Pikkuviat
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Re: Pikkuviat
Neulaventtiili ei syystä tai toisesta mene kiinni. Koita vääntää kohon saranarautaa alaspäin.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Kuuluuko kaasarin imuaukosta tulla ilmaa eli se siis puhaltaa kun pyörittelee vauhtipyörää?
-
Mannekyyri
Ei? Venttiilit perseellään?Zepzep kirjoitti:Kuuluuko kaasarin imuaukosta tulla ilmaa eli se siis puhaltaa kun pyörittelee vauhtipyörää?
-
kurri
Vähän taitaa käytännössä aina tulla.
Pyöritätkö oikeaan suuntaan?
Pyöritätkö oikeaan suuntaan?
No periaatteessa sillä ei nyt ole enää väliä kun meni venttiilien suojakorkkien kierteet kannessa halkes ja lähti irti kokonaan, joten helpointa taitaa olla ostaa uusi kansi.
Ilmaa tuli mielestäni kumpaankin suuntaan pyörittäessä. Myötäpäivään taisin pyörittää mutta jäin heiluttelemaan sitä vauhtipyörää edes takas kun ihmettelin, että tulee ilmaa.
Ilmaa tuli mielestäni kumpaankin suuntaan pyörittäessä. Myötäpäivään taisin pyörittää mutta jäin heiluttelemaan sitä vauhtipyörää edes takas kun ihmettelin, että tulee ilmaa.
-
kurri
vastapäiväänhän se moottori pyörii magneeton puolelta katottuna, jos pyörität väärään suuntaan niin totta kai se puhaltaa.
(imutahti, imuvena auki, mäntä liikkuu ylöspäin)
(imutahti, imuvena auki, mäntä liikkuu ylöspäin)
No pyöritin nyt vastapäivään ja puhalsi se silti. Ei ehkä niin paljon, mutta omasta mielestä hassua jos kuuluu puhaltaa noinkin paljon.
Missä vielä vika kun ei lähde käyntiin vaikka katottu jo:
-venan välykset (0,05)
-ajotukset
-suutinta vaihettu 3 kertaa ja kaasarikaan ei ole tukkeissa (95,100,85 85:tosella ehkä vähän parempi mutta ei silti)
-kipinääkin saa
-puristuksiakin siinä on mutta jotenki ei niin paljon mitä sillon ihan alussa
Ai niin ja konehan on 107cc skyteam kp männällä ja 26mm molkitilla
-venan välykset (0,05)
-ajotukset
-suutinta vaihettu 3 kertaa ja kaasarikaan ei ole tukkeissa (95,100,85 85:tosella ehkä vähän parempi mutta ei silti)
-kipinääkin saa
-puristuksiakin siinä on mutta jotenki ei niin paljon mitä sillon ihan alussa
Ai niin ja konehan on 107cc skyteam kp männällä ja 26mm molkitilla
Monkeyt.net vanki numero 1005
Mikähän siin on, kun mankilla pystyy usein ajamaan ihan ongelmitta, mutta jossain vaihees pätkii perskeleesti ja ikäänkuin hyytyy ja lopulta sammuu.
Tän jälkeen kestää vähän aikaa saada se käyntiin.
Liian vähän bensaa tankissa :3antru kirjoitti:Mikähän siin on, kun mankilla pystyy usein ajamaan ihan ongelmitta, mutta jossain vaihees pätkii perskeleesti ja ikäänkuin hyytyy ja lopulta sammuu.Tän jälkeen kestää vähän aikaa saada se käyntiin.
Tarkotakko et tankin pitää olla aina ihan täpötäysi, ettei vaik 3 litraa bensaa riitä mihkää?
Ei se bensan määrästä johu tossa tapauksessa. Ite en oikee keksi muuta et vika sähköissä tai bensansaannissa. Ootko tulppaa millo vaihtanu? Toimiiko toisella puolalla tai CDI: llä paremmin. Onko kaasari ja letkut puhtaita ja suutin oikean kokoinen. Jos räiskii, ni voi olla myös että venan välykset päin persettä.
saahan tankin korkin kautta ilmaa ettei tuu alipaine tankkiin?
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Mulla olis semmonen vanhanmallin puoliautomaattimanki ja siinä joutuu melkein kokoajan putsaamaan kaasarin suuttimet, mikä on syy ?
Jos ei puhdista ei saa paljoa tehoa irti eikä se pysy käynnissä kuin ryypyllä.
Honda Monkey -86 | Samurai 200cc
-
Mannekyyri
Laita bensaletkuun bensansuodatin. Tankista menee jotain roskia kaasariin ja ne sitten tukkii suuttimet...Teme95 kirjoitti:Mulla olis semmonen vanhanmallin puoliautomaattimanki ja siinä joutuu melkein kokoajan putsaamaan kaasarin suuttimet, mikä on syy ?
mikähän on mankissa vikana kun savuttaa niin paljon. Siis kaikki kaveritki joilla on manki niin sanoo että savuttaa paljo ennemmän ku pitäis 
Männänrenkaat kannattaa tarkistaa.
onko se noissa nelareissa kuinka monimutkane homma ottaa sylinteri ja tietysti kansi irti ja laittaa takasin varsinki sitte? En oo hirveesti ton mankin konetta rassannu vaikkaki kyllä PV:n pytty vaihtuu käden käänteessä 
E: siis jos nuo männänrenkaat vaihtas
E: siis jos nuo männänrenkaat vaihtas
Mankissa se on tosi helppo homma. Eturengas irti tai tyhjäksi. Kaasari irti. Kannen päästä 4 kupumutteria irti ja päätylevy irti. Sitten kannen ja sylinterin välinen pultti irti ja nokkaratas irti ja kansi lähtee irti. Sitten vielä sylinterin ja alakerran välistä pultti irti niin saa sylinterin irti. Samalla lailla kiinni, mutta jos on ni tiivisteet kannattaa vaihtaa.
EDIT: Tuolla onkin vielä tarkemmat ohjeet.
EDIT: Tuolla onkin vielä tarkemmat ohjeet.
yks kaveri myös joka tietää aika paljo näistä ni sano et öljyrengas on menny ku savuttaa?
Edit: ja vielä kaiken hyvän lisäks taitaa nakuttaa venttiileihi, ei ulise mutta tyhjäkäynnillä semmone sivuääni, oliko se venttiilin säätö vaan sillain että vauhtipyörästä ja nokkarattaasta ne merkit lovien kohalle niiku oon lukenu?
Edit: ja vielä kaiken hyvän lisäks taitaa nakuttaa venttiileihi, ei ulise mutta tyhjäkäynnillä semmone sivuääni, oliko se venttiilin säätö vaan sillain että vauhtipyörästä ja nokkarattaasta ne merkit lovien kohalle niiku oon lukenu?
-
kurri
ajotusmerkeistä täältä:
viewtopic.php?f=15&t=5553&p=124139#p124139
Ei se kovin paha homma ole, ainoa ekstrahomma pevukkaan verrattuna oikeastaan on juuri tuo venttiilien ajotuksen säätäminen takaisin kohalleen ja venttiilinvälyksen säätö.
Ei mitään ylitsepääsemätöntä, tuolla oppaat osisossa on hyvät ohjeet millä selviät kyllä, jos työkalut sen verran pysyy hanskassa että pv:nkin pytyn saa takaisin toimintakuntoon
Joo, ja savutus voi johtua öljyrenkaasta, alemman männänrenkaan ylösalaisin laittamisesta, venttiilinvarrenkumin vuodosta tai ihan muuten vaan väljästä pytystä.
viewtopic.php?f=15&t=5553&p=124139#p124139
Ei se kovin paha homma ole, ainoa ekstrahomma pevukkaan verrattuna oikeastaan on juuri tuo venttiilien ajotuksen säätäminen takaisin kohalleen ja venttiilinvälyksen säätö.
Ei mitään ylitsepääsemätöntä, tuolla oppaat osisossa on hyvät ohjeet millä selviät kyllä, jos työkalut sen verran pysyy hanskassa että pv:nkin pytyn saa takaisin toimintakuntoon
Joo, ja savutus voi johtua öljyrenkaasta, alemman männänrenkaan ylösalaisin laittamisesta, venttiilinvarrenkumin vuodosta tai ihan muuten vaan väljästä pytystä.
no puristuksia kyllä on että pytty tuskin on väljä(?) ja tosta öljyrenkaasta että siis pitääkö semmone ostaa uus ja mistähä niitä saa?
Tuolta uuden männänrenkaat.
juu kiitoksia paljon
vielä semmosta et kumpi kannattaa tehdä ensin: tuo venttiilien välyksien säätö vai ajoituksen säätö?