Poliisi.

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Juuzmo

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

No jos olet alle 14v, niin sulle voi tulla suorituskieltoa mutta ei se haittaa mitään koska et muutenkaan voi suorittaa korttia ennen kuin oot 15 ;)
vartapower
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja vartapower »

no hyvä, se poliisi luuli tieten mua 14 vuotiaaks :D ku kysy äiteeltäki et oonko 14 :D
oskuli

Re: Poliisi.

Viesti Kirjoittaja oskuli »

Tuke kirjoitti:Oletteko joutuneet tekemiseen poliisien kanssa? Onko tullut sakkoja/veroja tai varoituksia kertokaa kaikki... :P Minulta ei ole kysytty kun kerran vaan kortti ja sitä ennen jäin kortitta ajosta kiinni.. silloin ku jäin kiinni manassa oli 72cc+hilut,mut onneks ne eivät testanneet mopoa.. :D
no melkei joka päivä tuo naapurissa asuva konstaapeli tule kysymää missäs kortti.. :D joka kerta sanon et tuolla kotonaha se on.. :roll: vaik tietäähä se et miul ei oo korttii..
Käytäs edittiä seuraavan kerran poeka.Ei tehdä tupla-postauksia. Korjailin samalla nuo quotet -Hekazi :wink:
latex10

Viesti Kirjoittaja latex10 »

no mä ajelin viimekesänä vähän pidempiä reissuja ja kerran lähin sukuloimaan tonne parinsadan kilsan päähän ja seuraavan päivänä jo tulin takaste ni ylämäessä tuli vähän kiire vetää kaasua hiljasemmalle kun pari mustaamaijaa tuli perässä ja mulla oli just sillä reissulla sellaset ite väsätyt TUPLAputket , putken läpimitta n. 7cm eikä kuristimia eikä mitään. Ja kauheet pärinät ja äänet siitä tietenkin lähti..
alccu

Viesti Kirjoittaja alccu »

Tänään ruuvas poliisi kilven pois ja sakkoo 20€, mutta puhu jotain MP-veroistaki, mutta tuohan ei kulje kun joku 60km/H :x
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
Juuzmo

alccu kirjoitti:Tänään ruuvas poliisi kilven pois ja sakkoo 20€, mutta puhu jotain MP-veroistaki, mutta tuohan ei kulje kun joku 60km/H :x
Kyl se voi lähettää akelle ne tiedot, vaikka kulkis 25 ;) Yleinen käytäntö on vaan 60km/h, mitään virallista lakia siitä ei ole ;)

-Eikös se ole 65kmh ;o -Jonke
ahmaa

Viesti Kirjoittaja ahmaa »

Juu ei oo mitään virallista rajaa, mutta yleensä ne lähettää tiedot akelle, kun mopo menee yli 65kmh. Mäkin ajoin pari kesää sitte derbillä 67kmh tutkaa ja ei tullu veroja.
Juuzmo

Juuzmo kirjoitti:
alccu kirjoitti:Tänään ruuvas poliisi kilven pois ja sakkoo 20€, mutta puhu jotain MP-veroistaki, mutta tuohan ei kulje kun joku 60km/H :x
Kyl se voi lähettää akelle ne tiedot, vaikka kulkis 25 ;) Yleinen käytäntö on vaan 60km/h, mitään virallista lakia siitä ei ole ;)

Juu sori, kirjotusvirhe tai ajatuskatko :) Sitä hain että verot voi lyödä vaikka kulkis vaan 60km/h.
jonttuhu

Viesti Kirjoittaja jonttuhu »

Juuzmo kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:Kyl se voi lähettää akelle ne tiedot, vaikka kulkis 25 ;) Yleinen käytäntö on vaan 60km/h, mitään virallista lakia siitä ei ole ;)

Juu sori, kirjotusvirhe tai ajatuskatko :) Sitä hain että verot voi lyödä vaikka kulkis vaan 60km/h.
Eikös ne voi lyödä jo jos mopo kulkee 50 km/h ?

Ei ne täällä päin kauheen tiukkoja ole tuosta :roll:

Quotet... -YP
Uhtuan Parooni

Viesti Kirjoittaja Uhtuan Parooni »

jonttuhu kirjoitti:
Eikös ne voi lyödä jo jos mopo kulkee 50 km/h ?

Ei ne täällä päin kauheen tiukkoja ole tuosta :roll:
Ei minun käsittääkseni. Vain jos mopo kulkee yli sen 65km/h taikka jos saavat selville että kuutiotilavuutta on muutettu..
Forum rules (säännöstö)
Tuolla olisi kuvia mankista (vanhoja, talvi rojekti menossa) :
http://www.motot.net/galleria/showgalle ... 09/cat/500
ahmaa

Uhtuan Parooni kirjoitti: Ei minun käsittääkseni. Vain jos mopo kulkee yli sen 65km/h taikka jos saavat selville että kuutiotilavuutta on muutettu..
Sillon pitäis automaattisesti tulla kun kuutiotilavuus muutetaan. Ja tuolla ylempänä sanoin että ei ne aina pistä tietoa akelle jos mopo menee yli 65kmh. Ja tämänkin sanoin ylempänä, eli pari kesää sitten ajoin derbillä 67kmh tutkaan ja ei tullu veroja. Sillon kun se poliisi näytti tutkaan et kuin lujaa ajoin, ni sanoin sille poliisille että tais tulla kalliiks. Se poliisi vaan tokas että ei tästä moottoripyörää tehdä.
Uhtuan Parooni

ahmaa kirjoitti:
Uhtuan Parooni kirjoitti: Ei minun käsittääkseni. Vain jos mopo kulkee yli sen 65km/h taikka jos saavat selville että kuutiotilavuutta on muutettu..
Sillon pitäis automaattisesti tulla kun kuutiotilavuus muutetaan. Ja tuolla ylempänä sanoin että ei ne aina pistä tietoa akelle jos mopo menee yli 65kmh. Ja tämänkin sanoin ylempänä, eli pari kesää sitten ajoin derbillä 67kmh tutkaan ja ei tullu veroja. Sillon kun se poliisi näytti tutkaan et kuin lujaa ajoin, ni sanoin sille poliisille että tais tulla kalliiks. Se poliisi vaan tokas että ei tästä moottoripyörää tehdä.
Mutta tämä riippuu taas poliisista, jos ajat yli 65km/h nii poliisi voi iloittaa (sinne johonki) tästä ja sieltä tulee sulle lasku sitten.. Mutta käytäntö on se että jos yli 65 menee nii silloin voi tulla vero.
Forum rules (säännöstö)
aapo-93

Viesti Kirjoittaja aapo-93 »

mulle on käyny aika sairaan hyvvää mäihää.. esim 1 :olin just sinä päivänä ostanu mankini ja olin ajamassa tossa jonku 1 kilsan päässä pyörä tiellä ilman korttia ja ilman KYPÄRÄÄ.. niin ajoin siinä pyörätiellä ja harjottelin keulimista.. niin joku paketti auto lipui ohitseni autotieltä (pyörätien vieressä oli autotie) sittenhoksasin että ei pers_ tuohan on kyttä auto.. se auto pysähty siihen ja olin aivan kusessa. en lähteny karkuun.. olin vaan siinä tiellä ja sitte se polliisi auto lähti siitä.. HUH! toisen kerran ajoin kaverini kans pyörätiellä (kaverilla viri pv) niin meni kyttä auto ohi ja hiljensi ja laitto jonku aivan sairaan kirkkaan valon katolle.. me oltiin siinä ja meinattiin jo lähtä karkuun niin sitte se auto onneksi ajoin ohi.. :) oon ollu monta kertaa ajelemassa ja on menny polliisit jostaki läheltä.. :) mutta ei ole pysäyttäny.(hyvä mäihä ku olen ala ikäinen) PS:sry pitkä ja sekava viesti!
pv:paska vehe :P kuvia mun manasta : http://www.motot.net/galleria/45512
jonttuhu

aapo-93 kirjoitti:mulle on käyny aika sairaan hyvvää mäihää.. esim 1 :olin just sinä päivänä ostanu mankini ja olin ajamassa tossa jonku 1 kilsan päässä pyörä tiellä ilman korttia ja ilman KYPÄRÄÄ.. niin ajoin siinä pyörätiellä ja harjottelin keulimista.. niin joku paketti auto lipui ohitseni autotieltä (pyörätien vieressä oli autotie) sittenhoksasin että ei pers_ tuohan on kyttä auto.. se auto pysähty siihen ja olin aivan kusessa. en lähteny karkuun.. olin vaan siinä tiellä ja sitte se polliisi auto lähti siitä.. HUH! toisen kerran ajoin kaverini kans pyörätiellä (kaverilla viri pv) niin meni kyttä auto ohi ja hiljensi ja laitto jonku aivan sairaan kirkkaan valon katolle.. me oltiin siinä ja meinattiin jo lähtä karkuun niin sitte se auto onneksi ajoin ohi.. :) oon ollu monta kertaa ajelemassa ja on menny polliisit jostaki läheltä.. :) mutta ei ole pysäyttäny.(hyvä mäihä ku olen ala ikäinen) PS:sry pitkä ja sekava viesti!
Oonha mäki ollu puhallus ratsias ja ei mittää, mönkijäl bileist kesäl kaupungis.
alccu

Viesti Kirjoittaja alccu »

enää 1 varotus/sakko nii kortti hyllyl :|
Jäsen 412. Mankien kanssa touhuamista vuodesta 2002.
Kaasua!

Viesti Kirjoittaja Kaasua! »

viellä tosta alle 14v kortin suorituskiellosta... Mitä järkeä siinä oikein on jos ei haittaa tuo alle 14v suorituskiellon saaminen? Periaatteessa liikennehän olis täynnä alle 14vuotiaita mopoilla. Siitähän tulee kumminkin vähän sakkoa jne. mut se suorituskielto ei vaikuta kortin saamiseen mitenkää joten se on turha niin miks sitä jaetaan!?

Ehkä hiukan sekava teksti mut en löydä oikein sanoja ajatuksilleni :D
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! ;)
Juuzmo

Eipä niitä varmaan jaetakkaan alle 14 vuotiaille, kun siitä ei ole vaikutusta... Ja sakot tulee vanhemmille.
jonttuhu

Juuzmo kirjoitti:Eipä niitä varmaan jaetakkaan alle 14 vuotiaille, kun siitä ei ole vaikutusta... Ja sakot tulee vanhemmille.

No ei sil sit oo mitää väliä jos porukat maksaa sakot :lol:

Oon kuullu jos noi alle 15v kersat ajelee niin voi lähteä mopotakavarikkoo :?
ahmaa

jonttuhu kirjoitti:Oon kuullu jos noi alle 15v kersat ajelee niin voi lähteä mopotakavarikkoo :?
Parilla kaverilla on viety mopot laitokselle kun on ollu viritettyjä. Ja sen on voinu hakee vanhempien kanssa.
Uhtuan Parooni

Niin ja jos poliisi sattuu kysymään että kuka anto luvan ajaa tällä. Ja vastaat vaikka että äiti, niin tulee entistä kovemmat sakot äipälle. Näin olen kuullu, vahvistaako joku asian :D
Forum rules (säännöstö)
ahmaa

Uhtuan Parooni kirjoitti:Niin ja jos poliisi sattuu kysymään että kuka anto luvan ajaa tällä. Ja vastaat vaikka että äiti, niin tulee entistä kovemmat sakot äipälle. Näin olen kuullu, vahvistaako joku asian :D
Kyllä, koska äiti on antanu laittoman ajoneuvon kortittomalle. Sama kun antais kaljaa alle 18 vuotiaalle.
Juuzmo

jonttuhu kirjoitti: Oon kuullu jos noi alle 15v kersat ajelee niin voi lähteä mopotakavarikkoo :?
Ei ne sitä pysyvästi sulta voi pois ottaa khyl...
ahmaa

Juuzmo kirjoitti:Ei ne sitä pysyvästi sulta voi pois ottaa khyl...
Ei niin. Niin kauan ne pitää sitä että joku kellä on kortti tai saat ite kortin ni hakee sen.
Maku

Viesti Kirjoittaja Maku »

Juuzmo kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:Kyl se voi lähettää akelle ne tiedot, vaikka kulkis 25 ;) Yleinen käytäntö on vaan 60km/h, mitään virallista lakia siitä ei ole ;)

Tuo on taas varmaan aika poliisikohtaista :wink: Jotkut saattaa laittaa verot jo tuosta 60 Km/h ja jotkut taas katsoo sormien läpi vielä 65 km/h.
Vaikka itsellä ei kyllä ole kokemusta asiasta enkä kyllä haluakkaan :D

Quotet -YP
Juuzmo

No kiva kun totesit ton kaivelemalla vanhoja viestejä?
Vastaa Viestiin