Taitaa skytari käydä aika laihalla ku 30sek antaa olla tyhjäkäynnillä ja putki ihan tulikuuma, mutta tulppa on ihan musta ja sehän viittaa siihen että käy rikkaalla? Kun taas kierrokset nousee itsestään lämpimällä koneella ja se viittaa taas että käy laihalla.. Tekniikka: minikrossin lyhennetty putki, imukaulan toinen pää porattu 14mm ja pääsuutin kokoa 68. Löytyiskö sopiva suutin 70-80 väliltä kun ajattelin laittaa kurittoman imukaulan ja vapaavirtausilmanputsarin?
Alkukäyrän kuuluu lämmetä ja tyhjäkäynti säädetään kun kone on lämmin, jos kierrokset vaihtelee niin sitten imukaulan ja kannen tai imukaulan ja kaasuttimen kiinnitys ei ole tiivis.
Laatu korvaa määrän
Ruisku hakkaa kaiken maailman spraypullot 100-0. -Jonke
Ei tuu mitään tosta säätämisestä. Kun saa pienillä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä tasaseksi niin sitte ku vääntää nopeesti kaasun pohjaan nii röpöttää. 2tuntii säätämistä enkä saanu toimimaan.
Skyteam manki 72cc kikkailumopona ja leikkikaluna bse 125cc 16/41 väleillä.
Auttekee, eli mankis tuli tämmönen vika kun ajaa niin ala ja keski kierroksilla toimii ihan normaalisti mutta yläkierroksilla tulee ns rajotin vastaan... voisiko vika olla puolassa/tulpassa. Venttiilit on säädetty ja kaasari kans.
Nonii eli joku vois antaa vähän vinkkiä vakio keihinin säätöä koskien. Eli mankin mukana tuli tuommoinen vakio 9mm mutta ei ole tietoa koska olisi viimeksi käytetty eli paikat voi olla tukossa. Mutta ennekuin alan ruuvaamaan nii joku voisi analysoida vähän: Lähtee hyvin käyntiin ryyppy päällä, käy hyvin kunnes kone on lämmin ja ryyppy päällä samaa ---> pitää ottaa ryyppy pois jolloin ''booaa'' tai rötää ja sammuu jos vähänkin päästää kaasua. Tos kun vähän järkeili nii ekana tulis mielee et ei saa bensaa. Pääsuutin tukos?
En tajua miks kaikki sanoo mankeja hyviksi koska se on huijausta. Ne on parhaita
ota vaan rohkeesti kaasari irti ja auki, sieltä kohokammio (iso kuppi alapuolella) kahella ristipäällä. Pääsuuttimen tukokselta kovasti vaikuttais eikä se kaasarin putsaus koskaan haitaks oo. Bensahanan yhteydes oleva bensansuodatin kannattaa samalla putsata.
Monkeyt.netin orja nro. 4432 tomppa hyvä su sanoo ku lähet varmaa ambulanssiaki pakoo vitu kirahvikyrpä :D t owaza
Noniin , eli manki käy ihan nättiä tasasta tyhjäkäyntiä , kierroksia ottaa hyvin mutta jos nykäset kaasun pohjaan niin booa , ryypyllä sammuu jos tekee saman. Jos hiljaa laittaa kaasun pohjaan ettei heti rykäise niin pystyy hyvin kaasuttelee ilman mitään. Varmaan neulan säädöllä selviää tämäkin , mihis sitä pitää nostaa/laskea kun nyt on keskellä se "sokka" ?
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
Asiallisiin kysymyksiin asiallinen vastaus!!!
Prikka alemmas -> neula nousee -> seos rikastuu. Alkuviestissä on hyvät ohjeet seossuhteen tunnistamiseen.
Foorumin säännöt. Lue.
International 584 '81+Solid 2100, International 784 TA 4X4 '79, Nuffield 4/65 '67, Toyota Avensis '97, Honlei '04
Osmo_ kirjoitti:Asiallisiin kysymyksiin asiallinen vastaus!!!
Prikka alemmas -> neula nousee -> seos rikastuu. Alkuviestissä on hyvät ohjeet seossuhteen tunnistamiseen.
Noniin , nyt selvisi että käy ihan liian laihalla , tyhjäkäynnillä kone jo niin kuuma ettei kanteen voi koskea ja ajaessa täyskaasulla eka nykii ja sitten lähtee kunnolla.. Suutin tällähetkellä 70 ,19mm kaasari , 72cc lifan ja vapariputsari. Mikäs suutin ois sellanen et lähtis nätisti liikkeelle ilman mitää nykimistä / booailua , Ja käykö mikä tahansa suutin jossa 4mm kierre?
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
Joo tilataan 74,76,78 niin luulis jonkun noista toimivan Ei varmaa käy laihalla tai mitää minkey? et oot saanu iha hyvii säätöihi? Vaikkakin kaikki koneet vähä poikkee toisistaa
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
Nonii nyt o 78 suutin , laitoin neulan keskelle ni pätki vähän , vaihoin toisiks alimpaa ni ns tukehtus bensaa ja toisiks ylimmässä vähän vielä nykii yläkierroksilla.. 76 suuttimella teki samaa nykimistä missä tahansa neulan asennossa.. itseä ei tämä haittaa kun lähtee hetken päästä vetämään kunnolla mutta oishan se kiva saada smootisti vetämään , niin mitä nyt säädän
Nykyinen Honda / Skyteam sekotus
Suzuki pv 87 - ex
Aprilia rx 01 - ex
Gilera rcr 06 - ex
Elikkäs kun tuo mopedi tulee tuolta huollosta niin ajattelin laittaa siihen bilteman fiddyn tuon powerfiltterin tilalle. Joten onko odotettavissa kaasuttimen säätöä jos on niin minkälaista?
Mistäs se taas kieliikään, kun mankilla kiihdyttäessä kaasualueella on noin puolessavälissä kohta, jossa moottori hieman "hörppää", laskee siis tavallaan kierroksia, mutta jatkaa siitä sitten taas iloisesti. Tämä tietty kohta kaasua vääntäessä löytyy helposti, mutta kiihdyttäessä se ei ole iso ongelma. Ominaisuus tosin pahenee moottorin käydessä kuumimmillaan.
Jostain hienosäädöstä lienee kyse? Olen hakenut jo neulan asennon sellaiseksi, missä häikkää ilmenee vähiten. Tulppa on aavistuksen kahvinruskeaa mustempi, ei kuitenkaan paljolla.