkyy paremmin tuo ''hain eväisyys'' ja toisessa kuvassa tuo lättänäksi kuluminen.
Joten onko tuo nokka-akseli jo mennyttä vai mitäs ne jotkut puhuvat siitä nokka-akselin hitsauksesta vai olisiko vain järkevintä tilata uusi nokka-akseli?
Kuvia tuossa alla.

Ylemmässä näkyy paremmin tuo ''hain eväisyys'' ja toisessa kuvassa tuo lättänäksi kuluminen.
Joten onko tuo nokka-akseli jo mennyttä vai mitäs ne jotkut puhuvat siitä nokka-akselin hitsauksesta vai olisiko vain järkevintä tilata uusi nokka-akseli?
Mitä enemmän ääntä sen enemmän tehoa. Honda Monkey vm.90
Oudosti on kyllä kulunut, tämä kuva todistaa, että kiinalaiset pystyvät mihin vaan. Jos ei ole peukalo keskellä kämmentä niin ei tuohon ole vaike hitsata hieman tavaraa ja hioo entiseen muotoonsa. Jos on kuitenkin epävarma asiasta kannattaa se hitsauslaite jättää rauhaan ja tilata uusi nokka. Sen jälkeen kun on uusi nokka, kannattaa yrittää tuon hitsausta. Ja ihan vinkkinä, että ennenkuin hitsailet, niin kannattaa vetää prässilla laakerit pois, helpottuu huomattavasti hiominen 
Huomatkaa, Nokka-akseli on Skyteam eikä Jincheng

EI lainauksia allekirjoituksiin. -Ylläpito