Ohitin
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Ohitin
Ei ole. Tuotahan ne vakiomopot yleensä korkeintaan kulkee 
Juu tulipahan mielee ku vois tuoho ohittimee laittaa tuon on/off kytkimen niin millanen kytkina kannattas olla ? + ja sitte et se ei hajois jos se ei vaik kestä sitä virran määrää mikä siihe tulee nii miten sais hyvän kytkime jostain, jos jollain on joku netist tilattu hyvä nii laittakkees linkkii 
Mulla on ollut ihan clas ohlsonin on-on vipukytkin. Ei noissa niin paljoa virtaa kulje, että hajottaisivat normikytkimet.
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =161194262
http://www.clasohlson.fi/Product/Produc ... =161194262
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Jeps... nää pikkukytkimet on halpoja ulkomailtakin tilata: http://www.ebay.com/itm/300490755884
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Huomaako helpostikkin eron ku säätää ohitinta päälle ja pois. Ite tuos nyt oon tehny säädettävän ohittimen ja en osaa sanoa pelittääkö se kun on niin minimaalinen kierrosten ero kun säätää sitä.
Eli kumpaa suosittelette. Lediä vai vastusta? Ja eikös ledin pidä olla keltainen. Ja vastuksen 220ohm kun mankini on -89? Eli kumpi toimii paremmin, ledi vai vastus.
-Honda Cr 125 -01
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
-Honda Monkey -89
-Peugeot 306 -98
-Lada 2105 -95
-
Mutkaputki
Vastus tietenki ja 220 000 ohmia
paljonkas se ohitin vaikuttas?mankissa on vakio keijo ,15/39 välit ,alkukäyrän kuri porattu,uusi ilmansuodatin(vakio
).nyt kulkee 45 tasasella.
-viritys on onnistunut kun tehot laskee alle 10%
-mankeli -94 http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=12009
-mankeli -94 http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =2&t=12009
Huomaako helpostikkin eron ku säätää ohitinta päälle ja pois. Ite tuos nyt oon tehny säädettävän ohittimen ja en osaa sanoa pelittääkö se kun on niin minimaalinen kierrosten ero kun säätää sitä.
Kyllä sen aika helposti huomaa kun kierrättää paikoillaan. 
Miulla itellä on vuoden -96 mankissa 220 kΩ säätövastus kiinni. Ite oon todennu säätövastuksen parhaaksi. Voi säätää just kohallee kierrokset. Iha tappii asti ei voi kääntää, muute ei pysy käynnissä. Kiertää nii maan perkeleesti ja taivaaseen asti . Ja jos oikeen tiukka paikka tulee sinivuokkojen kanssa, ni voi kääntää pois päältä.
Miulla kulkee sen 50km/h tasasella. Ei ole muuta kuin ohitin ja 15h eturatas. Ite painan 80kg
Miulla kulkee sen 50km/h tasasella. Ei ole muuta kuin ohitin ja 15h eturatas. Ite painan 80kg
Vuoden -96 orkkismanki
Mite paljo ohitin/rajottamaton cdi vaikuttaa tommoseen koneen kestoikään? 
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Niin mimmosen? Ei se nyt kauheasti vaikuta kunhan ei huudata jatkuvasti kierrokset tapissa (tosin viime kesän ajoin kyllä niin eikä mitään hajonnu, ei edes ylikuumentunu). Ei se kone loppujen lopuksi niin paljoa kierrä ohittimenkaan kanssa, voihan sillä kannen paskoa jos on löysät jouset ja huudattaa pitkään.
Nii nojoo, eiköhän sinne ohitin/rajottamaton cdi laiteta 
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Mulla on -92 aito Honda Monkey jos nyt 15/42. Ostin Moposportista 12€ ohittimen mankiin mut nyt on vähä epäselvää sen asentaminen.. Sen tiedän että se tulee sivukatteen alla olevan johtorykelmän sisällä olevaan sinivalkoiseen johtoon kiinni. muttamiten. ja tarvitaanko tuota 22kohmia ja mihin tarvitaan. viisaammat auttakaa 
Honda Monkey Z50J -92 50cc 13/42 + ohitin.
Jos oot sen ohittimen ostanu niin ei sen lisäksi tarvi mitään vastusta enään..
Irrotat sen sinivalkosen johdon ja asennat siihen sen ohittimen.. Mutta älä vedä keskeltä poikki sitä johtoa vaan laita sinne päähän se!
Nyt pojat tuleekin ohitin keskusteluun mielenkiintoinen käänne.
Mitenkäs noissa säädetään rajoitinta?
Ajattelin tehdä niin että rajoittas kierroksia koneesta siten että vois laittaa pidemmät välit ettei huutais sielä 45km vauhdissa niin armottomasti. ja sitten kun tulee vauhdinnälkä ni napsaisee rajoittimen pois päältä jostain.
Mitenkäs noissa säädetään rajoitinta?
Ajattelin tehdä niin että rajoittas kierroksia koneesta siten että vois laittaa pidemmät välit ettei huutais sielä 45km vauhdissa niin armottomasti. ja sitten kun tulee vauhdinnälkä ni napsaisee rajoittimen pois päältä jostain.
Harrastustoiminta lopetettu elämäntilanteen vuoksi...
Tämmösellä saa nappi-rajottimen...H3mppa kirjoitti:Kyllä on oikeanlainen uuteenmalliin.asomi kirjoitti:
Tai sitten joku potikka(säätövastus) siihen sinivalkoseenjohon väliin niinku mulla oli kerran. Toimi ihan helevetin hyvin, ei pätkiny tai mitään, Voi kätevästi vetää sen vaikka ohjaustangoon ja siitä sitten kiva runkkailla kierroksia sopivaan lukuun kun vauhdinnälkä iskee. Pyörittää vaan nuppia.
Joo, olen laiska. Mutta minkälainen vastus mun pitää ostaa että saan ohitettua rajoittimen 1999 vuosimallin mankissa?
22 kilo-ohmia eli punainen punainen oranssi. Ite pöllin ainakin koululta teknisen luokasta sen vastuksen.
Oon niin tyhmä et varmistan, siis kumman sinivalkosen johdon irrotan ja laitan päähän vastuksen/ ledin?
Honda Monkey: -76, -81, -97
Honda "DAX" ST70: -73
Honda "DAX" ST70: -73
Laita tohon missä on paljon johtoja ton kumisuojan alla. Siihen sen saa kätevästi liittimien väliin.
No semmonen vastus löytyis missä menee noi raidat et: Punainen - punainen - oranssi - hopeaKensti kirjoitti:22 kilo-ohmia eli punainen punainen oranssi. Ite pöllin ainakin koululta teknisen luokasta sen vastuksen.
Kelpaisko toi?