Talvella kun menee loskapaskaa täyteen se vakio huohotinletku ja siihen pari astetta pakkasta päälle niin johan jäätyy. Ja sitten sitä painetta vasta onkin
Huohotin nimenomaan ehkäisee tämän, koska koneen ainoa henkireikä ei ole siellä koneen takana kaiken paskan ulottuvilla. Näin päättelin, voin olla väärässäkin.
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä."
Tai laittaa sen menee jotain muuta reittiä ettei siihe lennä kaikki paska päälle.
E:Sitä vartenhan se huohotin säiliö on,että se kerää ne öljyt,mitkä tulee huohotin letkusta ja palauttaa takasin koneeseen?
Eikös tollasesta moposopin huohottimesta vois olla sellane hyöty, että päästäis lämmintä ilmaa pois eikä kuumentais moottoria niin nopsaa? Jostain tällänen kuva jääny päähä
Niinkuin tossa ylempänä lukee niin sen kauttaa vähänee paineet koneen sisästä ja on sillon hyötyä jos mankin omasta huohottimesta menee se putki tukkoon tms, muuten aika turha. Taas lauhari on se missä kiertää öljy ja sitten ajoviime viilentää sitä, eli toimii samalla periaatteella ku syyläri vesijäähy koneissa.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
Petu^ kirjoitti:Niinkuin tossa ylempänä lukee niin sen kauttaa vähänee paineet koneen sisästä ja on sillon hyötyä jos mankin omasta huohottimesta menee se putki tukkoon tms, muuten aika turha. Taas lauhari on se missä kiertää öljy ja sitten ajoviime viilentää sitä, eli toimii samalla periaatteella ku syyläri vesijäähy koneissa.
mää pistin eilen huohuttimen omaan honda Zb:eehen ihan hieno tunnigi se on
_________________
monkey tulossa.. mototista tuttu [kalz] nimi merkiltä
Eiks jotkut oo tääl ittekki tehny tollasen moposopin huohottimen tapasen. Mä aattelin tehä ku eihä sihe vaadi muuta kun ilmanputsarin, letkua ja sit jonkun patentin mil sen sais sinne öljykorkin tilalle kii. Miten te ootte pistäny sen sinne öljykorkin päähän kiinni?
In theory, breather pipes allow the release of pressure in the head thus allowing your 50 to rev up faster.
Ja sen laatikon tarkoitushan on tosiaan kerätä huohottimesta tuleva öljysumu ja palauttaa se kiertoon. Jos älytöntä vaahtoomista on esiintyny niin öljyn seassa on ollut vähän vettä joka sitten sinne säiliöön on tiivistynyt kun siellä on viileempää kuin moottorissa. Öljymäärää ei todellakaan kannata lisätä huohottimen lisäyksen yhteydessä, jos huohottimen letkuissa kulkee öljyä ihan nesteenä (pl. paluuletku öljykorkkiin) niin sitä on todella paljon liikaa.
4t krosseissa tämmöinen erotussäiliö on useimmiten ihan vakiona, joten ehkä siitä jotain hyötyä on...
Mulla on taas omassa mankissa silleen ,että jos ei oo huohotinta ja ajaa jokou 10 km niin se sammuu eikä lähde puoleen tuntiin käymään.
Mutta huohotin on kiinni niin ongelmaa ei ole
Saattaa kyllä johtua kaasarin säädöoistä yms.
Se moposopin huohotin on vähän vaikee vetää silleen että se ei osus alkukohasta pakoputkeen.
Tykkääköhän ne öljyt siitä? Huohottimesta.
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
juQ kirjoitti:Mulla on taas omassa mankissa silleen ,että jos ei oo huohotinta ja ajaa jokou 10 km niin se sammuu eikä lähde puoleen tuntiin käymään.
Mutta huohotin on kiinni niin ongelmaa ei ole
Saattaa kyllä johtua kaasarin säädöoistä yms.
Se moposopin huohotin on vähän vaikee vetää silleen että se ei osus alkukohasta pakoputkeen.
Tykkääköhän ne öljyt siitä? Huohottimesta.
Tuskinpa se sammuminen huohottimesta johtuu, ehkä sitten voikin, jos sulla on huohotinletku tukossa Ja kyllä sen letkun ihan hyvin saa vedettyä siten ettei osu putkeen (sieltä ylemmästä koneen kiinnikkeen takaa). Tosin se letku on sellasta fucking puutarhaletkua ja on niin nolon näkönen, niin vaihdoin heti sen teräspunosletkuun
itse olen siirtänyt houhotin putken mangeeton kopan etu puolelle. Siihen, mihin tulee myös joku kaasuttimen putki. Itseni mielestä paljon parempi paikka kun siellä takahaarukan kupeessa. Ja kehtaa talvellakin useammin kattoo huohottaako, kun on helpompi kattoo.
Mitenköhän sen huohottimen putken sais öljyn täyttö korkkiin kiini? Siis tarkoitan semmosta huohotinta, mitä esim. moposoppi myö.
juQ kirjoitti:Mulla on taas omassa mankissa silleen ,että jos ei oo huohotinta ja ajaa jokou 10 km niin se sammuu eikä lähde puoleen tuntiin käymään.
Mutta huohotin on kiinni niin ongelmaa ei ole
Saattaa kyllä johtua kaasarin säädöoistä yms.
Ot: Tarkista m renkaat.Minulla oli liikaa paineita 72cc kanssa niin oli männänsokka irronnut ja hajottanut kaikki muuta paitsi 1 mrenkaan.
No ei ne liiat puristukset saa niitä männäntapinsokkia irtoilemaan vaan se huolimaton asennus Jos siis tarkotit tuolla männänsokalla männäntapinsokkaa?