Pikkuviat
Alueen säännöt
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
• Käytä hakua ennen uuden viestiketjun luomista. Samaa ongelmaa on ehkä jo käsitelty.
• Liitä apukaavake viestiisi! Muiden on helpompi neuvoa sinua.
• Otsikoi aihe niin, että se kuvaa jo vikaa. EI siis otsikkoja tyyliin "mikä vikana?" tai "omituista..".
Re: Pikkuviat
Meneekö skyteamin mankin vaihdepolkimen akseli suoraan alkuperäseen hondan koneeseen?
-
monkey-speed
Menee.
Kaikkia vammoja ei voi korjata. Asennevamman voi. Käytä turvavyötä.
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
syyllinen.fi
Turbo-Saabin ratissa kelpaa hymyillä!
Kuinka paljon pitää olla välystä männän ja sylinterin välissä?
Olen viemässä sylinteriä porautukseen joten minkä kokoiseksi se sylinteri kannattaa porauttaa jos laitan sinne 39.5mm männän? Onko välys jotain 0.1mm luokkaa?
Olen viemässä sylinteriä porautukseen joten minkä kokoiseksi se sylinteri kannattaa porauttaa jos laitan sinne 39.5mm männän? Onko välys jotain 0.1mm luokkaa?
-
kurri
- Aktiivikäyttäjä, Vuoden Foorumilainen 2008
Jos viet ihan moottorikoneistamoon, niin hanki mäntä jo etukäteen ja anna mukaan että poratkaa tälle sopivaks.
En tiedä mitä sen välyksen pitäs olla, mutta 0,1 kuulostaa jo vähän isolta, huoltokirjaa en omista että voisin tarkistaa...
En tiedä mitä sen välyksen pitäs olla, mutta 0,1 kuulostaa jo vähän isolta, huoltokirjaa en omista että voisin tarkistaa...
Lauhdutin kuuluu jääkaappiin!
Jos mulla ois mäyräkoira, sen nimi ois Dax.
Meneekö noi skyteam osat alkuperäseen monkeyhin joita saa motorpowerista?
Esim kampiakseli tai venttiilit?
Siis meneekö toi kampiakseli alkuperäseen hondan lohkoon?
Esim kampiakseli tai venttiilit?
Siis meneekö toi kampiakseli alkuperäseen hondan lohkoon?
Sanoisin että kampiakseli ei mene, koska taivastiimin koneissahan magneetto on "väärinpäin"(?) ,niin sittenhän toi akseli on lyhyempi (magneetolle tuleva puoli) kuin hondan oma 
Venttiilit menee jos on vanhanmallinkansi
Venttiilit menee jos on vanhanmallinkansi
Otin kampiakselin mukaani ja menin käymään motorpowerissa.
Kampiakseli oli lähes identtinen. Magneeton puolella kierre on ihan himpun verran pitempi mut sillä ei oo mitään merkitystä. Eikä myöskään sillä että alapään laakeri oli isompi. Kaikki muut mitat oli täysin identtiset millilleen digitaalimittarilla mitattuna. Myös iskun pituus. Tarvii se vielä tarkistaa ihan papereista. Jos joku tietää mikä on -90 mankin iskun pituus niin saa kertoo.
Sinänsä ihan mielettömän hieno homma että kampuran saa tuolta koska runkolaakerit ja niiden vaihto maksaa sen ~20e, kiertokanki 40e + vaihto 60e = 120e
Kun taas uusi kampiakseli tuolta sen 90e
Tällä viikolla meen vielä selvittämään kannen osat. Myyjän mukaan olisivat samallaiset.
E: Löyty jo netistä. Kummassakin on sama iskunpituus, 41.4
Kampiakseli oli lähes identtinen. Magneeton puolella kierre on ihan himpun verran pitempi mut sillä ei oo mitään merkitystä. Eikä myöskään sillä että alapään laakeri oli isompi. Kaikki muut mitat oli täysin identtiset millilleen digitaalimittarilla mitattuna. Myös iskun pituus. Tarvii se vielä tarkistaa ihan papereista. Jos joku tietää mikä on -90 mankin iskun pituus niin saa kertoo.
Sinänsä ihan mielettömän hieno homma että kampuran saa tuolta koska runkolaakerit ja niiden vaihto maksaa sen ~20e, kiertokanki 40e + vaihto 60e = 120e
Kun taas uusi kampiakseli tuolta sen 90e
Tällä viikolla meen vielä selvittämään kannen osat. Myyjän mukaan olisivat samallaiset.
E: Löyty jo netistä. Kummassakin on sama iskunpituus, 41.4
Kysymystä kysymyksien perään.
Itelläni lukee yhdessä mankin huoltokirjassa että nokkien korkeus tulisi olla vähintään 25.69mm mutta itelläni ei oo edes 24mm. Tuo arvo taitaa olla laakeroidulle nokalle joka tuli -91, eikö?
Kuinka korkeet tulisi nokkien olla -90 vuosimallin mankissa?
Missä vuosimalleissa on eri nokat?
Itelläni lukee yhdessä mankin huoltokirjassa että nokkien korkeus tulisi olla vähintään 25.69mm mutta itelläni ei oo edes 24mm. Tuo arvo taitaa olla laakeroidulle nokalle joka tuli -91, eikö?
-
kurri
jos en vallan väärin muista niin mopokirjan lukemat on vanhan mallin liukulaakeroidulle nokalle, uudessa mallissa on matalammat.
Alfamerin mopokirjassa tosiaan lukee tuo luku 25.69mm, mutta koska oppaan kuvatkin ovat pääosin puoliautomaatista, luulisin nostojen minimikorkeuden viittaavan vanhanmallin mankiin. Tuossa mun -90 mankissa nostot olivat kesällä 24 ja 25mm ja veljen -97 mankissa ne on jtn ~21-22mm.renze kirjoitti:Kysymystä kysymyksien perään.
Vanha malli=~26mm, välimallin liukulaakeroidussa=~24mm, uudenmallisissa kuulalaakeroiduissa =~22mm (nämä on sitten ihan villejä veikkauksia...?)
Eli tämän perusteella mitä uudempi, sitä matalemmat nostot.
Siihen loppui kiire kun mä Mersun hommasin!
-
kurri
Mittailin tuosta irrallaan olevasta uuden mallin kannesta piruuttani nostot.

En tiedä onko tämä vika niin pieni, mutta kuitenkin. Mistä johtuu se, että vakiokaasarilla kun laittaa tyhjäkäynnillä kierroksia, niin kierrokset jäävät "päälle". Vaijerikaan ei tutkimusten mukaan jumitu, eli ei ole vaijerista kiinni.
Epäilen vahvasti, että on imuvuoto, vaikka kuitenkin tiivistepaperia ja kuminen o-rengas ovat imukaulan ja kannen välillä.
Tietäisikö joku mistä vika johtuu?
Epäilen vahvasti, että on imuvuoto, vaikka kuitenkin tiivistepaperia ja kuminen o-rengas ovat imukaulan ja kannen välillä.
Tietäisikö joku mistä vika johtuu?
Mahdollisesti suuttimet tukossa.
Säädä myös seosruuvia ja tyhjäkäyntiä.
Säädä myös seosruuvia ja tyhjäkäyntiä.
-
kurri
Jarrukliineri on hyvä imuvuodon paljastaja, mopo käymään tyhjäkäyntiä ja vähän ruikkii imukaulan alueelle. Jos lähtee ottamaan jenkaa tai sammuu niin vuotaa.
Ja tosiaan siis tuohon aiemmin mainitsemaani vikaan ei siis auta kaasuttimen tyhjäkäynti ja seosruuvin säätäminen. Vaikka kuinka säätää niin aina sama juttu.
Voiko suuttimet olla tukossa, vaikka toimivana kaasuttimen aikoinaan otin pois, ja nyt käyttämättömänä sen laitoin takaisin...
Voiko suuttimet olla tukossa, vaikka toimivana kaasuttimen aikoinaan otin pois, ja nyt käyttämättömänä sen laitoin takaisin...
Kyllä ne voi.
Bensaa ja muita mömmöjä on kuivunu sinne kaasarin seinämille niin kannattaa puhdistaa aina jos on ollu pitempään pois käytöstä.
Bensaa ja muita mömmöjä on kuivunu sinne kaasarin seinämille niin kannattaa puhdistaa aina jos on ollu pitempään pois käytöstä.
Mikä vikana, kenties kaasarissa? Kun mopo sammuilee keskikierroksilla. Olen puhdistanut polttoaine letkun ja kaasariin suihkutellut paineilmaa.
Manki siis sammuu yleensä helposti esim. liikennevaloissa kun yritää nopeaa lähtöä
ja nostaa hieman kierroksia. Vika on jo vaivannut noin kuukkauden ja nyt voisi asille tehdä jotain, joten olisiko kenelläkään vinkkejä.? (kaasari 17mm keihin, kylmällä tai lämpimälläilmalla ei ole merkitystä
)
Manki siis sammuu yleensä helposti esim. liikennevaloissa kun yritää nopeaa lähtöä
Lisään nyt tähän vielä, että välimallin virinokan nostot on 27mm imu- ja pakopuolella.Carbon kirjoitti:Alfamerin mopokirjassa tosiaan lukee tuo luku 25.69mm, mutta koska oppaan kuvatkin ovat pääosin puoliautomaatista, luulisin nostojen minimikorkeuden viittaavan vanhanmallin mankiin. Tuossa mun -90 mankissa nostot olivat kesällä 24 ja 25mm ja veljen -97 mankissa ne on jtn ~21-22mm.renze kirjoitti:Kysymystä kysymyksien perään.
Vanha malli=~26mm, välimallin liukulaakeroidussa=~24mm, uudenmallisissa kuulalaakeroiduissa =~22mm (nämä on sitten ihan villejä veikkauksia...?)
Eli tämän perusteella mitä uudempi, sitä matalemmat nostot.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
komentaja6666
Vaikkei tää nyt ihan mikään pikku vika oo, mutta mikäköhän on tullut kun on ruvennut manki nyt yhtäkkiä savuttamaan. Viimeaikoina tehot on muutenkin ollu laskussa ja huiputkin laskenu. Ajettu 10500 että pytyn väljyydestä en nyt menis kuitenkaan sanomaan kun tehoja on kuitenkin vielä ihan kivasti. Savuttaa siis sankasti kun kierrättelee. Huohotin letkusta ei tule mitään. Ehdotuksia?
Venttiilinvarren kumit mahdollisesti mennyt 
-
komentaja6666
Niin voi olla mutta voiko vikaa olla männän renkaissa? Power filtterillä on ajettu 
Voihan se vika olla myös öljyrenkaassakin, mutta luulisin että ne venttiilinvarren kumit sieltä nyt ennemmin on mennyt 
Vaikuttaako venanvarren kumit tehoon?
Itse veikkaisin männänrengasta.
Itse veikkaisin männänrengasta.
Lukekaa saatana
Koscheck fanclub <3Aktiivikäyttäjä? Aktiivinen sääntöjenrikkoja ja vittuilija korkeintaan. Jätäppä seuraavalla kerralla poika siis tällaiset viestit sikseen, jookos?
-
komentaja6666
Kumma juttu kun äsken kävin vähäsen ajamassa niin aluksi taas savutti oikein urakalla ja sitten yhtäkkiä loppu kuin seinään. Öljyn käry kyllä haiskahtaa sen verran että en luulisi savutuksen johtuneen vesihöyrystä. Tai jos oletetaan että se on sittenkin ollut vettä niin haiseeko palava polttoaine jos siihen on päässyt vettä sekaan 
Eki kirjoitti:Mikä vikana, kenties kaasarissa? Kun mopo sammuilee keskikierroksilla. Olen puhdistanut polttoaine letkun ja kaasariin suihkutellut paineilmaa.
Manki siis sammuu yleensä helposti esim. liikennevaloissa kun yritää nopeaa lähtöäja nostaa hieman kierroksia. Vika on jo vaivannut noin kuukkauden ja nyt voisi asille tehdä jotain, joten olisiko kenelläkään vinkkejä.? (kaasari 17mm keihin, kylmällä tai lämpimälläilmalla ei ole merkitystä
)