Poliisi.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Kilvettömällä kevarilla täystehonenkenvelo kirjoitti:Voi juma, mistä sait päähäs lähtee moottoritielle mopolla?D|leR kirjoitti:Ajoin derbillä ~95km/h poliisin edessä moottoritiellä ja sit vast huomasin ett prkl sehä o poliisi.. ajoin vähä matkaa eteepäi
ku ne väläytti valoja.. sit jatkoin matkaa niitä pakoon kilvettömällä derbillä ja sit tuli hyvä mettä tie.. ajoin sitä noin 500m karkuun sit siirryin metsään ja sielt pääsin pakoonVai ajoitko kilvettömällä kevarilla?
Eilen kyllä poliisit oli aktiivisina kylällä päivystämässä. Laskettiin, että 2 maijaa ja sivari kierteli siinä lenkkiä. Mopot niitä ei hirveästi näyttänyt kiinnostavan, vaikka eräät kanttailikin melkosen vauhdikkaasti tuolla kylällä niiden läheisyydestä, ja eräs keuli hyvän matkaa poliisien näkemänä. Eipähän kuitenkaan tulleet tutkimaan. Kerran tais lähteä maija kahen kaverin perään, mankeilla olivat. Toisella 110cc eikä se toinenkaan ihan vakio ollut
Pääsivätpä kuitenkin karkuun.
Lähettiimpä sitten siinä vielä myöhemmin tuonne essolle n. 10km:n päähän kaakaolle, siellä olivat just ne poliisit munkkia mussuttamassa, ketkä noiden perään lähti. Pitkään kahtoivat, mutta eivätpä mitään sanoneet, aika rennoilla vaikuttivat. Ite parkkeerasin oikein siihen ikkunan eteen ja poliisiauton lähelle, että tulisivat nyt koittamaan kun on vakio
Mutta ei niin ei.
Siitä 110cc mankista hajos sitten takahaarukka (Meni poikki!) tulomatkalla, ei paljoo ajeltu, mutta onneks sai työnnettyä semmosta 20kmh:n vauhtia
Yllättävän lämmin keli muuten oli 
Lähettiimpä sitten siinä vielä myöhemmin tuonne essolle n. 10km:n päähän kaakaolle, siellä olivat just ne poliisit munkkia mussuttamassa, ketkä noiden perään lähti. Pitkään kahtoivat, mutta eivätpä mitään sanoneet, aika rennoilla vaikuttivat. Ite parkkeerasin oikein siihen ikkunan eteen ja poliisiauton lähelle, että tulisivat nyt koittamaan kun on vakio
Siitä 110cc mankista hajos sitten takahaarukka (Meni poikki!) tulomatkalla, ei paljoo ajeltu, mutta onneks sai työnnettyä semmosta 20kmh:n vauhtia
arvaan että takahaarukka oli itte pirennetty?Jones kirjoitti:Eilen kyllä poliisit oli aktiivisina kylällä päivystämässä. Laskettiin, että 2 maijaa ja sivari kierteli siinä lenkkiä. Mopot niitä ei hirveästi näyttänyt kiinnostavan, vaikka eräät kanttailikin melkosen vauhdikkaasti tuolla kylällä niiden läheisyydestä, ja eräs keuli hyvän matkaa poliisien näkemänä. Eipähän kuitenkaan tulleet tutkimaan. Kerran tais lähteä maija kahen kaverin perään, mankeilla olivat. Toisella 110cc eikä se toinenkaan ihan vakio ollutPääsivätpä kuitenkin karkuun.
Lähettiimpä sitten siinä vielä myöhemmin tuonne essolle n. 10km:n päähän kaakaolle, siellä olivat just ne poliisit munkkia mussuttamassa, ketkä noiden perään lähti. Pitkään kahtoivat, mutta eivätpä mitään sanoneet, aika rennoilla vaikuttivat. Ite parkkeerasin oikein siihen ikkunan eteen ja poliisiauton lähelle, että tulisivat nyt koittamaan kun on vakioMutta ei niin ei.
Siitä 110cc mankista hajos sitten takahaarukka (Meni poikki!) tulomatkalla, ei paljoo ajeltu, mutta onneks sai työnnettyä semmosta 20kmh:n vauhtiaYllättävän lämmin keli muuten oli
Oisko mitään sivuu miltä sais 8" supermoto renkaita?
Ei kyllä se ihan vakio oli, vuoden '93 mankista kuitenkin, en sitten tiedä kuinka raiskattu oli. Lekaa nuo olivat sille vissiin vähän antaneetzEEMou! kirjoitti: arvaan että takahaarukka oli itte pirennetty?
Jaa-a. Se huomas vaan yhessa mutkassa, kun ketjut lähti pois paikoiltaan. Sitten tutkiskeltiin sitä vähän niin huomattiin että takahaarukka poikki :EJuuzmo kirjoitti:Millai muuten takahaarukka on kovilla, jos on vähän tehokkaampi mylly mankissa?Mullekin monet sano et takaswingi ei kestäis tehoja, mut hyvinhän se toimi
Ei kai mitään pahempaa käyny jos svingi ajossa katkes?
Ajeltiin kavereiden kanssa kylällä eilisiltana..
mentiin tankkaamaan ja siinähän oli kytät tankkaamassa..
no en huomannut niitä vaan ajoin kuuttakymppiä poliisien autosta n.10 metrin päästä..
no sitten kun huomasin ne niin laitoin etujarrun lukkoon, että jos ne lähtis testaa nii menis 20
.. mutta ei se edes pysäyttänyt vaan nauroi kun aloin jarruttamaan ihan vieressä 
No lähdin paikalta kuin aropupu kun huomasin että toinen poliiseista tuli huoltiksen sisältä ja meni kuljettajan paikalle.. otin jarrun lukosta ja ajelin jonkun matkaa n.40km/h ja sitten talla pohjassa kaupan pihaan..
no eiköhän hetken päästä samat poliisit tulleet perässä.. mutta ONNEKSI eräs pv-'kuski' ajoi ohitse reilua ylinopeutta (40km/ rajoitus)
Kaveri oli tyhmänä mennyt pysähtymään hetken pakomatkan jälkeen ja jäänyt nalkkiin,
kortti pois ja moposta kilvet.. kait sakkoakin oli tullut ja reippaasti..
PV:ssä oli muuten kiinni 60 läppis,giannelli,viides vaihde ym.
poliisi oli kuulemma ajanut 'vain' 80km/h 4.vaihteella....
'''''opetus: älä aja PV:llä'''''''
mentiin tankkaamaan ja siinähän oli kytät tankkaamassa..
no en huomannut niitä vaan ajoin kuuttakymppiä poliisien autosta n.10 metrin päästä..
no sitten kun huomasin ne niin laitoin etujarrun lukkoon, että jos ne lähtis testaa nii menis 20
No lähdin paikalta kuin aropupu kun huomasin että toinen poliiseista tuli huoltiksen sisältä ja meni kuljettajan paikalle.. otin jarrun lukosta ja ajelin jonkun matkaa n.40km/h ja sitten talla pohjassa kaupan pihaan..
no eiköhän hetken päästä samat poliisit tulleet perässä.. mutta ONNEKSI eräs pv-'kuski' ajoi ohitse reilua ylinopeutta (40km/ rajoitus)
Kaveri oli tyhmänä mennyt pysähtymään hetken pakomatkan jälkeen ja jäänyt nalkkiin,
kortti pois ja moposta kilvet.. kait sakkoakin oli tullut ja reippaasti..
PV:ssä oli muuten kiinni 60 läppis,giannelli,viides vaihde ym.
poliisi oli kuulemma ajanut 'vain' 80km/h 4.vaihteella....
'''''opetus: älä aja PV:llä'''''''
-
Motormaniac
- Vuoden Foorumilainen 2006
- Viesti:
Kävi semmonen hauskahko sattuma tuossa päivällä. On TET-viikko menossa ja oltiin tulossa ruokikselta. Kyytsäsin kypärätöntä(mitä väliä sillä tässä tapauksessa on kun ei se sen laillisemmaksi tule) kaveria Jinkulla. Jätin mopon siihen rakennuksen taakse kun ei jaksanut ajaa toiselle puolelle taloa etuovelle. No siitä jatkettiin sinne etuovelle jalan, mutta justiinsa kun käännyttiin mopon viereisestä nurkasta niin huomattiin että maija siinä nokan edessä.
No siinä jatkettiin vielä eteenpäin ja käännyttiin seuraavasta nurkasta niin siellä ne kytät jututti jottain pultsaria joka makoili omassa oksennuksessaan siinä maassa.
Vähän sekavasti muotoiltu postaus, mutta koittakaa pärjätä.
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
Mullehan mukavat kävi tänään. Olin kavereiden kanssa tossa "keskustassa" torilla, ja eiköhän sieltä lipunut maija kun mä istun kilvettömän 110cc manani päällä
morotin sitte kaverit nopsaan ja urut auki lähin karkuun poliisit pillit päällä perässä
sit ku ne kääntys kulman takaa ni olin siinä ehtiny kiihyttää johonki kuutenkymppiin ja kääntysin kerrostalojen pihalle sellasta pientä polkupyörätietä joka kiemurteli puskien takaa. ja BAM yhtäkkiä siellä olikin joku rautakalteriaita ja tietenkin pamahdin täyZii siitä läpi
mana jäi eturenkaasta jumiin ja ite lähin painelemaan niin perkeleesti jonnekki
Sitte heivasin kypärän takin ja muut kamat puskiin ja maija ajo mun taakse ja kyttä sitte kuulusteli joku 5min siinä ja totes lopuks että enhän se minä ollu joka karkuun ajo.. no siinä sitten hiukan aikaa venailin ja menin hakemaan manaa takasin ni perkele poliisit oliki ottanu sen maijaan ja vieny asemalle
ja tietenkin iki-ihanat manan vakiopumput iha solmussa... nyt täytyy keksiä joku rikosilmoitus että toi on varastettu jotta säästyy sakoilta 
134cc jincheng gorilla
Aikamoinen selitysq-werty kirjoitti:Mullehan mukavat kävi tänään. Olin kavereiden kanssa tossa "keskustassa" torilla, ja eiköhän sieltä lipunut maija kun mä istun kilvettömän 110cc manani päällämorotin sitte kaverit nopsaan ja urut auki lähin karkuun poliisit pillit päällä perässä
sit ku ne kääntys kulman takaa ni olin siinä ehtiny kiihyttää johonki kuutenkymppiin ja kääntysin kerrostalojen pihalle sellasta pientä polkupyörätietä joka kiemurteli puskien takaa. ja BAM yhtäkkiä siellä olikin joku rautakalteriaita ja tietenkin pamahdin täyZii siitä läpi
Sitte heivasin kypärän takin ja muut kamat puskiin ja maija ajo mun taakse ja kyttä sitte kuulusteli joku 5min siinä ja totes lopuks että enhän se minä ollu joka karkuun ajo.. no siinä sitten hiukan aikaa venailin ja menin hakemaan manaa takasin ni perkele poliisit oliki ottanu sen maijaan ja vieny asemalle
ja tietenkin iki-ihanat manan vakiopumput iha solmussa... nyt täytyy keksiä joku rikosilmoitus että toi on varastettu jotta säästyy sakoilta
Oisko mitään sivuu miltä sais 8" supermoto renkaita?
Toivottavasti joku poliisi lukee tätä foorumiazEEMou! kirjoitti:q-werty kirjoitti:Mullehan mukavat kävi tänään. Olin kavereiden kanssa tossa "keskustassa" torilla, ja eiköhän sieltä lipunut maija kun mä istun kilvettömän 110cc manani päällämorotin sitte kaverit nopsaan ja urut auki lähin karkuun poliisit pillit päällä perässä
Täälläpäin on näkyny jo pari kertaa poliisin uusia tutka-autoja, joissa on tutkien lisäksi videokameroita ja kaikkea kivaa. Melkein tavallisia valkosia pakuja, mutta lasit tummennettu, katolla on joku ihme pömpeli ja kohdevalot. Meinas ekalla kerralla yllättää, just ennen risteystä huomasin että sisällä istui poliisi. Enemmän noi kai autoilijoita ja moottoripyöräilijöitä jahtaa, kun tavan mankisteja. 
Teho korvaa taidon.
Audi Club Finland
Audi Club Finland
-
monkitomppa
Tämäkään ei varsinaisesti liity topickiin, mutta vähän kumminkin.
Eli onkos kellään ikinä tullut tällainen asia mieleen kun täälä myy osia.
Jos esimerkiksi muokatusta hopperin keulasta jonka olet myynyt niin pettää joku hitsisauma tms ja tulee mopon omistajalle joka sitä kuljettaa vaaratilanteita tai kaatuu ja loukkaa itsensä.
Niin kuka muu on korvausvelvollinen kuin keulan myyjä? Paitsi jos mopoilija on sanonut että on sen itse hitsaillut.
Eli onkos kellään ikinä tullut tällainen asia mieleen kun täälä myy osia.
Jos esimerkiksi muokatusta hopperin keulasta jonka olet myynyt niin pettää joku hitsisauma tms ja tulee mopon omistajalle joka sitä kuljettaa vaaratilanteita tai kaatuu ja loukkaa itsensä.
Niin kuka muu on korvausvelvollinen kuin keulan myyjä? Paitsi jos mopoilija on sanonut että on sen itse hitsaillut.
-
Uhtuan Parooni
Kyllä se keulan laittajakin on vastuussa. Käytiin saman tapaista asiaa koulussa:
Eli jos asiakas tuo minulle jonkin osan mikä minun pitää laittaa autoon ja huomaan että se ei jostain syystä käykkään, nii olen velvollinen vaihtamaan osan sopivaan. Koska minä olen vastuussa jos seuraavana päivänä vehkeestä leviää kone ja vaikka auto suistuu tieltä ja kyydissä olleille käy jotain. Aina mielestäni asentaja on vastuussa mitä on tehnyt.
Eli jos asiakas tuo minulle jonkin osan mikä minun pitää laittaa autoon ja huomaan että se ei jostain syystä käykkään, nii olen velvollinen vaihtamaan osan sopivaan. Koska minä olen vastuussa jos seuraavana päivänä vehkeestä leviää kone ja vaikka auto suistuu tieltä ja kyydissä olleille käy jotain. Aina mielestäni asentaja on vastuussa mitä on tehnyt.
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
Kyllä 2-t vehkeestä saa vielä helposti yli 20hp. Minarellista saatiin malossin 80mhr team pytyllä 28mm keihinin kaasarilla ja metran sp:n putkella penkitettiin 24,46hp. Kawasakin montussa missä on 85cc on 28hp muistaakseni.Juuzmo kirjoitti:20 heppaa sun unissas...Hekazi kirjoitti: En tiä kilowateista mut kaip siit jotn päätl 20hepoo lähti.
Sori offtopic mutta täälä puhuttiin paskaa.
Manki Projekti -> http://www.monkeyt.net/foorumi/viewtopic.php?t=1242
Kuvat -> http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 52/cat/500
Kuvat -> http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 52/cat/500
-
Zapperslam
kevari veron voi saa vaikka mopos kulkis 50+ koska se ei oo enää mopo, mut harva kyttä o sellane pilku nussijaJuuzmo kirjoitti:PÄLLIT! kevari veron saa kun mopo menee yli 65km/h,eli ei mikään ihmesaavutus... (moottoripyörä ja kevari vero sama asia...)Hekazi kirjoitti: Sitäpaitti mootoripyörän tehot on vähä liian rajuja mankin rungolle,mankin rungo ei todellakaan kestä yli 160nicen konetta,jos met lyömään jonku 250 niin varmaan napsahtaa poikki tai menee solmuun.
145.3cc, 28mm mikuni yms...
Noni nyt sain minäkin ensinmäistä kertaa sakot elämässäni ja aivan turhasta syystä!
elikkäs me ajeltiin kaveriporukassa Oriveden keskustassa ja ajettiin sitte liikenne ympyrään ja lähettiin sitten kiihdyttämään siitä. mä olin ainoo mopokuski ja mun lisäks oli 6 kevaria
osa kevareista lähti sit siitä ympyrästä keulapystys ja sit huomattiin kaupan pihassa poliisisetä joka tuli huitoon meijät sen autolle.
sitte poliisi anto kaikille 35e sakkoa ja sakon syy oli:"Kiihdytti liian kovaa liikenneympyrästä"
vähän alko itseä siinä hymyilyttää kun MÄKIN sain 35e ja nää toiset lähtee siitä ympyrästä keula pystyssä ja sakkoa tuli saman verra..
dellorton 16mm phbg, 15/35 välit,ohitin,kuriton putki. kulki gps:ään 68.
Poliisit on mun pysäyttäny monesti ja vähintään yhtä monesti yrittäny...Joskus kun ikää oli sen 12 niin tuli mökillä krossilla ajeltua kavereitten kaa isojakin teitä, pari kesää putkeen niin jollaan meni hermot ja joka viikonloppu oli poliisit meidän pienellä mökkitiellä, joka kerta pääsin pakoon mettän/mettäauto teiden kautta...Aina pienellä paineella tuli vedettyä
, kerran oli kyl lähellä kun olinkin mönkkärillä liikenteessä, samaan aikaan kun löin tallinoven kii niin poliisit tulee pihaan
Mutta nyt näihin sanktio asioihin, viime kesänä oisko ollu 12.6, poliisi setä testati mun derbiäni ja totesi, että käyppäs ruuvamassa kilpi irti ja korttia saat kuukauden päästä takasi, tuli joku 78€ sakkoo, mutta kemmuveroja ei oo näkyny (thank god), Ja heti kun sain mopon uudestaan katsastettua ja kortin takasin, niin eiköhän moottoripyörä poliisi väittäny mun derbiä viritetyks ku muka ajoin 75km/h sillä, mutta kun se sitä testa niin ei saanu niin lujaa kulkemaan niin se sano et ota virit siitä romustas pois (vaikka oli kaikki vakio palikat kiinni
)
Tänä kesänä on hussella tullu kaks varotusta kilven kulmasta ja toisella kerralla katteli mun kaasaria ja putkea aika tarkasti, mutta ei niin tarkasti, että olisi huomannut kissan kokoisilla kirjaimilla paisarissa tekstin "RINO"...Että sellasta ollu poliisien kanssa...Ne on ihania setiä ne
Mutta nyt näihin sanktio asioihin, viime kesänä oisko ollu 12.6, poliisi setä testati mun derbiäni ja totesi, että käyppäs ruuvamassa kilpi irti ja korttia saat kuukauden päästä takasi, tuli joku 78€ sakkoo, mutta kemmuveroja ei oo näkyny (thank god), Ja heti kun sain mopon uudestaan katsastettua ja kortin takasin, niin eiköhän moottoripyörä poliisi väittäny mun derbiä viritetyks ku muka ajoin 75km/h sillä, mutta kun se sitä testa niin ei saanu niin lujaa kulkemaan niin se sano et ota virit siitä romustas pois (vaikka oli kaikki vakio palikat kiinni
Tänä kesänä on hussella tullu kaks varotusta kilven kulmasta ja toisella kerralla katteli mun kaasaria ja putkea aika tarkasti, mutta ei niin tarkasti, että olisi huomannut kissan kokoisilla kirjaimilla paisarissa tekstin "RINO"...Että sellasta ollu poliisien kanssa...Ne on ihania setiä ne