Virityssylinterit

Moottorin viritys.
Alueen säännöt
Muistathan, että Suomen lain mukaan rekisteröidyn mopon suurin sallittu rakenteellinen nopeus on 45km/h!
sakke10

Re: Virityssylinterit

Viesti Kirjoittaja sakke10 »

Saattaa tulla hieman tyhmän luonteinen kysymys, mutta antaa mennä. Meneeköhän moposopissa myytävä 85cc sylinteri monkeyn vakiokoneen lohkoille (kyseessä on skyteam 50cc moottori, ostin joskus pari kk sitten koska hondan vakiokoneesta hajosi alakerta, jostain kumman syystä, vielä syy tuntematon.) Itse luulisin että mahtunee, muilla kokemuksia??
Keinone
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Keinone »

Aika ihme jos ei mene. Voihan ne lohkot aina mitata, eli vertaat monkeyn lohkoja skyteamin lohkoihin. :)
johetsu*
Viesti:

Viesti Kirjoittaja johetsu* »

sakke10 kirjoitti:Saattaa tulla hieman tyhmän luonteinen kysymys, mutta antaa mennä. Meneeköhän moposopissa myytävä 85cc sylinteri monkeyn vakiokoneen lohkoille (kyseessä on skyteam 50cc moottori, ostin joskus pari kk sitten koska hondan vakiokoneesta hajosi alakerta, jostain kumman syystä, vielä syy tuntematon.) Itse luulisin että mahtunee, muilla kokemuksia??
Menee menee. Ittellä on toi setti kiinanlohkoissa ja nätisti toimii. 8)
homer94

Viesti Kirjoittaja homer94 »

sakke10 kirjoitti:Saattaa tulla hieman tyhmän luonteinen kysymys, mutta antaa mennä. Meneeköhän moposopissa myytävä 85cc sylinteri monkeyn vakiokoneen lohkoille (kyseessä on skyteam 50cc moottori, ostin joskus pari kk sitten koska hondan vakiokoneesta hajosi alakerta, jostain kumman syystä, vielä syy tuntematon.) Itse luulisin että mahtunee, muilla kokemuksia??
Katso ensin, että minkälainen mäntä siinä skyteamin koneessa on.Jos otat väärän vm sarjan niin joudut joko leikkimään tiivisteillä tai koneesta tulee kauhea lussu.
sakke10

Mittasin tänään hondan ja skyteamin lohkot ja sama mitta tuli molemmille. Ja eli huoletta voin siis laitella 85cc kiinni ettei tartte murehtia että mahtuuko. Täytyypi joku päivä tilata se vielä uupuis dax-kansi ja isompi (reilusti isompi) kaasari.
Eduski

Viesti Kirjoittaja Eduski »

Eroaako nuo emc ja moposportin 70cc setit jotenkin toisistaan? Ja onko tietoa kumpi on luotettavampi =)
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

luotettavuuteen vaikuttaa enemmän kaasun kääntäjä/huolto kuin valmistaja
(joku on kumminkin eri mieltä, mutta tää on mun mielipiteeni ja tämä on sylinteritopic)
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Eduski

Tarviaako uudenmallin kannen ja tuon moposportin 70cc sylkkäsarjaan sitä sovituskittiä? :?

E: kestääkö tuo uudenmallin vakiokansi tota 70cc:tä edes ? :roll:
jessehoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jessehoo »

Eduski kirjoitti:Tarviaako uudenmallin kannen ja tuon moposportin 70cc sylkkäsarjaan sitä sovituskittiä? :?

E: kestääkö tuo uudenmallin vakiokansi tota 70cc:tä edes ? :roll:
mulla on 87-91vm kansi, moposportin 70 setti ja kolme (3) alatiivistettä ja toimii aikalailla niinkuin pitääkin
Vaihdetaan +10cm swingi lyhkäsempään
Eduski

Joops mulla on tuo moposopin 72cc +vakiokansi ja 1 tiiviste riitti tohon. :)
sorrow

Viesti Kirjoittaja sorrow »

miten porukat on saanu moposopin 85cc alumiini pytyn toimii?? ku ite ostin sen ja laitoin kiinni nii otti mäntä kanteen kiinni, sit aloin lisäilee alatiivisteitä ja ku mulla oli 10 alatiivistettä nii ei osunu mäntä kantee mut sitte nokkaketju jäi liian lyhyeks sillee et ei saanu nokkaratasta paikoillee :?
kellään mitää ideoita??
honda monkey 1997: 50cc, um-kansi, 14-39
huiput n.45km/h :D
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... f=2&t=2832 <-- mankini mun
Masi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masi- »

Vinkulla pois ventiilintaskuista tai sorvaat/sorvautat männän tasapäiseksi jossain. Itselläni oli jälkimmäinen vaihtoehto ja se toimi (Y)
sorrow

siis ei se kupu siin männän pääl ota kiinnii vaa ne männän reunat osuu palotilan reunoihin.. yks kaveri ehdotti et hioisin vähän palotilan reunoja pois, toimiskohan se??
Keinone
Vip-käyttäjä

Sullahan korkea mäntä, jos tulee laidoiltakin nuin paljon yli sylinterin :roll: Ettei ottas kiinni vaan kannentiivisteeseen? Onko kannentiiviste sopivan kokonen/ tai keskitetty.
sorrow

joo itekki ihmettelin ku mäntä on niin pitkä/korkee/iso :D ei ota kannentiivisteesee kiinni...
ei kai ne väärää mäntää oo lähettäny sielt moposopist :?
Kimmo1992

Viesti Kirjoittaja Kimmo1992 »

Kumman männän ostan 72cc:hen,uudenmallin kupu vai tasapäinen mäntä?Kansi on vissiin daxin kansi koska palotilan halkasia on 47mm :o Kokeilin vakiopytyn kaa vanhanmallin männällä ni ottaa kanteen kiinni ja jos kansi ei oo kii ni nousee n.5mm ylöspäin :D Ainiin alakerta on 3v mut vaihoin siihen 4v kampuran et sai manuaalikytkmen..
sakke10

Kimmo1992 kirjoitti:Kumman männän ostan 72cc:hen,uudenmallin kupu vai tasapäinen mäntä?Kansi on vissiin daxin kansi koska palotilan halkasia on 47mm :o Kokeilin vakiopytyn kaa vanhanmallin männällä ni ottaa kanteen kiinni ja jos kansi ei oo kii ni nousee n.5mm ylöspäin :D Ainiin alakerta on 3v mut vaihoin siihen 4v kampuran et sai manuaalikytkmen..
Vanhanmallin männässä on nimen omaan se kupu ja se on paljon korkeempi kun uudenmallin mäntä. Eli luulisin että laittasit siihen uudenmallin männän.
Kimmo1992

Viesti Kirjoittaja Kimmo1992 »

Siis uudenmallin mäntii on 2 erilaista toine on tasane ja toises on kupu mut reunoil on tasasta n.4-5mm
sakke10

Kimmo1992 kirjoitti:Siis uudenmallin mäntii on 2 erilaista toine on tasane ja toises on kupu mut reunoil on tasasta n.4-5mm
Eiku niin joo olikin sori taas hölmöyttäni kun en muista yhtään mitään :D Se taitaa olla nyt sitten (ehkä) yhdentekevää kumman laitat, tolla kuvullisella saat vaan enemmän puristuksia.
wurdulak

Viesti Kirjoittaja wurdulak »

sorrow kirjoitti:miten porukat on saanu moposopin 85cc alumiini pytyn toimii?? ku ite ostin sen ja laitoin kiinni nii otti mäntä kanteen kiinni, sit aloin lisäilee alatiivisteitä ja ku mulla oli 10 alatiivistettä nii ei osunu mäntä kantee mut sitte nokkaketju jäi liian lyhyeks sillee et ei saanu nokkaratasta paikoillee :?
kellään mitää ideoita??
Kuullostaa vähän siltä, että olet tilannut vanhanmallin sylinterisetin uudenmallin mankiin.
125cc jincheng
Kiinni: 125cc Ducar, 26mm mikuni, tehari ja 17/28
Risee

Viesti Kirjoittaja Risee »

wurdulak kirjoitti:
sorrow kirjoitti:miten porukat on saanu moposopin 85cc alumiini pytyn toimii?? ku ite ostin sen ja laitoin kiinni nii otti mäntä kanteen kiinni, sit aloin lisäilee alatiivisteitä ja ku mulla oli 10 alatiivistettä nii ei osunu mäntä kantee mut sitte nokkaketju jäi liian lyhyeks sillee et ei saanu nokkaratasta paikoillee :?
kellään mitää ideoita??
Kuullostaa vähän siltä, että olet tilannut vanhanmallin sylinterisetin uudenmallin mankiin.
nii kuullostaa. tarviit sovituskitin, tai sitten ostat uudenmallin männän
"Ei niitä panoja kuitenkaan kannata lisätä tekniikan kustannuksella..."
sorrow

mut eihän tuol moposopis ainaa sivuilla näy et olis ees 85cc vm<--87??
mul on se kupu mäntä nii pitäiskö sen olla tasapäinen?? Tossa paketissa missä toi pytty tuli nii siin ainaki lukee et ''vakio kannelle 87-->''
BT

Viesti Kirjoittaja BT »

ota vaikka kuva siitä sun männästä nopsaan kännykällä, ni saahaan selville onko sulle lähetetty väärän mallinen mäntä. Kun sopissahan myydään myös tätä mäntää: Mäntäsarja DRP 51mm <--86 59.00e ja tuo löytyy sieltä männät osiosta.
sorrow

http://img391.imageshack.us/my.php?image=mnt2tp4.jpg tossa on kuva siitä männästä... toivottavasti saa kuvasta selvää :roll:
Keinone
Vip-käyttäjä

Nonii, sehä on pattimäntä :D Toi ei passaa uudenmallin/välimallinkannen kans ollenkaan, jos sulla on semmonen kansi siihen kaveriks :)
Vastaa Viestiin