Ohitin
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Ohitin
Sokeripala=ongelmia 
Mitäs mitäs. Entinen led ohitin lopetti toimintansa (vihreä) ja sen jälkee oon koittanu montaakin lediä, toimivat jonku aikaa ja sitte rupee pätkii eikä lähe enää käyntiin -> led pois niin kyllä toimii taas. Sitten taas tommosella 22kilo ohmisella vastuksella ei lähteny ees käyntiin :s Vaikuttaako tuo sokerinpala jotenki, pitäskö tinata se vastus?
osta 2 watin lämpö vastus mul on sellanen kun itelläkin niitä kärähteli.hondaZ50 kirjoitti:Joo nyt siinä on taas yks vastus saa nähä kauanko kestää kokeilen sitä ens kerralla ku toi lahoo
Voisko joku laittaa kuva semmosesta omatekosesta ledi ohittimesta, kun tahtosin nähä miten semmonen tehään 
Luin muutaman sivun tätä triidiä läpi ja ei näkyny yleisiä ohjeita ohittimeen liittyen. Eli voisiko joku kertoa ihan kädestä pitäen, mitä pitää ostaa, ja miten ohitin asennetaan. Kiitos.
uudenmallin monkeyhyn ostetaan 1w ledi eli sellanen pieni mitä on joka paikassa lampuissa ym. värillä ei väliä, tai vastus (oranssi oranssi pun) sitten laitetaan sinivalkoinen johto joka menee koneelta cdi:lle poikki ja kolvataan ledi/vastus siihen väliin, ledi pitää laittaa oikein päin mutta vastuksella ei ole väliä.
Kesän 2009 pommitteluita: http://www.youtube.com/watch?v=zRU9tRiFYDg
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
Kesä 2010: http://www.vimeo.com/15904163
1. Sivukoppa irti.
2. Selvittele se johtokrympsy joka tulee magneetolta mopolle.
3. Katkaise sinivalkoinen johto.
4. Tinaa siihen väliin 22 kilo-ohminen vastus.
5. Tinaa vastuksen molemmille puolille johdot.
6. Pistä katkaisija johonkin sopivaan paikkaan.
7. Vedä johdot vastukselta katkaisijalle.
8. Sivukoppa kiinni ja kokeile käynnistyykö mopo kummassakaan ohittimen asennossa.
2. Selvittele se johtokrympsy joka tulee magneetolta mopolle.
3. Katkaise sinivalkoinen johto.
4. Tinaa siihen väliin 22 kilo-ohminen vastus.
5. Tinaa vastuksen molemmille puolille johdot.
6. Pistä katkaisija johonkin sopivaan paikkaan.
7. Vedä johdot vastukselta katkaisijalle.
8. Sivukoppa kiinni ja kokeile käynnistyykö mopo kummassakaan ohittimen asennossa.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
EX. Devil, nyk. Osmo_
Eli ymmärsinkö nyt oikein, päällä pois ohittimen saa tehtyä kun tinaa silleen vastuksen päihin johdot, ja väliin katkaisija, vastuksen ollessa normaalisti sinivalkoisen johdon välissä? Saatoin selittää vähän huonosti mut kumminkin.
Nelitahti vääntää kuin hirvi paskalla.
-
finland744
http://img263.imageshack.us/img263/3449/hfghfghfgh.jpg
Itse käsitin asian noin. Jos joku huomaa, että siinä on jotain pielessä, hän kertoo minulle sen ja korjaan kuvaa!
Itse käsitin asian noin. Jos joku huomaa, että siinä on jotain pielessä, hän kertoo minulle sen ja korjaan kuvaa!
Juurikin noin.
Tota just tarkotin. Aattelin laittaa katkasijan niinku ZepZepillä 
14/35 + ohitin + muna-asento = 66,4kmh @ A-GPS @ "ison pojan alla"
miten sä noin kovaa pääsit muka väleillä ja ohittimella.
^ Sitä sopii miettiä itsekkin, manki huusi hoosiannaa ja tärisi, ei ollut tosin kypärää tai penkkiä, ilmanvastuksen pienentämiseksi, ja myötätuuli oli.
14/35 on kuitenkin kohtalaisen pitkät saattaapi se ehkä noilla mennäkkin tappiin raiskaamalla mulla menee parhaimmillaan 60 ja mulla on ohitin, kurit pois, powerfilter, tyhjä putki ja 16/42.
-
toppppppsu
- Moderaattori
hmm... Mahtaako toimia jos hommaan 220 kilo ohmisen ledin ja kytkimen siihen 19mm jinkellä?
fontti on leveetä, matalaa ja venyyki viel.
Miks ei. Uudemmissa täytyy olla 22 kilo-ohminen.
-
SuperChargedHonda
Hei! asiaa ohitimista
Noniin! tänne keskustelut ohitimista.. tää menee offtopicille mut tietäiskö kukaan et miten tekisin yamaha dt:eeseen ohitimen voi lähetää linkin että tiedän ja minne kätkeä sen
onks kellään tietoa miten säädetään sytytyksenajotus .. itsel on virit 55km/h asti vaihdoin impulssikäämen + kärjet niin enää kulkee 50km/h
onks kellään tietoa miten säädetään sytytyksenajotus .. itsel on virit 55km/h asti vaihdoin impulssikäämen + kärjet niin enää kulkee 50km/h
Öööö ei sul voi olla samas konees impulssikäämiä ja kärkiä? 
Skootterit on hinteille!
Honda monkey 4ever<3
Honda monkey 4ever<3
Niin pitääkös uudenmallin manaan (-98) olla 22 kOhm vai 220 kOhm vastus?
Siis tuleeko ohitin siihen kumin sisällä olevaan johtohässäkkään, jossa on liittimet??
Miksi pitää katkaista johto, jos se tähän tulee. Eikö voi suoraan liittää liittimillä sen tähän väliin?
Vaiko olenko ymmärtänyt paikan väärin?
Miksi pitää katkaista johto, jos se tähän tulee. Eikö voi suoraan liittää liittimillä sen tähän väliin?
Vaiko olenko ymmärtänyt paikan väärin?
Oikein olet ymmärtänyt. Sivukopan alla on niitä johtoja, niin sieltä vaan siihen sinivalko johdon väliin. Liittimethän siinä on, että ei sitä itse johtoa tarvi katkaista.
Tein taikanapin moposportin ohittimelle, juuri kuten tuo ohje tossa oli, mtta katkasija päällä vissiin ohittaa(en ole kokeillut vielä), ja kun laittaa katkasijan off niin moottori sammuu, eli rakensin vahingossa tappokatkasijan? Mikä pielessä? Pitää olla vastus ohittimen tilalla?