Skyteam Monkey 125 tieliikenne versio!!

Yleinen keskustelu Mankeihin liittyen.
Alueen säännöt
• Kirjoita selkeästi!
• Pysy aiheessa!
• Älä tee lainaushirviöitä! Ei yli 2 lainausta sisäkkäin!
• Muokkaa! Älä kirjoita uutta peräkkäistä viestiä lyhyen ajan sisällä!
Partanen

Re: Skyteam Monkey 125 tieliikenne versio!!

Viesti Kirjoittaja Partanen »

No sitten se on varmaan akku kun on rikki. Nuo lyijyakut kun eivät oikein palaudu entiselleen, jos ne päästää tyhjenemään liiaksi.
monkey-speed

Viesti Kirjoittaja monkey-speed »

motonetis näyttäs sopiva akku olevan 16€ joten sellanen pitää jossain vaihees hakee
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
Tobezki

Viesti Kirjoittaja Tobezki »

Ihme pätemistä tossa alkupäässä, vaikkei kukaan mitään tiennyt... :evil:

Itse olen ajanut varmaan jonkun 5000km tolla vehkeellä, kulkee ja keulii ja sutii. Ja se keulii KAASUSTA (ei mitään nykimisiä)!

Motor-power on perseestä, takuusta ei saa mitään, vaikka kuuluisikin mennä. Jotkut osat, jotka joutuvat rasitukselle yhdistettynä kiinan-paska-rautaan, menevät vaihtoon aika äkkiä. Esimerkkinä takanapa. Sen kanssa on taisteltu paljon, mutta nyt ostin UUDEN hondan alkuperäisen takanavan.

Oikeeta nopeutta on joku +110km/h kerätty parhaillaan.

Kaikin puolin kannattava ostos, vaikka ostinkin heräte-ostoksena. Vikoja on, mutta tohon hintaan saakin olla!
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
Partanen

Tuo takanavan ongelma taisi olla puheen aiheena jollain toisellakin foorumilla. Käyttäjästä kiinni miten sen kanssa pärjää. Hampaat irvessä kiristely ja kiroilu ei auta. Pitää laittaa ruuvilukitetta, sillä pinnapultin lukitusurat eivät jaksa pitää pinnapulttia paikallaan. Kaikki ominaisuudet on huomioitu halpana hintana. 125 kuutioinen Honda Monkey maksaisi varmaankin 5000euroa, jos semmoista tehtäisiin. Ostaisin mieluummin kiinalaisen. (Y)
lokitekki
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja lokitekki »

tottakai se keulii kaasusta mutta laitappa joku pitkä swingi kiinni nii jopa rupeaaki tuntumaan laiskalta.
monkey-speed

mulla ei ainakaan oo ollu mitään ongelmaa takanavan kans
syyllinen.fi
Tobezki

Mutterilukitetta on laitettu, mutta nyt on se hondan takanapa, vahvat pultit ja lukitetta, en usko, et hajoaa. Käytöstä se on varmasti ollut kiinni, koska keulin ja poltan kumia, joka varmasti rasittaa sitä napaa. Ja halvalla ei saa hyvää, kyllä mä sen tiedän. Mielummin ostan halvan, ja vaihdan siihen jotkut kestävemmät osat, kuin maksan itseni kipeäksi valmiiksi hyvästä ja laadukkaasta.

Kyllä mä sen tiedän, ettei keuli pitemmällä swingillä kaasusta, koska itsellä on, mutta ekoilla sivuilla ei ollut puhetta pitemmästä swingistä, vaan vakiosta. Eikä oma tunnu vieläkään miltään kauhean laiskalta, vaikka vertais muihin kevareihin. Normi 4-tahtisen kevarin kiihtyvyys.

Tarvis keulaan tehdä vielä pienet, noin 3-5 centin koropalat, niin olis perfect! (Y)
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
monkey-speed

niin, juuzmohan se ekoilla sivuilla oli silloin pätemässä kun oman skyteamini hankin mm. tuosta kaasusta keulimisesta.

Täytyy vielä sanoa kun oli puhetta miten tämä kulkee verrattuna muihin nelari piikkeihin verrattuna, niin autokoulussa oli tommonen yamaha ybr joka oli todella paljon tuhnumpi kuin tämä monkey.
syyllinen.fi
Tobezki

Ja Hyosung comet jää myös, ja ceparinkin ohi mentiin, mutta se tietysti riippuu kuskin painosta aika paljo myös.
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
Partanen

Vakiovälityksillähän tämä Monkey ei muuta tehnytkään kuin keuli. Mulle se keuliminen ei kuitenkaan ole tärkeää, joten pidensin välityksiä aika äkkiä hankinnan jälkeen. Ihan hiljattain laitoin viitisen senttiä pidemmän haarukankin, joten nyt tolla voi jo kiihdyttääkin.

Ei Skyteam mikään ammus ole, mutta ei tarvitsekaan. Mopoon verrattuna pirteä kuitenkin. Kaikkeen tehoon myös tottuu, joten Suzukin Hayabusakin tuntuu lussulta, kun siihen tottuu, kuulema. :wink:
Spedr
Vip-käyttäjä

Viesti Kirjoittaja Spedr »

Tobezki kirjoitti:Tarvis keulaan tehdä vielä pienet, noin 3-5 centin koropalat, niin olis perfect! (Y)
Ooracingilta saa (kuten ehkä tiesitkin), voin suositella :wink:
Tobezki

Joo tiedän sen, mutta en tarvitse oikeastaan muuta, ni en vittis niitä pelkästään tilata. :|
Bad Boys Have Bad Toys
ARMY SS Monkey 150cc
monkey-speed

Joo o, otinpa muutaman kuvan omasta skyteamista

Kuva

http://www.aijaa.com/v.php?i=2716602.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2716599.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2716595.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2716592.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=2716588.jpg

Aika likanen on, täällä on niin paljon vettä tullu että tiet on aina märkinä niin paska roiskuu :roll:
Viimeksi muokannut monkey-speed, 12.09.2008 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
syyllinen.fi
Partanen

Mä käytin tänään omaani jarrupenkissä:

http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... ynokyr.jpg

Viritys on onnistunut, jos teho ei laske. Tässä tapauksessa oli ihan vähän noussutkin. (Y) Kolmosella piti vedättää, koska välitykset on niin kovin pitkät.

Rikkaalle vetää yläkierroksilla, ja samaa tahtia laski sitten tehotkin. Saman oli kyllä huomannut ajossakin. Eli 105 suutin on liian iso vakiolle koneelle. Tarttis varmaan laittaa parempaa sytkälootaa ja pakoputkea nyt alkuun. Nokkaa en heti viittis olla vaihtamassa, koska vääntökin on kiva juttu.

Videotakin olisi, mutten vielä osaa muuttaa Nokian filmiä semmoiseen muotoon, että näkyis youtubessa.
monkey-speed

Niin onko teillä minkälaisia ratastuksia näissä? Ite oon nyt tän kaks vuotta sinnitelly vakioilla 15/29 mutta ne alkaa olla jo niin kuluneet että tilasin moposopista 17/26 välitykset ja ne kullanväriset ketjut ja samalla myös 4.00/8 heidenaunin renkaat.

Noilla vakioväleillä oon muuten saanut gepsiin 97km/h ihan pienessä alamäessä.. tosin piti aika pitkään kiihyttää siihen nopeuteen, olisi varmasti mennyt vielä kovempaakin mutta piti hidastaa kun luulin että poliisiauto ajaa vastaan mutta eihän se sitten ollutkaan :lol:
syyllinen.fi
Partanen

Mulla 17/29 ja ne nelituumaiset Heidenaut. Nyt jo nelonen on aikalailla ylivaihde. Dynolla otti 95km/h kolmosella, nelosella ei oikein jaksanut kovin rivakasti rullaa pyörittää. Samoin ajossa, nelosella ei tarvitse juurikaan kiihdyttää enää, mutta tasaisella kyllä pitää vautia yllä. Se vaan on kivaa huristella puolikaasulla 80-90km/h mittarinopeutta. Kiihtyvyyden kannalta olisi parempi, jos olisi vähän kevyemmät välitykset.

Youtube osaa näköjään toistaa nuo Nokian kännykällä kuvatut videot suoraan. Olisin halunnut jollain editoida pätkään jotain lisää. Tässä kuitenkin jotain näin alkuun:

http://www.youtube.com/watch?v=LTBOL3a_IIs

Lisäys: Huomatkaa nuo puupalikat etupyörän edessä. Oli Gorilla liian lyhyt tuohon isojen prätkien jarrupenkkiin. Ja tuo sinkoaminen filmin lopussa johtui siitä, että seosmittarin putki lensi pois pakoputkesta. Vakioputkeen se seosmittarin putki oli vähän turhan paksu. :wink:
monkey-speed

jees, se pitää kokeilla sitten vain miten se kulkee noilla välityksillä. Rupeaako mittari muuten heittämään entistä enemmän noilla 4.00 renkailla?

Muutenkin pitää miettiä mitä nyt teen tuolle monkeylle, tässä muutaman kuukauden päästä kun voi hypätä turbo-saabin rattiin niin monkey jää vaille käyttöä.
syyllinen.fi
Partanen

Nopeusmittarin näyttö tarkentuu nalituumaisilla. Mulla näyttää "enää" n. 5 km/h liikaa todelliseen nopeuteen nähden.

Mä oon jo ajellut turboilla ja ilman, joten nyt on menossa ns. toinen kierros näillä "mopoilla". Silloin joskus sitä haaveili, että olisi voinut säilyttää sen iältään melko tuoreen PV:n, mutta ei ollut mahdollisuutta. Tuli se myytyä silloin joskun melko halvalla, nykyrahassa mitattuna. :roll:
monkey-speed

Hyvä homma että mittari vain tarkentuu sitten :)

Niin, minulla on kyllä täysin vakiokunnossa oleva Honda Monkey joka kyllä säilytetään, mutta en tästä Skyteamista tiedä sitten. Nykyisen paskan vakuutus uudistuksen takia ei voi edes seisontavakuutukseen laittaa kuin ns. ajokautena joten on pakko maksaa tuota vakuutusmaksuakin ellei sitten kilvistä ota pois.
Pikkuveli olisi tosin kevari-iässä kohta mutta taitaa monkey olla liian pieni :mrgreen:

Pitää katsoa keväällä, kyllä tuon kaupaksikin varmasti saa
syyllinen.fi
kurri
Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008

Viesti Kirjoittaja kurri »

psst. lähivakuutuksella on vielä vanhanmallinenkin vakuutus.. ja saahan sen liikennekäytöstäpoistoonkin jos välttämättä haluaa.
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!

Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
monkey-speed

itse olen ymmärtänyt että vain auton voi poistaa liikennekäytöstä?
syyllinen.fi
kurri

Ainakin nettimotossa oli myytävänä muutama moottoripyörä mitkä olivat liikennekäytöstäpoistettuja.
Viimeksi kun auton kanssa kyselin noita juttuja niin eivät tienneet mitään siitä vakuutusyhtiössä.

aken sivuilta:
"Myös L-luokan ajoneuvolle voidaan tehdä ilmoitus liikennekäytöstäpoistosta, jos ajoneuvo on vaurioitunut, anastettu, viety ulkomaille/Ahvenanmaalle, siirtynyt kunnan omistukseen ajoneuvojen siirtämisestä ja romuajoneuvojen hävittämisestä annetun lain nojalla taikka ajoneuvon käyttö liikenteessä tai muualla on muusta erityisestä syystä kuin vakuutukseen liittyvästä syystä estynyt. Muuna erityisenä syynä, jonka nojalla L-luokan ajoneuvon käyttö on estynyt voidaan pitää esim. ajoneuvon pitkäaikaista, lähtökohtaisesti yli vuoden mittaista, käyttämättömyyttä. Asiakkaan on annettava selvitys pitkäaikaisen käyttämättömyyden kestosta sekä syystä. "

Ja ihan seisonnasta:
Mulla on ainakin lähivakuutuksella kevari joka on jo ainakin kolme vuotta ollut pelkästään seisonnassa, ei mitään maksuja, kerran vuodessa vaan joutuu soittamaan sinne että jatkan seisontaa kun lähettävät laskun, niillä on edelleen tuo perinteinenkin vakuutus.

Partanen

Niin onhan noita vakuutusmalleja erilaisia. Yleensä vakuutusyhtiöt hinnoittelevat siten, että kannattaa ottaa mieluummin ympäri vuoden jatkuva vakuutus, ilman seisonta-aikoja.

Sen verran kovia on nuo vakuutushinnat, että rekisteristä poistaminenkin hetkeksi voi olla parempi vaihtoehto kuin ajokin pois myyminen. Eikä kai pelkkä seisontavakuutus vielä paha ole? Tai jos ajelee piikkimonkeyllä vain kolme kesäkuukautta.
kurri

mulla oli vähän haaveena että hankkisin tälläisen kevarimankin, vaihtaisin siihen isomman pytyn, muutoskatsastaisin moottoripyöräksi-> tehopainosuhdevakuutus lähes ilmainen :)

En kyllä ole ottanut sen kummemmin selvää onnistuuko, mutta mahdollisesti.

juQ

Viesti Kirjoittaja juQ »

600cc monkey? :D
The 80's....When they still produced good music and Volvo's still where Volvo's! Good times!
Vastaa Viestiin