Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Juu romusain kansi se on. Vähän on toi moposopin nokka hintava mutta etsinnät jatkuu. Myöskin kp mäntä olisi hakusessa.

Nyt joku tietävä voisi katsoa tuleeko parhaiten tehoa kun avartaa kannen em. kokoiseksi?
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
SamPPaT
Viestit: 780
Liittynyt: 01.12.2010 15:34
Paikkakunta: The Laihia City

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja SamPPaT »

Jos virinokan halvalla haluat nii hio tavaraa pois vakio nokan toiselta puolen. :wink:
-Ei me pohojalaasetkaa olla täyrellisiä... meiltä puuttu viat
-Your mind is like a parachute, it doesnt work if its not open
-Ihmisiä on kolmenlaisia. Niitä, jotka osaavat laskea, ja niitä, jotka eivät osaa.
-Valaistuminen ei tarkoita sitä ettet enää koskaan olisi väsynyt tai ahdistunut, vaan sitä että olet tietoinen väsymyksestäsi ja ahdistuksestasi.
-Jos ihminen muuttuu valaaksi, onko kyseessä valaistuminen?
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja onkimato »

En oikein perusta noista amispatenteista. Ennemmin ostais vaikka ihan kunnon nokan tai vakion. Nyt vastaus pitäs saaha tohon avarruskysymykseen. Eli onko parempi pitää kanavat porattuna vai isoimpana mahdollisena röörinä?
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
supermies97
Viestit: 78
Liittynyt: 06.02.2012 20:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja supermies97 »

Kun tolla mankilla ajelee niin rupeaa aina isoilla kierroksilla kilisemään koneessa. Luin jostain että venat ei pysy enää männän tahdissa ja ääni johtuisi siitä? Voiskohan ongelmaan auttaa jäykemmät venanjouset ? :think:
mikkee
Viestit: 30
Liittynyt: 14.09.2012 17:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja mikkee »

Jäykemmät venanjouset auttaa jos se kuuluu sielt se ääni.
Bomber99
Viestit: 196
Liittynyt: 28.06.2010 18:15

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Bomber99 »

saakos vm kannesta hyvän 85cc pytylle?
Miten ja millä sitä kantta ois hyvä avartaa?
entä mistä hyvä nokka vm kanteen onko siihen sitä sikanokkaa?
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Race_:lla oli ainakin vm-kansi 85cc:n kanssa. Avartamiseen käytä dremeliä, muistaakseni Daxin nokkaa myytiin vm-kanteen virinokkana.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Bomber99
Viestit: 196
Liittynyt: 28.06.2010 18:15

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Bomber99 »

saakos viilalla avarrettua? Ja mikkä venat on daxin kannessa, ja onkos se viä parempi ku vm kansi?
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Daxin kannessa 25/22 venat ja palotila on isompi kuin vm-kannessa. En osaa sanoa kumpi kansi olisi parempi 85cc setille.

Viilalla jos avarrat niin menee ikä ja terveys. :D
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
onkimato
Viestit: 2006
Liittynyt: 21.07.2011 17:11
Viesti:

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja onkimato »

Onnistuuhan se viilallakin, mutta kestää vitusti ja vaatyii ehkä enempi skillz. Ennenhän kaikki avarrettiin viilalla kun ei paljoa dremelejä jokakodissa ollu.

Paineilmavinku timanttiterillä nii hyvää tulloo.
Monkeyn tuning ja viriosia myyvä verkkokauppa:www.pitracing.fi ja Facebookissa
Monkeyt.net defence forcesJoin the army!
88-rothmansKlik!
Tokzz
Viestit: 2026
Liittynyt: 13.02.2010 21:26

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Tokzz »

Bomber99 on nii kova jätkä että viilaa sormen kanssa kannen avaraksi :roll:
Hienoin ja UNIIKEIN Honda Monkey IKINÄ! & Honda Cr80/cr500
"Kierteet paskaks ja vähän takas"
supermies97
Viestit: 78
Liittynyt: 06.02.2012 20:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja supermies97 »

Temetias
Viestit: 275
Liittynyt: 14.11.2010 14:09

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Temetias »

Mikäs siinä, jos rahaa on. Varmasti hyvä setti ja tehua tulee mutta itse etsisin 400eurolle parempaakin käyttöä eriasia jos saat halvalla/käytettynä
apinanraivo
Viestit: 118
Liittynyt: 26.11.2011 20:17

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja apinanraivo »

Vissiin nämä 90cc kiinankoneet on samalla iskulla kuin manki? Eli onko niissä nyt sitten tommonen 52,4 vai 47mm männälle tehty palotila?
"Jos se toimii, sitä ei ole modattu tarpeeksi."

Pikkutankki x2 (-76, -77)
Solifer S1:n runkoon istutettu puolarimoottori
YZ125 -06
Jankx
Viestit: 16
Liittynyt: 10.12.2012 21:30
Paikkakunta: Loviisa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jankx »

Pystyykö samurain 110cc koneen kantta poraamaan jotenki, että sais palotilaa suuremmaksi? Tai voiko männän päälaelta ottaa yhtään pois että saisi palotilaa suuremmaksi?
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.

EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jombe »

En oikeen tiedä miks haluut palotilaa isommaks mut jos venoja pelkäät ni kyl männästä venataskuja voi suurentaa.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Jankx
Viestit: 16
Liittynyt: 10.12.2012 21:30
Paikkakunta: Loviisa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jankx »

Mutta jos palotilaa suurentaa, nii silloihan mana kulkee paremmin? & paljos männästä niitä voi suurentaa? Auttaako tuo nopeuteen?
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.

EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Jos nopeutta haet niin älä tee mitään. Kyllä siihen on fiksummat tavat kun venataskujen avarrus. 110cc on ihan tarpeeks iso palotila kyllä. Kaasaria, välejä jne. sun kuuluu miettiä.
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
Jankx
Viestit: 16
Liittynyt: 10.12.2012 21:30
Paikkakunta: Loviisa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jankx »

Ku toho on tulossa 110cc+kansi(avarrettu), välit 16/35, 26mm Deni tai 22mm mikuni, racing cdi yms..
& nopeutta pitäis saada +95kmh.. Eli mitä suosittelisit? Ilman siis mitään moottorin vaihtoa.. :D
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.

EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
Jombe
Moderaattori
Viestit: 2356
Liittynyt: 13.12.2009 19:47
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jombe »

Jep, ei sun kyllä ole syytä palotilaa sorkkia.. Puristukset siinä vaa menee..
-87vm punavalko välimalli
EX -90vm käyttis
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Palotilaa voisi paremminkin pienentää... Moromiehelläkin oli siinä derbintappajassaan laskettu kansi, pienempi palotila --> enemmän niitä rutistuksia. Tässä kuitenkin kannattaa katsoa tarkkaan ettei synny mäntä-vena-kosketusta, voi olla ikävät seuraukset.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Jankx
Viestit: 16
Liittynyt: 10.12.2012 21:30
Paikkakunta: Loviisa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jankx »

Eli pienempi palotila=sitä enemmän kulkee? & paljos tuota 110cc kantta voi laskea? (:
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.

EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
JCQ
Viestit: 1823
Liittynyt: 19.10.2011 20:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja JCQ »

Monet ainakin 72cc:lle laskenut satakyrvän kansia, veikkaisin että n. millin saa laskea tiivistepinnasta.
radon <3
I ♡ FDM
Puolikas tällä haavaa 0cc ohjus
Jankx
Viestit: 16
Liittynyt: 10.12.2012 21:30
Paikkakunta: Loviisa

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja Jankx »

Okei & kiitos! Nyt oon taas vähä fiksumpi ;)
Osaatko sanoa että paljo kulkis, 110cc+kansi(avarrettu & laskettu), 26mm Deni, 17/35, racing cdi+outer rotorkit setti+muuta pikku viriä. :D
Seksi on kuin 4-tahtimoottori, imu, työntö, puristus & pako.

EX: Yamaha bw's 70cc -95 (näyttely/midrace)
EX: Honlei manki 110cc -06 (tuning/stuntti)
EX: Jincheng manki 72cc -04 (tuning/käyttis)
EX: Yamaha Aerox 70cc -01 (mid race/tuning)
EX: Suzuki PV Malossi 80cc -97 (stuntti)
YMS.
petsku
Vip-käyttäjä
Viestit: 2350
Liittynyt: 25.03.2009 20:37
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sylinterin kannet, avarrus ja nokka-akseli

Viesti Kirjoittaja petsku »

No paremmin sanottuna, mitä pienempi palotila= enemmän puristuksia, ja mitä enemmä puristuksia, nii enemmän tehoa. Liian paljo puristuksia, nii kone kolisee, ja mäntään voi tulla reikä. Siihenkin ratkaisu, että käyttää suurempi oktaanilukuista bensaa, vaikka 98 95 sijaan. Tai vielä parempi RE85, jossa oktaani luku 106. Mutta tuskin saat niin suuri puristeista konetta? Tai ehkä korkeapainemännällä..

Sitte kannen laskemisen kans saa olla tarkkana, ettei venttiilit ota mäntään. Sen männän ja venttiilin etäisyyden voi mitata laittamalla muovailuvahaa männänpäälle ja kasata kone ja pyörittää magneetosta käsin muutama kerta. Sit avata ja kattoa kuinka paksulti sitä muovailuvahaa on vielä venttiilien kohilla jäljellä ja sen mukaan sitte laskee kantta. :)

Samurai 110 kansi ehkei paras vaihtoehto ku niin suurelle männälle mitoitettu se palotila. Ehä joku jinkun tai 70cc samurain kansi? Mut kyllä toiki menee.
It was at this moment that he knew, he fucked up.
Vastaa Viestiin