Suoritettu öljynvaihto (ensimmäinen) Skyteam monkey,mutta pikkusen on öljypropun juuri kostea....eli oletteko vaihtaneet tiivisteen öljynvaihdon yhteydessä ?
Millaiseen tiivisteeseen jos olette vaihtaneet?
Öljypropun tiiviste
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
Re: Öljypropun tiiviste
Se on normia siel öljypropussa (koneen alla se pultti) kun ottaa sen pultin auki ja laittaa kii nii sitä öljyy pääsee vähän leviämään ja se pysyy siel jonkinaikaa. Kiristä vielä se mutta älä liikaa ettei huonolla säkällä mee kierteet.. ja muistithan laittaa sen kupari/muun tiivisteen siihen väliin?
Onneks sisko jäi mopon alle ni ei tullu jälkiä tankkiin tai muualle.
No eikös tää mosini juuri kysyny että ollaanko vaihdettu ropun tiiviste?
Eli varmaan se siellä on ropun ja lohkon välissä.
Öljyn vaihdon jälkeen paat ropun paikalleen tiivisteineen, kiristät, sen jälkeen pyyhkäset ropun päältä ja sen ympäriltä valuneen öljyn pois, jotta näet myöhemmin valuttaako se todella, vai onko se öljy vain sitä vanhaa öljyä, mitä on jäänyt ropun alueelle moottorin pohjaan. Ite en ole edes ajatellu onko minun kiina reuhkassa tiivistettä, vai joku kartio zydeemi
Kertaakaan en ole vaihtanu tiivistettä 15 000km matkalla ja joka tonnin välein öljyt vaihdettu.
Öljyn vaihdon jälkeen paat ropun paikalleen tiivisteineen, kiristät, sen jälkeen pyyhkäset ropun päältä ja sen ympäriltä valuneen öljyn pois, jotta näet myöhemmin valuttaako se todella, vai onko se öljy vain sitä vanhaa öljyä, mitä on jäänyt ropun alueelle moottorin pohjaan. Ite en ole edes ajatellu onko minun kiina reuhkassa tiivistettä, vai joku kartio zydeemi
Tavallinen kupaprikka pitäisi vaihtaa aina kun öljytkin ja eihän se maksakaan kun euron tai pari, tai sitten voit laittaa usit-hydrauliikkaprikan (parempi ja ei tartte vaihtaa ku hyvin harvoin) ja tämä usit on siis tavallaan prikka jossa on o-rengas kiinni, tiivistää vähemmällä kiristämisellä joten pienempi riski paskoa kierteet.mosini kirjoitti:Suoritettu öljynvaihto (ensimmäinen) Skyteam monkey,mutta pikkusen on öljypropun juuri kostea....eli oletteko vaihtaneet tiivisteen öljynvaihdon yhteydessä ?
Millaiseen tiivisteeseen jos olette vaihtaneet?
Mankiin sopii, m12 kokoinen itse keskittävä usit (tai bonded seals tiivistävä aluslevy kuten etra niitä nimittää), saa esim. etralta tai ikh:lta ja ei maksa tämäkään ku euron tai pari.
Nelitahti on teiden mahti!
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Mä sain osasetilta 80snt kipale sellaisia kun moottoripyörään hain. Kupariset tai alumiiniset oli about 30snt kipale.
Niille on joku toinenkin merkki.. oisko vitro tjsp. mut wurthin valikoimasta löytyy myös. (wurthin laatikosta kaivoi osasetin myyjä)
Niille on joku toinenkin merkki.. oisko vitro tjsp. mut wurthin valikoimasta löytyy myös. (wurthin laatikosta kaivoi osasetin myyjä)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.