Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Nythän on homma niin että 15.10. tulee voimaan semmone laki että mopolla saa kyytsätä yli 10 vuotiasta jos se täyttää lain vaatimukset, mm. jalkatapit matkustajalle sekä käsikahvat.
Kuulemma 2 vuoden sisään on tulossa sellainen lakikin että mopot saa kulkea lain mukaan 60kmh. Harmi että kahen vuoden sisällä ajan vähän jollakin muulla kun mopolla
Ja sittenhän vissiin oli semmonenkin että mopossa saa olla enemmän tehoa kuin tyyppikilvessa lukee, mutta nopeus pitää rajoittaa jollakin siihen 45kmh:n, rattailla tai sähköisellä rajoittimella.
juu kuulin tuosta kyytsäämis jutusta koulussa... ja tuo olis hyvä että saisi olla tehokkaampi kun mitä tyyppikilves sanottais jos se vauhti ois rajotettu 45 nimittäin löysää väliä kiinni ni ei se kovempaa kulkis ainakaa mulla
waxaa kirjoitti:en tiä vois saadakin jos vaan tekee tukevat jalkatapit
Ja patentois ne käsikahvat siihen jotenkin. Tuo on kyllä hyvä juttu tuo uusi nopeusrajoitus kun ajattelee niin loppujen lopuksi 45 km/h on aika vähän.
Pitääkö mopokin muka muutoskatsastuttaa useammalle "matkustajalle" autojen tapaan? Uutta mulle.
Oliskohan näillä uusilla laeilla jotain tekemistä sen kanssa että vuonna -92 ja sitä myöhemmin syntyneet joutuvat ajamaan mopokortin? Tarkotan niinkun että tietenkin tulee ns. "parempia" kuskeja ja näin ollen kyytsääminen on mahdollistttavissa.
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
waxaa kirjoitti:en tiä vois saadakin jos vaan tekee tukevat jalkatapit
Ja patentois ne käsikahvat siihen jotenkin. Tuo on kyllä hyvä juttu tuo uusi nopeusrajoitus kun ajattelee niin loppujen lopuksi 45 km/h on aika vähän.
Pitääkö mopokin muka muutoskatsastuttaa useammalle "matkustajalle" autojen tapaan? Uutta mulle.
Oliskohan näillä uusilla laeilla jotain tekemistä sen kanssa että vuonna -92 ja sitä myöhemmin syntyneet joutuvat ajamaan mopokortin? Tarkotan niinkun että tietenkin tulee ns. "parempia" kuskeja ja näin ollen kyytsääminen on mahdollistttavissa.
en mä kyllä tota "parempia kuskeja"juttua usko ei kai ne kuskit siitä miksikään muutu
Sitten on vielä mun käsittääkseen se taajamanopeus joka on sen 40 km/h.
-henkka- kirjoitti:en mä kyllä tota "parempia kuskeja"juttua usko ei kai ne kuskit siitä miksikään muutu
Kyllä sä tiiät mitä mä tarkotin. Siis tällä hetkellä kun ei tarvi ajaa sitä korttia niin eihän ne tenttijät tiedä miten sä teet itse ajotilanteessa. Ja sitten kun ajokokeet astuu voimaan niin siellä pystytään antamaan jotain informaatiota että miten pitäis tehä jne.
Lately I'm identifying with the Jews and all the horrible things that happened to them during Vietnam. -Paris Hilton's prison diary.
Kait se pitää hankkia skootteri kun niissä on nuo kyyditykseen vaaditut asiat valmiina. Jinkulla se on todellakin aika hankalaa vaikka kyllä sitä on joskus kolmipäälläkin menty. (ÄSSÄllä joka on Jinkkuakin isompi, mutta oli se kolmelle tyypille vähän ahdas.)