Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Katsastus/rekisteröinti/vakuutus-topic
Kait se on hiukan katsastusmiehestä kiinni. Täälläpäin aina ilmeisesti se sama katsastusmies tutkii mopot, ainakin ollut jo kahdesti minun kohdallani ja molemmilla kerroilla se fillarin äänimerkki on kelvannut.
Jos sitä oikein järjellä ajattelee sitä asiaa, niin kyllähän pyörän kellon pitäisi kelvata. Sitä kelloahan tarvitaan äänimerkin antamiseen, että muut tiellä liikkujat huomaavat. Ja mikäli se kello on tarpeeksi tehokas kuuluvuudeltaan pyörään, niin on myös mopoon. Ja jos joku pälli katsastaja sanoo ettei kelpaa, koska ei kuulu mopon äänen alta, niin eihän sen edes pidä kuulua, koska silloin mopon ääni toimii itsessään äänimerkkinä.
Toivottavasti tajusitte viestin idean.
Toivottavasti tajusitte viestin idean.
Saiko mankin katsastettua hopperin keulalla ja levyjarrulla?
Entistä Seksikkäämpi Monkey Kuski! 
Kyllä täällä on ainakin saanu hopperin keulalla katsastettua ja katsastusmies kehunu kuinka hyvä keula on
.
pyörät
Elämä on, manki ei.
Elämä on, manki ei.
joo mut mites ton levyjarrun kanssa
kun hopperissa eikä mankissa oo vakiona.
Kai sen voi saada mutta sen kiinikkeen täytyy olla aika hyvin tehty/hitsattu. Itse sen kumminkin olet hitsannut?
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
ammatti hitsari hitsas kun en luottanu omaan räkäsaumaan 
Sitten soittoo konttorille ja kyseleen.
Quote:mikaa sivu 2.keulan saa vaihtaa vähintään samanpainoisen ja samantehoisen vehkeen keulaan mikäli runkorakenteeseen ei tehdä hitsauksia tai reikiä
"eli mullakun on ärrän keula kii jo niin vois käydä"
jarrulaitteet pitää kans olla vähintään saman tehoisesta ja painoisesta vehkeestä "mulla tulee/on hyllyssä odottamassa asennusta usateck monkeyn jarrulaitteet" levy on jo kii. aattelin yrittää muutoskatsastaa tai kokeilla ainaki.
"Suomessa vastaavaa rakennetaan 15 vuotta paskaisessa ja lämmittämättömässä pajassa, jonka jälkeen perikunta lunastaa auton ja peräkammarin poika ostaa sen tonnilla, polkee katon matalaksi, kusee takapenkille ja maalaa sen telalla mustaksi."
Kertokaas tietämättömälle ?!
Terve: Elikkäs mulla ois Honda monkey z50j vm: 1986 Mankin olen laittanut kuntoon eli pitäisi olla katsastus kelpoinen mutta mietityttää nämä katsastus kustannukset, Kertookaa tarkat Hinnat mopon vakuutuksesta rekisteriin laitoista ja muista kuluista. Kiitos jo etukäteen.
Ps. 1kk niin on mopokortti.
Terve: Elikkäs mulla ois Honda monkey z50j vm: 1986 Mankin olen laittanut kuntoon eli pitäisi olla katsastus kelpoinen mutta mietityttää nämä katsastus kustannukset, Kertookaa tarkat Hinnat mopon vakuutuksesta rekisteriin laitoista ja muista kuluista. Kiitos jo etukäteen.
Ps. 1kk niin on mopokortti.
Mitä itse muistelen niin ei PITÄIS voida tulla yli 50e yhteensä maksamaan.. o.O Itse kun selvitin noita asioita niin puhuttiin muutamista kymmenistä euroista. 
Ite kun kysyin ystävältä kun katsasti pv:een niin sanoin että 210, mie tokasin et nii ku ne pv:eet on erikoistapauksia, mut jos tosissaan olis 50e niin ois khyll mukava, mut laittakaa lisää vastauksia***
Kiitos.
Kiitos.
Kyllä se mullaki jotain vähä yli 50e muistaakseni makso.Viime keväänä katsastin.Sitte vieläku ei menny ekalla läpi ni joutu enemmän makssaa 
- Monkey -89, 110cc, Korkeapainemäntä,Mikuni 26mm, 17/35 välit, Takegawan
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
alakauttanen rööri, mankin magneetto, huohotin, lämpömittari yms....
- Orginal project monkey -95
- Mito -00
- Ac Efi 600cc -02
Mulla kyll lonksuu Jonku verran tuo etupää tai ne holkit. Mut kait se menis läpi kun muuten toimii.
Jos pyörän kellokäy niin ok. 
Ja kun rekisteröi mopoa tai katsastaa tai vakkuuttaa niin tarviiko siihen huoltajan suostumuksen allekirjoituksen? Kertokaa selkeitä vastauksia.
Jos oot yli 15v niin saat allekirjoittaa yksin.
Mutta saanko kuitenkin omiin nimiin? kun luovutustodistus on tehty mun nimelle. Että jos huoltaja allekirjoittaa niin se ei voi päättää kenen nimiin menee, helkkarin vaikee selittää. 
Kassu kirjoitti:Mutta saanko kuitenkin omiin nimiin? kun luovutustodistus on tehty mun nimelle. Että jos huoltaja allekirjoittaa niin se ei voi päättää kenen nimiin menee, helkkarin vaikee selittää.
Saa omiin nimiin vaikka on alaikäinen.Tosin vakuutusmaksut on kalliimmat en muista paljonko kun ei ole täysi-ikäinen.Korjatkaa jos olen väärässä.
Honda - Come Ride With Us!
Sanon taas kerran, että itellä makso sillon vuonna 2005 elokuussa noin 100e katastus. Sen jälkeen on kahesti lähtenyt kilvet ja olen joutunut kahdesti katsastamaan mankin uudestaan. Käsittääkseni tuo eka kerta maksaa enemmän, ja tommoset pikkukatastukset sitten vähemmän, mutta hinnathan on voinu tulla alas päin siitä, kun katastin.
Jos oot alle 15 voit olla omistaja, mutta pitää olla yli 15 että voit olla sekä omistaja että haltia.racing kirjoitti:Kassu kirjoitti:Mutta saanko kuitenkin omiin nimiin? kun luovutustodistus on tehty mun nimelle. Että jos huoltaja allekirjoittaa niin se ei voi päättää kenen nimiin menee, helkkarin vaikee selittää.
Saa omiin nimiin vaikka on alaikäinen.Tosin vakuutusmaksut on kalliimmat en muista paljonko kun ei ole täysi-ikäinen.Korjatkaa jos olen väärässä.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
-
monkey-speed
mutta silti kannattaa pitää vanhempien nimissä kun tulee vakuutukset halvemmaks. itelläniki on mopo, kevari ja auto isän nimissä.
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
syyllinen.fi
Ihan meinasin omis nimis pitää. 
-
monkey-speed
Se on sitte omaa tyhmyyttäs jos haluut tyhjästä maksaa
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
syyllinen.fi
No mutta mulla ainaki on omissa nimissä ja porukat maksaa sen. Ei se oo niin big deal jos joku haluu pitää omissa nimissä, eihän siinä mitään häviä (tai ainakaan mun tapauksessa ei).
Kiva vaan ku on ihan OMA kulkupeli joka on OMISSA nimissä. 
iha sama kenen nimis kuha mun ei tarvii maksaa mittää,
isän nimis se on
-
herrayontimo
Voiks saada oma kootun puolarin ikinä rekisteriin? Pitääks olla samat osat ku se on valmistettu siis tarkootan yläkerta ja alakerta ja runko ja muut osat miss on jonkin näköisiä numerokoodeja?
Mull oli alun perin runko
.
Mull oli alun perin runko
JeB Jeb!