Miksi juuri Monkey?

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!

Miksi juuri Monkey?

4-tahti
196
29%
Ei helposti hajoavia osia
39
6%
Helppo kikkailla
119
18%
Korkeus
18
3%
Osien saanti hyvä
23
3%
Pieni bensan kulutus
63
9%
Talviajo
35
5%
Ulkonäkö
145
22%
Äänet
34
5%

Ääniä yhteensä: 672

Retro

Re: Miksi juuri Monkey?

Viesti Kirjoittaja Retro »

Talvella paras mahdollinen kulkuväline mopoksi mönkijöiden kanssa. Luotettava 4t, ja vääntöä paljon = hyvä talvella.
Pekko

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Mutta minähän en mankiani valinnut vaan iskälläni oli sama manki nuoruudessaan ja kun kävimme kerran mökille ja testasin mankia niin olin aivan varma,että tällä ajan ku oon 15 mut en kyl oo viel 15 mut ajan silti silloin mankilla.
duudson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja duudson »

Kestää, Kestää, ja Kestää. (Y)
racing

Viesti Kirjoittaja racing »

Lujin mopo ikinä.Ei vie öljyä eikä bensaa ja moottori pommin varma.!muuta miinusta ei keksi kuin etupää.Loistava mopo ei voi muuta sanoa.4½ vuotta monkeyn onnellisena omistajana :) (Y)
Honda - Come Ride With Us!
ToBBe^

Viesti Kirjoittaja ToBBe^ »

on se vaa nii hyvä mopo :D
noh, perustelut:
Saan mopokortin tammikuun alussa, ja manki on hyvä talvimopoksi ja muuten hyvä kruisailumopo, mankit kerää aika paljon katseita mun mielest
Äänet, hiljaiset vakiohurinat ja haluttaessa saa kunnon nelitahti pörinät :) paljo paremmat ainaiki kun jossai inisevässä peeveessä :o
osia ja tuuninkia löytyy vaikka mitä
helppo virittää
ne ei oo mitää muovi teini-tuning mopoja
koonsa nähden tehokkaita
rento ajoasento (ainaki vakiona)
paljo miehekkäämmän näköne ku pv :lol:

tulipa taas tekstiä aikaseks
Walber_

Viesti Kirjoittaja Walber_ »

7 vuotiaana koitin ensimäisen kerran naapurin poikien mankia, ja heti päätin että tämmönen on joskus saatava.
5-luokalla kun olin niin isän kanssa tein metsähommia sillä puheilla, että saan vastineeksi avustusta monkeyn ostoon. Heti kesällä löyty sopiva, juuri konerempasta tullut vm-86 puolautomaatti.
Siitä asti on monkeyt ollu lähellä sydäntä.
Ja vielä hieman OFFtopiccia, en silti menis haukkumaan pv:tä. Itsekkin omistan pv:n, ja on ollut helvetin hyvä ja luotettava käyttömopo. Muistaa vain huoltaa säännöllisesti. :wink:
japsiraaseri
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja japsiraaseri »

ToBBe^ kirjoitti: ... mankit kerää aika paljon katseita mun mielest...
Ne on ihan vaan säälistä, kokemuksella. :mrgreen:
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
Jarso-

Viesti Kirjoittaja Jarso- »

Empä sanoisi noin.. tai sitten ne jotka "säälii" on joitain harvoja tyyppejä jotka satut tuntemaan :) minunkin mankiani on 2-tahti mopojen kanssa viihtyvä kaveri kysellyt, mutten ole tuosta suostunut luopumaan :) ja moni on muutenkin kehunut. Suoria haukkuja ei ainakaan vielä ole tullut, enkä ole piilovittuiluakaan huomannu ;D
jousi

Viesti Kirjoittaja jousi »

lähinnä ostin talvimopoksi enkä mitään *ttun pallivatkulia halunnu niin manki oli paras vaihtoehto. aina oon haaveillu manasta ja nyt kun oli vihdoin rahaa ja tarvetta niin miksikäs ei. ja sen mitä olen piiviillä ajellu niin keulan vaihdon myötä manki kulkee ainakin puoli valovuotta paavon edellä.
japsiraaseri
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja japsiraaseri »

Mutku enskapojat nauraa kun ajan ohi.. :mrgreen:

Nauraahan tolle moni mopoton kaverikin, mut sit kun nekin pääs ajamaan sisäänajamattomalla koneella, ilman putkea ja nokan ajoitus perseellään jonkun muutama kymmenen metriä oltiin ihan kuset housussa ostamassa sitä minulta pois. :lol:
"Maineestamme huolimatta suurin osa meistä on heteroita"
http://www.dnsf.org
FeraDo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FeraDo »

onhan niitä syitä vaikka kui paljon,mutta halusin sen varmaan siksi kun manki on pieni,hienon näköinen omaan silmään,kestävä,ja tietty nelari kun on...tms.

ja mopo oli myynnissä tutulla naapurilla.
-oli se aluksi vähän outo,kun on tottunut miten 2-tahti kiihtyi(omistan vielläkin yamaha pw80)
|> Monkey & Kuvia <|
ToBBe^

Viesti Kirjoittaja ToBBe^ »

Ne on ihan vaan säälistä, kokemuksella. :mrgreen:
siis en mä tarkottanu että mankit kerää katseita negatiivisesti :D täälläpäin mankikuskeja kunnioitetaan kyllä...
4k1
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja 4k1 »

Ekaksi mopoksi juurikin vanhemman mallinen monkey oli ykkönen!
Matalan penkin ja ½automaattivaihteiston ansiosta oli ihan omiaan ajoharjoitteluun ja ekaksi moottorilla varustetuksi ajoneuvoksi.

Näistä asioista sytyin, kun silloin muinoin alettiin isipapan kanssa ekaa mopoa minulle etsimään.
Lisäks hiljanen ääni oli tärkeä, pystyi ajamaan omalla pihalla vaikka keskellä yötä häiritsemättä naapureita.

Ja onhan siinä enempi fiilistä ajella nelarilla, vaikkei niitä oikein samaan malliin saakkaan kulkemaan kuin vastaavia 2t pyöriä.
_E_Z_

Viesti Kirjoittaja _E_Z_ »

Pidin jo pienenä paljon tossumopoista. Kaverini isoveljellä ollut PV oli minusta erittäin hieno. Rupesin sitten jo toissa keväänä suunnittelemaan vaikka minkälaisten mopojen ostoa. Eräs toinen kaverini sitten hommasi itselleen mankin ja ihastuin siihen välittömästi, hän kun oli vielä maalannut sen mustarunkoiseksi ja punatankkiseksi.

Odotin nuo kaksi vuotta ja nyt alkusyksystä sain sen ihan oman Monkelini. Vaikka olenkin tainnut korjata manaani enemmän kuin ajaa sitä (valmiiksi kiinni leikannut pytty, toimi silti, Öljypohjasta kierteet paskana, nokan kiinni leipominen...), silti pidän Mankin usein luotettavasta nelarimoottorista (kunhan sitä ei ole asenneltu huonosti) ja siitä miten Monkeyllä voi leikkiä. Ulkonäkö vasta onkin hyvä!

Nelarin virittäminenkin on paljon haastavampaa ja kiintoisampaa kuin vajaatahtisten (kuten PV:n). Siinä oli vähän selityksiä Monkeyn hommaamiselle...
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
kananen

Viesti Kirjoittaja kananen »

_E_Z_ kirjoitti:Nelarin virittäminenkin on paljon haastavampaa ja kiintoisampaa kuin vajaatahtisten (kuten PV:n). Siinä oli vähän selityksiä Monkeyn hommaamiselle...
Heh Heh...
Skyteam 125cc kevari - 08
Suzuki rm 125cc - 96
Ktm Exc 125cc - 06
Holappis

Viesti Kirjoittaja Holappis »

Aivan ekana sain jinkun, olin silloin 10v. Ajoin sillä 2 vuotta, kunnes huomasin että kone meni kokoajan paskaksi ja muutenkin en tykänyt. Kun koitin kaverin mankia ekaa kertaa, rakastuin siihen että oli pakko saaha manki. Ajoasennon ja pehmeitten äänten vuoksi. Nyt tässä kävin tänää kattoo yhtä mankia, Alakylästä, sain tingittyä hintaa 350€ ---> 285€. Ja käydään tänään tai huomenna hakemassa meille se.. Ja se kestää, kestää ja kestää :lol:
Ahdin määrää tahdin
gibba

Viesti Kirjoittaja gibba »

No kaikkihan alkoi siitä kun uutta mopoa en osta, ovat niin hirvittävän näköisiä että eihän sellaisella kehtaa ajaa. Vanhoista hienoista kaikki olivat 2-tahtisia joten päädyin ainoaan nelitahtivaihtoehtoon jotta ei tarvitse voiteluöljyjä alkaa sekoittelemaan polttonesteen sekaan. Myöhemmin olen huomannut että Apinahan on hyvä kulkupeli, jopa sen ulkonäöstäkin olen alkanut pitämään viime kuukausina.
Ei mopoa taikka muuta pärrää...
gibba

Viesti Kirjoittaja gibba »

Jarso- kirjoitti:Empä sanoisi noin.. tai sitten ne jotka "säälii" on joitain harvoja tyyppejä jotka satut tuntemaan :) minunkin mankiani on 2-tahti mopojen kanssa viihtyvä kaveri kysellyt, mutten ole tuosta suostunut luopumaan :) ja moni on muutenkin kehunut. Suoria haukkuja ei ainakaan vielä ole tullut, enkä ole piilovittuiluakaan huomannu ;D
Eivät ainakaan minun kaverit Apinaani ole haukkunut. Ovat ajaneet ja eräs sanoi että liian pieni (vääntää tankoa vähän eteenpäin niin jo on tilaa) ja toinen sanoi että hyvä peli. Eivät ole haukkuneet, vaikkei nelari niin hyvin kiihdykään kuin vajaatahtiset.
Ei mopoa taikka muuta pärrää...
Frank

Viesti Kirjoittaja Frank »

Siitä, kun on jo 5 vuotta aikaa niin hankala muistaa silloisia aivoituksia, mutta tässä nyt jotain.

-Käynnistysvarmempi kuin PV, jota kokeiltiin myös. Henkilö, jonka kanssa katsottiin sitä, piti konetta väljänä, itse en siihen osaa sanoa mitään.
-Sopivan pieni silloiselle ~130-140cm mitalle.
-Isä sanoi, että Mankissa paremmat äänet kuin vajaatahtisissa. :lol:

Kun mopokortti-ikä koitti oli itsestään selvää, että tällä jatketaan, olihan mopo ollut koko ajan rekisterissä, vaikka tielle ei laillisesti saanut mennäkään.

Ja noista vinkujista sen verran, että ovat olleet harvassa. Eräs kaveri ajoi tuolla ja sanoi: Olishan tällasella mukava ajaa, jos kulkis kovenpaa. Silloin muuten täysin vakiona 16/33 välit, joten se tuskin auttoi asiaa.

Tämmöstä tarinaa ja saipahan ainakin kirjoitettua pisimmän viestini tälle foorumille. 8)
Mopeti

Viesti Kirjoittaja Mopeti »

talvella varma peli näihin pakollsiin ajoihin. Ja onhan se kiva ku ei tarvi sekotella bensoja 8)
Viimeksi muokannut Mopeti, 10.01.2008 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Carbon

Viesti Kirjoittaja Carbon »

Syitä mankin ostamiseen:
Sukulaisilta sain halvalla... :D, nelitahti eli vääntöä löytyy, ulkonäkö, isän mielestä parempi ku esim. Pv (no niinhän se onkin), eihän mankin äänistä voi olla pitämättä (eikä naapurit ole koskaan valittaneet vaikka olisi yöllä ajanut, toisin kuin suzukilla ajosta) ja eipä tarvi leikkiä 2-tahti öljyjen kanssa. Niin ja mankin arvohan nousee koko ajan... (Y)
herrayontimo

Viesti Kirjoittaja herrayontimo »

Koska sain koittaa kaverin omaa ja näppi tuntumalta löysin romujen joukosta mankin rungon ja siit se kokoaminen lähti (kesti tosin puoltoistavuotta) (Y) . Nyt oon ajellut joka päivä vaikkei rekisterissä olekkaan :lol: . On se vaan ihme mopo
JeB Jeb!
131cc

Viesti Kirjoittaja 131cc »

Itse vaihdoin mankini viime sunnuntaina derbiin. Yllätyin heti kuinka paljon parempi ajaa ja varsinkin talvella. Manki mennee mihin haluaa mutta Derbi mennee mihin minä haluan 8) Kyllästyin mankiin, koska en jaksa ajaa vakiolla, kyllähän niitä kaiken mailman 110cc virityksiä on ollu mutta ei vaan kestä jos ottaa tehoja yhtään ulos. (N) En nyt menis sanomaan että on vaikia jotain öljyjä sekotella ei oo kun 10sekuntin homma ku sopivan verran kaataa tankkiin (Y)
Mutta eihän sitä tarviikkaan ku on tuore voitelu.
juQ

Viesti Kirjoittaja juQ »

öhöm en tiedä.. oon 10v--> asti halunnu mankin :D

Siinä on kivat äänet ja hyvin k3wl.

Ja jotenkin oudosta se on niin rakas :D
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
rotax377

Viesti Kirjoittaja rotax377 »

Syitä siihen miksi olen valinnut monkeyn:
- 4-tahtinen --> ei mikään moottorisaha niin kuin pv (bensankulutus, äänet, ei tarvitse sekoite bensaa...)
- huomattavasti tyylikkäämmän näköinen kuin joku pv tai uusenduro ( näyttää mopolta eikä joltakin ufolta)
- helppo korjata ja huoltaa ( ei juuri ollenkaan ollut omassa vikoja)
- pienet ylläpitokustannukset
- hyvä ajettavuus ja hallittavuus, vaikkakin etupää voisi olla parempi
Vastaa Viestiin