Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Juu romusain kansi se on. Vähän on toi moposopin nokka hintava mutta etsinnät jatkuu. Myöskin kp mäntä olisi hakusessa.
Nyt joku tietävä voisi katsoa tuleeko parhaiten tehoa kun avartaa kannen em. kokoiseksi?
Nyt joku tietävä voisi katsoa tuleeko parhaiten tehoa kun avartaa kannen em. kokoiseksi?
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jos virinokan halvalla haluat nii hio tavaraa pois vakio nokan toiselta puolen. 

-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
En oikein perusta noista amispatenteista. Ennemmin ostais vaikka ihan kunnon nokan tai vakion. Nyt vastaus pitäs saaha tohon avarruskysymykseen. Eli onko parempi pitää kanavat porattuna vai isoimpana mahdollisena röörinä?
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06.02.2012 20:14
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Kun tolla mankilla ajelee niin rupeaa aina isoilla kierroksilla kilisemään koneessa. Luin jostain että venat ei pysy enää männän tahdissa ja ääni johtuisi siitä? Voiskohan ongelmaan auttaa jäykemmät venanjouset ? 

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jäykemmät venanjouset auttaa jos se kuuluu sielt se ääni.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
saakos vm kannesta hyvän 85cc pytylle?
Miten ja millä sitä kantta ois hyvä avartaa?
entä mistä hyvä nokka vm kanteen onko siihen sitä sikanokkaa?
Miten ja millä sitä kantta ois hyvä avartaa?
entä mistä hyvä nokka vm kanteen onko siihen sitä sikanokkaa?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Race_:lla oli ainakin vm-kansi 85cc:n kanssa. Avartamiseen käytä dremeliä, muistaakseni Daxin nokkaa myytiin vm-kanteen virinokkana.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
saakos viilalla avarrettua? Ja mikkä venat on daxin kannessa, ja onkos se viä parempi ku vm kansi?
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Daxin kannessa 25/22 venat ja palotila on isompi kuin vm-kannessa. En osaa sanoa kumpi kansi olisi parempi 85cc setille.
Viilalla jos avarrat niin menee ikä ja terveys.
Viilalla jos avarrat niin menee ikä ja terveys.

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Onnistuuhan se viilallakin, mutta kestää vitusti ja vaatyii ehkä enempi skillz. Ennenhän kaikki avarrettiin viilalla kun ei paljoa dremelejä jokakodissa ollu.
Paineilmavinku timanttiterillä nii hyvää tulloo.
Paineilmavinku timanttiterillä nii hyvää tulloo.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Bomber99 on nii kova jätkä että viilaa sormen kanssa kannen avaraksi 

Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06.02.2012 20:14
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mitä mieltä tästä kannesta ja nokasta 85cc kaveriksi?
http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... treet.html
http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... d_Kit.html
http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... treet.html
http://www.monkeybike.co.uk/acatalog/Ki ... d_Kit.html
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mikäs siinä, jos rahaa on. Varmasti hyvä setti ja tehua tulee mutta itse etsisin 400eurolle parempaakin käyttöä eriasia jos saat halvalla/käytettynä
-
- Viestit: 118
- Liittynyt: 26.11.2011 20:17
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Vissiin nämä 90cc kiinankoneet on samalla iskulla kuin manki? Eli onko niissä nyt sitten tommonen 52,4 vai 47mm männälle tehty palotila?
"Jos se toimii, sitä ei ole modattu tarpeeksi."
Pikkutankki x2 (-76, -77)
Solifer S1:n runkoon istutettu puolarimoottori
YZ125 -06
Pikkutankki x2 (-76, -77)
Solifer S1:n runkoon istutettu puolarimoottori
YZ125 -06
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Pystyykö samurain 110cc koneen kantta poraamaan jotenki, että sais palotilaa suuremmaksi? Tai voiko männän päälaelta ottaa yhtään pois että saisi palotilaa suuremmaksi?
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
En oikeen tiedä miks haluut palotilaa isommaks mut jos venoja pelkäät ni kyl männästä venataskuja voi suurentaa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Mutta jos palotilaa suurentaa, nii silloihan mana kulkee paremmin? & paljos männästä niitä voi suurentaa? Auttaako tuo nopeuteen?
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jos nopeutta haet niin älä tee mitään. Kyllä siihen on fiksummat tavat kun venataskujen avarrus. 110cc on ihan tarpeeks iso palotila kyllä. Kaasaria, välejä jne. sun kuuluu miettiä.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Ku toho on tulossa 110cc+kansi(avarrettu), välit 16/35, 26mm Deni tai 22mm mikuni, racing cdi yms..
& nopeutta pitäis saada +95kmh.. Eli mitä suosittelisit? Ilman siis mitään moottorin vaihtoa..
& nopeutta pitäis saada +95kmh.. Eli mitä suosittelisit? Ilman siis mitään moottorin vaihtoa..

Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Jep, ei sun kyllä ole syytä palotilaa sorkkia.. Puristukset siinä vaa menee..
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
EX -90vm käyttis
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Palotilaa voisi paremminkin pienentää... Moromiehelläkin oli siinä derbintappajassaan laskettu kansi, pienempi palotila --> enemmän niitä rutistuksia. Tässä kuitenkin kannattaa katsoa tarkkaan ettei synny mäntä-vena-kosketusta, voi olla ikävät seuraukset.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Eli pienempi palotila=sitä enemmän kulkee? & paljos tuota 110cc kantta voi laskea? (:
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Monet ainakin 72cc:lle laskenut satakyrvän kansia, veikkaisin että n. millin saa laskea tiivistepinnasta.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
Okei & kiitos! Nyt oon taas vähä fiksumpi 
Osaatko sanoa että paljo kulkis, 110cc+kansi(avarrettu & laskettu), 26mm Deni, 17/35, racing cdi+outer rotorkit setti+muuta pikku viriä.

Osaatko sanoa että paljo kulkis, 110cc+kansi(avarrettu & laskettu), 26mm Deni, 17/35, racing cdi+outer rotorkit setti+muuta pikku viriä.

Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli
No paremmin sanottuna, mitä pienempi palotila= enemmän puristuksia, ja mitä enemmä puristuksia, nii enemmän tehoa. Liian paljo puristuksia, nii kone kolisee, ja mäntään voi tulla reikä. Siihenkin ratkaisu, että käyttää suurempi oktaanilukuista bensaa, vaikka 98 95 sijaan. Tai vielä parempi RE85, jossa oktaani luku 106. Mutta tuskin saat niin suuri puristeista konetta? Tai ehkä korkeapainemännällä..
Sitte kannen laskemisen kans saa olla tarkkana, ettei venttiilit ota mäntään. Sen männän ja venttiilin etäisyyden voi mitata laittamalla muovailuvahaa männänpäälle ja kasata kone ja pyörittää magneetosta käsin muutama kerta. Sit avata ja kattoa kuinka paksulti sitä muovailuvahaa on vielä venttiilien kohilla jäljellä ja sen mukaan sitte laskee kantta.
Samurai 110 kansi ehkei paras vaihtoehto ku niin suurelle männälle mitoitettu se palotila. Ehä joku jinkun tai 70cc samurain kansi? Mut kyllä toiki menee.
Sitte kannen laskemisen kans saa olla tarkkana, ettei venttiilit ota mäntään. Sen männän ja venttiilin etäisyyden voi mitata laittamalla muovailuvahaa männänpäälle ja kasata kone ja pyörittää magneetosta käsin muutama kerta. Sit avata ja kattoa kuinka paksulti sitä muovailuvahaa on vielä venttiilien kohilla jäljellä ja sen mukaan sitte laskee kantta.

Samurai 110 kansi ehkei paras vaihtoehto ku niin suurelle männälle mitoitettu se palotila. Ehä joku jinkun tai 70cc samurain kansi? Mut kyllä toiki menee.
It was at this moment that he knew, he fucked up.