Mulla lähteny hyvin aina kun on avannut kannesta sen pultin joka on pyöreän lätkän vieressä ja pinnapultit tietysti, sitten vähän nitkutellaan kantta ja väännetään ruuvarilla nokkarattaan alta.
edit: jeps
Viimeksi muokannut juussoo, 30.03.2011 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Videoo: http://www.youtube.com/watch?v=-Uas_Bzz ... re=g-all-u
Suzuki GSX-R 600 K5 Stunt
Honda CBR 600 F2 Stunt
Samurai Cross
EX Yamaha DT 80 "Stunt"
EX Husqvarna SM 125 -07 "Wr"
EX Husqvarna SM 125 -05
EX Yamaha DT 50X -06
EX Honda Monkey -94
EX Honda Monkey -87
EX Rässijinkku -07
EX BSE 110cc
EX Honda Monkey -80-81
Lähtee hyvin irti kun vääntää ihan normi ruuvarilla sieltä hampaiden välistä eli nokkarattaan magneeton puolelta, tai sitten pyörittelee vähän magneettoo ja vääntelee samalla.
Niin, taikka sitten ottaa sen jakoketjunkiristinpultin sieltä öljypropun vierestä poies ja sitten ottaa ruuvvarin ja kopauttaa sinne rattaan ''takareunalle''
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
Joo eli avasin eilen ekan kerran mankin yläkerran ja sielä nokkarattaan vierestä magneeton puolelta ilmesty tällänen osa, ja ku en ennemmin oo yhtään perehtyny mankin koneeseen niin en tiedä mihin kuuluu? Voisko olla stefa jostakin?
Vaihdoin eilen pytyn ja kannen ja nyt mopo alkaa olla kasassa, mutta käynnistyspoljin on jumissa ja sähköstarttikin vaan nakuttaa. Mikä siinä on vikana? Vastatkaa nopeesti!
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
Pitää viel neki näköjää tarkistaa. Missä asennossa mäntä on kun ajotukset on kohillaa ku magneettonkopan pultti on juuttunu kiinni ni ei pääse tarkistaa.
Bomber99 kirjoitti: "Tästä ei mitään ebinii oo tulos!"
m4nk1 kirjoitti:Onko muuten normaalia ettei nokkaakseli liiku yhtään kun kansi on irti?
Ei. Koita ruikkia öljyä sinne ja pyöritellä. Mut ei sitä paljoo saa pyöritettyä kun siin on ne keunuvivut etkä taida jaksaa pyörittää niin lujaa että venttiilit aukeais.
Ei vaan kato onko siellä työkieros jäänyt kesken eli painaako nokka-akseli venttiileitä. Jos kummatkin nokat osoittavat viistosti ajosuuntaan eli venttiilit ovat kiinni niin nokka-akselin pitäisi liikkua ihan helposti.
Jos on väli- tai vanhanmallin mana, niin sielä rattaan takana pitäis olla sellanen "shimmiprikka" jos sitä ei oo niin voi varmaan lagia se. uudemman mallissa taas ei oo sitä.
Ja eihän missään mitään järkeä kuitenkaan ole niin turha sitä näissäkään asioissa