Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Yleinen viritys topic (Paljo kulkee ku pistän...)
Yksilöllistä tää mankien kulkeminen.. Täälläpäin menee 50cceetkin n. 70 pikkuvireillä.. Ja foorumia lukiessa tuntuu, että kun on virinokkaa, 72cceetä yms. niin ei mee kun max 75km/h.. 

No täällä yks ruoska pinkkimustavihree patentti manki kulki 75 näillä vireillä
49cc
16mm Mikuni
Ohitin
Homemade putki
15-35
Skytarin kansi med avarretut kanavat
Siis tämä manki oli/on ulkoisesti ruoska, teippi ja nippusidevirityksiä jokapuolella mutta se kulki helvetisti muihin mankeihin verrattuna.
49cc
16mm Mikuni
Ohitin
Homemade putki
15-35
Skytarin kansi med avarretut kanavat
Siis tämä manki oli/on ulkoisesti ruoska, teippi ja nippusidevirityksiä jokapuolella mutta se kulki helvetisti muihin mankeihin verrattuna.

Honda Monkey -91
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Volkswagen Golf -98 mk4 1.6
Paljos pitäisi jinkun kulkea jossa 50cc ja 16mm dellorto.
Välitkin aika kevyet 13-40 ja toi mopo-osan Monkey Z50A kromitehari.
Mittariin kulkee pikkasen päälle 70. Vai heittääkö muka mittari niin paljon?
Välitkin aika kevyet 13-40 ja toi mopo-osan Monkey Z50A kromitehari.
Mittariin kulkee pikkasen päälle 70. Vai heittääkö muka mittari niin paljon?
Noi kinu mittaritki aika yksilöllisiä
veikkaan et tuo on jotain vähä päälle 60.
Mulla kerra ku kaveri työnti wrllä mua 80 wr mittarii nii skytari mittari näyttää n.100 :DDd

Mulla kerra ku kaveri työnti wrllä mua 80 wr mittarii nii skytari mittari näyttää n.100 :DDd
Edelleenkin kaikkien pitäisi mitata samaan mittariin..sotarotta kirjoitti:Yksilöllistä tää mankien kulkeminen.. Täälläpäin menee 50cceetkin n. 70 pikkuvireillä.. Ja foorumia lukiessa tuntuu, että kun on virinokkaa, 72cceetä yms. niin ei mee kun max 75km/h..
Oma mittari heittää gepsiin n.2km/h ja meni tosiaa sen 70 mittariin jinkulla, jossa 17-35, imukaula porattu ja power filterillä..
Alamäkeen?sakk3 kirjoitti:Oma mittari heittää gepsiin n.2km/h ja meni tosiaa sen 70 mittariin jinkulla, jossa 17-35, imukaula porattu ja power filterillä..
Sillon kun kokeiltiin esim. masain kulkemista, niin molemmilla oli sigmat ja molemmat oli viel tarkistettu gepsiin. Molempien sigma näytti 70 kun vauhtia oli 70moromies kirjoitti:Edelleenkin kaikkien pitäisi mitata samaan mittariin..sotarotta kirjoitti:Yksilöllistä tää mankien kulkeminen.. Täälläpäin menee 50cceetkin n. 70 pikkuvireillä.. Ja foorumia lukiessa tuntuu, että kun on virinokkaa, 72cceetä yms. niin ei mee kun max 75km/h..

Alamäkeen?[/quote]JTT kirjoitti:
Suoralla, mutta suht. jyrkkään alamäkeen loppui mittari, mutta jotain 80 suunnillee.
Nykyään 15/42:sil about 60 jos sitäkään..
Viisaat sanokaas, paljonko näillä irtois vauhtia?
72cc pyttysarja
'19mm' Jing Ke
TNT Racingin vaahtoputsari
15-35 välit
Tehari
Viilailtu imukaula
Imukaulan ja kannen välinen kuri pois
Paljonko viel ohittimen kans?
72cc pyttysarja
'19mm' Jing Ke
TNT Racingin vaahtoputsari
15-35 välit
Tehari
Viilailtu imukaula
Imukaulan ja kannen välinen kuri pois
Paljonko viel ohittimen kans?
Miksi viilaat imukaulaa?
Olisko ohittimen kanssa n. 60? Puristukset voi olla kivat.

Olisko ohittimen kanssa n. 60? Puristukset voi olla kivat.
Paljo menis tuo -90 ohitin päällä ja pois näillä vireillä:
-72cc
-14mm mikuni
-tyhjennelty honlein putki
-15/38
-72cc
-14mm mikuni
-15/38
mitä luulisitte et menis näillä vireillä
-125cc
-minikrossin putki
-25mm kaasari
-25mm imukaula
-racing cdi
-16-39 välit
-powerfilsu
-125cc
-minikrossin putki
-25mm kaasari
-25mm imukaula
-racing cdi
-16-39 välit
-powerfilsu
Varmaa jotai 70-80, kone huutaa hoosiannaa ja kiihtyy tarpeeks...
Tapa konees iha yksinäs.

no mitkä olis sopivat välit? ja en mä nyt tiä huutaaks se hirveest kyl se jonku verra huutaa.
16/33 vois olla huomattavasti paremmat..eetzku kirjoitti:no mitkä olis sopivat välit? ja en mä nyt tiä huutaaks se hirveest kyl se jonku verra huutaa.
Ohitettuna vähän päälle tai vähän alle 60km/h ja rajoitettuna vähän päälle 50km/h.Jonte kirjoitti:Paljo menis tuo -90 ohitin päällä ja pois näillä vireillä:
-72cc
-14mm mikuni
-15/38
-
72cc
vakiokansi
19mm kaasari
15-38
ohitin
vakioputki kuriton
vakiokansi
19mm kaasari
15-38
ohitin
vakioputki kuriton
Sutii kuin koira parketilla 

Olen ostamassa kiinamankia. Tarkemmin sanotuna ZhenHua gorillaa. Saan aika halpaan hintaan ja siksi ostan. Kulkee n 35km/h-40km/h. Tunnen myyjän ja kumpikaan ei olla keksitty missä siinä on rajoitin tai vastaava. Muistaakseni kertoi joskus putkea tutkaillen ja ei löytänyt kuristuksia. Ryyppy ei vaikuta kulkemiseen mitenkään eli suutin on sopiva. Jos taas heittää kaasun liian nopeasti pohjaan se alkaa sammahtelemaan ja pätkimään eli voisiko olla jopa liian iso suutin? CDI boksi rajoitinta epäiltiin myös.
Eli kysymykseni kuuluu miten noita kiinamankeja on yleensä rajoitettu vai voisiko olla niin että on yksinkertaisesti niin laiksa että ei kulje mihinkään? Mikä siis olisi ensimmäinen toimenpide virityksessä? Olen vielä aikas aloittelija nelareissa ja mopoissa kaikenkaikkiaan. Jyrsimistä ja muuta vastaavaa varten työkaluja kyllä löytyy eli se ei ole ongelma.
Eli kysymykseni kuuluu miten noita kiinamankeja on yleensä rajoitettu vai voisiko olla niin että on yksinkertaisesti niin laiksa että ei kulje mihinkään? Mikä siis olisi ensimmäinen toimenpide virityksessä? Olen vielä aikas aloittelija nelareissa ja mopoissa kaikenkaikkiaan. Jyrsimistä ja muuta vastaavaa varten työkaluja kyllä löytyy eli se ei ole ongelma.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
88-rothmansKlik!
Cdi varmaa rajotettu, sen saat ohitettua ohittimille. Sit sen jälkeen kantsii kattoo välit ja sitte kaasari yms. jos nopeutta halajaa. 

-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
-72cc
-9mm
-14/35
-Tyhjä hondan putki
Mites olis kulkuja ohittimella, ja ilman ohitinta?
-9mm
-14/35
-Tyhjä hondan putki
Mites olis kulkuja ohittimella, ja ilman ohitinta?

ilman ohitinta ehkä n. 45km/h ja ohittimel joku 55km/h 

-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
72cc
19mm kaasari
Uni filter
110kansi jota laskettu 1mm
Aikalailla kuriton vakioputki ja isompi loppupilli
16/40 ja 14/40 väleil paljo kulkee ohittimen kans ja ilman?
19mm kaasari
Uni filter
110kansi jota laskettu 1mm
Aikalailla kuriton vakioputki ja isompi loppupilli
16/40 ja 14/40 väleil paljo kulkee ohittimen kans ja ilman?
onkimadolle:
mulla on tuo zhenhua gorilla ja siinä on imukaulan sisässä kuristus molemmissa päissä poraat ne pois vaihat vapaasti virtaavan putsarin ja hiuka isomma suuttime nii kulkee noin 65km/h mulla on noi virit ja lisäks viel 19mm kaasari ja putkessa ei toisiaankaa ole kureja.
mulla on tuo zhenhua gorilla ja siinä on imukaulan sisässä kuristus molemmissa päissä poraat ne pois vaihat vapaasti virtaavan putsarin ja hiuka isomma suuttime nii kulkee noin 65km/h mulla on noi virit ja lisäks viel 19mm kaasari ja putkessa ei toisiaankaa ole kureja.
Paljo menis skyteam monkey 2011: Imukaula 16mm, suutin isommaks, putken alkukäyrän alkureikää isommaks, välit (mitkä olis sopivat?), vapaasti virtaava ilmansuodatin(pipercross)
Honda monkey vm -90-EX EX EX EX EX
72cc pytty, isovena kansi 16mm kaasutin, Malossi ilmanputsari, 17/35,
Skyteam -11, elämää ohituskaistalla..Käyttis/stunt
72cc, isovena kansi, 19mm Jingke, pipercross, 17/37, minicrossin alkukäyrä bud-vaimentimella
72cc pytty, isovena kansi 16mm kaasutin, Malossi ilmanputsari, 17/35,
Skyteam -11, elämää ohituskaistalla..Käyttis/stunt
72cc, isovena kansi, 19mm Jingke, pipercross, 17/37, minicrossin alkukäyrä bud-vaimentimella
Kivaa että edes joku tietää tuosta rakkineesta jotakin. Mites cdi boksin laita? Miten on muuten toiminut? Käykö orkkis mankin osat? Ei meinaan mistään löydy juttua.eetzku kirjoitti:onkimadolle:
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
88-rothmansKlik!
88-rothmansKlik!