Miksi juuri Monkey?

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!

Miksi juuri Monkey?

4-tahti
196
29%
Ei helposti hajoavia osia
39
6%
Helppo kikkailla
119
18%
Korkeus
18
3%
Osien saanti hyvä
23
3%
Pieni bensan kulutus
63
9%
Talviajo
35
5%
Ulkonäkö
145
22%
Äänet
34
5%

Ääniä yhteensä: 672

Wiikkis

Miksi juuri Monkey?

Viesti Kirjoittaja Wiikkis »

Eli niinkuin otsikosta ilmenee, tämän aiheen kysymys kuuluu "Miksi juuri Monkey?"

Hieman tarkennettuna, eli miksi valitsit mopoksesi juuri Monkeyn? En kaipaa siis vastauksia "Koska manki on vaan paras!!!", koska tiedän sen jo, ja siksi me täällä olemme. Siis perusteluita! :)

Oma perustelu: Valitsin Monkeyn kakkosmopoksi siksi, koska tarvitsin talveksi "tossumopoa", ja kuulin, että Monkey on laadukkaampi kuin esimerkiksi PV.

EDIT: Nykyään Monkey on mulla ykkösmopona, Derbi sai väistyä tieltä.
Viimeksi muokannut Wiikkis, 17.09.2008 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jarso-

Re: Miksi juuri Monkey?

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

no mankihan on vaan paras! no juu pistetään tähän nyt jotain asiallista :D siis alkuperäiset mankithan (ei kopiot) ovat todella kestävää laatua. manki vanhukseni on joutunut jos minkälaisiin koettelemuksiin ja vikoja ei ole ollut. vain pari kolhua tankissa, yksi lampun kopassa, mutta ei mitään suurta. manki yksinkertaisesti kestää! juuri tässä pari päivää sitte manki pääsi "karkuun", onnistui jotenkin ottamaan pomppua maasta (onko se ees mahdollista o.O) ja "hyppäsi" kyljelleen. EI NAARMUAKAAN!!! lisäksi manki on legenda ja jotenkin kunniota herättävän näköinen niin pieneksi mopoksi. niin ja ei tosiaan unohdeta sitä että paras talvimopo se on kautta aikojen :D siinä omat syyni, miksi juuri manki. kestävä, hieno, mukava ajokokemus, legendaarinen ja mukavan pirteä menopeli.

EDIT: niin ja mikseivät kopiotkin voi kestää, ei ole itsellä kokemusta..
waltt

Viesti Kirjoittaja waltt »

4-T.
Masi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi- »

4-tahti, pieni bensan kulutus, ne äänet Kuva , saa kulkemaaan jos haluaa, kestää, hieno jo vakiona, mahtuu viemään pienessäkin tilassa ja hyvä kikkailla. Eli siinähän niitä syitä on. Kyllä niitä enemmänkin varmaan olis mutta en nyt jaksa luetella. Kyl nuo jinchengit nyt jotenkuten vielä kestää. No, ainut miinus on mankin keulan alkp. puslat.
Pekko

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Hieno,nelitahti,rauhallinen ja laaja varaosa valikoima.Saa myös hyvin viriteltyä.
^henri^

Viesti Kirjoittaja ^henri^ »

Mukavan kokonen ajella talvella, ja miksei kesälläki.. Vara- ja viriosaa löytyy, ei mitään halpoja oo mutta kuiteski.
Hönö
Vip-käyttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hönö »

En sitä silloin ekaa mankia ostaessani tajunnut, mutta mankiin saa osia paljon paremmin kuin moneen muuhun vaikka koko mopoa ei edes tuoda maahan enää. Lisäksi suurimman osan saa tarvikkeena, eli hinnatkin kohdillaan :P

Ja mankin ympärillä on Suomessa ja muuallakin aika vahva yhteisö, ei monella mopomallilla taida olla samanlaista kulttuuria kun mankilla? Nykyään mankiin saa monenlaista palikkaa jo ihan tehdasvalmisteisena, mutta on siihen silti kiva värkätä kaikenlaista omaa patenttia :D

Ja sen lisäksi että manki kestää vaikka ydinsodan, se on suunnattoman yksinkertainen korjata JOS jotain hajoaa. Ja kevyt työntää :lol:

Mankilla ei ole mitenkään erityisen mukava ajaa (vrt. uusenskat, piikit jne.), mutta hauskaa piisaa senkin edestä. Se on se ajamisen ilo kun mankilla pilistää :D
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

Pitkälti taitaa tuo Mankin omistaminen olla peräsin sieltä jostain 10 vuoden takaa, kun isä tuon mankin osti joltakin tutultaan 500 markalla :) Sivukoppa taisi olla ainoa puute. Koneesta avattiin yläkerta, ettei siellä ole mitään jumissa ja sen jälkeen kasattiin koko mopo ja ajoon. Tosin siitä ei ole vielä ihan 10 vuotta, oisko joskus 2003-2004 ollut tuo.
^henri^

Viesti Kirjoittaja ^henri^ »

Jonke kirjoitti:....
Mahto olla aikasemmin, ei tuolloin ollu enää markkoja?
Joo en mää kyllä ite Mankia valinnu, joku viis vuotta sitte porukat oli vaan käynny ykskaks ostamassa semmosen 8)
kananen

Viesti Kirjoittaja kananen »

Siks ku se kestää vaikka atomipommin.
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Spedr
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Spedr »

Eka mökkimopo mikä sattui löytymään läheltä ja halvalla kesällä 2003. Siitä se sitten lähti. Toki noi muitten mainitsemat seikat: hyvä kikkailla, halvat varaosat joita löytyy jokapaikasta, äänet. ym. on kans tärkeitä ja johti siihen, että tällä hetkellä jo kolmas manki omistuksessa :wink:
Jonke
Ylläpitäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonke »

^henri^ kirjoitti: Mahto olla aikasemmin, ei tuolloin ollu enää markkoja?
Joo en mää kyllä ite Mankia valinnu, joku viis vuotta sitte porukat oli vaan käynny ykskaks ostamassa semmosen 8)
Niin tarkotin siis, että tuo koneen avaaminen ja kasaan pistäminen oli joskus 2003-2004 :) Ostosta kyllä on suunnilleen se 10 vuotta aikaa.
Juuzmo

Viesti Kirjoittaja Juuzmo »

1 ja ainoa syy = 4-tahtia, voi tätä mahtia :) 1 vajaatahtinen paska ollut, eikä enään ikinä tule toista!
Ramo

Viesti Kirjoittaja Ramo »

jep,kyllähän se 4-tahti moottori teki vaikutuksen :wink:

Ja onhan siinä mankissa vaikka mitä muita hyviä puolia esim.vakionakin jo hieno,saa hyvin vara,viri ja tuning osia...
Leichtmetallfelgen

Viesti Kirjoittaja Leichtmetallfelgen »

Sisko meni aikoinaan varmaan 10vuotta takoperin ostamaan tutulta mankin( eli itellä tuo sama manki nykyään :wink: )
Sillä se ei sitten kuitenkaan paljoa ajellut, joten minä joskus aikoja aikoja sitten rupesin pihapiirissä ajelemaan. Siitä se ajatus sitten lähti :D
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

No minulla mankin ostoon vaikutti se kun manki sattui olemaan aika lähellä ja sopiva hinta (kiitoset Honda is the best:ille! , pieni bensan kulutus, hyvät äänet 8) , muutenki hyvän näkönen, 4-t kone eli vääntöö eli mulle mana on aika passeli :D Aluks mulla oli mielessä ostaa PaskanVatkaaja, mutta perun katalat ajatukseni :oops: On se Mana vaan paras mopedi....!
Titan

Viesti Kirjoittaja Titan »

Siksi, koska siskoni on mankin hommannut joskus vuosia sitten, ja talliinhan se sitten lopuksi jäi, päätin sitten ottaa sen käyttöön (C) ja samalla vielä ajellaan. Jos ei mankia olisi meillä ollut, tuskin sitä olisin ostanut, kun ei siitä kokemusta ollut ja eikä se muutenkaan säväyttänyt. Mutta nyt jäkeenpäin sanoisin, että on tuo apina ihan omaa luokkaansa.. (Y)
98
tehari
15/38
16mm dellu
avarahko kansi
Apes

Viesti Kirjoittaja Apes »

Kestävä, legendaarinen, mukavat äänet, vääntää ihan hyvin, varaosien saatavuus koska suosituimpia mopoja eikä ihme :>, pieni kulutus, made in Japan, onhan se Honda, halvalla sain... Ainoa oikea 4-tahtimopo - Honda Z50 =)
1337

Viesti Kirjoittaja 1337 »

Nooh, aikoinani koitin valita monkelin ja pevetin väliltä... Päädyin monkeliin sen kestävyyden, kulutuksen (ei öljysekoituksia) takia, ja oli mielestäni hienompi pyöreillä muodoillaan verrattuna kulmikkaampaan pevettiin. Joten monkey (Y) Pevettiä olen taas tässä harkinnut talvimopoksi JOS toi monkeli menee projektiksi. :roll:
Kaveri

Viesti Kirjoittaja Kaveri »

Ajattelin ekana PV:tä, koska kyseinen mopo näytti hienommalta. Sitten aloin nähdä monkeyssä hienoja piirteitä. Veli suositteli sitä, koska manki on pienempi ja parempi mökkimopoksi. 4-tahti ja hiljaiset äänet on plussaa.
Eemil-

Viesti Kirjoittaja Eemil- »

Mankit on ollut mun sydämmessäni jo kauan. Joskus kun olin kymmenen niin ostettiin manki tohon pihalle ajettavaksi. Sillä ajeltiin sitten millonka mimmosessakin asennossa ja millä maatalousöljyillä hyvänsä, mutta koskaan ei ollut mitään vikaa paitsi keulan klappi.
Sitten kun täytin 14 niin myimme sen mankin tohon naapuriin ja ostettiin meille derbi joka oli mielestäni suuri virhe. Kun sain mopokortin niin kaveri oli samoihin aikoihin ostanut mankiinsa isomman koneen eli skyteamin 110.
Joten päätin että minäkin palaan vanhoihin hyviin aikoihin ja ostan mankin, tosta naapuri kunnasta semmonen sopiva sitten löytyikin ja halpaan hintaan.
Nyt niitä mankeja on 2kpl tallissa ja vieläkin olen sitä mieltä että paras mopo ikinä, ei tarvitse kauheaa huoltotoimen piteitä.
Mullakin noita menopelejä on ollut maan ja taivaan väliltä jos jonkin näköstä ja kaikkia muita on saanut aina korjata enemmän kun mankia.
Foxi

Viesti Kirjoittaja Foxi »

Nelari,Helppo kikkailla,Pienikokoinen,Kestävä... Niitä syitä on loputtomiin. :D
Nyk. BMW 316i -89
Keinone
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Olin jonkun 9 vuojen vissiin, kun yks äijjä lahajotti romukuntosen mankinsa mulle(moottori toimi, muuten ruoska). Sitä sitte korjailtiin ja koukkuunhan siihen touhuun jäi sitte :D
sipe 91

Viesti Kirjoittaja sipe 91 »

Aina oon tykänny mankin ulkonäöstä ja nelarin pörinästä. Kunnon mankikuume iski vasta, kun kävin testaamassa isoveljen mankia. Sitten tienasin tarpeeksi rahaa ja ostin ekan mankini. Olin silloin varmaan 13v vanha. Laitoin sen ihan osiin, tein jokapaikan uusiksi ja jäin mankeihin totaalisesti koukkuun. Tällä hetkellä löytyy tallista 2 hondaa ja 1 varaosa skyteam. Kolmatta hondaa oon kattellu tässä että ois aina 2 kilvellistä mopoo ajossa.
TRD_Racing

Viesti Kirjoittaja TRD_Racing »

On ollut mulla 10-vuotiaasta asti (ennen mökkimopona), ja siitä tuli yksinkertaisesti niin rakas ettei siitä voinut luopua mopokortin lähestyessä. Joten vm. '87 Monkey Z50J laitettiin perusteelliseen remonttiin ja sillä nyt ajetaan. Ei sillä etteikö muutenkin hyvä mopo (pituutta kuskilla n. 160 cm). Äänetkin ovat nelarissa minusta mukavan kuuloiset.
Ole rohkeasti oma itsesi. Honda. Ex.
Vastaa Viestiin