Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 5.8.14 .

Monkey-projektit.
Alueen säännöt
Ohjeet kuvien lisäämiseen!
hapedi
Viestit: 178
Liittynyt: 29.11.2011 20:39

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 140cc kampuran vaihto

Viesti Kirjoittaja hapedi »

samaa mieltä
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. 140cc kampuran vaihto

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Kiitoksia kehuista :P
Pultit on tosissaan vain sitä varten ettei hiekkapuhalluksessa /maalauksessa kierteet pääseet kärsimään.
Tänään kävin jo ostamassa vanteiden kasausta varten pallokantaisia kuusiokolo pultteja, ovat vähän siromman näköisemmät kuin perus M8 pultit 8)

Mutta kasasin koneen loppuun ja pistin runkoon kiinni.
Sähköt kytkin ja kipinäkin löytyi, ei ollut onneksi impulssikäämi ottanut vauriota vaikka vauhtipyörä oli siihen kolahtanutkin kampiakselin katkettua.
Tämän jälkeen lisäsin koneeseen öljyt, avasin bensahanan, vedin ryypyn päälle ja JUMALAUTA TOISELLA POLKAISULLA KONE RÄJÄHTI KÄYMÄÄN :smoke: :smoke:
Koe ajolla kaikki pelasi kun kuin unelma, vaihteet menee nätisti päälle sekä kytkin toimii hienosti.
Voin sanoa että suu oli melko messingillä :D
Tosin 15/40 välitykset ovat vähän turhan tiheät välitykset tuolle 140cc koneelle :mrgreen:
Seuraavaksi jatketaan puuhastelua pakoputken kanssa, meinaan pitää melkoista meteliä tuo pelkkä alkukäyrä :roll:
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Mites eikös nuitten vanteitten pitäs olla vihreet, mutta oot maalannu ne punasella ?

Mut hyvä, että sait koneen käyntiin. (Y) Sun pitää kyllä käyä tolla sit ajamassa vähä kajaanin kaupungissa kuhan saat valmiiks, vois poliisisetien ilmeet olla aika hyvät ku tollasella paahtas menemään. :mrgreen:

E: Ei pitäs väsyneenä ruveta mitään kirjottelemaan. :D
Viimeksi muokannut Jonte, 13.06.2012 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
Jouluomenajaffa
Viestit: 159
Liittynyt: 24.12.2007 00:14

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Jouluomenajaffa »

Jonte, kuvan allahan lukee, että pohjamaalissa :wink:
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Pistetään nyt kuvat kuitenkin väliaikaisesta ajokunnosta vaikka hirveä se onkin.
Seuraavaksi ruveta värkkäilemään kasaan se skyteamin keula, paljonko etupumppuihin menee öljyä muuten ?
Ja 30mm koroituspalat pitäisi myös tehdä tuohon etupäähän.
Tuohon Molkt kaasuttimeen käy ilmeisesti Keihinin suuttimet, mistä niitä saa kätevimmin hommattua.
On ilmeisesti pikkaisen liian suuri suutin tuossa kaasuttimessa kun lämpimänä meinaa röpöttää vähän.

Kuva
Kuva
monk3ydud3
Viestit: 220
Liittynyt: 06.10.2011 16:39

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja monk3ydud3 »

Pari desiä menee öljyä yhteen pumppuun.
jokuka
Viestit: 232
Liittynyt: 21.07.2010 11:24

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja jokuka »

Laita jotain 1,5 desiä ja kokeile mitenkä se sillon toimii.... Itse laitoin baotianin keulaan jonkun vähän alle 2 desii niin se ei toiminut kunnolla sillon.
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Alku illasta pistäydyin hallilla mutkan ja pesin liuotin pesu aineella mankin 3 kertaan niin johan rupesi rungon orkkisväri näkymään. :P
Pesun jälkeen purin renkaat irti moposta ja eroittelin vanteet renkaista.
Myös repaleen takalokasuojan irroitin ja viskasin roskiin.
Tänään myös maalasin työpaikalla vannelautaset valmiiksi ja asentelin renkaat ja keskiöt niihin tässä illan aikana, uusilla pulteilla ja muttereilla kasaan tottakai.
Laakareita en vielä asennellut kun pitää uudet hommata.
Kaveri teki tänään minulle etupäähän 30mm koroituspalat, nyt on kaikki osat sitten valmiina etupään niputusta varten 8)

Kuva
Kuva
Pestynä.

Kuva
Renkaat ja takalokari irroitettuna, tuohon sai jäädä odottamaan jatkoa.

Kuva
Kuva
Renkaat kasattuna.

Kuva
30mm koroituspalat etupäähän.

Tästä jatketaan huomenna keulan kasaamisella.
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Keulaan saat oikeen öljymäärän pistämällä paketin muuten kasaan, mutta jättämällä liukuputken yläpäästä sen mutterin kiinnittämättä, vedät liukuputken alas (jousi tulee reilusti pihalle, mutta anna sen olla sielä) ja täytät niin paljon kunnes liukuputki on täynnä öljyä, vedät liukuputken ylös ja pultti kiinni (Y)


Ja mukavan olonen projekti sulla, tarviipa tätäkin ruveta seuraileen kun vanha mankisti pistää uskollisen moponsa uuteen uskoon :)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Tänään tuli kaverin kanssa vaihdettua sitten tuo levykeula mankiin kiinni.
Melkoista sovittelua oli, ei ollutkaan ihan niin bolt on kuin kuvittelin.
Noh tekemällä viisastuu, piti muun muassa lainata skyteamin kaasukahvan runko tuohon sekä porailla sarvien kiinnityspaloille uudet reijät.
Etupumput oli pakko laittaa väärin päin, sillä vaikka olikin ne 30mm koropalat niin moottori olisi ottanut kiinni eturenkaaseen, tästä pumppujen väärinpäin olemisesta johtuu nyt se että nopeusmittari ei toimi koska pyörittäjä on väärällä puollella (N)
Kilometrit meinaan rupesi vähenemään mittarista kun ajoin pikkaisen lenkin :mrgreen:
Pitänee Oorilta tilata nuo etupamput missä akselin kiinnitys on keskellä niin saa mittarin toimimaan kans.
Vakio haarukalla kun ei ollut ongelmia siinä että kone olisi ottanut renkaaseen kiinni, ja siinähän on akseli keskellä etupumppua :)
Etujarrukin saatiin ilmattua ja hyvin pelaa.

Väityksiksi laitoin nyt ens alkuun 16-30, katsotaan mihin nuo riittää.
Tilaukseen lähtee myös 17 eturatas.

Huomenna, tai siis tänään jatketaan pakoputken teolla, alkaa tympäsemään tuo suoran putken meteli :roll:

Kuva
Kuva
Kuva
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Noniin, sehän on jo ihan mankin näkönen kapine! Tehoakin varmaan löytyy.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Masi-
Viestit: 441
Liittynyt: 10.03.2007 12:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Masi- »

Putki viä vaihtoon, niinku aikasemminki kirjotit. Siistissä kunnossa ja tää värimallikin on kyllä nam. Koitappa sinne nyt sitä vakio mittarinpyörittäjää, voi vaikka toimiakki niinku pitäis :roll:
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Tänään tuli sitten tehtyä valmiiksi tuo pakoputki, vaatii enää saumojen siistimisen ja hiekkapuhalluksen kautta maaliin.
Voisiko joku kajaanilaisista mankisteista lainata orkkis lämpösuojaa sen verta että saan hitsattua sille kiinnikkeet putkeen, ei viitsisi lähteä ajamaan 120km lenkkiä sen takia jotta saisi oman haettua :roll:
Takalokasuojan myös tuli ruuvailtua paikalleen jotta saatiin putki tehtyä siten ettei polta sitä.

Kuvia loppuun:

Kuva
Äänenvaimennin villoitusta vailla.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja valmiina ja mopetissa kiinni.

Ja pannaan loppuun vielä huonolaatuinen video äänimaailmasta, vähän rikkaalla käy :smoke:
http://www.youtube.com/watch?v=m3YXekyh-Xk
Viimeksi muokannut Volvomies89, 18.06.2012 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jonte
Vip-käyttäjä
Viestit: 1288
Liittynyt: 02.01.2009 19:25
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Jonte »

Voinhan mä sulle lainata sitä lämpörautaa. :)

Ps. Linkkis ei toimi.
Sekundaa lähdettiin hakemaan, mutta sutta tuppasi tulemaan.
Flickr | Kuvat.fi
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Hyin ainankin pärisee ja paukkuu! Moottorijarrulle kun heittäisi ajossa niin ai ai sitä pauketta (y)
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Tokzz
Viestit: 2026
Liittynyt: 13.02.2010 21:26

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Tokzz »

Hyvät pörinät (Y)
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
Grimnir
Moderaattori
Viestit: 2229
Liittynyt: 25.07.2008 23:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Grimnir »

Siistin putken oot väsänny!

Kannattaa kuitenkin välttää etujarrulla jarruttamista, sillä toi satula voi repeytyä irti pumpusta kun ei oo suunniteltu oleen noinpäin :wink:

Seuraillaan (C)
- Arguing on the internet is like the special Olympics... even if you win, youre still retarded.
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Kyllä on siisti manki ja putki. :D Ite tein samanlaisen putken omaan 85cc mankiini.
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. Ajokunnossa !!

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Kiitoksie, lämpösuoja tulee tuohon päälle muttei mene paikalleen muokkaamatta :think:

Noh kahtelee mitäs jännää sille sitten keksii :P
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. huippuja kokeiltu..

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Tuossa yön tunteina tuli rassattua mankia vähäsen.
Etulokarin nappasin paikoilleen.
Kaasuvaijerin ja kaasukahvan rungon vaihdoin hondalaiseen josta rälläköin jarrukahvan paikan pois.
vaihdoin mittarinpyörittäjän myös hondalaiseen ja sain nyt siis mittarin toimimaan.
ja nyt kun kerta mittari toimi niin pitihän sitä käydä kokeilemassa paljonko kulkee :D
Tosin huippunopeus oli pettymys, vain 80km/h kulki mittarin mukaan :?
Välitykset on 16-30 ja jotenkin tuntuu ettei kone jaksa niillä kiertää edes loppuun, pitää kokeilla säätää tuota kaasaria vielä ja hommata se rajoittamaton cdi tuon mankin oma tilalle missä on ohitin välissä.
Jesse95
Viestit: 1371
Liittynyt: 06.01.2009 13:50
Paikkakunta: Salo

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. huippuja kokeiltu..

Viesti Kirjoittaja Jesse95 »

Jo on kumma, mika245:n mankin huipuiksi saatiin yamaha dt 125x:n mittariin 93km/h ja gps:ään 91km/h.


Sepcsit oli: Lifanin 125cc, oorin putki, oorin rajoittamaton cdi, 26mm mikuni, 15-25 välit. 17-25 väleillä ei jaksanu enään vääntää loppuun. Gepsittäjän paino oli 85kg. Oma paino vaikuttaa pirusti huippuihin. Ite painan 110kg, eikä vääntäny edes loppuun mun alla kunnolla. :lol:
ise95
Viestit: 1070
Liittynyt: 08.08.2010 10:48
Paikkakunta: Mellilä

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. huippuja kokeiltu..

Viesti Kirjoittaja ise95 »

Määki taidan saada just ja just sen 80kmh omalla mankilla vaikka ei toimi kunnolla yläkierroksilla. Kaasutin pitäis vaihtaa. :D
Tokzz
Viestit: 2026
Liittynyt: 13.02.2010 21:26

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. huippuja kokeiltu..

Viesti Kirjoittaja Tokzz »

Kyllä se kuskin paino aika merkittävästi vaikuttaa huippuihin. Anna jonkun kevyemmän kuskin koittaa, varmasti kulkee silloin enemmän (Y)
Kuva
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
ihmehiippari
Viestit: 445
Liittynyt: 20.05.2011 22:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. huippuja kokeiltu..

Viesti Kirjoittaja ihmehiippari »

o/ Täällä ilmoittautuu vapaaehtoinen kuljettaja, 60kg. ;)
Volvomies89
Viestit: 58
Liittynyt: 18.02.2012 23:28

Re: Honda Monkey Z50J -95 50cc->140cc. huippuja kokeiltu..

Viesti Kirjoittaja Volvomies89 »

Perehdyin tuossa lisää kaasarin säätämiseen ja huomasin sen olevan laihalla mokoman, ilmankos ei jaksanut kulkea välityksiäkään loppuun :?
Noh sain vähän parempiin säätöihin mutta joutuu vielä suuttimen vaihtamaan isompaan, nyt on kiinni 102 joten 105-110 varmaan aikalailla sopiva.
Välityksiä mietin tässä niin mullahan oli aikanaan 72cc setupin kanssa 18-35 välit millä mentiin n 85km/h.
Ja Nythän on 16-30 eli melkein samoja vastaavat välitykset eli eipä voi paljoa enempää kulkeakkaan noilla välityksillä :D
Tosin tällä 140cc koneella kiihtyy aivan eri tavalla kuin tuolla 72cc setupilla aikanaan.
Seuraavaksi kokeilen 17-26, 18-26, ja 18-24 välityksiä niin jospa sitten rupeisi se 100km/h raja rikkoutumaan.
Ja nyt ei pääse edes kokeilemaan noilla peremmilla säädöillä tuon vehkeen kulkuja kun posliiinit pitämässä ratsiaa tuossa vähän matkan päässä :roll:
Vastaa Viestiin