Yleinen Öljy/voiteluaine topic
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Re: Yleinen Öljy/voiteluaine topic
minkähä laista on tuo moposopin repsol mineraali öljy?
Ihan perus öljyä mulla on sitä olluna, vaihteisto ainakin toimii hyvin, tosin kesällä huuattaessa vähän keitti mulla.BT kirjoitti:minkähä laista on tuo moposopin repsol mineraali öljy?
Onko totta, että täyssynteettinen syö kytkimen?Täällä 72cc ja 5w-50 täyssynteettiset mobilit.
Onko Tämä hyvää öljyä?
Kyllä on hyvää. Viime kesänä tais olla tuota 
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Mullakin on just tuota isossa pärrässä nyt, hyvin pelaa. 4l pänikässä tulee paljon halvemmaks.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Mistä ostit?kurri kirjoitti:Mullakin on just tuota isossa pärrässä nyt, hyvin pelaa. 4l pänikässä tulee paljon halvemmaks.
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=55
Tuolta, piti tilata muutakin sieltä ja oli tarjouksessa silloin.
Mutta on tuo nytkin isossa purkissa paljon halvempaa..
Tuolta, piti tilata muutakin sieltä ja oli tarjouksessa silloin.
Mutta on tuo nytkin isossa purkissa paljon halvempaa..
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Sanokaas laitanko mankiin kesän tullen 5w-50 mobil1 rally formulaa, vai 15w-50 mobil1 racing 4t? Rally formula olisi kyllä halvempaa, se maksaa muistaakseni jtn. 10e/litra ja racing 4t oli n.15e/litra.
Viime kesä meni rallyformuloilla, mutta empä kovin pitkää matkaa ajanutkaan (25km) mutta nyt olisi tarkoitus ajella pidemmästi tulevana kesänä.
Viime kesä meni rallyformuloilla, mutta empä kovin pitkää matkaa ajanutkaan (25km) mutta nyt olisi tarkoitus ajella pidemmästi tulevana kesänä.
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
Nooh noilla paksummilla ainakin kuumenee helpommin, jotai 10W-40 olis hyvää, mulla on 20W-50 ja kuumenee aika nopeesti. vaihdan jotku 10W-40 öljyt tai 10W-30 öljyt.
Sehän on just toistepäin, ohuemmilla kuumenee helpommin! Esim 10w40 kuumenee helpommin ku 10w50
Merkitseekö toi jälkimmäinen sitä öljyn paksuutta?
E: Mulla oli ennen 10W-30 ja ei kuumentunu nopeesti eikä paljoa. Nyt on 20W-50 ja kuumenee heti.
E: Mulla oli ennen 10W-30 ja ei kuumentunu nopeesti eikä paljoa. Nyt on 20W-50 ja kuumenee heti.
Myydäänkö tuota Repsolin 4t 15W50 jossain muualla kuin tuolla moposopissa?
Moposportilta ainakin ite ostinEki kirjoitti:Myydäänkö tuota Repsolin 4t 15W50 jossain muualla kuin tuolla moposopissa?
Ensimmäinen luku kertoo siitä että kuinka kylmässä öljy vielä voitelee. Mitä pienempi luku, sitä paremmin.Bati kirjoitti:E: Mulla oli ennen 10W-30 ja ei kuumentunu nopeesti eikä paljoa. Nyt on 20W-50 ja kuumenee heti.
Toinen luku taas kertoo sen että kuinka kuumassa öljy vielä voitelee. Mitä isompi luku, sitä paremmin.
Elikä kylmästä käynnistäessä voi kone kuumentua sen takia nopeasti että tuo öljy on kylmässä vielä jäykkää -> Ei voitele kunnolla -> kitkaa -> lämpöä. Mutta tuohan voiteleekin sitten niissä kuumissa lämpötiloissa paremmin kuin 10W-30.
Speksit: 115cc, matala Dax-kansi, inner rotor kit, kp-mäntä, "26mm" kassu.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Video: http://www.youtube.com/watch?v=usKRcUNgeWM
Video #2: http://www.youtube.com/watch?v=5pZ9t5Nkr2E
Eikös eka luku merkkaa öljyn viskositeetti arvoa +25 asteessa ja jälkimmäinen -18. Näin olen jostain lukenut.
Mitähän tonne ois kannattavinta alkaa nyt kesällä lykkäämään jos sanotaan että tulee ajeltua päivittäin 10-20km yhteensoittoon ja ehkä parikin kertaa päivässä. 
10w30 on ihan passelia kesäks, valvolinen ja valtran öljyjä oon ite käyttäny mankissa. (valtran öljy ainaki hyvää ku suunniteltu voitelemaan hieman isompaa konetaa ku manki
)
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
ei mitään valtroja, se pittää olla teboilin monitraa, super traktor oil 
Miten voi 10w-30 olla hyvää kesäksi, kun itselläni menee 10w-40 litkuksi. Ostettuna jo valmiiksi Castrolin kunnon 10w-60 öljyt, joiden ei pitäisi mennä litkuksi, pitäisi ne vaihtaa myllyyn.
En tiiä mita tarkoittat "menee litkuksi" mut 10w30 on kankeampaa kuin 10w40 eli se on sikäli parempaa kesäksi, kun taas talveksi 10w40 on parempaa kun se on ohuempaa eikä jähmety vaikka olis kylmepääkin.
Edit: Mut kyllä toi 10w40 ki on iha käypää kesälläkin, ei siinä mitään.
Edit: Mut kyllä toi 10w40 ki on iha käypää kesälläkin, ei siinä mitään.
Meille jaetaan tässä elämässä aika vähän kortteja, ne on syytä katsoa loppuun asti, vaikka joku bluffaisikin.
tuo viimeinen luku määräää kuinka paksua öljy on kuumana, 10w/30 on ohuempaa kuin esim. vaikka 10w/50. ja eka luku meinaa sitä miten paksua öljy on kylmänä. 
Nimenomaan näin kuin BT sanoi.
Petu^, tarkoitin litkuksi menemisellä sitä, että kun kone lämpenee kuumaksi, niin öljy menee samanlaiseksi kuin vesi, eli ei ole kyllin paksua.
Petu^, tarkoitin litkuksi menemisellä sitä, että kun kone lämpenee kuumaksi, niin öljy menee samanlaiseksi kuin vesi, eli ei ole kyllin paksua.
Tänään tuli ajettua taukoamatta 90km (melkein 2 tuntia
) mankilla, 10W-40 Super ässät oli sisässä eikä se manki mitää sanonu
Olin jo tätä ennen ajanut parikymmentä kilometriä. Mutta 20s tauko oli kun piti ottaa kuva mankista ja ginimainoksesta
(ja sen jälkeen noi 90km)
Mankin "viritykset" siis 16/38 ja tehari, ei ohitinta...
Ot: kyseinen kuva http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/29921
Mankin "viritykset" siis 16/38 ja tehari, ei ohitinta...
Ot: kyseinen kuva http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/29921
myllyssä on tällä hetkellä mobil superia 10w 40, kun jäi auton öljyn vaihdosta vähä yli.