Eli mitä ja mistä saa helpoiten lasikuitu katteisiin tarvaraa?
Itselläni olisi tarkoitus tehdä styroksista muotti Smoto etulokarille, jonka päällystäisin vaikkapa foliolla kun kuulemma hartsi sulattaa helposti styroks muotin. Mitä tästä eteen päin tarvitsen? kuinka paljon harsia ja lasikuitumattoa? Mihin hintaan ?? olen noob tässä asiassa ja haluan perehtyä tähän todella hyvin !!!!
Minäki oon ajatellu just jotain lasikuidusta tehtyä perää mankiin. sellanen "fighter" tyylinen piikkiperä. Eli tarvitset styroxia/finfoamia josta muotoilet sopivan, sitten esimerkiksi maalarinteippiä styroxin päälle ja sitten tulee hartsi, kuitu, kitti ja maali. siinähän se suunnilleen onkin. voi tulla aika kalliiks jos ei heti onnistu.
Mullakin toi perä jo kummitellu mielessä pitkän aikaa, on vaa niin hankala toteuttaa ettei oo saanu alotettuu. Tai onhan mulla yks valmiskii, mut se nyt on mitä on
Yks tuttu teki magneetonkopan Ässään lasikuidusta. tuli aika näppärän näkönen ja hieno kun siellä koululla missä se sen teki on just oikeat ja laadukkaat vermeet siihen hommaan.
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
Oon itekki pohtinu tota lasikuiduttamista.
Toteutus vois olla niin että. Laittaa uretaanilevyä ja kovertaa siihen. Tai sitte sitä uretaanivaahtoa laittaa muottiin missä on foliopaperi päällä että irtois muotista.
Löytypä tuolta legendaarisesta heavymotorista tälläinen lasikuduttamista käsittelevä juttu: http://www.heavymotor.com/technique/carenagefibre.html
Harmi vaan, että teksti on hollantia, mutta kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Eli pojat siis tekevät katteita skoottereihin.
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
~30e neliö muistaakseni, mutta niitä on erivahvusia, erikuvioisia jne, isoveli on jonkin verran tehny hiilarista juttui ja sano et melkein samanlaista työstää kun lasikuitu
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
anteeks ku mä tämän ny nostan. Moon täs ny parikuukautta jo meinannu tehä XPSään takakatteita ja penkinjatketta lasikuidusta, elikkä nyt päästään asiaa. Mistä sitä saa?
Where Grip Ends The Drift Begins
-----------------------------------------------------
Toyota Racing Development
alccu kirjoitti:~30e neliö muistaakseni, mutta niitä on erivahvusia, erikuvioisia jne, isoveli on jonkin verran tehny hiilarista juttui ja sano et melkein samanlaista työstää kun lasikuitu
Eikös hiilari kuumenneta ja sitten taivutelllan ja muotoillaan?
E:Aivan erilaista työstää kuin lasikuitu
Hei saisko tolla jotenki "paikattua" tankkia ku siihe on vähä tullu lommoja tässä vuosien varrella (peräti 3 ) joten aattelin niitä tasotella.. tosin sitte vois olla samalla maalaus urakka eessä, eli vanhat maalit samalla vittuun, tankin lommot piiloon ja uus maali päälle. Mutta siis saako tolla lasikuidulla paikattua vai pitääkö jotenkin muuten?
[offtopic] tarviiko välttämättä hioo vanhaa maalipintaa pois jos maalaa uuestaan? ja jos ei tarvi, ni onko lopputulokses eroa jos jättää vanhan pinnan alle? [offtopic]
Pakkelilla on varmasti helpompaa täyttää lommoja tankissa kuin lasikuidulla.
Jos tankissa on tarrat, ne kannattaa/täytyy nyppiä pois ennen maalausta.
Muuten vanhat maalit voi olla alla, täytyy vain hioa pinta "rikki" ja niin että tankin pinta on _Tasainen_... Näin saat parhaan tuloksen.